Je pravdou, že oči všech příznivců hitů od Blizzardu – a že je nás hodně – se v poslední době upírají především k třetímu a neustále odkládanému Diablu, to ale nemění nic na tom, že „v průběhu letošního roku“ (bez dalšího upřesnění ze strany Blizzardu) spatří světlo světa StarCraft 2: Heart of the Swarm. Očekávaná realtimová pecka někde na pomezí datadisku a plnohodnotného titulu přinese zbrusu novou kampaň, vrátí na scénu staré hrdiny a staré záporáky, vnese několik vylepšení do multiplayeru a tak podobně.
(Odstavec obsahuje spoilery.) Heart of the Swarm začíná tam, kde druhý díl skončil: Sarrah Kerrigan, známá také pod přízviskem Queen of Blades, ztratila korunu z čepelí a na oplátku, zásluhou Jima Raynora a artefaktu Xel’Naga, získala lidství. To je sice dobrá zpráva pro “Sáru” a celá redakce jí to mocinky přeje, ale také to znamená, že zergové ztratili jednotící prvek – posedlou královnu se světovládnými ambicemi – a roztříštili své síly na planetárních zapadákovech koprulského sektoru. Galaktická hrozba byla zažehnána, mohlo by se zdát – jenže zdání, jako obvykle, klame. Ačkoli Sarah opět získala (patřičně sexy) lidské tělo, zergové se už tak nějak natrvalo zabydleli v její DNA. Očišťující účinek artefaktu rovněž přestály vzpomínky na Arctura Mengska a stará traumata, což pro každého, kdo se nejmenuje Sarah, neznačí nic dobrého. Protože účel světí prostředky, Sarah se vrátí ke svým broučkům, opustí cestu světovlády a vykročí stezkou odplaty.
Jestliže v centru dění stál minule rebel Jim Raynor, nyní se otěží chopí něžnější pohlaví v podobě Sarah snažící se zergům, demoralizovaných debaklem na Charu, dát nový smysl existence. Zřejmě nepřekvapí, když prozradíme, že HoS bude nejtemnějším dílem plánované trilogie, jsou k tomu koneckonců ideální předpoklady: zergové nejsou žádní sympatičtí broučci a Sarah není zrovna hlasatelkou míru a lásky. Blizzard tedy hodlá dopřát hráčům zážitek o řád intenzivnější než minule, nabitý ničením a špatně skrývanými emocemi. Jakkoli se shodneme, že StarCraftí série se v prvé řadě zaměřuje na síťová klání, lví podíl na slávě značky má i zápletka, působivě mapující eskapády Raynora, Kerriganové a řady dalších, jejichž jména se nikdo neobtěžuje zapamatovat. Předloni vydaný druhý díl po kompetitivní stránce zklamal jen málokoho, ovšem kampaň příliš neoslnila; Blizzard sice přispěchal s několika zajímavými misemi, všechny je ale propojil nepříliš koherentním příběhem a navrch přidal pár absurdních twistů. Datadisk chce za chybami dřívějška udělat tlustou čáru.
Na zápletce nového pokračování/datadisku scénáristé začali pracovat dávno před dokončením SC2. Zatímco jejich kolegové ještě ladili hratelnost Wings of Liberty, oni už pilně vkládali svým hrdinům do úst nové dialogy a chystali galaxii další peripetie. Kerrigan se herního dění zúčastní mnohem větší měrou než předloni Jim: téměř v každé misi Sarah nastoupí do bitev po boku Roje, je silná, smrtonosná a sama nesmrtelná – po „úmrtí“ následuje respawn v nejbližší spřátelené budově – tyto její vlastnosti mají podpořit rychlé, agresivní hraní. V rychlém, agresivním duchu se ostatně ponese celá kampaň. Kerriganová bude průběžně získávat zkušenosti a s nimi i nové schopnosti a dovednosti.
Pokud jde o level design, tvůrci si umínili navrhnout exotičtější a různorodější lokace, než jaké jsme měli možnost spatřit ve Wings of Liberty (přičemž ani o WoL se nedá říct, že by trpělo nedostatkem rozmanitosti). Podíváme se na plynové giganty (tedy planety podobné Jupiteru), zmrzlé i horké světy, domovskou planetu zergů a další dosud nespatřená místa.
Na hře pracuje více než 150 lidí, jádro týmu čítá jářku 70 členů, z nichž většina se věnuje práci na multiplayeru. Sítovou hru obohatí nové jednotky pro každou z dostupných ras, staré jednotky se dočkají faceliftu a jiné z multiplayeru naopak zmizí. “Nejméně citlivého” zacházení se od vývojářů zřejmě dostane terranům: podle Blizzardu jsou lidé nejflexibilnější z trojice dostupných ras a není důvod jejich verzatilitu dále podporovat. Tedy alespoň ne na úkor ostatních. To ale samozřejmě neznamená, že by terrané úplně ostrouhali; z nových jednotek stojí za pozornost například warhound (thorovi podobná jednotka schopná útočit proti pozemním i vzdušným cílům, shredder (imobilní robot schopný vytvářet radioaktivní vichřici obzvláště účinnou proti zergům) a battle hellion (transformující se bugina).
Zergové dostanou do vínku vipera, tedy vysoce mobilní podpůrnou příšerku schopnou přitahovat k sobě přátelské i nepřátelské jednotky, která navíc umí plivat oblak toxinu znemožňujícího nepřátelům útočit z dálky. Zmínku si zaslouží i swarm host, dobývací jednotka navržená k snazší eliminaci opevněného nepřítele. Protossům Blizzard nadělí jednotku zvanou oracle (psionická válečná loď umožňující vrhat enemáky do stáze, za jejíhož trvání jsou nepoužitelní; oracle také umí na čas znemožnit těžbu minerálů tím, že je zakonzervuje. Dále tu máme tempesty neboli útočné lodě určené především k masové likvidaci vzdušných protivníků, a replikanty, což jsou pozemní jednotky, přebírající vlastnosti nepřátelských jednotek (včetně upgradů).
Multiplayerový žebříček bude oddělený od WoL a Blizzard neplánuje podporu LAN. Pokud jde o technickou stránku, hra si chce držet stejnou HW náročnost jako SC2, což znamená, že pokud se přece jen dočkáme nějakých vizuálních vylepšení, půjde o vylepšení jen marginální. Ne že by na tom nějak záleželo, dílka Blizzardu ostatně nejsou proslulé grafikou, ač po technické stránce (stabilita atd.) byly zpracovány vždy prvotřídně.
Pro hraní HotS bude potřeba mít nainstalovaná Křídla svobody; hra se bude podle všeho prodávat za cenu datadisku. Datum vydání zatím visí ve hvězdách, ale jak uvádíme již v prvním odstavci, mělo by to být během letošního roku. Jenže znáte Blizzard. Obě komponenty druhého dílu, sólová i síťová, si od nás vysloužily vynikající hodnocení (byť vůči sólové kampani lze vyslovit řadu výhrad) a my nijak zvlášť nepochybujeme, že chystaný datadisk (nebo co to ksakru vlastně bude) nedopadne o nic hůře.
tak uz se neuveritelne tesim :-) SC2:WoL bylo pecka doufam ze pokracovani nezklame :-)
strategií je jedoznačně série Total war! :)
SC II mě nebavil, takže tohle nepatří mezi něco, co bych napjatě očekával - mám jiný adepty. :)
neznám,ale 5/5...
po tom co blizzard vydal WoL bylo jasný že přijde i pokračování a kupodivu ve stejném pořadí jako v 1 (T->Z->P), což je jen dobře.
Protossové konečně dostanou kvalitní AA což je ta nejdůležitější věc ( Harras 8 lisků není moc příjemný)
každopádně objednáno už před 2 měsici jako sběratelská edice. nemůžu se dočkat.
Původní hra 699 Kč, datadisk 1399 Kč - to je blbej vtip (jinak těch 699 mě překvapilo, to musí být nějáká akce). Já myslel, že datadisk je levnější než původní hra, když už tak za stejnou cenu a né 2x dražší.
Neznáš SC? Z pod jakýho kamene si vylez? :D
Nejak neni o co stat porad ta sama omacka :D jako skoro vsechno :D
Asi tě zklamu, ale tossove budou i tak spolehat na stalkery a po poslednim patchy si myslim nemas moc na co stezovat, pac phoenixove tak trosku znasilni muty... (pokud nejsi bronzak co nevi co to micro je)
Puvodni hra taky stala kolem 1500 a ono vzhledem k tomu ze asi je v Koreji bude samostatne hratelna verze, tak by to tu mohlo bejt levnejsi
Každopádně, pro mě je to povinnost, sem zvědavej co dřív potom trenovat :)
Oracle může vyřadit JEN nepřátelské budovy
a replikant bude mít při okopírovaní jednotky dostupný všechny upgrady (nebyla zmínka o utoku a armoru), který jednotka může mít a třeba je nemá např replikovanej tank bude mit siege i kdyz ho puvodni tank jeste nema.
Jinak tohle vše bylo předvedený na blizzconu a díky balancovani hry bude pravdepodobne nektery jednotky zmeneni nebo odebrany... takovej viper s abilitama co byly prezentovany nema šanci projít...
Cena je velká, protože Korejci by za to byli schopní prodat i vlastní barák či rodinu.
jo tak nerikam ze bych si to nezahral je to fakt dobra hra
Vypadá to v cajku ;)
Hru starCraft nebo Warcraft jsem jeste nehral ale vsichni lide rikaji ze je to skoro to same jako hra league of legends takze bych rekl ze by to mohla byt celkem parba 5/5
Hrozná hra, nebaví mě je to hrozná kravina....
Nesrovnavej starcrafta s lolkem. Je to jeste horsi srovnani nez World of Warcraft s The Sims
tuhle hru proste miluji je to fakt stil hra
:)
StartCraft byly vždycky super hry
Mám SC2 a hraju ji po netu a je dobré a bavímě to, myslím že datadisck bude hustý po battle.net :))
Pěkně napsáno! Ale to, že se navážíš do singlu ti neodpustím))).. suverenně nejlepší RTS singleplayer, jaký sem kdy hrál.. a není to jenom můj názor, recenzenti světa taky neskrývají svou užaslost.. tak různorodé mise a tolik nápadů.. nechápu, co bys tam chtěl vymýšlet.
m4ra: Tvůj děda je hovadina, tak stupidní názor může vyslovit jenom ignorant, jedna věc je to, že tě to nemusí bavit, druhá věc je říct, že je to hrozná kravina.. čili f.u.
uzasna hra
Na plné cáře souhlasím s ekOzem. Vzal jsi mi slova od úst... :-)
tvl ty přestaň brát ten sirup proti kašli... leze ti na mozek ....
Sem s tím. A pak si počkám až cena klesne (snad) a pokračujeme.
pecka!
Vypadá to hodně luxusně
Stojí za vyzkoušení :)
těším se až si to zahraju
Tak to je nice
Chtěl jsem se zeptat, tím hlavní planeta Zergů myslíte jejich původní planetu Zerus nebo Char (protože Char byl původně terranskou těžařskou kolonii). Díky
Pobavila mě věta, že se bude prodávat za cenu datadisku a pod tím reklama do eshopu za cenu 1299 :D To je panečku cena za datadisk :D
Neveim prečo, ale táto hra ma absolúten nebaví. Vesmírne hry nemám v oblube a asi je to aj preto, tak ma snáď niečo prekvapí,
Jako Zergskou domovskou planetu se myslí Char, výhradně z Charu podnikali zergové výpady na ostatní planety v Korpulu a byl zde zakořeněn Overmind popř tam působila Queen of Blades :)
Taky se v celý sérii sc mluvilo hlavně o Charu
Ta hra mě nějak nezaujala ... spíše vůbec ... ani nwm za co jsem ji dal 4 hvězdy :(
Lepsi nez 1 !!
Vypadá dobře :P