V kůži Sama Fischera jste již zažili ledacos. Naposledy jste mohli ozkoušet, jaké to je být dvojitým agentem, ale tyto časy jsou pryč. Jak to již občas s kladnými hrdiny bývá, tak i oni se časem stanou přítěží, protože toho prostě ví moc. Pak se z vás stává lovná zvěř, přesně jako tomu bude tady. Jelikož je to již pátý díl s tímto pánem v hlavní roli, tak se autoři rozhodli změnit pravidla a předhodit vám něco nového. Tato série se tak šikovně vymaňuje z toho, aby se o ní za nějaký čas říkalo, že šlo jen o schovávání se ve stínech a čekání na tu pravou chvíli k útoku. Daní nám za to bude absence výbavičky, která nám již přirostla k srdci, včetně noktovizoru. Proto tentokrát budou vaším inventářem věci, které najdete okolo sebe, což bude daleko zajímavější a akčnější. Zrovna tak se už nebudete jmenovat Sam Fischer, ale Jason Bourne, po kterém je vyhlášeno pátrání a musí improvizovat skoro na každém rohu.
Abychom si uvědomili, jak se vlastně hra posunuje kupředu a mění své žánry, není od věci trochu si připomenout, jak to všechno začalo. První díl byl hlavně o tom, že v té době lidi lačnili po nových titulech, které by nabízely něco nového a technicky dál nežli stávající tituly. Díky technologii, se kterou si mohli autoři hrát se světly a stíny dle své libosti, se to podařilo a vznikl tak nový žánr, kdy jste se kryli stínem a útočili v tu správnou chvíli. S tímto obsahem však nejde zahlcovat trh do nekonečna a tak dále přišli s tím, že do hry přidali online multiplayer. Tam jste si mohli vyzkoušet, jaké to je hrát ve více lidech souboj speciálních jednotek vs. špióni. Další díl pak představil v podstatě to samé, ale dotažené do finálního konce, plus přidal kooperativní mód. Potom přišli na řadu nové věci do výbavičky, větší mapy a delší mise. Velký zlom je pak před vydáním Double Agenta, který opět představil trochu jiné věci, než na jaké jsme do té doby byli zvyklí.
Přesně v tomto díle se totiž začal odmotávat příběh, kdy postava za kterou hrajete již není jen bezejmenný pán na monitoru, ale pomaloučku se z něj stává postava, kterou si -ať chcete nebo ne- brzy oblíbíte. Tento díl byl také koncipován tak, abyste se o Samovi dozvěděli něco víc, věci z jeho minulosti a začali přemýšlet o tom, proč ho vlastně máte rádi a ani o tom nevíte. V tomto dílu také byly k vidění nějaké denní mise, ale převážně se stále jednalo o práci v temnějších lokalitách. Když se na to díváme zpětně, tak tento díl měl již celkem dobře našlápnuto směrem, kam se podíváte právě v Conviction. S tímto dílem chtějí autoři zopakovat nadšení hráčů, které plynulo z novosti herního prostředí, ve kterém jste se cítili jako doma, po uvedení originálního Sprinter Cellu. Stejně jako tam to bylo fajn díky temným zákoutím a plíživému stylu, tak i tady by se to všechno mělo opakovat s tím rozdílem, že půjde o otevřená prostranství a veřejnost.
Jediné, co někoho možná zamrzí, je totální absence snažení se o to být neviditelný. Tady to prostě nepůjde a vy jste, jak jsme již zmínili, v roli uprchlíka. Samozřejmě i tady budou možnosti jak se trochu skrýt, je možné přitisknout se ke zdi, přikrčit se nebo skrýt za okno a pozorovat co se děje. Už to ale nebude o čekání na vhodnou chvíli, takže trpělivost ano, ale jen v nějaké míře. Aby hra zůstala věrna svým kořenům, ale přesto přinesla něco nového, tak přesně kvůli tomu vymysleli autoři nový systém „aktivního schovávání“ (active stealth). Díky tomu, že se z vás stalo co se stalo, tak jste přišli i o možnost podpory, která vám vždycky zněla ve sluchátku a musíte se spoléhat jen sami na sebe. Díky tomu musíte využívat předměty kolem sebe a umět splynout s davem. Pokud si k tomu představíte, že vás zrovna někdo vyhmátl a do vysílačky hlásí, že jste tam a tam, máme adrenalinové scénky jako vyšité z akčního filmu. V Double Agentovi dali autoři osobnost, tady budete pokračovat již vy a to v tom, jak si s věcmi poradíte, kdykoliv, kdekoliv, rychle a hlavně smysluplně.
Aby hra mohla na podobném principu vůbec fungovat, donutilo to autory vymyslet takové prostředí, kdy nebudete takřka ničím limitováni. Jeden z prvků, díky nimž se můžete na chvíli skrýt, jsou kolemjdoucí lidé. Pokud se vmísíte mezi ně, přizpůsobíte svou chůzi jejich a nebudete se tvářit podezřele, bude to fungovat jako dokonalé krytí. Samozřejmě jen dočasně, protože i ta nejhloupější skupinka turistů si za chvíli všimne, že se k nim přidal nějaký cizák, který tam nemá co dělat. Lavičky v parku nebo stolky v kavárnách jsou také dobrým řešením, pokud si chcete chvíli vydechnout a vypadat jako normální kolemjdoucí. Nenechte se ale zmýlit, dav nebude jen dopředu nastavená masa lidí, bude to aktivní prvek. Lidé se tak budou pohybovat a reagovat na to, co se zrovna děje. Vytržením notebooku nějaké studentce a hozením jím o zem upoutáte takovou pozornost, že vám to umožní skočit do blízké zeleně a skrýt se. Ta samozřejmě půjde žalovat strážníkovi. Ten se přijde podívat do keříků, kde vy ho můžete tiše odklidit, bez nepatřičných svědků.
Zrovna tak pokud vyvoláte paniku, máte ideální podmínky k tomu splynout s prchajícím davem. Díky tomu, že jste na útěku, tak musíte využívat všechno, co najdete. Papíry se dají hodit proti přicházejícímu policajtovi, který tak na chvíli ztratí přehled, stoly se dají používat jako štít, ale i jako zbraň, dveře se také mohou hodit atd. Problém je v tom, že pokud nějaké věci můžete použít ke svému prospěchu vy, může tak i umělá inteligence, která stojí proti vám. Díky tomuto systému můžete přežít dokonce i v případě, že někde v příběhu uděláte chybu. Bude vás to stát ale daleko větší úsilí se z toho dostat, než kdybyste ji neudělali. Přesná pravidla pro hru jsou zatím ještě ve vývoji. Autoři testují koncepty, ve kterých na veřejnosti udělají opravdový chaos a vy se z toho máte dostat. Bude to velmi těžké najít balanc mezi obtížností a tím, kde vám hra alespoň trochu naznačí, kudy se vydat dál.
V současnosti není hra dodělaná a její vydání se plánuje na Vánoce letošního roku. Díky tomu je k vidění jen pár boxerských fintiček a pokládaček na zem, přičemž ale autoři slibují daleko více po dokončení hry. Nejvíce se máme těšit na dorážecí techniky, kde bude z čeho vybírat. Hned potom ale také zmiňují, že pokud jste někdy viděli nějaký film, kde hlavní hrdina prchá, tak jistě víte, že kolikrát je nejlepší obranou prostě utéct. Hra by měla obsahovat na patnáct misí, z čehož každá čítá průměrně hodinu hraní. Tyto jednotlivé mise jsou pak ještě rozdělené na menší kousky, které by měly být pleněny zhruba po patnácti minutách. Cílem toho všeho je akčnost a dynamičnost hry. První dvě mise se budou točit okolo toho, jak se vrátíte do NSA a zbylé pak budou o tom, jak se z vás stal uprchlík a jak vám jdou po krku. Conviction samozřejmě bude také obsahovat hru pro více hráčů a ta pojede na stejných principech jako v Double Agentovi. Díky tomu, že na projektu pracuje více lidí, tak se jedni mohou soustředit na hru jako takovou a druzí se starají o to, aby jela jak na PC tak na Xboxu.
Další otázkou je, jak tuto velkou změnu přijme hráčská společnost, která už je přeci jen navyklá na nějaký Sprinter Cell standard. Systém zdraví bude stejný jako v Double Agentovi, radar zatím není k dispozici, ale možná se ho ještě dočkáme. Zrovna tak na nás čekají jakási krátká videa ve hře, která nám napoví, k čemu všemu je možné využít věci okolo nás. Další info co máme o ovladatelnosti je, že zde budou na výběr tři druhy akcí. Agresivní, krycí, interakční. Uveďme si jak to funguje například u stolu. Zatímco prvním ho převrhnete a hodíte po lidech, druhým se pod něj vhodně schováte a třetím ho jen zvednete a můžete někam přenést. Dokonce po sobě můžete uklízet, což se také hodí. Pokud někdo najde v kancelářích něco rozbitého, tak samozřejmě někoho zavolá, pokud ne, bude ticho. Nevím jak vy, ale nemůžu se dočkat. A hlavně se nebojte, je to vlastně to samé, akorát místo stínů tady máte davy lidí.
Jinak uz Double Agent mi skoro nechodil :D
dokonalost sama, maminkooo tak kdy mi uz konecne koupis to 2 jadrovy pentium ? :D
hej tohle bude mozna dobra gamesa !!!
tak podle tech videi to vypada ze Sam bude bezdak, svou nadlidskou silou odhazovat typky 3 metry daleko a cely to bude v obrovskym parku. Tomu rikam posun =P
Splinter Cell Triologi takže SC1 SCPT a SCCT a Double Agent mi nepujde nemam na to grafiku ana Convistion muzu upklne apomenout. Ale jsem fak fanda tehle hry takže udelm cokoliv proto abych si ji mohl zahrat.
Grafika je teda mega hustá, skoro real.
ze by bournuv mitus :) podle filmiku :)
...
jako ta hra je hodne husta... ale u splinter cella sem zvyklej na jeho kuklu noční brejle a pohyby ve stínech... v tutom dilu je voblecenej jako normalni clovek lidi hazi 2 metry vod sebe stul hodi do mraku takze to je jako kdyby chhodil BLADE po měste a snazil se bejt potichu:) pekna hra ale meli se drzet tech zakouti a potichejch pohybu
tak toto uz moj pc nezvladne kua idem kupit do tesca novy komp :D , ale hra je fakt dobre spravena ;)
Zdravim, jestli si chcete zahrát nějakou fakt super on-line strategickou hru, tak zkuste Travian. Je to opravdu perfektní hra, hraješ zde s tisíci hráči jako náčelník malé vesnice a vedeš obyvatele ke slavě a vítězství. http://www.travian.cz/?uc=cz5_26055
Čau, sem taky velkej fanda Splinta. Tenhle novej díl je úplná předělávka Splinter Cell žánru, co sem koukal, už to nebude snad ani stealth game, ale spíš akční hra s perfektně vykreslenou grafikou. Holt všechny hdy se vyvíjej dopředu a pokud nebudem mi, příznivci Splinta, upgradovat kompy, pak budem jen slintat nad screeny a videi. Rozhodně si Conviction zahraju, otázkou je, zda-li to bude ještě Splinter Cell nebo nová hra...
vzhledem k tomu, že mi nefachal SCDA kvůli grafce, pochybuju že tam nacpu tohle:)...ale snad se do prázdnin dočkam new a pak hurá na torrent...
Tak po přečtení odstavce se hra nápadně podobá filmu Bournův mítus .Dalo by se i říci že autoři hry si tento film vzali jako předlohu :) ?? .Kdo jste viděl určitě my dáte zapravdu :).
tohle bude prisny ;)
Trochu to vypada ze se tvurci snazi posunout smerem k hitmanovi... sam fisher prinejmensim v tom videu dokonale kopiruje jeho styl
co tak cist knizky nez zacnete kecat kktinky
Sam fisher je bohuzel jakozto smyslena postava vetsi rizek nez hitman.
Tak schvalne, co vyslo driv? Hitman? Bo Fisher? Anooo Fisheeer.... omg
Kéž by vyšel třetí díl MGS: Snake Eater i na PC ... H. Kojima zatim váhá, ale podle mě jsou MGS a SC nejlepší série akčních taktických a špionážních her ... dá se k nim maličko přirovnat Thief 3 a Hitman: Blood Money, ale Snake rulez :P
Nic proti tebe , ale to je trochu od veci , nie?
Masakr....
prichazi dva mesice volna, ti proziravejsi delaji uz ted. do konce srpna si urcite vydelate takovych 20-25 tisica t ostaci na slabsi gf 8800 2gb ram a core duo tak nepicujte a makejte jako ja :)
za 20000 je pc bez monitoru jako víno, teda i když já víno nerad...
taky makam a po dvou výplatách bych měl mít taky na nový stroj
ma smysl se s tebou bavit?? Nema. Az pochopis ze SC kopiruje Clancyho knihy a ne Hitmana pak se muzeme bavit ;) do ty doby ses proste blbec :) A fisher neni zadna kopie hitmana !! ani naznak napodobeniny! jen to tvemu mozku jde do souvislosti protoze srovnavas nesrovnatelne aniz bys o tom neco vedel!!