Pamětníci si možná ještě vzpomínají na parádní fantasy RTS Kohan, která spatřila světlo světa už před dlouhými osmi lety. Kohan přinesl na svou dobu výbornou AI počítačem řízených protivníků, zábavný multiplayer a stovky jednotek prohánějících se po obrazovce monitoru, aniž byste se museli zatěžovat mikromanagementem. Za tímto povedeným dílkem stáli chlapci z texaského studia TimeGate, kteří ke své RTS později přidali ještě datadisk a jedno pokračování. Tvůrci tehdy s oblibou prohlašovali, že do Kohana vložili vše, co jim scházelo v jejich oblíbených strategiích, čímž se dostáváme k tomu, proč vás vlastně zatěžujeme vzdálenou historií. Protože historie se začíná s – mírnou obměnou, k níž se dostaneme vzápětí – opakovat. V TimeGate totiž hlásí, že pracují na hře, která bude obsahovat vše, co jim schází v akčních titulech.
Section 8 bude FPS zaměřená především na multiplayerová zápolení ve stylu Battlefieldu. Neodehrává se však na matičce Zemi, nýbrž na jakémsi planetárním zapadákově ve vzdáleném vesmíru. Lidské oči se vždy upíraly ke hvězdám, jenže zatímco my dokážeme vyslat astronauty leda tak na Měsíc, potomci potomků našich vzdálených potomků osídlí celičkou Galaxii. Tedy tak to alespoň vidí vývojáři. Cestování z jednoho konce Mléčné dráhy na druhý ale potrvá relativně dlouho, a tak se jednotlivé kolonie začnou vzájemně odcizovat. V jednom z odlehlých koutů lidské říše vznikne frakce Arm of Orion, sdružující nespokojence, kteří se nehodlají podřídit centrální vládě. Ta zase oplátku vyšle na inkriminované místo elitní 8. ozbrojenou divizi, aby eliminovala veškerý odpor. A vy se ocitnete uprostřed toho všeho. Na čí stranu se postavíte? Na čí stranu se postaví desítky dalších hráčů?
Spíše než o válku, jejíž běsnění by stravovalo celou Galaxii, půjde o lokálně vymezené střety na jediné planetě. Nečekejte zbraně hromadného ničení či střety vesmírných flotil na oběžné dráze. Podle představ TimeGate si zabojujete hezky na povrchu. Muž proti muži, přesně jako za starých časů. Jádro hry tkví v zabírání určených bodů, což žádného fanouška Battlefieldu zřejmě neohromí. Ovšem kromě skutečnosti, že ovládnutí těchto bodů je nezbytnou podmínkou k vítězství, jejich obsazováním si zajišťujete i taktické výhody proti nepříteli. Podaří-li se vám například získat kontrolu nad komunikační věží, zpřístupníte si radar ukazující pozice nepřátel a jejich stanovišť. Jindy zase získáte protiletecké kanóny, jež – jak uvidíte dále – mají pro průběh hry zásadní význam. Lze si také zpřístupnit i upgrady ovlivňující zbrojní arzenál (silnější šíty, nižší pořizovací cena vozidel apod.).
Před startem mapy si na podrobném plánku vyberete místečko, kde se chcete nechat spawnout, načež vás mateřská loď, lelkující kdesi v atmosféře sedm kilometrů nad zemí, vystřelí na vámi označený flek. Tvůrci tomu říkají burning-in. Vybrat si můžete jakékoli místo, v podstatě záleží jen na rozvržení týmové taktiky. Neexistují pevně dané spawn pointy, spawn point si totiž prostě určíte. (Jako byste hráli šachy a před prvním tahem rozestavili figurky po šachovnici zcela podle své libosti.) Poté si prožijete pětisekundový pád vzduchem, doprovázený poněkud tvrdším přistáním, přičemž vše vidíte z pohledu první osoby – a hurá do boje. Pokud se při volbě místa přistání náhodou ukliknete, lze pád razantně zbrzdit a proměnit ho v povlovné plachtění, jehož směr lze pomocí přídavných trysek regulovat. V akční řežbě Tribes bylo k vidění něco podobného.
Jakmile se bitva rozhoří a týmy se zuřivě pustí do vzájemné likvidace, burning-in už nepůjde využívat v neomezeném rozsahu. Nemůžete se nechat vystřelit na protivníkem obsazené body (to dá rozum), ani do míst obsazených nepřátelskou protileteckou obranou – ale můžete tam zkusit doplachtit s tím, že risknete palbu z automatizovaných AA kanónů. Mimochodem, hra prý původně měla obsahovat killcam, tedy kameru ukazující pozici člověka, jenž vás sejmul. Jenže vzhledem možnostem burning-in systému se nakonec rozhodli tento pomocný prostředek neimplementovat. Hráče by prý příliš lákala možnost okamžité vendety. S přihlédnutím k vlastním zkušenostem s psychikou některých jedinců hrajících multiplayerové FPS, nelze než s tímto řešením plně souhlasit. 🙂
Za likvidaci protivníků a obsazování strategických bodů získáváte takzvané „zabírací body“ (requisition points), za něž lze pořizovat vozidla, letadla a další armádní techniku. Pořídíte za ně i zdravotnické stanice, opevnění a další obranné struktury, jež poté podle svého uvážení rozmístíte po mapě. V TimeGate se dušují, že každá map, které jsou mimochodem velmi rozsáhlé, obsahuje nespočet míst hodících se k upevnění týmové pozice vhodným umístěním zmiňovaných zařízení. Každá herní seance proto bude mít jedinečný průběh: nic není předem dáno. Vývoj bitvy závisí především na rozmisťování protileteckých kanónů, protože každý z nich pokryje určitou plochu, na niž se pak nepřítel ze vzduchu dostane jen s velkými obtížemi. Věci pořízené za zabírací body se do hry dostanou stejným způsobem jako vojáci: mateřská loď je vystřelí na zem, přímo k nohám „objednatele“. Tento přístup zcela eliminuje nešvar známý u konkurence, kdy jako idioti čekáte na respawnovacím místě, aby vás – až se vytoužená stíhačka konečně objeví –, zezadu sundal zrádný týmový kolega a kýžený stroj vám sebral.
Co se zbraňového arzenálu týče, v rukou si potěžkáte tradiční zbraně, jako jsou útočné pušky, brokovnice nebo odstřelovačky (samozřejmě otexturované tak, aby působily náležitě futuristicky). Neexistují pevně daná povolání jako v jiných hrách. Namísto toho dostanete bojový oblek, jenž půjde osadit určitým počtem upgradů. Upgrady se dělí na aktivní a pasivní. Zatímco ty pasivní ovlivňují rychlost, odolnost, množství paliva v jet-packu a podobné ukazatele, aktivní zase mají vliv na stav výzbroje a výstroje. Jednotlivé atributy půjdou postupně rozvíjet, takže se můžemě těšit i na nějaké ty jemné RPG prvky, které ale zřejmě budou hrát největší roli hlavně při sólové hře. Ani vlci samotáři totiž nevydou s prázdnou: vtělí se do příslušníka 8. divize Alexe Corda, jehož očima se podívají na úplný počátek konfliktu. V odlehlých končinách Galaxie, v poušti naší reality, Alex zjistí, jak to celé vlastně začalo. Nepůjde o bezduchou hru s bezduchými boty v rádoby rovnocenném “offline multiplayeru”; na připravených mapách se dočkáte příběhově orientovaných úkolů a několika zajímavých zvratů. Sólová kampaň tedy bude představovat plnohodnotnou složku hry.
Section 8 se ještě ani zdaleka neblíží k finálnímu stadiu, ke gold verzi. Sami vývojáři přiznávají, že potřebují několik měsíců pilování, balancování arzenálu, leštění grafiky a ladění hratelnosti, než se hra dostane na pulty obchodů. Vzato kolem a kolem, Section 8 nepřinese do žánru multiplayerových FPS nic moc nového. Tvůrci prostě smíchali prvky z konkurenčních stříleček a na vrch přidávají jen několik originálních prvků. Každý kuchař vám ale řekne, že i špetka neotřelých přísad dokáže udělat z jinak naprosto fádního jídla pokrm pro labužníky. Uvidíme nejspíše ve třetím čtvrtletí tohoto roku.
ooo to vypadá dobře
ale jak vždy říkám gráfa nahrazená hratelností takže se docela bojim :(
BUDE TO NA PC ??? PLS
to chci upa se nato tesim
Asi si to pak stáhnu.
moc pekne udelany:)
jake to ma hw pozadavky tuhle hru si velice rad zafaram :D
podle toho co pises to bude pecka
nevim no, nerikam ze je to zle ale je tu jista podobnost :-)
Když to bude i za rozumnou cenu tak poletí ke mě domu i krabice. ;)
Dost pozitivnich komentaru ale me hra nejak nepritahla..
pripomina mi to jednu drive vydanou hru :o)
vypada to fakt dobre
tak todle je na mě až moc velká kravina :-(
Tedy mě osobněto připomíná sw: battlefront
re hra na mě působí jako směska všehomožnýho - takový herní myšmaš
Článek je ale docela pěkný.
Co mě teda udivilo je anotace, spíš věta v ní:
Ve válce ustupují pocity a názory jedince do pozadí - v sázce jsou zájmy všech.
No nevím jakou váku myslíš ? Válka je vždy důsledek selhání politiků a řešení věci, jako takové, vojenskou silou. Tečka.
Hezky jste to napsali a jako kazdou hru co se mi libi si ji taky stahnu :)
nice game tohle abych uz mal :)
jo tak to musim mit
neco pořádnýho
jo to vypada dost dobře fakt mazeeec
skor na štýl CC: renegade ale to bola fakt skvelá hra som zvedavý i keď sa mi táto nepáči ale fakt ma zaujíma aká bude hratelnosť
vypada slusne
je to hodne dobryyhttps://www.gamepark.cz/img/smile/fear.gif
nic moc
Je to vážně skvělá hra určitě jí zapařte.
hry v tomhle stylu se mi líbí jen aby muj chudák pc zvládal
jj tohle vipada zajimave:) nejspis se budu po teto hre schanet
vypadá v celku dobře a článek se ti poved
pekne no :)
Mohlo by to být zajímavý
newipada to spatne :)
takovej obleček chci taky :D
..sebelepší koncept hry, která je zaměřená primárně na MP s týmovou spoluprácí, může být zazděn v okamžiku, kdy se do hry dostanou milovnící SKÓRE. To jdou potom veškerá pravidla, "teamwork" a hlavně atmosféra do háje. Vím, o čem mluvím. Podobně slibně vypadal i Battlefield, ale veškerý potenciál nebyl a dosud není plně využitý, zejména ze strany hráčů, jejíž touha soutěživosti a chutí po fragách převládá nad nějakou zábavou ve hře. Říkám to pořád a můj názor se nemění-v takto postavených hrách na týmovou spolupráci, by skórovací tabulka měla být plně odstraněna, protože to akorát ruinuje hru.
...viděl jsem i malou ukázku a můžu vám říct že to vypadá dost dobře...tvůrcům přeju aby se jim vše povedlo jak by chtěli,ale hlavně ke spokojenosti nás konzumentů(hlavně ta hratelnost,grafika bude slušná stoprocentně)...vždyť takových slibů jsme tu již slyšeli...nezbývá než doufat a čekat...no uvidíme...
kde muzu udelat svuj clanek
https://www.gamepark.cz/img/smile/cry.gif
.
povedlo se jim to
To bude zase nesmysl jako F.E.A.R atd...
dobrýý
Jsem na tuhle hru docela zvědavej...
vypadá to fakt užasně,..jen by mě zajímaly ty HW požadavky no :(
Hodne velka blbost 30%
no vypada to nadherne
..sebelepší koncept hry, která je zaměřená primárně na MP s týmovou spoluprácí, může být zazděn v okamžiku, kdy se do hry dostanou milovnící SKÓRE. To jdou potom veškerá pravidla, "teamwork" a hlavně atmosféra do háje. Vím, o čem mluvím. Podobně slibně vypadal i Battlefield, ale veškerý potenciál nebyl a dosud není plně využitý, zejména ze strany hráčů, jejíž touha soutěživosti a chutí po fragách převládá nad nějakou zábavou ve hře. Říkám to pořád a můj názor se nemění-v takto postavených hrách na týmovou spolupráci, by skórovací tabulka měla být plně odstraněna, protože to akorát ruinuje hru.
Tak s tímto souhlasím
se :)
vypadá solidně!
No newim jaky to bude!
tak přece jen jim nedošli nápady jak udelat hru která je zábavná a ke vsemu to ma hlavu a patu:D
toto bude ddobra hra ale z tech wallpaperu se mi deal zle grafika moc dobra neni (v tech wallpaperech) ale verim ze to bude lepsi
krutost jak svin se tesim OoOOoOoOo
Zajimave !!! :-)
Ty ale píšeš, čeho je válka důsledkem. To přece nijak nevylučuje tvrzení v anotaci.
Ve válce jsou v sázce zájmy všech (všech zúčastněných). Člověk přece nemůže bojovat čistě jenom sám za sebe - bojuje přinejmenším za svou jednotku. Vždycky musí být někdo, kdo nalehne na granát.
Možná jsem v anotaci trošičku zobecňoval, ale nemohu tam zacházet do podrobností právě proto, že je to anotace.
Souhlasím s názorem 50 od gumíka. Já jsem taky hrál chvíli Battlefield ale strašně rychle mě to přestalo bavit, jak šel skoro každej sám za sebe. Jinak sekce 8 vypadá fakt pěkně.
Tuhle hru jsme hrál a je to mocmocmocmocmocmocmocmocmocmocmocmocmocmocmocmocmocmocmocmocmocmocmocmocmocmocmocmocmocmocmoc dobrá hra!Já jí doporučuji vše na GameParku a všude jinde a také se vám a mě určitě bude líbit nebo líbila ae už někoho to přestalo bavit tak hraje jinou hru.................................................................................................
Jenom doufám, že se jim to podaří, většina takovýchto her končí dost špatně.
To chci videt
VYPADÁ TO DOBŘE ALE ..
moc si na tom záležet nedali.
připomíná mi to docela ETQW
věřit screenům, nevěřit screenům?? toť otázka, já osobně se necham překvapit až to vyjde. Ale jinak to vypada celkem k světu, resp. doufám že hra bude přinejměnším stejně dobrá jako trailer.
Nic moc to nebude ... si myslim :D
Nic moc, takové hry sou nudné (muj nazor)
taky si myslím že to bude nuda
dobry
naprosto s tebou souhlasim....proto uz nic takovyho nehraju ani CoD2 pac se totalne vytratila teamova prace a to bylo na hrani to nejlepsi
vypado to pekne
jj fakt to vypadá dobře ale radši zýstanu u CoDčka :D
Vypada to velmi zajima a rek bych ze to nebude k zahozeni
vůbec se mi to nelíbí
vypadá to velice nedodělaně ale najde si to své hráče, kteří na tuto hru nedají dopustit
Teda, ten trailer je uplne bozi. Opravdu skvele udelany.!!!
je to jen dalsi FPS ve stylu fantasi a tech uz je dost, takze nevim zda dokaz tahle hra necim prekvapit. Uvidime ....
to vypadá :)
Nic moc
ae asi to nebude spatny
to vypada na dobrou rezbu, skoda ze mi to nepojede:(
to bude dobry
Nice screeny
ma dost dobrou grafiku ale jinak slabiiiiiiiiiii
je to dobra strilecka
nevim nevim moc se mi ta hra nezda dal bych ji tak 75 %
podle me je tohle propadak
podle me to bude dobra hra:-)
to vypada krute
jj vypada to fakt nadupane
masakr
uz se tesim az si to zahraju vypada to dost dobre
oo to vypada nadupane
jj to stoji za zkousku
Zajímavý trailer
je to jako Crysis ale lepsi ;)
no snad to bude dobrý
toe drsnyyy 102 bodu za recenzi autor musi byt stastnej:D
a
roboti nnnnnnnnnnjjjjjjjjnnnnnnnn
vypada to nci mco ale wallpapery jsou pekny :D
asi rezba ze
dobra strilajda
COD2
Docela to vizera bre...
nádhera cry
vypada to pěkně
JE TO OPRAVDU PEKNE NO
cool toto bbude paradna hra musim si ju odniekal zohnat