Herní titul s výstižným názvem Paragon vyvíjí vývojářské studio Epic Games, které existuje již od roku 1991. A za svých 25 let toho v americké severní Carolině vytvořili mnohé. Získali i celou řadu různých ocenění. Určitě znáte alespoň Fortnite nebo světoznámý herní engine Unreal Tournament. Právě tento engine, případně jeho nové verze a další odnože využilo ohromné množství her, například i Bioshock Infitine.
Ve své podstatě se jedná o herní koncept nazývaný MOBA, což je zkratka Multiplayer online battle arena. Titul se tak v základních rysech podobá hře Smite, kde hráč taktéž popadne hrdinu a z pohledu třetí osoby útočí na nepřátelské vojáky, hrdiny a věže. Jedná se o PvP, ve kterém se na každé straně ocitne pět hráčů, kteří se obvykle utkají hned na třech liniích. Aby ale mapa nebyla tak prázdná a jak už to v tomto typu her ostatně bývá, obě strany disponují i hrstkami malých vojáčků s umělou inteligencí, kteří se proti sobě automaticky pouští na všech stranách. Tihle panduláci se ale samozřejmě nemohou ani vzdáleně rovnat síle unikátních hrdinů a není tedy příliš obtížné je zlikvidovat. Jejich síla tak spočívá především v jejich počtu, a pokud se na nějakém místě nakupí a podporují je ještě věž, mohou způsobit nemalé potíže.
Středobodem hry jsou samozřejmě souboje hrdinů, a jestli jste již zhlédli parádní trailer výše, pak už víte, že ve hře se vyskytuje celá řada postav. Zde je nutné vyzdvihnout jejich absolutní mimořádnost, protože co hrdina, to skutečný unikát. A autoři jsou si toho plně vědomi a záměrně je tak vystavují na obdiv. To platí jak pro oficiální stránky, kde hrdinové mají vlastní sekci, tak pro Youtube kanál, kde postupně přibývá krátkých videí představující jednotlivé postavy. A pokud byste se o této hře chtěli všechny novinky dozvědět přímo od vývojářů, přidáváme odkaz na jejich Youtube kanál.
Ve hře tak například potkáme Steela, což je obří bytost ověšená ocelovým brněním, jenž coby odolný tank navíc dřímá obří štít. Mezi jeho schopnosti patří rozběhnout se plnou parou vpřed, čímž odhodí nebo rovnou vyřídí všechny nepřátele v cestě. Další sklil zvládne vytvořit energetickou stěnu, přes kterou neprojdou nepřátelské střely, což je mimořádně praktická záležitost. Nechybí ani další verze útoku, kdy Steel skočí vysoko do vzduchu a plnou rychlostí udeří svým štítem do země, takže ze všeho udělá homogenní paštiku. Dobře vypadá i Grux, verze šedého nosorožce se zbraněmi v obou rukou. Nechybí ani Dekker, drobná sexy černovláska v moderním futuristickém brnění, vybavená mocným kopím. Malá lukostřelkyně Sparrow má zase magickou tětivu a samo se vytvářející energetické šípy, jenž proniknou každým brněním. A kdo je ten robotický chlapák připomínající hlavní postavu z Deux Ex? To je Twinblast, a jak je z jména zřejmé, je díky svým dvěma bouchačkám nebezpečným protivníkem na dálku.
Hrdinů je opravdu velké množství a kromě zmíněné ochutnávky zde bohužel není prostor pro popis každého z nich. Vývojáři se navíc zaslíbili, že budou i nadále v určitém období každý týden přidávat novou postavu. Pokud náš hrdina získá nový level, pod každou z ikon našich schopností se objeví konkrétní tlačítko, které máme zmáčknout, pokud si zrovna onu schopnost chceme vylepšit. Každý hrdina přitom disponuje pěti naprosto unikátními schopnostmi.
Vždy si lze také zvolit, za co přesně budeme bojovat. Například tak do bitvy vytáhneme za slávou, za bohatstvím, za hrdost a podobě. A právě od této volby se také budou vyvíjet patřičné bonusy. Konkrétní volba nám tak poskytne větší třeba damage a bonus pokud jsme zranění, jiná volba zase větší kritický zásah a bonus proti krvácejícím nepřátelům. U každé postavy jsou k dispozici jiné bonusy, plně odpovídající jejímu stylu boje a skillům.
Naše šance na vítězství lze vylepšit i využitím tří volných slotů, do kterých můžeme dosadit karty. Každá z těchto karet přitom přidává nějaký bonus, například vyšší zdraví či větší rezistenci. Každou z karet lze navíc vylepšit dalšími třemi kartami, které poskytují bonusy podobného ražení – vždy se přitom jedná o pasivní vylepšení.
Pokud je náš stav HP a energie po vydatném boji na bodu mrazu, vyplatí se teleportovat do svého domovského města, kde se nám oba ukazatele během pár vteřin automaticky plně obnoví. Teleportace několik sekund trvá, takže se nelze z bitvy vypařit kdykoliv v jejím průběhu. Jako daň za doplnění jest ono zpoždění nabrané chůzí přes celou mapu zpět na bojiště. Trochu nám pomůže tzv. „Travel mode“, který lze na cestě ze základny spustit, což zapne jakéhosi autopilota, ve kterém jde postava o něco rychleji. Stačí držet klávesu Shift několik sekund. Zároveň platí, že pokud použijeme některý skill nebo nás cokoliv zraní, okamžitě se mód přeruší.
Vzhledem k tomu, že dobrá komunikace je pro vítězství klíčová, určitě využijeme možnost sdělit zprávu skrze klávesy. Na výběr je zatím hned ze čtyř možností – útok, obrana, pomoc a M/A, z čehož se pak každá ještě dále dělí na několik dalších voleb – třeba Zaútočit pravým křídlem. Nad postavami se zobrazují číselné údaje, třeba o tom, nakolik byla postava právě zraněna. Ještě lepší analýzu ale ukrývá možnost přehrát si některý z posledních zápasů od začátku až do konce, při čemž lze sledovat jak svou postavu, tak i postavy spoluhráčů. Každý hráč má pak ve svém profilu zobrazeny přehledné statistiky, takže vidí, kolik času ve hře již strávil, kolik hrál her, kolik má na kontě výher, kolik zabil nepřátel a další.
Paragon zatím testuje alfa verzi, do které se půjde dostat předobjednáním hry. Early Access je naplánován na jaro 2016 a otevřená beta pak na léto 2016. Titul vyjde na PlayStation 4 a PC již v roce 2016. Dlužno říci, že Paragon zatím vypadá jako velmi kvalitní hra, která se navíc chlubí špičkovou grafikou postavenou jak jinak, než na Unreal Engine 4.