Slavné studio iD Software už se nějaký ten pátek nebo spíše rok potýká s velkou výzvou, která nese jednoduchý název Rage, pro vývojáře ale zjevně vůbec jednoduchá není. Velká výzva je to především proto, že tvůrci legendárních, byť dnes už trochu zapomínaných stříleček Wolfenstein, Doom a Quake, mají přijít s novou značkou. To znamená, že musí ukázat, že umí i něco jiného než lítou lineární akci v uzavřených prostorách. Navíc jsou v jiné roli než před lety. Dnes iD Software vlastní společnost ZeniMax (Bethesda), a přestože si obě strany spolupráci maximálně pochvalují, lze předpokládat, že majitelé dobře hlídají tok peněz a dávají si pozor, za co jsou finance vydávány.
Rage je podle hlavního designéra Tima Willitse jednoznačně akcí z pohledu první osoby. Dodává však, že nová technologie, kterou vytvořil John Carmack, iD Tech 5 umožňuje autorům střílečku zpracovat zcela novým způsobem. Rage je tak sice v zásadě tím, co v iD Software umí výborně, ovšem přidané elementy, jako například závody bugyn, otevřený svět a propracovaný příběh, z ní činí do značné míry výjimečný produkt. Nebo spíše titul, který se v dnešní době nemusí stydět za to, že by zaostával v trendech. Skutečnost je totiž taková, že s dalšími pokračováními takového Quaka by autoři velkou díru do světa neudělali. Chystají sice čtvrtý díl Dooma, ale i ten zřejmě bude muset předvést zajímavější postupy, protože už trojka v porovnání s tehdejší konkurencí ztělesněnou Half-Life 2 a Far Cry poněkud zaostávala. Zkrátka a dobře, časy se mění a tvůrci her nesmí zůstat pozadu, jinak jim ani legendární aura nepomůže.
Příběh Rage si pohrává s myšlenkou, která čas od času přijde na přetřes i ve skutečnosti. Co kdyby do Země narazil mohutný asteroid? V Rage se tak skutečně stane a hráč se chopí role přeživšího z jednoho z mnoha bunkrů umístěných pod zem. Vlády totiž dobře věděly, že asteroid na Zem spadne, a tak spustily program těchto speciálních podzemních úkrytů. Do podzemí se ale nedostali všichni. Když pak přišel úder, spoustu lidí zahubil, ovšem ve výsledku jich přežilo více, než s čím se předem počítalo. Ze Země se sice stala postapokalyptická hrouda, kde se prohánějí banditi bažící po vlastním prospěchu, ale jsou tu také skupiny snažící se založit nové společnosti. A pak je tu organizace příznačně nazvaná Autorita. Ta má nad přeživšími takřka absolutní moc a nechce, aby jí někdo ohrozil. Proto, když se začnou lidé ukrytí v bunkrech probouzet z kryogenetického spánku a vylézat na povrch, snaží se je Autorita zlikvidovat. Jedním z nich je samozřejmě i hráč.
Jelikož je Rage v pokročilé fázi vývoje, mohli si ho někteří novináři zahrát. Jejich dojmy se vám pokusíme zprostředkovat. Prezentována byla například fáze, kdy se hráč dostane do chatrče takzvaného Crazy Joa, který vám osvětlí nepříjemnou skutečnost, že Autorita provádí nejrůznější experimenty, ze kterých vznikají krvelační mutanti ohrožující vše živé. Když se s nimi konečně střetnete, zjistíte, že akce je velmi plynulá a že iD Software stále umí navodit ten správný požitek ze střílení. Co už je ale ve hrách tohoto studia nové, to je obrovský důraz na detail, který je patrný všude kolem. Především poničený povrch Země je zpracován neuvěřitelně realisticky a působivě. Potkáte tu postavy, které jsou oblečeny v potrhaném a zašpiněném oblečení, které sebrali kdoví kde. A co je důležitější – tyto lidé disponují důvěryhodnými charaktery a příběhy, které vám neváhají převyprávět. Nemusíte se ale bát dlouhého povídání, většinou je to jen pár vět, které ale atmosféru dokáží náramně okořenit. Prakticky každá lokace by měla být něčím zvláštní, aby stálo za to zastavit se a jen tak se porozhlédnout.
Tim Willits popisuje Rage jako „otevřenou, ale řízenou“ hru. To znamená, že si v jejím světě budete do značné míry moct dělat, co uznáte za vhodné a nikdo vás nebude honit, abyste dělali něco jiného. Ovšem nebude chybět ani jasná a přímá příběhová linie, na kterou se můžete opět kdykoliv napojit a o něco pokročit. Nebude přitom třeba někde bloumat a hledat, jak příběh posunout dále – to by mělo být z jeho kontinuity jasné. Jenže svět je tak velký, že by byla škoda ho neprozkoumat. Proto skočíte do bugyny a vydáte se na cestu. Tam vás obvykle přepadnou bandité na svých kárách, které v plné rychlosti sestřelíte a ještě za to zkasírujete odměnu. Bude možné se účastnit také závodů, sbírat certifikáty a vydělávat peníze, za něž si pak bugynu můžete vylepšovat. Takhle půjdou trávit dlouhé hodiny mimo hlavní příběh.
Čas od času se dostanete do větších měst typu Wellspring. V těchto lidských sídlech je vždycky rušno. Už jen to, z jakých provizorních materiálů jsou postavena, hře dodává unikátní atmosféru, která je svým způsobem srovnatelná s unikátní architekturou Bioshocku, byť zdejší styl je pochopitelně úplně jiný. Autoři poukazují na to, že příběh nebude posouván dál formou cutscén, tedy neherních sekvencí, což považují za zastaralou metodu. Chtějí hráče maximálně pohltit, a proto se pokoušejí vše důležité říct v rozhovorech, výjimečně pak v naskriptovaných událostech, jichž však bude hráč přímým účastníkem. Například se stane, že Wellspring přepadnou banditi, přesněji řečeno: chtějí otrávit jeho vodní systém, což by bylo pro obyvatelstvo smrtící. Hráč se tak musí vydat do podzemí mezi trubky a katastrofě všemi prostředky, tedy zbraněmi, zabránit.
Rage bude disponovat obrovskou škálou nejrůznějších kvérů, ale i šikovných udělátek. Ta si budete do jisté míry skládat sami na základě nalezených plánků. Můžete si tak například postavit autíčko na dálkové ovládání, které poveze výbušninu a exploduje přesně tam, kde si to přejete. Na podobné vychytávky se obzvlášť těšíme, protože by hru měly velmi ozvláštnit. Samozřejmě jen pro ty, kdo jich využijí. Rage nebude hráče nutit do určitého herního stylu. Tam, kde někdo využije pastí a zmíněných vychytávek, se jiný prostě prostřílí. Nějakou tu taktiku to ale chtít bude, protože nepřátelé nejsou podle všeho hlupáci a autoři jim dali slušnou dávku umělé inteligence, takže se dovedou krýt, přebíhat nebo i využívat přenosných střílen apod.
Jistě není třeba dodávat, že Rage vypadá naprosto fantasticky, což je dílem zmíněného enginu iDTech 5. Pravdou je, že hra poběží na současné generaci konzolí, tedy Xboxu 360 a Playstation 3, což je pro tuto technologii jistým limitem, protože by se hodila spíše na další generaci konzolí. Nejrůznějšími fintami by ale mělo být docíleno toho, že i na konzolích půjde o nejlépe vypadající hru. Na počítačích by to pak mělo být bez debat. Zřejmě to ale bude ještě chvíli trvat, než si Rage zahrajeme. Autoři neuvádí přesné datum vydání, z finančích plánů vlastníka studia ale vyplývá, že k němu dojde asi až v roce 2011. Více detailů bychom se každopádně měli dozvědět už na E3 za měsíc, například o tom, jak to bude s multiplayerem.
to vypadá jako fakt kvalitní pařba
dobra grafa, urcite zahraju
A mně to přijde dost jako borderlands, což byla pařba kterou sem párkrát dojel.. a ty multiplejerový řežby stály za to ;)
každopádně se nechám překvapit.. Kluci z ID uměj ;)
pripomina mi to tak nejak borderlands, uz se tesim na dalsi podobny svet :)
A mě to připomíná Šíleného MAxe :D
tak tohle bude nares uz se tesi clanek ->5*
takova kopie falloutu 3 .... az na ty buginy :D
trosku naser
Trochu to pripomina L4D2 skrizeny s Bioshock a Borderlands XD tohle bude asi REZBAAA XD
Tohle si určitě zahraju sice mi to připomína left 4deat ale tyhle hry mš baví
Tk to je hodne husty to si musim zahrat, proste parada na tomhle stylu her naprosto ujizdim.
Ale graficky to vypada velice slusne pokud to nejsou jen takove obrazky :))
Slavné studio iD Software se už před lety pustilo do vývoje zcela nového titulu. Rage se ale zatím nechce na svět, protože je to projekt opravdu náročný a velkolepý, tudíž si žádá hodně práce. Tu mu ale zkušení autoři věnují a podle nových informací to vypadá, že se dočkáme skutečné pecky, navíc fantasticky vypadající.
takze to je uplne, ale totalne stejnej pripad jako u falloutu. akorat tam svet znicili atomovky.
Mas tam chybu beermonstere ;) myslim ze tohle neni recenze ale preview ;)
nevypada vubec zle, ale skoda ze neverim moc hratelnosti
mix falloutu a stalkera , neni co dodat vypada to bombove:)
vypada to vazne pekne ale atmosferu falloutu to nema sanci trumfnout :P neni lepsi pocit nez ve falloutu bouracim kladivem urazit hlavu a nohy raiderum :D
tak tohle a fallout: new vegas budou jaké pecky ty voe.. uže se tesim, doufam ze bude novej comp az to vyjde ..
dobry clanek to je a hezka grafika
už se těšim :) :)
Nevěříš hratelnosti ?
Já bych zase řekl, že zrovna u ID softu je hratelnost na tom nejvyšším stupínku.
Tak jako tomu bylo vždy. Na co je hra dokonale vypadající, ale nehratelná ?
A pokud jsi hrál více nebo snad skoro všecky hry od ID, musíš vědět, že ta hratelnost tam oproti jiným firmám vždycky byla maximální...
Minimálně tyto série:
Quake, Doom, Wolfenstein
plne souhlasim....zrovna tyto serie jsou nej nej hratelnejsi :)
Hmm po graficky strance naslaplej borderlands sem zvedavej jestli se od nej tato hra bude nejak vyzname lisit
ja jako milovnik sci-fi her :))) si rad tuhle zahraju...
Vypadá to hodně dobře
Pár potvúrek ale dobrý.
Postapokalypticke hry ja fakt muzu tak sem zvedavej ale furt je to ID software tak jsem zvedavej jak se s tym poperou jeste sem od nich zadnou hru s rpg prvky nevidel tak bych to zatim s falloutem ani s borderlands nemichal a jestli to bude s vydanim RAGE jako s vydanim DOOM 3 tak si mozna pockame klidne dva i tri roky
a jak znam hry od ID tak to bude na PC narocny jak prase
Na tuhle pařbu čekám od prvního traileru a furt se nemůžu dočkat, geniální postapo už z traileru!
originalita sice nikde - vylepseny fallout s autama mimo washington - vzdyt i ti AI vypadaji skoro stejne ... chjo.
Nejlepsi na tom je ze iD software nabrali spoustu propustenych lidi z 3D realms - a ti evidentne prenesli nektere lokace ze zruseneho a nedokonceneho DNF.
wtf is that Mr. Carmac
vypada dobre trosku jak fall out nebo doom3
Vypada to jako fakt narez...sem zvedavej jak to dopadne...:)
Vypadá to mooooooc luxusně =)
Ty seš jeden z případů,kteří soudí hru podle grafiky. A nic jiného.
Buď si jist, že tady jak už řekli kluci předemnou, bude hratelnost skvělá ;-)
Bože, to už je fakt barbarství. Napiš - kopie Falloutu aspoň a ne kopie FO3. Fallout 3 není žádná značka, není to žádný svět. Je to jen debilní Oblivion, kterej vykradl a ještě ke všemu celkem blbě jednu značku. Bethesda by se měla vrátit k TESum, ktery sice taky zkurvila, ale aspoň to nikomu nemusí vadit.
Btw.: Rage je ve vývoji mnohem déle než F3. Pro RAGE musel vzniknout celý nový IDSoft engine, zatímco Bethesda jen přetexturovala Oblivion ;)
Jaktože takový výplod komerce jako F3 může dostávat hodnocení 95% a ocenění hra roku?
http://madbrahmin.cz/index.php?id=home&news=980
Myslím že každý si udělá obrázek. Původni Fallouty dostávaly hodnocení 80-85%. Ano, je to asi o 10% méně než dnes dostal F3. Ale zařadil by někdo za 10 let F3 do žebříčku nejvýznamějších her historie? Asi těžko.
http://madbrahmin.cz/index.php?id=home&news=980
vypada to na vybornou strilcku s dobrejma priserama 5/5
vypadá to jako skvělá hra ale můj PC neunese tu grafiku. *cry*
oo tak tu bude podle mě pecka. takovej mix Fallout 3 a Borderlands.
Děláš stále z F3 něco, co má snad konkurenci......
F3 škodí jen fanatici co čekali datadisk na F2 a paradoxně samotný oblivion.....
jinak howg, F3 ve svém žánru nemá žádnou konkurenci...
PS: to co se bude vzpomínat po X letech snad nemůžeš odhadnout.... Zapomínáš na to, e dnes je her 10x víc než bylo před lety a zapomínáš na to, že na Fallouty vzpomínají jen ti staří, protože ti mladí vůbec neví vo co go...
jo a k madbrahminům, neboli ztacené generaci natvrdlých pacifistům se raději nevyjadřuji. O těch lidech včetně jejich logiky už jsem přestal věřit. Zbrojí proti své blbosti a představám.... Tito kritici jsou lidé, co mají svou fantazii a svůj svět... A nesnesou pohled na svět jiný.... Taková je madbrahmina.... a měla by taková zůstat, proto by měli redaktoři a hráči z madbrahminy zůstat jen u dvojky, a ostatní díly vůbec nekomentovat a nevšímat si jich.......
... generace je potřeba obměňovat. Nechat vychcípat ty nepřízpůsobivé atd atd atd....
Co se tukana týče, z 95% je to jeho vlastní hodnocení.....
Jako by se někomu hry od bethesdy nemohly líbit.... Magoři z madbrahminy... paranoia masters, zakomplexovaný web.
pěkný a to video, to je super, to je další dobrá věc, na kterou se může každý jenom těšit
Bude to znit divne, ale souhlasim se Zaragusem. Jedine s cim bych si mozna dovolil nesouhlasit ale musel bych vedet jak to mysli, je "nema v danem zanru konkurenci", jestli myslis PostApo - realtime/tahoveho hybrdni RPG tak souhlasim, jestli myslis 3rd person RPG s otevrenym svetem tak nesouhlasim. :)
To movie je uplne dobre.. A clanek jeste lepis :))
pekne
no tak tato hra .. no lol :) aby som sa hu bál zapať. . fakt strašidelné :D cool postavy :) atď proste nice hra dávam za 5*
IDsoft neni zrovna naka nejlepsi skupna programatoru, nejsou znamy, ale nerikam ze to bude spatna hra s hratelnosti, jen se mi nezda ze bude dobre spracovana.
mega hra docela bych se i ba l
Ty asi nevis vubec o cem mluvis vi? Kdyz Carnack je povazovan za jednoho z nejlepsich progrmatoru vubec A ID samo o sobe je legenda bez ktery by zrejme dneska hry vypadali uplne jinak.
Podobní robůtci jak z DOOMu 3,na tohle se budu fakt těšit :D
tak tohle presne nemam rad kdyz je to rychlejsi nez ty a skace to na tebe jeste k tomu
.... že ta jejich vykutálená technologie nespočívá v tom, že budou mít hromady detailních postav a poněkud odfláknutý okolí, protože podle některejch obrázků to tak zatim vypadá :(
;P
Bude to asi zajímavý si myslím!!
kotel na vyběr hratelných postav ja třeba hunter .dost si myslím žeto jeto jak s f3
libovka dcl. bych se toho i bala :D
lepši je bordelends já jsme si to pletl .
mohlo yb to stat az to jsi to zahrat
Konečně zase bude nějaký AAA titul pro Linux.
má recht, nicméně jsem i tu 3 vzal na milost...
tak to je něco, hned stáhnu
tohle hra napodobuje jednu hru a to hrozne moc!!prijdete na jakou??
super článek o super hře
ty vole grafika dobra ale asi nezkusim
vyzerá to celkom dobre grafika úchvatná takže myslím že niet čo dodať.treba už len túto hru získať.myslím že to bude dobrá pecka!
Těšim se na to jako malej kluk, jenom se bojim jestli to zvládne Komp :D
to stavění vlastních věcí zní celkem zajímavě hned budu zkoušet :D
Dej si kurva facku, středně vychlazený pivo, a uz se konecne prober!!!
Carmack spolu s Romerem redefinovali žánr PC her tak, jak ho známe dnes (hlavně tzv. FPS first person shooter) a nebýt jich, tak by se dneska hry hráli leda na videomatech v hospodách, o Blbu Gamesovi radši ani nemluvím... Každá jejich hra byla nesmrtelná pecka, která si vytvořila kult fanatiků, věrných až za hrob - snad s výjimkou Daikatany. Carmack je jeden ze tří nejlepších programátorů na světě, velkej re5pect! 95% her, co dnes vycházejí, jsou sprosté kopie her, ze studia ID Software. Oni byli, jsou a budou mistři a každá jejich hra je sázka na jistotu. Tak buď jseš nevzdělanej kretén, který ví o historii úplný hovno, nebo prostě ignoruješ svět kolem sebe, ale nejpravděpodobněji ti nesedí žánr sci-fi, ve kterém se ID Software už od svých počátků orientujou.
Jsou tu i jiné dobré společnosti, například Bioware - to jsou mistři v příbězích v rpg hrách,
Future Games - čeští mistři ve vývoji adventur
Virgin - ti zase dělali automatovky, než zkrachovali
accolade - jejich simulátory nepředčí nic EA se může jít vycpat
Pterodon software -> illusion softworks -> 2k czech - tito chlápci spolu s vochozkou vytvořili v produkci Bohemia Software jedny z nejúspěšnějších českých titulů - op. flashpoint, mafia, apodobně.
Jistě, skvělých studií je víc, ale ID Software jsou jedineční a na vývoj engine a herních mechanismů nejlepší.
Nejdřív si našprtej historii, než mne začneš kritizovat, hňupe, protože jinak tvé argumenty pozbydou razanci jak hovno na špejli a nebudeš pro mne adekvátní oponent pro tuto diskusi!
lol to je hustí
Vypada to slusne. Ale copak nam to hodne pripomina???? Kdo byl z Vaultu??? Nejlepsi hra na svete-- FALLOUT 3