Za dávných časů se v zemi Nelwe (je tam přehlasované poslední e, ale to si prosím domyslete) nacházeli lidé, kteří uměli zacházet s energií tohoto světa. Nebyla to hloupá stvoření a tak se snažila směřovat všechno k jedné velké rovnováze. Výsledkem bylo ustanovení čtyř elementů v podobě draků. Aefis, král vzdušného prostoru, Frakkir, sultán lávového paláce, kde žijí plazi, Elugh, pán hlubin a jediný milovník sirén na světě a Toghon, vládce titánů, kteří žijí pod zemským povrchem. Tito čtyři vládci svým způsobem měli vliv na všechno, co se událo a také ke každému z nich tíhnuly jiné rasy. Každé město mělo svého patrona z těchto čtyř draků a tomu také odpovídala patřičná svatyně jim zasvěcená. Časy se bohužel změnily a z původních čtyř směrů se staly jenom dva. Chrám jednoho z těchto elementů se nachází v Silverfallu, hlavím městě osvíceného království Egreidu a druhá pak v magickém městečku Blazis na ostrůvku Forge.
Akční RPG jako je Diablo se vyznačují tím, že jsou sice zábavné, ale už jich vyšla celkem úctyhodná řádka. Vždy šlo o to samé, pomlátit co nejvíce potvor, dostat za to zkušenosti a na konci zabít někoho většího nežli bývají normální řadoví neřádi. V drtivé většině případů na vás pak čekal stejný konec hry, ať jste již hráli za kohokoliv. Autoři této hry se dušují, že v tomto by měla jejich RPG být jiná a přesto nabízet staré osvědčené věci. O rychlou a krvavou akci nás tedy nikdo nepřipraví, přidá pouze na zábavnosti díky nelineárnímu ději a vícero možných zakončení hry. K tomu také z velké části přispějí dovednosti, kterým se můžete naučit a jež rovněž nebudou dopředu pevně nalinkovány. Možnosti za koho ve hře můžete hrát jsou celkem čtyři a na výběr jsou rasy – lidé, elfové, goblini a trollové. Poté se odeberete ke klasickému piplání vzhledu postavy a pak přijde něco, co nikdo jen tak nečeká. Musíte si vybrat svého nohsleda, který se vás ani na okamžik nepustí a bude vám pomáhat. Zatím jsou známé jen čtyři možnosti, ze kterých lze vybírat. První z nich je elfská kouzelnice Alina.
Druhou nabídkou je Gort. To je mocný trollí válečník, který má za sebou hodně bitev a ví jak s kým naložit. Třetí pomocník se jmenuje Drilipilim a je to goblinka, která umí léčit. Poslední je Tanya, která to umí se zbraněmi jako málokterý člověk. Proslýchá se, že celkem má být pomocníků osm. Zatím jsou známé ale jen tyto čtyři postavy. Je přímou následovnicí známé zbrojířské rodiny a rozhodla se v tomto svého mrtvého otce nezklamat. V momentě, kdy vyrazíte na dobrodružství s jedním z vašich vyvolených jedinců, dostáváte také omezenou možnost je ovládat. Měly by zde fungovat spíše takové příkazy obecnějšího typu jako být agresivní, být ve střehu a nebo se chovat flegmaticky. Dovednosti vaší hlavní postavy se budou vyvíjet třemi rozličnými směry. První z nich jsou bojové schopnosti, druhým pak magické dovednosti a třetí bude záležet na tom, jakou rasu jste si pro sebe zvolili. Kromě dovedností jsou zde samozřejmě statistiky, na které si také budete přihazovat bodíky. Na vrchol hry se dostanete za zhruba 25 hodin čistého času. Do toho se ale nepočítají postranní questy, kterých zde bude nespočet.
To, že hra bude postavena na dovednostech, jsem již naznačoval. Dobrou zprávou ale je, že skill trees mezi sebou budete moct měnit. Respektive tahle, pokud se vám nebude líbit cesta, kterou jste se vydali, tak zde bude možnost své body vzít a přemístit je jinam. Dohromady zde bude devět různých stromů, každý po deseti až patnácti dovednostech. Ve finále to vychází na 130 kousků dovedností, které je možné se naučit. Autoři hodně poukazují na to, že jistá unikátnost je v tom, že díky tomuto systému dovedností můžete být dohromady válečník a kouzelník. To sice trochu vyvrací již velmi hluboko zapuštěné kořeny RPG, kdy tyto vlastnosti nejdou až tak dohromady, ale uvidíme jak to nakonec bude fungovat. Samotné obsluhování skillů je pak řešeno přes menu na levém i pravém tlačítku myši. Krom toho jsou zde samozřejmě klávesové zkratky.
Další věcí, v čem se jednotlivé hráčské postavy budou lišit, je přesvědčením. Není to ani tak o smýšlení v rovinách dobra a zla, ale o tom, jaký směr je vám bližší. Jedním z nich je technologický pokrok, který těm druhým, založeným na přírodě, hrozně vadí. Pokud se budete věnovat technologickému směru, můžete počítat s tím, že na vaše tělo si budete moci přidávat všelijaké mechanické záležitosti. Druhá strana na tom také nebude špatně. Mezi jejich výhody patří lycantropie (přeměna ve zvířata) a jiné zvířecí triky. Díky nim je možné například povolat do voje hejna vos a jiné libůstky. Hra také samozřejmě nabídne několik variant na hru více lidí. Kooperaci pro osm hráčů, které má ale tu nevýhodu, že musíte dohrát hru ve stejném složení jako jste ji začali. Stejně jako ve stařičkém Diablu, tak i tady se podle počtu členů vaší skupinky znásobí počet potvor a také jim stoupne odolnost. Pro hru online je dobrou zprávou to, že si můžete vyexportovat vaši postavu ze singlu a není nutné zakládat novou, jak tomu některé hry chtějí.
Konečná verze hry bude obsahovat editor, ve kterém si budete moci měnit výbavu, prostředí a dokonce tvořit vlastní příběhy. Aby to bylo úplně perfektní, čeká na vás také definovatelnost předmětů, které vypadnou z potvory, pokud je zabita. Tyto scénáře pak samozřejmě můžete hrát sami, bez nutné přítomnosti ostatních. Pro normální multiplayer zde pak ještě bude možnost hrát hru bez scénáře, kdy si jen tak budete kosit nepřátele s sbírat zkušenosti. Poslední věcí, kterou byste měli vědět, je termín vydání a ten je stanoven na březen tohoto roku.
hMMMMM
"Asi jako v jediné z her se dá v této hře vyzkoušet, jaké to je být dohromady mágem a bojovníkem." Tohle není pravda ... Protože tohle šlo i v SACRED!!
narezova grafika.. i kdyz mistama mi prijde nepomer postavicky vs okoli... doufam ze to vyjde s cz subs a bude to fakt gud i s multiplayerem :-)
že by po dlouhé době vzniklo pěkné prgéčko podobné těm ze staré školy? Nějak mi to připomíná to Icewind Dale II. Fakt se mi to líbí.
Pokud jde o ty kombinace. To není nic nového. Je to i v pozdější edici aD&D. Prostě jsou skillpointy které naházíte kam chcete (s jistým omezením). Do kouzel, do fyzického boje... ale univerzální postava je pak o něco slabší než čistě zaměřená.
Cleric/Mage class rulezzz
jj je to blbost....i v Neverwinteru jsem měl Mága/clerica/fightera...takže takovej battlemage
někdo může v kombinaci vidět sílu, někdo ne....na hru se těším, ale že bych mixoval dvě naprosto odlišný povolání, to mi přijde jako prznění, takže raději každé zvlášť:)
Vypadá to good doufám že to zorjedu na me 6800 16/6 pipeline
uz to vyslo 7,2gb d:D
Udělá nějaká firma jinou hru než ty věčné střílečky nebo klony Diabla ?
Hmm vypada to docela dobre :) ale nejvic bude asi grafika :)) Dalsi good RPG=Knight Online :) a Lineage2 se da taky parit :) nebo pro hrace se slabsim kompem CisMU :))) ale tuty si rad zaparim
Nic svetoveho opet nevzniklo, snad jen netradicne jiny svet jakoby castecne technizovany. Aspon je to neokoukane. Jinak to michani, zavani to dobre, ale je to blbost prvotridni. Nevim jakym hracum to vychazi vstric. Rekl bych, ze moc jich nebude. Priste muzou treba michat pohlavi. Muz-Zena. Proste nektere napady natrousi do hry, nez by prispely k jejimu kouzlu. Nadruhou stranu neco se da michat. Rozhodne by tady mely nejake mantinely. Mimochodem WoW s novym datadiskem taky kombinuje urcite postavy. Jsem zvedav s jakym ohlasem se to setka a po jake dobe se to vzije.
no jjo ty inteligente jenze tam sis mohl vybrat povolání bojovej mág a ten fakt vubec bojovej tak jak mel byt nebyl..tak bud zticha a nerus tady hodnejm lidemco se snazej napsat peknej clanek jejich praci OMG!
Inuasha
radbelsfjhdzr
co to jako je? za kreslenou hnusnou sracku?
no nevim ale to rozdelovanie bodov sa my nejak nezda to si na nejakeho rzistentneho proti napr ohnu prehodim body inde a potom zese vratim???? trosku divne ale inac mozno stoji za skusku
Rači si běž vymačkávat uhry