Nikdo z nás si v dnešní době neumí představit, co všechno se vlastně skrývá pod mořskou hladinou. Tím nemluvím o bájných příšerách, ale spíše o tom, že ať chceme nebo ne, tak svět ve vodních hlubinách je zatím nejméně probádanou oblastí naší planety a kdoví, možná zde najdeme i nějaká bohatství v podobě neznámých zdrojů. Díky naší nevědomosti mají autoři široké spektrum možností, z čeho zde vybírat a upřímně, pro hru je to to nejlepší, co může být. Příběh této hry začíná celkem normálně. Jmenujete se Jack Hard (jméno raději nekomentovat 🙂 a jste potápěčem, který se stará o turisty pod mořskou hladinou. Naneštěstí se vaše rutinní práce jednoho dne změní v nežádané dobrodružství, stanete se totiž aktéry globálního spiknutí. Jedna neznámá teroristická organizace má totiž celkem chytré členy a těm se podařilo přijít na využití zdrojů, které je možné najít na mořském dně. Tento nový zdroj energie má být využit k ničemu menšímu nežli k sestrojení zbraní hromadného ničení. A to nebudete chtít nechat jen tak.
Red Ocean se netají tím, že to bude „pouze“ střílečka. Zato bude mít unikátní elementy, ke kterým také patří, že se odehrává celá pod vodou. Oproti zaběhaným standardům je to vítaná změna, protože tady prostě nemůžete utéct ven a schovat se. Celá hra tak bude v jistých chvílích působit zajisté i trochu klaustrofobicky, což je jen dobře. Celé se to bude odehrávat ve vědecké laboratoři, umístěné kde jinde nežli na mořském dně. Té se zmocnila ona organizace a potajmu si zde kutí již zmiňované zbraně. Určitě se ptáte, jestli celá hra bude jen o pobíhání v pár místnostech onoho komplexu. No, velmi zjednodušeně ano, jenže to by nikoho nebavilo a tak autoři udělali prostředí hezky rozmanité. Jsou zde ubytovací jednotky pro posádku, obrovský přístav pro ponorky, těžební divize, plasmová elektrárna a mnoho dalšího. Tyto „budovy“ jsou propojeny spletitými chodbami a krom toho je také spojuje jednokolejka.
No, tak nějak mi to celou dobu trochu připomíná Half Life, ale budiž. Hlavní je, že nebude nuda a podíváte se i do zatopených částí komplexu. Vývojáři se dmou tím, že díky podmořskému prostředí nám připravili něco, co jsme ještě neměli šanci hrát. K tomu si samozřejmě přidejte širokou škálu zbraní, kde najdete i takové věci jako je plasma gun. To se totiž určitě vyplatí, střílet plasmovou zbraní stovky metrů pod hladinou moře :). Fyzika stranou a nebojte se pálit co to půjde, efektů bude přehršle a zrovna tak se dočkáme alternativních modů střelby. Ze zbraní zde bude klasická nabídka pistolí, automatů a brokovnic, plus u některých půjde i zoomovat. Nepřátelé v této hře by se dali rozdělit na devět typů a ty potom na tři skupiny. První z nich budou dělníci, bohužel vybavení pistolemi. Ti budou celkem v pohodě a nějak moc vás trápit nemusí. Horší už to bude s ochrankou, což už přeci jen nejsou takoví joudové a mají i lepší výbavičku. Všechna legrace pak půjde stranou, když se vám na zoubek budou chtít podívat speciální jednotky. Ty mají plasmové zbraně a speciální oděvy, které se dají velmi těžko prostřelit. Kromě těchto jednotek jsou zde potom i bossové, kteří jsou kapitolou sama pro sebe, ostatně jako všude jinde. Větší zbraně, extra tuhý kořínek a velká agresivita.
Inteligence nepřátel je udělaná tak, aby využívala prostředí ke svému prospěchu. Znamená to tedy, že se budou krýt a komunikovat vysílačkou, aby věděli kde přesně jste a jakou strategii na vás zvolit. Ve hře nejsou logicky žádná vozidla, ale samozřejmostí je pak přeprava s využitím místních transportních vozíků. Většina levelů hry bude vypadat asi tak, že se budete snažit škodit, co to půjde. Obyvatelé si hlídají svoje a nepůjde to snadno, ale o tom jsou hry. Autoři pro hru používají Gamebryo Engine od Emergent Technologies, doplněný o vlastní stínový systém a engine zvaný XPLAY. Vlastní doplňky tam dali hlavně kvůli tomu, aby mohli ladit výkon hry. Pokud se zeptáte autorů na co jsou na své hře asi tak nejvíce pyšní, odpoví vám dvě věci. Jednou z nich je efekt, kdy vylezete z vody na suchý povrch a po monitoru vám poteče voda a druhou pak ohýbání a ničení prostředí plasmovými výstřely.
Hrátky s fyzikou jsou v dnešních hrách již celkem na denním pořádku. Nejinak je tomu i tady. Údajně každý předmět by měl mít v sobě zakódováno jak se má chovat, tak aby to co nejvíce odpovídalo realitě. Hra neplánuje podporovat AGEIA procesory, což ale stejně mrzí jen ty, co je již mají. Pokud si plánujete tuto hru koupit, tak byste měli vědět, jaká je minimální konfigurace, kterou udávají autoři. Jedná se o procesor mezi 2-3 GHz, RAMka 512- 1024MB a grafická karta s pamětí 128 – 256MB. Muziku ke hře mají na svědomí profesionálové Dynamendion, kteří za sebou mají již více herních kousků. Velkým překvapením u každé hry je, když autoři prohlásí, že zde nebude žádná možnost hry více lidí. Svým způsobem je to poloviční sebevražda, protože po jednom dohrání hry již hráč nemá potřebu s k ní vracet. Ty tam jsou časy, kdy se hrály hry vícekrát za sebou, dnes je nabídka tak široká, že není problém sáhnout po jiném titulu. Hry, které se dají hrát vícekrát za sebou i ve verzi pro jednoho hráče alespoň nabízejí hodně dějových zvratů v průběhu hry a vícero možností kudy se dát. Ty ještě lepší pak dokonce víc možných zakončení. Red Ocean bohužel nemá ani jedno z toho, takže to vypadá na titul k jednomu použití.
V těchto dnech je hra ve stadiu příprav na vydání. Většina věcí je již hotová a ladí se jen poslední detaily, protože hra by měla vyjít již v tomto březnu, konkrétněji jeho koncem. Kromě klasických bugů se také ladí grafika, aby to všechno šlapalo co nejlépe. Dalším, co slibují němečtí vývojáři na svých stránkách, je pocit, o který se snaží hodně her současnosti. Je jím pokus o to, abyste se cítili jako ve filmu. Tím se myslí samozřejmě atmosféra a to, jak moc vás hra vcucne. Kde autoři mohou hodně přihodit oproti ostatním hrám jsou vodní efekty. Přeci jen se nesetkáme tak často s možností hrát většinu hry pod vodou, tak proč toho nevyužít. A k posledním informacím patří také to, že i zde se dá využívat prostředí ke zničení nepřátel, stačí jen střílet na ta správná místa. V tomto bodě si nemůžu pomoct, ale autoři tak nějak zapomněli na křehkost konstrukcí pod tak ohromným tlakem jako je v hloubce, prostě když to napálíte plasmou do stěny, tak může být sebetlustší, ale ten tlak by to dodělal za vás. Ale to jsou jen úvahy a nic to nemění na tom, že si hru určitě užijeme.
to neni jim beam :)
Zajímavě spracovaná hra.
jako je v hloubce, prostě když to napálíte plasmou do stěny, tak může být sebetlustší, ale ten tlak by to dodělal za vás.
co tim autor chtel rict? :D Plasma je tak zhavy plyn ze prejde do dalsiho skupenstvi :) kdyz to vemes kolem a kolem je to teoreticky jako bys tu stenu poradne nazhavil :o))) a ted si vem PET lahev...napln ji vodou a zkuz do ni udelat zapalovacem diru :)
myslím že to bude dobrá hra ale taky to může být úplná blbost :)
Vypadá to fakt pěkně, ale bez toho mulťáku to je na hov**!
ale s crisis by to nemělo cenu meřit.......
nechapu, rpoc to srovnavs s Crisis , ktere jeste ani nevyslo a je na jinem Direktu... tuhle hru pokud bych mel s necim srovnat tak mozna s HL2+bioshock,ktery taky jeste nevysel... To ze hra nema multiplayer je smutne. Ono ne kazda hra, ktera vypada zajimave , zajimava musi byt... viz Alpha prime.
spis bys to mel udelat tak ze se zavres do petlahve kterou ponoris do vody a zkusis do ni udelat diru zevnitr + zapocitej tlak nejaky poradny hloubky a uvidis co se bude dit (ale doporucil bych ti naucit se plavat)..
hele takovy lidi mam docela v oblibě a ne jen kvuly neuvěřitelně svěžimu humoru a ne kvuly tomu že mluvi resp. piši uplny hovadiny ale kvuly tomu že se pořad ale pořad se*ou do cizich nazoru radši se jdi prodejchat na vzduch.