Když se před dvěma lety Lara Croft navrátila zpět mezi živé, neviděli jsme v ní ten ikonický charakter, který jsme předešlých patnáct let znali a milovali. Místo něj se před nás postavila malá, ustrašená holka, co si pořád na něco stěžovala a jejíž nemotornost ji opakovaně dostávala do zapeklitých situací, z nichž většinou vyvázla živá jen čirým zázrakem. Tvůrci ze studia Crystal Dynamics však věděli, že jde o pouhé začátky, kterými si naše hrdinka musí projít, aby se eventuálně dostala ke své někdejší slávě a schopnostem. V právě připravovaném pokračování Rise of the Tomb Rider jim bude zase o krok blíž. Na nejnovější dobrodružství nám páni vývojáři dali poprvé možnost detailněji nahlédnout letos na E3, kde bylo uvolněno několik ukázek z hraní a spolu s nimi také první pořádnější informace. Abyste je měli pěkně na jednom místě, rozhodli jsme se vám vše, co o chystané novince v současnosti víme, shrnout a nabídnout prostřednictvím stručného preview. Jdeme na to?
Po konci rebootu se Lara dostala do obtížné situace. Pozůstatky po událostech, jež se odehrály během jejího dobrodružství na ostrově Yamatai, totiž nenávratně zmizely. Zničit se je rozhodla tajná organizace Trinity, která na nich však ještě předtím vystavěla svá další pátrání po záhadném artefaktu, jenž by svému držiteli poskytl nesmrtelnost. Pro nedostatek důkazů však okolí začalo Laru považovat za blázna. Aby dokázala, že si nic nevymyslela, rozhodla se pro důkladné vyšetřování, jež by jí odhalilo tajemství nesmrtelnosti, s nímž by ruku v ruce přišlo pochopení všeho, co se na Yamatai událo. Po roce pátrání se jediným vodítkem, které má, zdá být mýtické město Kitezh, jež se údajně nachází na území Sibiři. Přesně tam se proto rozhodne vypravit. Lidského protivníka však potřebuje Nathan Drake, Indiana Jones i každý jiný lovec pokladů, co se kdy vydal na dobrodružství. Aby to tedy neměla tak snadné, Trinity už je jí opět v patách.
Již minule došlo na nepěkné sněhové bouře, přestože jsme se nacházeli na tropickém ostrově, kde byste něco podobného v životě čekat nemohli. Stále však nebyly ničím v porovnání s podmínkami, s nimiž se Lara bude nucena vypořádat v ruské tundře. Sibiř naštěstí není jediným místem, kam se s Rise of the Tomb Rider vydáme. Začátek našeho pátrání možná bude právě tam, postupně bychom však měli navštívit více míst naší planety, čímž se tvůrci pokusí udržet prostředí hry zajímavé a vždy překvapující. Zatím jedinou další potvrzenou lokací je nicméně Sýrie. Ta slibuje hlavně pískem zaváté hrobky, na jejichž prozkoumávání se všichni fanoušci série budou zajisté vrhat s úsměvem na tváři, neboť právě ty v rebootu chyběly ze všeho nejvíce.
Rozhodnutí vývojářů se více soustředit na odhalování tajemství hrobek, jež se tisíce let nacházely netknuté mimo oči lidského pokolení, je jedním z hlavních důkazů toho, že Crystal Dynamics hráčům skutečně naslouchá. I minule ve hře samozřejmě nějaké ty hrobky byly, s těmi, na něž jsme si zvykli v dřívějších dílech série, se však v žádném případě nedaly ani srovnávat. Část hrobek patří k úplnému základu hry a konce příběhu se nebudete mít šanci dobrat bez toho, že byste je neprozkoumali. Rise of the Tomb Rider na druhou stranu nabídne i hrobky, které s příběhem hry nijak nesouvisí. Budou ukryté za tekoucími vodopády, zablokovanými cestami a v puklinách skal, a pokud je naleznete a odhalíte jejich tajemství, hlavní, co vám přinesou, bude pocit zadostiučinění. Nalezli jste něco, kolem čeho řada jiných prošla bez povšimnutí. Pravděpodobně se budou pojit také s pár vylepšeními zbraní a podobnými detaily, jsme si však jistí, že prozkoumávat je budeme ze zcela odlišných důvodů.
Mnohem větší pozornost než v minulosti byste měli tentokrát věnovat sběru surovin. Ať už jde o dřevo, jedovaté houbičky nebo kůži jelena, kterého jste právě ulovili, rozhodně vám v budoucnu tyto věci přijdou vhod. Nejdůležitější změnou je, že se již nemusíte vracet do základny, abyste mohli předměty splácat dohromady. Lara si nyní během boje může jednoduše kleknout a vytvořit jedovatou šipku, kudlu nebo něco, co se podobá bombě s jedovatým plynem, přímo na místě. Tento systém nám připomíná hlavně titul The Last of Us, kde fungoval bezvadně. Přímo během souboje totiž díky němu máte mnohem více taktických možností a nijak se nemusíte omezovat na to, co právě máte k dispozici. Třeba vám potřebné suroviny padnou před nos přímo na místě, kde je potřebujete použít.
Určité změny čekají soubojový systém, který by měl tentokrát ukrývat mnohem více způsobů, jak se vypořádat se skupinou nepřátel, jež vám překáží v cestě. Odlišný přístup ke každému souboji zajistí třeba nově nabytá schopnost Lary lézt po stromech. Když se dostanete nad hlavy nepřátel, postupně je lze poslat k zemi z výšky otrávenými šipkami a dobře mířenými střelami z luku. Můžete je však také zcela obejít a vyhnout se tak jakékoliv konfrontaci. Nebo se ponoříte do vody a postupně je budete shazovat z kraje a vypořádávat se s nimi pod vodou. Velký význam bude mít také odvádění pozornosti, díky němuž se budete moci potichu připlížit do zad nepřítele a rychle mu projet kudlou přes krk. Potyčky vyvoláváte v první řadě vy. Když přijdete do tábora, nikdo neví, že se v něm nacházíte. Klidně tak můžete všechny protivníky složit k zemi bez toho, že byste jedinkrát použili klasickou zbraň a že by si vás kdokoliv všiml. Vše záleží na vás a vašich schopnostech využívání Lařiny pohyblivosti a dovednosti tvořit předměty přímo na místě.
Svět samotný bude v Rise of the Tomb Rider mnohem nebezpečnější než naposledy. Vývojáři se rozhodli zahledět zpět do dob originálních dílů a zahrnuli do novinky nebezpečná zvířata, která vás, pokud si nedáte pozor, roztrhají na kusy. V uvolněném demu se Lara kupříkladu dostala do potyčky s obrovským medvědem. Přestože se snažila uniknout, jak to jenom šlo, po cestě si nevšimla vysokého sněhu, zapadla do něj a zbytek už asi znáte. Titul se vrací zpátky ke kořenům a nic proto nemůžete ponechat náhodě. Obezřetní byste měli být také ohledně přírodních pastí, jež se mohou nacházet prakticky kdekoliv. Jeden špatný krok a zemřete. Zajímavé je, že díky koloběhu dne a noci do hry vývojáři mohli vnést systém, kdy se vlci, medvědi i všechna zbylá zvířata nacházejí mimo své skrýše pouze v určitý čas, na určitých místech a za určitého počasí. Předem si tak můžete naplánovat taktiku, s níž se ke kožešině zvířete, kterou právě potřebujete, dostanete nejrychleji a nejsnáze.
Velké diskuze ohledně hry probíhají už od jejího oznámení především proto, že se o vydání stará Microsoft. Kvůli smlouvě o dočasné exkluzivnosti vyjde Rise of the Tomb Rider v první vlně pouze na Xbox, přičemž verze pro PC a konzole PlayStation budou následovat teprve po několika měsících čekání navrch. Alespoň už na druhou stranu víme, kdy se hra dostane na Xbox One a Xbox 360. Datem vydání by měl být 10. listopad tohoto roku, i když je samozřejmě možné, že se hru Crystal Dynamics rozhodne ještě na poslední chvíli odložit. Nehledě na to jde každopádně o ambiciózní titul, který si v každém případě zaslouží pozornost. Jeho předchůdce patří k nejlepším hrám roku 2013, takže si myslíme, že tvůrci mají potenciál na opětovné vytvoření famózního zážitku, díky němuž se nová Lara vrátí zpět mezi elitu. Máte v plánu dát Rise of the Tomb Rider šanci?
Well,dokud to nebude na PC,ani se nepodívám na videa.
NO podivejte se na tohle ti lidi , kteří dali ne tak mají všichni XSHIT... ROFL když tohle udelaj vlastníci X1 tk to onečem svědči... FAIL MS!!!! http://forums.eidosgames.com/poll.php?do=showresults&pollid=3698
snad to nezkazí jako se watch dogs. doufám že ne. už se těším
ty delali UBI ti serou co mužou RoTR Delají CD a MS jen vydava pod sebou.. nic vic
koukám Lara už nejní o kozách,ceckoch,poloholejch řití??To fanoufšci si pobrečej......ne že bych byl nějakým fandou,,,ale Laryinka mi muže líbit prdel tak 20 let:)
vypadá to hodně povedeně https://www.gamepark.cz/img/smile/dance.gif
tu holku miluju!!!