Vývojáři ze studia Insomniac Games se v posledních letech ukázali hlavně díky hře Marvel’s Spider-Man, která si odnášela výborná hodnocení jak od videoherních kritiků, tak hlavně i od hráčů, kteří si ji ihned zamilovali. I díky tomu jsme se pak o dva roky později dočkali menšího spin-offu s názvem Miles Morales, který vyšel pro konzole PlayStation 4 a PlayStation 5. Když jsem pak uviděl, co Insomniac Games v tomto spin-offu dokázali, začal jsem si hned říkat, co si tak asi pro nás připravují v novém Ratchetu & Clankovi s podtitulem Rift Apart, který vyjde už 11. června letošního roku, a to exkluzivně pro konzoli PlayStation 5.
Už když nám ji její tvůrci představili minulý rok v červnu na akci State of Play, tak mnohým z nás spadla brada až na zem, protože se nikomu nechtělo věřit, jakou podívanou nám Sony ukázala. Z prvního traileru tak bylo hned jasné, že Insomniac Games už na začátku nové konzolové generace přesně vědí, jak s hardwarem pracovat, což se do hry promítlo zejména díky skvělým novinkám konzole PlayStation 5, kterým se budu věnovat v níže napsaných odstavcích.
Ratchet & Clank: Rift Apart je v pořadí již čtrnáctým pokračováním série, která nás baví již od od roku 2002, tedy téměř dvacet let. V něm se znovu setkáme s našimi oblíbenými hrdiny, kteří se vydají na zcela nové dobrodružství. Zároveň se pak jedná o první pokračování od roku 2013, kdy vyšel díl Into the Nexus, a to ještě na dnes již dvě generace starou konzoli PlayStation 3.
Příběhově se jedná o přímé pokračování právě dílu s podtitulem Into the Nexus. Hlavním záporákem bude starý dobrý Dr. Nefarious, kterému se podaří vytvořit zbraň, s jejíž pomocí dokáže otevírat portály do jiných dimenzí. A právě těmi budete se svým malým kamarádem cestovat v boji proti robotům. Tento stroj pak vynalezl kvůli tomu, aby vytvořil alternativní vesmír, ve kterém se mu povede vše, na co sáhne. Jak ale asi tušíte, jeho plán ztroskotal už v prvopočátku a místo jednoho alternativního vesmíru jich stvořil celou řadu, ne-li nekonečno.
Více toho o příběhu bohužel nevíme, dá se ale očekávat, že nás tvůrci vezmou i do řady již známých světů, které jsme navštívili v předchozích dílech. Tomu napovídají už i trailery, které nám Sony ukázala. Z nich je téměř jasné, že se podíváme například do města Megalopolis a na planety Ardolis a Torren IV.
Na konci jednoho z trailerů jsme si pak mohli všimnout, že se Clank ocitne v jiné dimenzi, ve které trochu překvapivě skončí bez jeho kamaráda Ratcheta. Sám tam ale nebude, protože po chvíli potká novou postavu Rivet, která se stane jeho spojenkyní. Za tu si pak podle tvůrců budeme moci i zahrát, takže se dá očekávat, že v příběhu sehraje důležitou roli. A co my víme, třeba se mezi ní a naším oblíbeným lišákem Ratchetem odehraje něco zajímavějšího než jen spojenectví nebo přátelství.
O hratelnosti se už také dá ledacos říct, protože nám tvůrci ukázali i delší gameplay video. Stejně jako tomu bylo u předchozích dílů, i zde se můžeme těšit na rychlou akci, ve které sehrajou důležitou roli vaše reflexy a celková obratnost. Už z prvního traileru je pak jasné, že se do hratelnosti promítnou i novinky konzole PlayStation 5, a to zejména její SSD disk a zcela nový ovladač DualSense.
Díky rychlému SSD disku tak budete moci s hlavními hrdiny proskakovat jednotlivé dimenze a měnit prostředí lusknutím prstu, což dává vývojářům velkou volnost. Umím si třeba představit, že když vás uchvátí velký počet nepřátel, budete moci v mžiku okamžiku portálem utéci někam jinam a tam ihned pokračovat ve vašem dobrodružství.
Co se týče ovladače DualSense, tak jeho možnosti nám perfektně ukázala hra Astro’s Playroom a já si jsem jistý, že Insomniac Games jej také stoprocentně využijí. V novém Ratchetovi předpokládám celou plejádu zbraní, které se budou díky adaptivním triggerům chovat trochu jinak. Využita pak určitě bude i haptická odezva, která dá naším rukám vědět o každém výbuchu a změně prostředí, abychom se do hry co nejlípe mohli vžít.
Už teď víme, že Ratchet & Clank: Rift Apart bude obsahovat hned dva režimy zobrazení. Ten první nabídne nativní rozlišení 4K při 30FPS a přinese hezčí vizuální stránku. Ten druhý pak nabídne dynamické 4K při rozlišení 60FPS, přičemž si dovedu představit, že ty rozdíly nebudou tak velké na to, abychom měli mít jakýkoli zájem hrát hru na 30FPS.
Hra Ratchet & Clank: Rift Apart nám již pomalu začíná klepat na dveře a já už se nemohu dočkat, s čím nás vývojáři ze studia Insomniac Games překvapí. Už teď je ale jasné, že se bude jednat o krásnou podívanou s nulovými načítacími obrazovkami a pokud je někdo, kdo se v poslední době blýskl dobrými hrami, pak to jsou právě tito kalifornští vývojáři, kteří v posledních třech letech přinesli dva výborné Spider-Many.