Dobývání světa bude ještě asi hodně dlouho vděčným tématem pro strategické hry. Ne že by po tom snad někdo z nás přímo toužil, ale proč si nevyzkoušet jaké by to asi tak bylo, kdybyste k tomu měli ty prostředky, které vám ta která hry propůjčí. V tomto kousku, který je zajímavý v mnoha ohledech a hlavně pak svým zpracováním, si budete moci vybrat jakou provincii napadnete jako první a jestli je to pro vás to nejvýhodnější, co můžete ve hře udělat. Na druhou stranu je zde pak také potřeba sledovat jiné státy, které by vám mohly uškodit svou nebezpečností, čemuž se dá samozřejmě předejít. Jak jste se již možná někde dočetli, tak jeden z příběhů této strategie bude o postavě Giacoma. Kromě něj zde budou i jiné postavy, ale jak by se tak řeklo, ty budou pouze přežívat v jeho mocném stínu, obzvláště to pak bude záviset na tom, za kterou stranu budete hrát. Kvalitní a přitažlivý příběh hry vám bude postupně podáván v malých dávkách prostřednictvím sestříhaných videí přímo v enginu hry. Hra nebude lineární, což je velmi dobrá zpráva a bude tak jen na vás, na čí stranu se v průběhu hry přidáte.
Struktura herního prostředí a principů bude hodně podobná klasickým real-timeovým strategiím. Vaše města si budete moci navrhnout a zrealizovat sami, ale také se dostanete do situací, kdy již dostanete dokončenou část města a bude vaším úkolem ji ubránit. Z opačného pohledu zde bude možnost si nějaké ty zajímavější vybudované celky ukrást pro sebe. Pokud začnete od nuly, jsou zde pak jistá pravidla, která budete muset dodržovat, pokud se budete chtít dostat na technologickou špičku. Začnete jakýmsi základem, budou následovat upgrady a poté pokročilá technologie, díky níž se dostanete ještě dál. Tímto dalším krokem bude vybudování speciálních čtvrtí, kde každá bude plnit svůj účel. Vojenská vám vylepší obranyschopnost města jako takového, dostanete nějaké jednotky zadarmo a budete si celkově moci dovolit více obyvatel. Oproti tomu ekonomicky laděná část vašeho města vám bude platná v rovině zdrojů a karavanů.
Pokud by vás zajímaly další čtvrti, tak jednou z nich je ta s názvem Palace a ta vám bude co platná v oblasti velikosti vašeho města a také bude celkově ovlivňovat efektivitu těch ostatních. K tomu si můžete přičíst možnost stavět speciálnější jednotky a rázem zjistíte, že se vám bude hodit. V této hře budete mít starost pouze o dva hlavní zdroje, na kterých budete závislí. Hotovost a Timonium. Timonium je surovina, kterou lze získat těžbou v dolech, které je samozřejmě vhodné zřizovat na těch pravých místech po mapě. Peníze vám budou naskakovat na kontě trošku zvláštním způsobem. Tím mám na mysli to, že budou víceméně z obchodování s ostatními městy prostřednictvím karavan. Ty se mohou pohybovat víceméně všude a je jen na vás, jestli je pošlete do spřátelených měst nebo risknete i nějaká cizí prostředí.
Asi vám neuniklo, že ve hře budou celkem tři rasy. Největší rozdíly pak uzříte v grafickém zpracování každé z nich. Prvou, kterou je třeba zmínit jsou The Vinci. Po kom jsou pojmenovaní je navýsost jasné a díky onomu pánovi je také dopředu zřetelné, jak asi bude vypadat jejich vybavení a města. Všemožné mechanismy, stroje a vynálezy, o kterých jste ani nesnili, přesně to jsou Vinci. Stejně už jste to viděli na okolních screenshotech, takže netřeba se dál rozplývat. Jejich občasnými protivníky a mimoto i další stranou, za kterou bude možné hrát, jsou The Alim. Ty jsou trochu méně technizovaní a více směřují do magických oblastí, i když svým trochu arabským stylem. Jsou pouštní rasou, se všemi svými krásnými věcmi, skleněnými draky, minarety, golemy a jemnou architekturou. Až donedávna byla třetí rasa zahalena onou pověstnou rouškou tajemství a byly o ní jen velmi kusé informace. Ta doba je pryč a třetí možnou stranu zvanou The Cuotl si můžeme podrobněji představit.
Prapodivný název bude možná důsledkem toho, že se nejedná o pozemskou rasu. Celá věc se má tak, že tato rasa vznikla z přeživších členů vesmírného plavidla, které se zřítilo na planetu, kde se řežou Vinci a Alim. Asi se pochechtáváte, cože to je za technologii, když se stejně nakonec sesype a nastává kolize. Opak je pravdou, díky technologickému náskoku si i v malém množství a nehezkých podmínkách dokázali Cuotl zjednat respekt a prosadit se mezi zbývající dvě rasy. Nejen to, díky oné svrchovanosti jsou dokonce považovány za bohy, což se vždycky hodí :). Ale i tento způsob života má své stinné stránky (to bohužel není osobní zkušenost, ale pouze fráze). Časem zjistíte, že je vás na to málo a přestože jste mimozemšťan, tak věčně se vám pracovat nechce. Sáhnete tedy po místních zdrojích. Jednotky a budovy zbylých dvou ras jsou víceméně podobné, tím mám na mysli svým účelem a účinností.
Naopak Cuotl, kteří se schovávají za vzezření Mayské kultury, jsou zcela odlišní. Hlavní odlišností je potom styl vývoje jejich jednotek. Po značnou dobu totiž mají celkem slabé jednotky, což končí ve chvíli, kdy se dopracují až na ty nejvyšší levely a začne pravý masakr. Zde přichází ke slovu ono známé rčení, že kvalita je lepší než kvantita, i když to také není vždy pravda. A abych vás ještě více utvrdil v tom, že Cuotl bude první, za co si budete chtít zahrát, tak naznačím, že ačkoliv i ostatní rasy budou mít své velké hrdiny, tak Cuotl díky svému dobře volenému vzhledu je budou mít nejvychytanější. Obří kamenné sochy, ohromné kamenné chobotnice a jiné, každá se svými speciálními schopnostmi, které zahrnují sílu hurikánu i sluneční záři. Tato monstra pak budou mít stejnou, ne-li větší účinnost jako tanky ve stařičkém C&C. Nezáleží tedy, jak bude veliká nepřátelská armáda, stačí mít jednoho z těchto chlápků, který má vždy své tři speciální schopnosti.
Multiplayer. Ten by měl být proti původnímu dílu značně vylepšen. Za hlavní by se pak daly označit následující tři body. Prvním z nich je jednoduchost a přístupnost. Druhou je snadné nastavení hry pro vás a vaše kamarády a konečně třetí je potom široká nabídka nástrojů pro modifikace her hráči. Účet pro každého hráče bude založen na unikátním uživatelském jménu a heslu. Jakmile se jednou zaregistrujete, tak se do hry budete moct hlásit pouhým jedním kliknutím. V nabídce pak bude PLAY NOW tlačítko, které vás hned hodí do hry. Ještě si můžete vybrat, jestli chcete hrát 1vs1, 2vs2 nebo 3vs3. Pokud byste chtěli zadat specifickou mapu, na které se vyřádíte, není nic lepšího nežli zvolit podrobné nastavení hry, kde si smíte zvolit opravdu všechno. K tomu si připočtěte maximální servis pro komunity a klany a máte obrázek pro hru více lidí této hry.
Tato hra se jeví jako jeden z bonbónků v setu letošních her. Čeká ji ještě spousta dodělávek a pilování, ale to již spíše kvůli většímu výkonu i na slabších strojích. Finální čas vydání je pak datován na jaro 2006.
strašná hra
a navic vypadá docela reálně :D:D:D
podle me to bude hodne dobra tesim se az si ju koupim
super hra.
....Warhammer 40000:Dawn of War :-P podle meho nazoru
...a konec
je to naky moc prehnany..
je to celkem zajimyvy...rozhodne bych si to nekoupil,ale u nekoho bych si to zahral
:)
To si potom musim stáhnout:-)
mne se rise of nations docela libil myslim toho prvniho a wallecny kladivo taky nebylo spatny spis bylo kurfa dobry a co teprve zimni dobivani nebo jak se to jmneovalo
Vapada to docela hezky,,,ale aby to nezustalo jen u toho...
já nevím,co by na tom mohlo být špatného,tváří se to sympaticky,asi si to zahraju:)
z tech screenu to vypada dobre.. as na to ze na tom poslednim, jak je ten hrad, tak kazda vlasjka vlaje jinym smerem :P ale to je jen detail :)
podle mě to nemusí bejt špatný.. souboj magie a techniky je zajímavý téma... viva la technika :-D
mam prvni dil rise of nations a byla to po dlouhe dobe jedina hra kerou jsem si koupil ciste pro single...a myslim ze se mi to vyplatilo...pokud jde o screeny tohohle tak se na to opravdu tesim jen se bojim ze i pres posledni vety v clanku to muj kompik nezvladne: ) prece jen uz patri k tem slabsim
kdy bude na svete?
zase nejaka pica hraje super maria a nedokaze ocenit hru jeto fakt bozi hra ten uplne prvni komentar je trapny
good
Hrál jsem tu hru a je fakt boží
hra je dost povedená :-)