Tajemná T energie byla tím prvním, co v tomto světě existovalo. Z ní se zformovala Ancaria a z ní se také zrodil první život. To všechno už je ale tak hrozně dávno, že si to nikdo nepamatuje a stejně, jako je tomu v našem světě, tak i zde tato fakta udržují při životě zápisky a povídačky. Prvním, kdo se o tuto energie staral byl anděl Seraphim a protože se jedná o tak silný zdroj potenciální moci, bral to jako starání se o svět jako celek. Časem postoupil své vědomosti elfům, kteří jsou všude považováni za nadrasu a to nejchytřejší co může být. Ti z toho dokázali těžit a využít toho ke své prosperitě a udržení kultury v Ancarii. Máte pravdu, zní to až příliš pohádkově. Ostatní rasy se začali ptát, proč by se o tento mocný zdroj energie měli starat jen elfové a k čemuže to vlastně slouží. Nakonec to bohužel dopadlo tak, jak nikdo ani nechtěl. Vše to vyústilo v občanskou válku, ve které padlo mnoho elfů a jejich infrastruktura, zabývající se touto volnou energií, byla zcela zničena. A tak se stalo, co se muselo stát, energie začala unikat a nikdo nad ní v současné době nemá kontrolu.
Stejně jako svého času pomáhala a byla žádanou, tak nyní se situace rapidně změnila a T energie se stala domovem pro ty nejhorší věci, jaké si umíte představit. Zvířata a potvory z lesů se začaly měnit v posluhovače zla, celá území se stala neobyvatelnými a bylo zničeno hodně měst a vesnic. Celou situaci se snaží zachránit jakási vyšší společnost, ve které jsou i přeživší elfové, kteří v dávných dobách uměli zacházet s touto mocnou věcí. Na cestu se tak vydává výprava složená z hrdinů, která se bude snažit dát celou věc dohromady. To, že to nebude procházka růžovým sadem a půjde při tom dokonce o život, je nad slunce jasnější a vám to tak dává představu, o čem hra bude a jakou roli zde sehrajete. V minulosti, když na trhu chvíli kraloval Sacred jednička tomu bylo proto, jelikož nabídl neskutečnou volnost pohybu a dal prostor vašemu zkoumání. Pokud se rádi orientujete v procentuálních poměrech, bylo to zhruba 70% z celého světa, kde jste mohli zkoumat, co se skrývá za dalším rohem. Krom toho, se jednalo o celkem slušnou sekanou, což si nebudeme skrývat, baví většinu hráčů.
Sacred 2 se vydává trochu jinou cestou, ale to je v dnešní době jen dobře. Autoři se rozhodli představit nám ji v jiném grafickém kabátku a tak namísto izometrického pohledu můžete očekávat plně 3D prostředí. V jádru však hra zůstane RPG akcí. K našemu potěšení se můžeme těšit na znatelné změny v postavách. Z těch starých zde bude akorát Seraphim, který k příběhu tak nějak prostě patří. Postavy, za které bude možná hrát, vám také připomenou staré dobré časy. Najdete zde Dark Elfy (to jsou ti, kteří ví jak na T energii), Vampires, Wood Elfy, Gladiatory a jiné, přesný počet a specifikace zatím není znám. Jak jste již možná sami poznali z příběhu, hra navazuje tam, kde předchozí díl skončil. Ve hře bude hodně patrný prvek vašeho předsvědčení. Neherní postavy se k vám budou chovat přesně podle toho, jak vy na ně. Samozřejmě je můžete strašit a dělat zlouna, potom ale můžete počítat s tím, že se toho moc nedozvíte. Hodně dobře to je vidět na charakteru samotného Seraphina. Ten ačkoliv je hodný, tak v sobě má něco ďábelského a díky tomu může používat skoro všechny zbraně ve hře. Kouzla, dovednosti a rozličné bojové techniky se vám budou vyvíjet v průběhu hry a pro lepší přehlednost si je můžete řadit do stromů, jak jistě znáte.
Promlouvání k lidem je v RPG celkem stěžejní věc. Nejinak tomu bude i tady a poslouží vám to k otevírání dalších úkolů, které jak známo vedou ke zkušenostem a cenným předmětům. Naštěstí autoři mysleli i na ty, kteří ono kecání moc nemusí a vyplývá z toho to, že není nutné striktně sledovat linii hlavního příběhu a jít tak po předem určených postavách, nýbrž budete mít jakousi volnost. Díky tomu je zde možnost páchat dobrodružství na vlastní pěst. Pamatujte ale, že nebudete potkávat jen hodná stvoření, ale také ta, co vám hned vyjedou po krku. Z této nabídky zazní známé menu v podobě skeleton válečníků, zombíků, goblinů a trollů. Kromě těchto jmenovaných jsou zde pak ještě zvětšení škorpióni a jiná havěť. Ačkoliv se hra ještě zdaleka neblíží ke svému dokončení, již nyní je patrné, jak detailní ji autoři budou chtít. Kromě jiných talentovaných lidí se na vzhledu podílí také Bob Bates, jehož jméno vám asi nic neříká, avšak Unreal II již mluví sám za sebe. Ten samozřejmě bude mít velmi pozitivní vliv na tento projekt. Hra bude obsahovat i editor, díky kterému budou moci hráči tvořit své vlastní questy a tím zase hra trošku nabude na životnosti.
Autoři se snaží poslouchat odezvy od jednotlivých hráčů a komponovat je do nového díla. Bude to pak hlavně patrné na samotném prostředí hry, které vám stejně jako v prvním dílu bude dávat velikou volnost na zkoumání jiných oblastí nežli těch příběhových. Dobrou zprávou je, že hra půjde hrát i společně s vašimi přáteli a to samozřejmě online. Zatím je hotova čtvrtina rozlohy hry a to eflí část. Nicméně i tento kousek by vám zabral něco okolo pěti hodin, kdybyste ho chtěli přejít ze strany na stranu. Celkově hra bude na 25 až 30 hodin, přičemž je tu okolo 600 úkolů, které by měly být splněny, abyste to měli komplet. Jeskyně jsou dynamicky generované, takže žádná nuda při hraní podruhé. Atmosféra hry je podle všeho velmi příjemná a hodně tomu napomáhá práce kamery, kdy se můžete dívat s odstupem a nebo si zoomnout blíže. Hra bude také obsahovat denní a noční cyklus, jenž by se měl měnit zhruba po dvou hodinách hraní kdy bude den, na třicet minut noci. Každé z představeného prostředí bude mít své unikátní prvky a vzhled, který již nikde jinde ve hře nenajdete. Modely jednotlivých postav jsou dělány mimo jiného také za pomocí morión capture technologie, což kdyby náhodou někdo nevěděl je věc, která zachycuje reálný pohyb.
Hudební stránku hry obstarávají externisté. Očekávejte samozřejmě změnu hudebního podkladu podle míst, kde se budete pohybovat a také podle toho, jestli zrovna půjde o průzkum či bojovou situaci. A tím se přibližujeme k bojovému systému hry. Ten je pojat celkem zajímavě a tak například lučištník bude mít na výběr z několika typů šípů. Jedny budou lehčí, jiné zase ohnivé apod. Dokonce bude možné kombinovat kouzla do nových, jenž nejsou předem definované. Samozřejmě snaha o kombinaci vodního a ohňového kouzla je nesmysl a nebude to fungovat. Za to ale storm a fire spell dohromady, může být velmi účinná. Ke hře více hráčů bych ještě rád doplnil možný rozsah, který je 16 nebo 32, zatím se neví přesně. Co se ale ví je, že tento počet bude naskládán z partiček po osmi hráčích. Překvapivou možností je pak možnost komunikace jak hlasem, tak videem. Smutnou zprávou nakonec je, že tato hra se dostane na trh pravděpodobně až příští rok. Pokud bude v danou chvíli dostatek nových informací, určitě se k ní ještě vrátíme.
Na tuhle hru se těším jako na smilování. Snad bude ještě lepší než jednička!
opravte si linky na obrazcich, zas to nesedi :)
Mno co rict,snad jen hosi do toho,hosi do toho !
;-)
Nechápu jak se to někomu může líbit :((
..že to bude dobrý jako první díl, lepší než první díl a hlavně to nebude tak šíleně zabugovaný. Protože první díl byl prostě bug na bugu a mam dojem, že do dnes to nevychytali..
1.díl super!!tak doufam že dvojka bude taky kruta.a líbí se mi že z toho neudělaji uplny 3D jako je Oblivion nebo Gothic3
už se těšim na screeny s vampírkou(ta v jedničce rulovala)
jinak pěkný preview :-)
Proč se mi zdá že jednička vypadala lépe? :/
hrál sem první díl a byla to pecka, tohle bude eště víc navykový
maju zle nahodene screenshoty :D
No tak tohle mě dostalo.Jsem fanda Sacredu, ale mě nevim z jakého důvodu nejde.Doufám, že mi ta dvojka kdyžtak půjde.Myslím, že je to prostě super hra.Možná lepší než Diablo II....Tak ať už to tu mam.....!!!!!!!
na tohle sem se strasne moc těšil
Uplne super hra mam jednicku a moc me to zaujala fakt babova hra doporucu ju jsem a dat trebaza ten litr se vyplati.
vypada to v tom 3D dost dobre tak doufam ze to bude stejne dobry jak 1
sacrer je good rpg ale titan quest je lepší už se těšim až nainstaluju dvojku
Jedničku jsem protočil asi 3x a prostě psicho no co mam ktomu dodat :D
More tak to je vážne raketa jednotka bola raketa ale dvojka je 20 krát lepšia ako jednotka kto mi dá za pravdu.
Uz se tesim az to budu moct zaparit:)
kde se to má stahovat a kdy to bude možno hrát po internetu?
sacred 1 sem opravdu zral prave tou jednoduchosti a pohadkovou atmosferou...prechod do 3D je risk...no ale nechame se prekvapit