Dlouho očekávané pokračování apokalyptické zombie záplavy míří na naše počítače už 22. května. A tentokrát si pro nás vývojáři z Undead Labs připravili detailnější a rozlehlejší herní svět, vylepšení postav, více aut, větší arzenál, efektivnější spolupráci a rozšiřují již tak slušné základy prvního dílu.
Příběh hry se odehrává v americkém městečku zhruba rok a půl od předcházejícího dílu a volně na něj navazuje. Hloubka příběhu však nebude nikterak velká a samotný děj nehraje ve hře velkou roli, proto nemusíte mít obavy, že byste něčemu nerozuměli, pokud jste první díl nehráli.
Hlavní náplní bude pochopitelně opět přežívání. Nebudete ale hrát za jednu postavu, nýbrž se postaráte rovnou o celé společenstvo. Každá postava, která se do naší party přidá, prochází cestou od rekruta, občana až po respektovaného hrdinu. Poté, co se stane hrdinou, získává speciální bonus, jako je například každodenní příděl nábojů. Jednu z postav společenstva je také možné povýšit na vůdce a definovat tak společenstvo jako celek. Rozvojem jednotlivých postav a jejich vlastností budete zdokonalovat celý tým. Řízení společnosti bude propracovanější a každá postava bude mít pokaždé náhodně vytvořené schopnosti, svůj příběh, povahu a vytvoří tak kompletní osobnost se vším všudy. Například konkrétní postava, která měla před vypuknutím apokalypsy zálibu ve sběratelství střelných zbraní a vedla obchod s náhradními díly, bude následně umět skvěle střílet a zacházet s vozidly. Jiná postava zase před apokalypsou pracovala s auty a tak dostává bonusovou morálku z autoshopu a má díky tomu schopnosti mechanika. Ovšem taková postava může mít zase značný problém v komunitě přeživších díky větším sklonům k pití a násilnější povaze. Schopnosti, které vylepšíme na maximum, umožňují hráči si svojí postavu specializovat. Některé postavy mají na výběr až ze čtyř možností specializace. Specializovat se můžeme například na ostrostřelbu, boj bez zbraně a se zbraněmi na blízko (nůž, šroubovák) nebo třeba výdrž. Co se týká zbraní, nebyl zatím potvrzen jejich počet ani přesný výčet druhů, nicméně v novém traileru se můžeme setkat s páčidlem, perlíkem, sekerou, baseballovou pálkou, trubkou, nožem, pistolí, útočnou puškou či brokovnicí.
Další důležitou součástí hry je stavění, vylepšování a rozšiřování základny pro přeživší, které cestou potkáme. Můžeme postavit hlídkovou věž, kde budou dvě osoby střežit případný útok zombíků, dále nemocnici s lůžky, která umožní pasivní regeneraci raněných, odstranění zranění a infekce nebo se zde vyrobí zdravotnické potřeby. Postavit bude možné i kovárnu, kasárnu, farmu na jídlo, kuchyni nebo hydroponii. Pro provoz a výrobu však bude nezbytná potřeba paliva, surovin a vody. Velikost základny samozřejmě souvisí s počtem jejích členů a budeme muset počítat s tím, že s každým novým členem je zapotřebí také víc jídla i více prostoru.
Kromě správy základny nás také bude čekat průzkum okolí a sběr věcí potřebných k přežití. Hráči se nabídne velký otevřený svět, ve kterém může narazit na mnoho opuštěných budov a zařízení. Některé z nich budou označeny jako obytné a mohou být obsazeny našimi jednotkami. Rozrůstáním počtů členů ve vašem společenstvu a tím postupným omezováním zdrojů budeme nuceni hledat další příhodnější oblasti pro obydlování. Během výpravy se k nám budou moci přidávat členové skupiny ovládané umělou inteligencí nebo si lze pomoci třemi hráči bez umělé inteligence. Multiplayer bude fungovat tak, že se kdykoliv můžeme napojit ke kamarádovi nebo on k vám a po odpojení bude hra pokračovat, jako by se nic nestalo. Zvaní dalších hráčů do hry je tady pojato docela zajímavě. Stačí vystřelit světlici a ostatní hráči by ji ve svém světě měli vidět. Tím, že dojedou na místo, kde byla vystřelena, se pak mohou připojit k vám. State of Decay 2 ale nebude nutně online a můžete si v klidu zahrát i bez připojení k internetu.
Celkem bude hra tvořena třemi mapami, z nichž velikost každé z nich se bude blížit velikosti originální hry. Lze tedy očekávat, že uvidíme mírně odlišná prostředí, různé orientační body v krajině, pamětihodná místa i rozvržení plochy tak, aby byly podporovány odlišné strategické přístupy. Každá mapa také nabídne rozdílné typy misí. Tvůrci své rozhodnutí rozdělit hru na tři mapy zdůvodňují tak, že tento styl bude hráčům připomínat přesun z jednoho malého města do druhého. Navíc to podle nich ještě více zdůrazní pocit velké rozlohy. Rozdělením mapy na více částí chtějí tvůrcové předejít stereotypu a po čase i pocitu obehranosti. Těmto pocitům předejdete i díky možnosti pořádně to na cestách rozparádit v jednom ze 40 druhů vozidel, které bude mít hra k dispozici. Kromě samotné jízdy bude možné z auta střílet nebo likvidovat nepřátele bočními dveřmi, což způsobí vozidlu daleko menší škody, než pokud bychom je sráželi čelně na kapotu. Také projet plotem už nebude jako narazit do zdi a životnost vozidla se tak rázem zvýší. K dispozici budou soupravy pro jejich vylepšování, které přemění vaše vozidlo ve vozidlo hromadného ničení a samozřejmostí bude i možnost jeho opravy.
State of Decay 2 je survival akce s prvky RPG z pohledu třetí osoby, ve které si opět vyzkoušíme na vlastní kůži, jaké je to ocitnout se ve světě zamořeném zombíky. Ve druhém díle navíc budeme muset spolupracovat s ostatními hráči, vytvářet nová společenství a snažit se přežít ve světě, ve kterém naděje pomalu vyhasíná. Hra vychází na platformách Windows 10 a Xbox One jako hra z programů Xbox Play Anywhere a Xbox Game Pass. Postapokalyptická zombie střílečka bude dostupná v edicích Standard (749 Kč) a Ultimate (1 299 Kč). Obsahem State of Decay 2: Ultimate Edition bude přednostní přístup ke hře od 18. května, a kromě toho i dva balíčky s doplňkovým obsahem: Independence Pack a Daybreak Pack (dostupné později) pro obě platformy – Xbox One a Windows 10. Edice Ultimate bude navíc obsahovat dárkový kód na stažení konzolové verze hry State of Decay: Year-One Survival Edition. State of Decay 2 si můžete předobjednat u vybraných prodejců (pouze verze Standard) nebo v Microsoft Storu (v obou verzích). Ti, co si hru předobjednají v období od 6. března do 21. května, získají navíc speciální předměty.
Jakožto fanoušek seriálu The Walking Dead se na tenhle titul těším. Už první díl byl solidním kouskem
jednotka bola celkom fajn, strávil som pri nej niekoľko desiatok hodín hrania.
Dúfam, že to trošku okorenia, pridajú viac možností a príbeh bude zaujímavejší.
Čo sa ale modlím je, že to bude trošku akčnejšie - pri jednotke na moju základňu skoro žiadny zombie neútočili, iba sem tam. Ľudia sa skôr schovávcali ako bojovali a tak všetko ostalo len na mne. Potom sa jeden alebo dvaja ľudia vytratili a ja som ich musel zachraňovať. A keď sú tam úlohy - zachráň - nájdi - obraňuj - a všetky tieto stále dookola, tak to človeka prestane baviť.