Legendární série Star Wars: Battlefront oslaví jedenáct let od svého vzniku již letos na podzim. Pouhý rok po vydání originálu se do světa dostalo také pokračování Star Wars: Battlefront II, na nějž chtěli tvůrci opět navázat o tři roky později. Místo vydání chystaného pokračování, které již bylo údajně téměř dokončeno, však byl LucasArts bohužel donucen od projektu ustoupit z důvodu nedostatku financí na finální úpravy a hlavně také na marketing. Po sedmi letech čekání se už začínalo zdát, že se s touto fantastickou sérií nikdy znova nesetkáme. Proto se zdálo hotovým božím zjevením, když před dvěma lety na E3 společnost EA vyšla najevo s informací o tom, že se za dveřmi studia DICE chystá reboot. Na ten jsme se poprvé dostali šanci podívat na konci letošního března prostřednictvím traileru vytvořeného v enginu hry. Současně byly odhaleny první informace, které v nás sice vyvolaly nadšení, přesto jsme ale ucítili také první nekalý závan, že by ve skutečnosti vše nemuselo být tak růžové, jak se na první pohled zdá. Chtěli byste zjistit, co vše o Star Wars: Battlefront v současnosti víme? Pak jste na správném místě, neboť právě o tom si v dnešním preview povíme.
Legendární série, kvůli níž tu dnes jsme, si na filmových předlohách možná zakládala už od počátků, vždy si z nich však brala pouhá prostředí, která následně s nadšením měnila tak, abychom si jich mohli v multiplayerových bitvách vychutnat co nejvíce. Reboot se hodlá plně oddat původní filmové trilogii, jemuž bude podřízen hlavně herní mód „Missions”. Ten má k singleplayerové kampani asi nejblíže, co se v rámci hry bude možné dostat. V těchto speciálních výzvách si pro nás DICE hodlá připravit některé z nezapomenutelných momentů filmových děl, do nichž se tentokrát dostaneme hezky zpříma. Ať už si daná mise dá za cíl procvičit naše schopnosti létání, nebo nás vrhne přímo do akce s puškou v rukou, vždy se můžeme těšit na precizně vypracovanou umělou inteligenci, která by měla reagovat podobně jako postavy, jež představuje, kdyby se do podobné situace dostaly a musely improvizovat. Na tento mód se budeme moci vrhnout zcela o samotě, jestliže ale budete mít zájem, snadno si po bok půjde zavolat boty či kamarády, aby vám s náročnými úkoly pomohli.
Skutečnou pýchou titulu by nicméně měly být spíše monumentální zápasy, kde bude naráz bojovat až čtyřicet hráčů. Připadá vám toto číslo poněkud nízké? Jakkoliv se na mód „Walker Assault” těšíme, připadá nám zvláštní, že si pro nás studio není schopné připravit zápasy alespoň pro 64 hráčů, s nimiž u série Battlefield není vůbec žádný problém. Přece jenom jde ale o Star Wars: Battlefront, ještě raději bychom proto viděli, kdyby se vývojáři překonali a nabídli zápasy až pro stovku hráčů najednou. Nic takového se však nestane. Zatím byl oznámen jediný mód, do nějž se čtyři desítky hráčů zároveň vejdou. Vzhledem k tomu, že o hře zatím příliš mnoho detailů nevíme, bychom se však vůbec nedivili, kdyby pro stejný počet hráčů byly připravovány i další módy, o nichž se teprve dozvíme.
Ani trochu nás DICE nepřesvědčilo ani počtem planet, které budeme moci s novinkou navštívit. Zpočátku totiž půjde o pouhé čtyři kousky. Zalesněný měsíc Endor, sněhem a ledem prorostlý Hoth, starobylá písečná planeta Tatooine a dosud neprozkoumaný, lávou pokrytý Sulluts. Připadá vám, že jste všechny tyto planety již někdy v akci viděli? Tomu se není co divit, neboť se již každá z nich již stihla objevit v některém z dřívějších pokračování série Star Wars: Battlefront. Svoji premiéru zažije v rebootu pouhá Jakku, planeta, která bude do hry nicméně dodána teprve po jejím vydání prostřednictvím bezplatného updatu. Takhle jsme si to tedy vážně nepředstavovali.
S nabídkou bychom neměli vůbec žádný problém, kdyby tyto mapy dohromady poskytly více než smutných dvanáct map. Všechny budou navíc přizpůsobené pouze určitým herním módům, takže si mohutných zápasů v módu „Walker Assault” na velké části z nich vůbec dopřát moci nebudeme. Tvůrci nás na druhou stranu potěšili tím, že se rozhodně můžeme těšit na destrukci. Na rozdíl od té, která se nachází v sérii Battlefield, by však ta ze Star Wars měla nabízet možnost ničit prostředí pouze v případě, kdy bude mít něco takového skutečně smysl. Pár stromů proto zajisté kupříkladu AT-AT pokácí, nepočítejte však s tím, že byste za pomoci pušek a mečů měli šanci zcela bez zaváhání pokácet celý prales a ani se při tom nezapotit.
Když už jsme nakousli téma populárních strojů, jež budeme moci ve Star Wars: Battlefront osedlat, asi bychom měli svoji myšlenku dokončit. Takových božských kousků, jako jsou X-Wings, TIE Fighter a Millenium Falcom, bychom si měli mít možnost dopřát se vším všudy. Dokonce by pro ně měl být k dispozici speciální herní mód, který se bude soustředit na intenzivní přestřelky ve vzduchu, přestože na ně bude samozřejmě zcela běžně docházet i v klasických módech větších rozměrů. Takové AT-AT bohužel pojede hezky po kolejích. Ačkoliv si do něj nasednout moci budeme, posazeni budeme pouze na místo pasažéra s nadpřirozeně skvělým výhledem. Sami tyto legendy bohužel neovládneme a můžeme tak zapomenout na využití jejich maximálního potenciálu. Vývojáři tvrdí, že toto rozhodnutí bylo učiněno pro dobro hráčů. Nám ale přijde, že jediná výhoda nemožnosti ovládat tyto obrovské krásky spočívá v tom, že s větším omezováním pohybu automaticky přichází menší počet bugů.
Neskutečně se těšíme na možnost podívat se do těla některých z nejznámějších postav celého univerza Star Wars. Zatím bylo potvrzeno sice pouze to, že nám do rukou bude moci padnout Darth Vader a Boba Fett, k našemu nadšení to ale stačí bohatě. K těmto postavám se bude možné dostat přímo během zápasu prostřednictvím power-upů náhodně se objevujících v prostředí. Když na jeden takový narazíte, můžete se rozhodnout, zda upřednostníte tělo klasického vojáka, nebo máte chuť na trochu moci. S přeměnou v některou z legendárních postav totiž souvisí obohacení vašeho arzenálu schopností o několik extrémně mocných triků, jimiž bude možné zcela zvrátit průběh bitvy. Nebudete však nezranitelní a počítejte s tím, že jakmile jednou zemřete, po respawnu budete zase jen obyčejný voják bez ničeho.
Pro žánr FPS (i když je Star Wars: Battlefront zároveň i TPS, neboť půjde mezi pohledem z první a třetí osoby neomezeně přepínat) není hraní bez jakýchkoliv herních tříd nic přelomového. Vzhledem k tomu, že jde o jednu z her od studia DICE, které na nutnost volby, zda budete ostatní léčit, nebo se raději zakempíte s odstřelovací puškou kdesi v křoví, vždy spoléhaly, jsme to ale nečekali. Veškerý gear a speciální schopnosti jsou odemykány prostřednictvím utrácení získaných zkušenostních bodů, takže si vy sami vyberete, po jaké cestě se vydáte. S tím se pojí také nový systém partnerů. Ve hře bude k dispozici možnost se spojit s některým z dalších hráčů. Pokud tak učiníte, budete se respawnovat v jeho blízkosti a navíc budete mít k dispozici veškerý jeho gear, i kdybyste jej vy sami zatím odemčený neměli. Platí to ale samozřejmě i naopak.
Rozhodně si nemyslíme, že by Star Wars: Battlefront byl pouhým Battlefieldem přemalovaným do trochu odlišných barev. Vzhledem k tomu, kolik toho nabízely první dva díly série, si však nedokážeme představit, jak by se jim reboot mohl vyrovnat. Rozhodně mu ale budeme držet palce. Do světa se totiž dostane již 20. listopadu tohoto roku na PC a konzolích PlayStation 4 a Xbox One. Mnoho času tedy jeho vývojářům nezbývá.
sveze se na vlně,,,nějakej boom a po par měsících po ní nikdo neštějkně,,,,tydlety rekonvalescence nemám rád...doufám že se značka vzchopí a SW ozdobí moji knihovno::)