Tato hra je definována jako RPG akce, ve které se ale objeví i adventurní prvky. Budete v ní hrát za postavu krále, který pomocí své lodi a svých spojenců cestuje po světě a hledá vzácný artefakt. Díky prostředí, které autoři pro tuto hru zvolili, se podíváte do mýtického světa, který se v poslední době stává velmi populárním. Nebo je to jen tím, že autoři zjistili, že v těchto končinách ještě není tolik stop po jiných vývojářích a snaží se urvat si svůj vlastní díl pro hráče. Jména jako Herkules či Achilles jsou vám sice známa, ale tváří v tvář se s nimi potkáte právě tady. Samozřejmě to všechno bude sledovat božstvo, které se vám vždy odmění za věci, které jim budou sympatické a samozřejmě také naopak, pocítíte jejich hněv, pakliže budete provozovat něco, co jim nebude po chuti. Možná v této chvíli kroutíte hlavou a pomalu vám klesá dolů, neboť honbu za nějakým předmětem jen tak, to máte v každé druhé hře. Nebojte, tady to má své logické opodstatnění. Vaše nevěsta je totiž zavražděna právě v den vaší svatby a jediné, co by ji mohlo přivézt zpět, je artefakt s názvem Zlaté rouno. Ten se dá najít v krajině, kde smrt i život mají tak blízko, že skoro nepoznáte jeden od druhého, ale je to daleká a velmi nebezpečná cesta. Proto volíte spojenectví s lidmi, kteří jsou ochotni s vámi jít a nakonec se z nich možná stanou i přátelé.
Celkem zajímavě mluví autoři o tom, že jejich hra nebude jen o zranění způsobenými zbraněmi, ale hlavně o fyzice. Zní to asi trochu neohrabaně, ale jedná se o to, že pokud se na vás pohrne čtyřista kilové monstrum, tak ho určitě nezabijete tím, že nastavíte meč před sebe a zavřete oči. I kdybyste ho dobře trefili, ve skutečnosti by vás pak zabilo vlastní vahou. Tuším že tohle je viditelné i na video ukázce, kdy ono velké zvíře ještě chvíli tlačí Jasona (toť onen král), přestože do něj vrazil celkem slušné kopí a to ke všemu zapřené o zem. Díky tomuto věří autoři tomu, že se vymaní stereotypu a podobnosti s jinými hrami. Velkým cílem za tím vším je pak vtáhnout hráče co nejvíce do hry, k čemuž mimo jiné budou sloužit i interaktivní dialogy. Vaše cesta nebude vůbec tak jednoduchá, jak by se mohlo zdát. Dozvíte se sice o předmětu, jenž umí navracet život, ale jen velmi zhruba bude vědět, kde je. Proto vaše první cesta povede na ostrov Alexandrie, kde zjistíte další cestu v tamní knihovně. Hra bude nelineární a to dokonce tak moc, že bude možné vracet se na místa, kde jste již byli. To, co by se mohlo zdát k ničemu, je dobré hlavně v tom, že pokud v dané lokaci uděláte něco zásadního, tak se změní smýšlení obyvatel a vy tak při druhé návštěvě můžete dostat úplně jinou nabídku, nežli předtím. Z každého ostrova, na který se podíváte, budete odcházet o nějakou schopnost bohatší.
Pokud si nedovedete představit, jakou schopnost byste mohli dostat, tak krásným příkladem by mohla být možnost mluvit a naslouchat duším mrtvých. Jak asi dobře hádáte, mají v tom prsty hlavně bozi. Každému z nich se budou líbit jiné věci, právě podle toho, co mají sami rádi. Potom se bude lišit i nabídka, kterou vám dají a ze které si můžete vybrat své nové schopnosti. Okolní prostředí bude dobově upravené na starodávné a s tím i mytologické Řecko. Postavy, které jsou převzaté z této doby se snaží autoři udělat tak, aby nebyly jen oněmi nudnými starci, kteří jsou studnicemi vědomostí a jen někde postávají, ale normálními akčními lidmi. Lidmi, jenž mají svůj řád, svůj vlastní život a nezřídka kdy se k vám připojí a hodně vám pomohou. Společně s nimi pak projdete nespočet bažin, pouští a vznešených měst, kdy se nevyhnete ani gladiátorským arénám. Jiné hry podobného charakteru mají systém, kdy zajdete do vesnice, vykecáte si úkoly, které máte dělat, uděláte je a potom se zase vrátíte zpátky pro sladkou odměnu. Jak jistě sami uznáte, je to kolikrát fakt nuda a opakuje se to stále dokola. Tady to bude trochu jiné a uvidíme, jak to bude fungovat. Vy budete prostě hrát a podle toho jak a co uděláte, podle toho vás hra, potažmo bozi, ohodnotí. Zachráníte skupinku lovců před jistou smrtí dryádami? Odměna vás nemine. Samozřejmě zde budou i věci, které „musíte“ udělat, ale tak to je i v reálném světě a s tím se počítá.
Systém bojů v této hře bude probíhat v reálném čase. Jestli přemýšlíte, jak na tom asi budou vaši spolubojovníci, tak ti se o sebe inteligenčně budou umět postarat více než dobře a na vás tak nebude ležet tíha zodpovědnosti za ně. Boje jsou celkem zajímavě vymyšlené, jelikož hra počítá i se zbrojemi. Pokud tedy někomu trefíte štít, tak mu toho asi moc neuděláte, zrovna tak, jako když mu budete píchat do brnění. V ostatních hrách podobného typu je většinou třeba trefit útočníka asi tak patnáctkrát, nežli ho úplně odděláte. Tady to bude jiné. Jestliže se dobře naučíte jak trefit maso a ne štít, nebude vám pak dělat žádné problémy zabít některé protivníky jedinou ranou. Engine a jeho fyzika pak bude natolik dokonalá, že zde bude možnost odrazit štít stranou a pak teprve bodat či sekat. Jason bude mistrem tří zbraní. Jsou jimi meč, kopí a palcát. Každá z nich se bude hodit na jiný typ nepřátel a podle toho je také třeba je volit. Meč je velmi vhodný na krátké vzdálenosti a hlavně pak na ty, jenž odkryjí svůj štít. Kopí je logicky vhodné na delší vzdálenosti a je jím také možno připíchnout nepřátelé na stěnu. Další výhodou je penetrace skrze štít, čemuž málokdo odolá :). Palcát je těžkou zbraní, kterou se zase dají snadno rozházet nepřátelé po celém okolí. Vaši spolubojovníci se budou chovat podle toho, jak vy budete chtít. Jestliže vám budou spíš vadit, tak jim stačí trochu utéct a oni si budou hledět svého. Naopak, pokud se budete držet u nich, zapojí se bojů s vámi a budete si moci vzájemně nahrávat.
Hordy nepřátel by se celkem dobře daly shrnout do tří velkých skupin. Lidská část, mytologická stvoření a výteční finální bossové. Jedním příkladem by mohl být Grifin. Něco jako Fénix, jenž je v zajetí plamenů, a přesto mu to nevadí. Pokud se ho budete pokoušet dostat jen tak nějakým klasickým útokem, tak to asi moc působit nebude. Musíte na něj „vyčůraně“ a v podstatě ho zapálit. Vaše schopnosti dané od bohů nebudou jen tak nějakou sázkou „co zrovna dostanete“, ale bude to všechno hezky uspořádané do „stromu“, ve kterém bude vidět co máte na výběr. Kromě vašeho hlavního úkolu, jímž je nalezení artefaktu pro oživení vaší milované, budete mít možnost brát si bokovky, na kterých ale také nebudete tratit a můžete si z nich přinést zajímavě věci. Tyto jinačí prácičky mohou být jak na hlavních ostrovech, kam vás hra zavede, tak i na těch menších, kterých bude okolo dost a dost. Vaši spolubojovníci také mají své vlastní důvody, proč se k vám vlastně přidali a s tím spojené osudy. Díky tomu se můžete podílet i na jejich osobních příbězích a z toho vypadne opět něco výhodného pro vás. Vylepšovat půjdou nejenom vaše vlastnosti, ale také vaše zbraně.
Co říci závěrem? Autoři se soustředí na to, aby hra byla opravdu profi. Hlasy a zvuky, to všechno dělají profíci. Hudbu má na starost orchestr a i z jiných ukazatelů je vidět, že se autoři opravdu snaží přinést něco nového, nežli na co jsme zvyklí. Sami si to ozkoušíme až příští rok a to bohužel až jeho koncem.
good !
to je vsechno ale tyhle komenty mazou jinak pekna hra podle screenu
nestihl sem dat 1st:D
_D
1 th tak to se prober :D
ma najviac zaujala fyzika a a to ze to nebude klikfest ako diablo,vyzera to slubne
vypada to zajimave rpg me bavi, ted napr hraju Two worlds , a do vydani tohoto rpg budu mit jiste dohrane za vic postav :)
..Fénix kterej vypadá jako gryfin v plamenech.. To je moc. :)) Tahle ta mytologická postava je Iáson, šéfík skupinky super-hrdinů, která si říkala podle lodi v kterej pluli (Argo je jméno lodi, tedy Argonauti). Evidentně někdo v životě neslyšel o řeckej mytologii. Naštěstí autoři zřejmě ano, i když si po tej ukázce z 300 nejsem úplně jistej. Ten chlápek z druhýho videa má skoro strašidelnou mimiku. :) 20 hodin hrací doba? To de.. a ten systém boje vypadá dost dobře.. akorát to bude víc rubačka než RPG, pokud tam neudělaj nějakou opravdu dobrou příběhovou linii.. Ale vypadá to o dost zajímavějc, než Loki.
ale pripada mi to jako World of Warcraft..............
kdyby nezvolili název "Rise of" ale "Iason and" určitě by mě to trklo... jo a vypadá to hodně pěkně (hmm fyzika zní taky libě :) )
řekněte, jelen z 2. screenu je ukradenej z Mononoke a ne že ne.
a to velký zmutovaný prase vlastně taky...no fůj, vykrást japonský anime a šoupnout to do řecka.
jj bylo to tam to je docela ubohý to tam dát jestli je to naschvál
hele tobe prijde jako wow i tva matka ..... mysli taky 5 minut na neco jinyho ty pako zasrany .... fakt demence .... ... vypada to dost slusne .... snad to nepokajdi :D
"jj bylo to tam to je docela ubohý to tam dát jestli je to naschvál" Co to melo byt? :D
JAK SI TO NEKDO STIHNE PRECIST ZA MINUTU A NEBO SE ZA MINUTU KOUKNOUT NA VIDEA ATD LAMY DEBILNI
pripomina mi to trosku god of war ... ale i tak to vypada dost dobre
skvela hra hrozne se tesim vypada to opravdu propracovane jako 300 bitva u Thermo :))
good asi si ji koupim
vypadá to fakt good tohle je další krok k fakt real gameskám...když mohli uděla film total na pc( 300...) tack hra na týhle úrovni( i když s požadavka jak pro pc v NASA :D) by byla fakt nářezová...=)
Skvělá webová hra .)
http://www.travian.cz/?uc=cz11_8557