Na druhý Starcraft nečeká jen celá jižní část korejského poloostrova (ta severní možná ani neví, co je to počítač), ale strategická komunita po celém světě – a že je přes značné ztráty v posledních letech stále dostatečně silná. Nehledě na to, že mnozí hráči, kteří před lety nadšeně pařili Starcraft a dnes už si dají jen nějakou tu akci, dost možná opět pookřejí a dvojku si pořídí. Vždyť prvního dílu i s datadiskem Brood War se prodalo na dnešní dobu neuvěřitelných 9,5 milionu kusů! Když si vezmete skutečnost, že tehdy vývoj hry nestál zdaleka tolik jako dnes a hra se prodávala za zhruba stejnou cenu (v Čechách dokonce vyšší, než je běžná dnes), přijdete na to, že World of Warcraft není jediným zlatým dolem Blizzardu. Pravda, z toho jménem Starcraft se nedá těžit neustále, nýbrž jen nárazově, o to zajímavější je odměna. Přestože má Starcraft 2 ještě docela dlouhou dobu do vydání, víme o něm mnohé. Až donedávna však zůstávala skryta jedna z nejdůležitějších komponent – rasa Zergů. Nyní ji tvůrci konečně představili a opět sklidili zasloužený potlesk.
Stejně jako v případě Protossů a Terranů, jsou i Zergové na první pohled možná až příliš podobní svým předchůdcům z prvního dílu. Blizzard někoho možná zklamal tím, že nepředstavil žádnou novou rasu a ty staré částečně recykloval a částečně znovuvybudoval. Platí to i o proradných slizounech, kteří se po letech originálu vyšplhali až na post neoficiálně nejoblíbenější strany. Singleplayerová kampaň za Zergy začne monologem slavné Kerriganové, která se z lidské kapitánky infikováním stala zergskou královnou. Hovoří o tom, že její rasa se dlouhou dobu držela zpět z galaktické scény, nezasahovala do konfliktu mezi Protossy a Terrany, nyní se ale pochopitelně vrací. Meritem kampaně pak má být jakási konečná metamorfóza, nejspíše ve vyspělejší rasu – tomu samozřejmě budete přímo asistovat.
O příběhu a kampaních toho však známo příliš není – ostatně Blizzard si je nechává až na konec – nejprve chce pečlivě vyvážit všechny rasy, tak jak to udělal v případě prvního dílu. Systém výstavby a managementu základny se u Zergů změnil jen minimálně. Všechny jednotky se rodí z larev, jež se pohybují kolem hlavního stanu. Všechny budovy se pak tvoří přímo z pracanta, který tím pádem zahyne. Stejně jako ostatní dvě rasy, rovněž Zergové těží krystaly a plyn. Zbývá dodat, že organické budovy nepostavíte jinde než na zvláštním povrchu, jenž nese název „crčel”. Ten musí Zergové konstantně rozšiřovat, což se děje jak automaticky přidáváním dalších staveb, tak uměle – prostřednictvím speciálních způsobů.
Přestože řadu jednotek ve Starcraftu 2 poznáte na základě zkušeností s minulým dílem, všechny z nich jsou určitým způsobem modifikovány, některé dokonce tak, že budou mít v taktice zcela novou úlohu. Jsou tu samozřejmě i nové jednotky – nejvíce jich mají Protossové a nejméně dost možná právě Zergové. Je to dáno tím, že už v jedničce byli zpracováni skutečně skvěle a jakékoliv změny by se hravě mohly zvrtnout k horšímu. Základem jsou opět Zerglingové, rodící se z larev hned po dvou. Tyto extrémně levné a zároveň slabé jednotky se opět hodí zejména na protivníky neoblíbenou taktiku „rushování”, kdy krátce po začátku začnete napadat jejich pracanty a nabouráváte infrastrukturu. V této činnosti už Zerglingové ale nebudou osamoceni. Skvělí jsou za tímto účelem také tzv. Roach. Tyto malé pozemní jednotky nejsou na pohled zajímavé, než přijdete na kloub jejich fantastické schopnosti – dokáží se totiž neuvěřitelně rychle regenerovat. A to tak rychle, že nepřítel na ně v počátečních fázích hry těžko hledá protizbraň. Jeho bojovníci prostě mlátí menší silou, než se Roach regeneruje. Teprve v pozdějších fázích se dá koncetrovaným útokem vcelku bezpečně zneškodnit. Pokud máte takových potvůrek více, můžete si výskat a my se domníváme, že by autoři v tomto případě měli ještě zapracovat na vyladění, aby zergské „rushe” nebyly tak drtivé.
Pilířem zergské ofenzívy jsou velmi výhodní a veteránům známí Hydraliskové, kteří ve větších počtech dokáží napáchat pořádnou neplechu. Naopak novinkou jsou tzv. Infestoři. Ti nejenže jsou schopní se zahrabat a pohybovat se pod zemí, ale ke všemu odsud mohou provádět některé ze svých schopností. Například infikování některé z nepřátelských budov. To se takhle nasunete třeba pod lidskou základnu a infikujete například kasárna. Odsud se okamžitě začnou hrnout infikovaní mariňáci, bojující pochopitelně pod vaší vlajkou. Nepáchají příliš velké škody, jsou ale ideální na odlákání pozornosti. Zatímco se nepřítel zaobírá tímto problémem, můžete využít situace a zahájit hlavní útok. Jelikož je rozhozen, určitě nezareaguje tak dobře, jako kdyby se mohl starat jen o jednu věc. Zahrabané Infestory však může odhalit jakákoliv jednotka či budova s detekčním zařízením, proto je třeba s nimi zacházet obezřetně.
Z prvního dílu jistě znáte Královny. Příliš nepřekvapí, že jsou tyto oblíbené jednotky přítomny i v pokračování, ovšem je třeba říci, že jsou přetvořeny k nepoznání. Nově je možné mít pouze jednu jedinou, zato jde ale o velkou obrannou jednotku s hned několika zajímavými defenzivními abilitami. Je schopná prakticky okamžitě stavět obranné věže, jejichž dostřel navíc podporuje produkcí tzv. Shriekeru – malých jednotek rozšiřujících rozhled a zároveň detekujících maskové protivníky. Královna lze jednou kompletně upgradovat, čímž si otevřete přístup k dalším schopnostem, jako je například infikování creepu, což vyústí v poškozování cizích jednotek na něm stojících, dále je schopna léčit vlastní budovy či se podhrabat k jakékoliv zergské budově na mapě. Zároveň jde i o silného bojovníka, který v kontaktní bitce zasadí několik bolavých ran.
Změnily se i další známé jednotky, například Overlord, který je pro rozvoj Zergů zcela zásadní. Už však nedokáže rozpoznávat neviditelné protivníky a neslouží ani k transportu vlastních slizounků. Jeho nové vymoženosti jsou ale dost možná ještě lepší – například dokáže zamořit naleziště surovin tak, aby z něj už nikdo nemohl nic získat. Když se vám něco takového přihodí, nejspíše to odnese rozmlácená klávesnice. Overlord dále dokáže roznášet creep po celé mapě, což Žertům umožní stavět další, třeba předsunuté základny. Může být navíc vylepšen do Overseera, který už má detekovaní schopnost. Nejsilnější pozemní jednotkou zůstává macek Ultralisk, jehož repertoár se rozšířil o hromadný útok, kdy jedním „kousnutím” zasáhne více pospolu stojících nepřátel.
Zergové nikdy nebyli zrovna silní ve vzduchu – vzhledem k ostatním rasám. Tento poměr zůstane zachován, přičemž s velkou pravděpodobností se do hry vrátí Mutalisk s Guardianem. Zatímco první jmenovaný pálí jak na zem, tak ve vzduchu, druhý je především těžkotonážní bombardér. Je třeba říci, že základní taktiky Zergů zůstali oproti minulému dílu takřka nezměněny. Ovšem každý správný hráč Starcraftu ví, že jakákoliv změna v designu otevírá dveře novým mini-taktikám a strategiím při každé příležitosti. A přestože se to nemusí zdát, změn se v bojovém repertoáru událo vcelku dost. Ačkoliv kdyby šlo o jinou hru, asi bychom nad nedostatkem invence lamentovali, jenže jakmile jde o Starcraft, těžko geniálním autorům radit.
Určitých detailních řezů se dočkal i celkový design. Například se na mapách budou vyskytovat žlutá naleziště minerálů, která nabídnou obzvlášť vysokou a rychlou výtěžnost. Není si těžké představit, že se o ně strhne masivní boj. Dále se prakticky ve všech úrovních objeví zničitelné překážky, jako například skály či stromy. Za nimi se bude možné se schovávat, ale často mají blokovat cestu, takže bude nutné je odstranit.
Velký otazník stále visí nad datem vydání. Blizzard záhy po ohlášení najel na neoblíbené „when its done” a zatím na tom nemíní nic měnit. Přestože jsou rasy víceméně hotové, stále probíhá jejich testování a dá se očekávat, že všechny ohlášené jednotky to do finální verze nedotáhnou – některé budou nahrazeny jinými, více zapadajícími do konceptu. Zdánlivě to působí jako jednoduchá, finišovací práce, ovšem podle autorů je právě vybalancování u takového titulu jako Starcraft 2 tím vůbec nejtěžším. Nehledě na to, že s tvorbou kampaní se začalo teprve nedávno. Nedivte se tedy, pokud tenhle RTS hit vyjde až příští rok. Jedno je jisté: bude stát za to.
Je opravdu nevhodna, jakkoli blizko nebo daleko je pravde....!
to ze invujou stary jednotky po pripade pridaj novy je jen dobre pac kdyby dali nakou novou rasu tak z toho muze vziknout takova kase ze by se to trebas ani nedalo hrat nejlepsi je se drzet vyslapanejch cesticek a rekl bych ze vetsina lidi radsi uvidi staryho stara v novym kabate nez hrat uplne neco jinyho neni liz pravda :) takze !!!!!!! a to info o zergach je uz pres mesic stary takze to co tu pise pravy fandove daaavno vedi gud baj brzdy!
..stejně bude. Ale to už se ví dost dlouho..
Každopádně zatim se mi to líbí. :)
A poznámka o Koreji.. no žít bych tam nechtěl, ale stejně sem se tomu trošku usmál i když je to kapku kruté..
Naprostý souhlas! Tahle poznámka vážně nebyla nutná...
Na Starcraft jsem zvědavý i když nepatřim mezi skalní fanoušky a trochu mě odrazuje ta jejich věčná "dětská" stylizace, ale stejně se také těším a jsem zvědav.
Poznámka o Korei rozhodně nebyla nevhodná, kdyby takové poznámky nebyly tak tady ani 90% lií, že nějaká taková země s takovými problémy existuje, stěžujete si snad u rady pro vysílání na často drsné spoty o Africe, následcích aut. nehod? stěžujete si snad na jejich nevhodnost a nevkusnost? Korea má velkou fan základnu a poznámka o její severní části byla v kontextu zcela trefná, ale většina lidí má rada své klapky na očích a nechtějí být obtěžováni druhými, chápu.
Vypada to zajimave ale zajimalo by mne jake to ma HW pozadavky a jestli to nekdo vy tak pls napište.
A jestě Vždyt toho autora donutite tu poznamku o te korei vymazat :-D
vy tam zijete ze se jich zastavate? oni nechcou byt litovani, je jim to jedno. Poznamka je k pousmani x)
doufam pri koukani na video o zerg reveal doufam ze se mi z tech milionu jednotek aspon trocha zapoti procesor xD
v tom videu ktere zminuju, je v 1:42 zajimava protoss jednotka, ktera mi pripomina ty "veze" z filmu Valka svetu, jak vypadaj jak ty stary mikrofony :D
je hodnej opravdu cloveka s iq 60
Zergové staví budovy na zvláštním povrchu jenž se nazývá "crčel"...kolik jointů jsi před tim vyhulil ?:D ten matroš se jmenuje "plazz"
<3 Starcraft & Protosse :P
Mohl by být problém s vyladěním některých jednotek. Spousta z nich se zdá, že až příliš "zrevolučňuje" původní koncept... zase na druhou stranu proč ne... původní SC by asi nikoho zvlšť nenadchul, i když spousta lidí říká, že by se s ním spokojila...
... nic to nemění na tom, že se těším jak malý kluk :)
vo 20cku že nebude.
Nevím jestli tady někdo hrál kampan SC:BW,ale co já vím tak na konci tajné mise byl Zeratul obeznámen s jistým Protoss/Zergem.V takové zelené kádince.Toho pak Zeratul zničil a ten pomocník Kerriganové ( za tohle mě zabijou ti co to ví ) mu oznámil že takových jedinců je všude mnoho a že je nikdy nenajde všechny.Tak toto by měla být nová rasa.
Takže už jen z tohoto důvodu by měla být,at už hratelná nebo ne.
Pokud máš nejasnosti, přečti si tohle: http://www.starcraft-overmind.ic.cz/g_starcraft_pribeh2.php
Je to kompletní příběh SC:BW (s pár překlepy :)). Ten pomocník se jmenoval Samir Duran... a skutečně to ukazuje na novou rasu, ale imho, neznamená to, že se konečně musí objevit, natož, že bude hratelná... možná z toho vznikne několik "ultra sado maso" jednotek do kampaně, nebo něco jako byly "ochranné" mise Crysalisu v původním SC... uvidíme :)
Samozřejmě že ta rasa nemusí být ani v této hře,může být klidně až někde v SC 200 ( ta hra nesmrtelná takže se možná i nějakého vyššího čísla dočkáme ).Mimochodem děkuji jsem si nemohl vzpomenout na jméno ( jsem kvůli tomu šel dohrát SC a ty jsi mi ulehčil práci ).Mimochodem snad jsem napsal at už hratelná nebo ne ^_^.To snad defakto znamená,že může být hratelná nebo ne nebo dokonce že bude hratelná jen třeba jeden člen z ní....jenom jsem chtěl poukázat na to,že blizzard má nakřápnuto na noví zdrcující zvrat v příběhu a kdyby ho použil,tak by to nebylo tak průhledné,jako konec Brood War - Zdrcující "výtěztví" zergů pod vládou královny čepelí.
+ Co já vím tak Samuel Duran řekl něco jako že slouží někomu vyššímu,tak proč by to nemohla být zcela nová rasa?
me se to stou Koreo libilo :)
snad se to v progamingu chytne, to je nejdulezitejsi otazka okolo sc2
připomíná mi to Starcraft
on to je Starcraft. Trapas.....
to co berete jako novou raasu neexistuje - jsou to pouze infikovane jednotky jako u infestora ktery zmenil ve videu baracks a pak stavel mariny. A jiz blizzard nekolikrat sdelil ze nova rasa by oddalila vydani kvuli balancovani ras.
takze nova rasa nebude. Duran byl clovek pracujici pro zergy potom v te nadobe ho chteli zmenit na zerga jako kerriganovou. A jak rikate ze mluvil ze pracuje pro neco vyssiho - Nadvedomi(Overmind) a cerebraty ktere znicila kerrigan s prottosy a terrany
K té poznámce "Severní Korea možná ani neví, co je počítač" bych měl jednu poznámku. Ona ta Jižní nebude o moc inteligentnější. A ještě to svedli na Rusáky (povětšinou daleko inteligentnější), že ta kosmická loď s jihokorejskou posádkou přistála o 400 km dál než měla. Ať se nediví, když to nechaj řídit dementí Korejku. Zkrátka Severní i Jižní Korejci jsou jeden národ, to jenom Američanům se povedlo rozdělit a navzájem znepřátelit další národ (teď se specializují na Evropu a Blízký Východ). Šikmovocí jako šikmovocí, dementní jsou všichni Korejci a vůbec všichni šikmovocí, ne jen ti komunističtí. Já bych barevnejm úplně zakázal používat elektroniku jako PC, herní konzole apod. Snad jen Japonci už jsou téměř na stejné psychické úrovni (tudíž na takové, která je uzpůsobena k používání elektroniky) jako většina Evropanů, i když ani tomu se mi kurva nechce věřit...
Nejsem Korejec a přesto se těším na Starcraft 2, neboť jednička byla spolu s C&C (i když dost zmrveným EA) moje nej strategie. Vo Korejcích tu vůbec nemuseli psát, jakoby snad obyvatelé zbytku světa neměli rádi Starcraft!!! }:-(
Nechci ti kazit tu tvoji iluzi,ale to co dnes v Evrope beres za vrchol eletroniky, to uz meli v te tve dementni koreji uz pred nekolika lety. Ano,maji trochu jinou mentalitu nez my Evropane,ale to hned neznamena ze museji byt dementni. Za to z tveho prispevku je opravdu videt, ze ses "inteligentni jedinec schopny pracovat s elektronikou" ,takze jestli chces nekomu zakazat neco pouzivat, zacni u sebe.
myslim ze nebejt sikmookych tak neni elektronika tak daleko jak je :)
tady je to samej politolog.. reste starcraft a nebudte trapny ^^
Víte jakej zvuk zergové nejvíc nesnáší? Zvuk rozkládání siege tanku a mají k tomu sakra dobrej důvod:) Už se na to moc těším :)
Co tak pár komentů o SC2? :-)
Na tuhle hru se moc tesim ale ta animacka ze zacatku u zergu mi pride jak vystrizena z world of warcraftu.Nechci nijak posuzovat warcrafty ani starcrafty prece jenom je delal blizzard ale pri vsi ucte zadnej warcraft ani world of w se nemuze rovnat ze starcraftem a proto by me mrzelo kdyby to vypadalo jak neco z warcrafta.Bitvy ale vypadaj pekne :)
Tak Star2 je snad jedinej ptripad kdy se an tu hru tolik tesim :) A Jeste kdyby to nejdo nevedel tk Asie(korejci , japonci) sou ohledne progrmovani her docela machri staci se kouknout na veb Jestli nekdo zna Lineage nebo Ragnarok tak to sou vsechno korejsky vyrobky stejne jako spousta dalsich hracek pro evropany. A s tou zaostalosti bych to taky tak blbe nevidel vsadim se s vama vo co chcete ze pitomej malinkej japonecek umi ovladat mobil rychlejc nez vy :D :). To by bylo jedno tema. a ted druhy ja osobne Stara hraju nejakych 6-7 let a za tu dobu sem se dostal k zaveru ze terrani sou Ubohy (celou dpbu za ne hraju) nerikam ze sme machr na SC ba co vic sem na to looser ale kazdej skusenej vi ze vyhladit terrany je otazka 2 hodin at uz cimkoliv. Je to muj osobni nazor je dost ,mozne ze se milim tak me neukamenovavejte. Sladke cekani :D
s tema terranama asi natom neco malo bude.musi se s nima hrat asi nejvic takticky no abys to uhral
TEN CO TO PISAL SA UVEDOM DEMOKRAT SEVERNA KOREA MA LESPI VYPOCTOVU TECHNOLOGIU NEZ CESKO ALE NEVADI NEBOL SI TAM A NEVIDEL SI
nezda se vam ze v jednom odstavci maji chybu? je tam napsano což Žertům umožní stavět.....(zertum a tam ma byt zergum ne?)
To tam asi dali schválně proč by tam jinak psali velký Ž
a jen tak mimochodem Žerti jsou moje oblibená rasa,jsou nechutní :-D
At zije politicka korektnost, chudaci lidi v severni korei asi nemuzou za to, co se tam deje, tak bych je neurazel...
Jinak k clanku... STARCRAFT rulezzz, co dodat, s tim vydanim je to jasny, Blizz si nemuze dovolit vydat nejaky polotovar, to by je asi ukamenovali (hlavne teda ta korea :D ), ale az to vyjde, tak budem vsichni skakat do nebe nebo je proklinat, ze posrali jmeno starcraft... ale to se u Blizzardu nestava, tak snad ani u tyhle serie to tak nebude :)
hm ja znam 1starcraft a ta je dobra tak sem tu 2 hodte na multyplayer ne?
je to picovina a kokotina
a vymakaný
to mě nepojede:)
a nevite nekdo zda bude pustene do obehu aspon demo a kdy :-)jinak se tesim stara1 si obcas zalanime:-)
Hrál jsem StarCraft BroodWar a prostě super
už se těšíííím až to budu mít doma!