Prvotním nápadem bylo vyvinout nějakou originální hru, která by nebyla klonem něčeho, co zde již existuje. Toho se v dnešní době snaží dosáhnout hodně autorů, ale na přeplněném herním trhu to není vůbec nic lehkého. Tato partička lidí pochází z Německa, což vám možná nepřijde jako to pravé místo pro vývoj her, ale oni sami argumentují, že se jim dobře přetahují programátoři a grafici z jiných států, takže to celkem jde. Co samotní autoři hodně kritizují je podobnost všech dnešních FPS akcí. Dokonce jich část označili za klony Battelfieldu a nutno uznat, že v některých případech mají asi pravdu. Legrační na tom celém je, že jejich hra se v mnoha ohledech podobá velmi známému CSku, což je sice dobrá hra, ale napodobuje ji také hodně lidí.
Parabellum by mělo oplývat novou mechanikou a jinými herními mody nežli současné hry. Za místo dění byl vybrán New York, jelikož městská zástavba skýtá prozatím nejvíce námětů na herní zápletky. Další věcí, proč došlo k prosazení tohoto města, je také fakt, že autoři ho svým způsobem zbožňují. A jsme u toho, o čem hra v kostce bude. Jedná se o potírání terorismu v jednadvacátém století. Že už jste to někde hráli? Ale jděte :). A přesně tady začíná podobnost s CSkem. Určitě máte vypálený v paměti ten okamžik, kdy se snažíte zneškodnit nepřátelskou bombu a máte na to posledních několik vteřin. Přesně ten samý okamžik si budete zažívat i zde, kdy jde o nalezení a zneškodnění nukleární bomby. Ale nebojte, tady podobnost s CS končí a nastupuje Parabellum jako takové.
Jednotky Delta Force, za které zde budete hrát, se snaží ochraňovat svoje spoluobčany a vy jim v tom budete pomáhat ve dvanácti mapách, které jsou zde nachystány. Jejich náplň se liší a vy se tak podíváte do industriálních, komerčních a také soukromých prostor, kdy samozřejmě každé prostředí vyžaduje krapítek jinou taktiku. Na začátku každého kola se teroristé rozhodnou na jakou mapu umístit bombu a na straně hodných je již pak to ji najít. Časový limit bude nastaven také částečně podle toho, kolik map si vyberete do oběhu. Co již víme jistě je, že dokud nenajdete bombu na dané mapě, bude se točit stále dokola. A čím víckrát budete hrát jednu mapu, tak tím kratší bude limit, který na to budete mít. V případě, že novou mapu budou vybírat Delta Force, tak zjistíte, že je možné začínat hru z několika míst na ní, konkrétně čtyř. Tím se násobí možnosti, jak si zahrát jednotlivé mapy. Celkem je tedy připraveno 48 map s jiným scénářem.
Toto míchání map může mít své kouzlo, ale musíme doufat, že to autoři nepřekombinují. Jsou zde totiž i takové možnosti – jako že pokud teroristé dobře odhadnou, na jakou mapu se chystáte, tak se tam mohou objevit o něco dříve než vy a nachystat vám patřičná překvapení. Prostředí hry je do jisté míry náchylné na opotřebení a kolem vás se tak bude realisticky odštěpovat omítka pod dopadající sprškou kulek. Tento efekt ničení prostředí bude mít přímý dopad na hratelnost. Nejenomže to vypadá dobře a mnohem realističtěji, ale také tím můžete nepřítele připravit o úkryt. Další výhodou je potom možnost zapojení tří typů munice, mezi kterými se můžete přepínat jak je libo. Některé střely jsou tak silné, že dokážou bez problémů prorazit i slušně tlustou zeď a nebo dokonce několik zdí. Jen si představte tu hrůzu v očích nepřátel, kdy jsou uvnitř místnosti připraveni směrem ke dveřím a skrz zdi začnou létat projektily.
Tato výhoda je také celkem užitečná na střílení přes roh. Dalším příkladem toho, kam se ve hře podíváte, může být podzemní dráha. Samozřejmě bude plně funkční, takže pozor na vlaky. V současnosti podporuje hra až třicet dva hráčů najednou, nenechte se ale oklamat, protože mapy jsou vyvážené na šest proti šesti. Neznamená to, že by zde nemohl fungovat o něco větší počet hráčů, ale plné využití mapy všemi 32 hráči by již asi bylo dost nepřehledné a nepohodlné. Co je celkem zajímavé a spíše ze světa RPG, je ovlivňování vaší pohyblivosti vahou vašich zbraní. Ty si budete vybírat na začátku každého kola. U zbraní se autoři chvástají tím, že budou hrou, kde si můžete nejvíce přizpůsobovat zbraně vašim vlastním potřebám. Počet zbraní nachystaných pro tuto hru je dvanáct a každá z nich může projít až deseti modifikacemi, plus nasazení speciální výbavy.
Další tajemností, kterou autoři nechávají až na finální vypuštění, jsou herní mody, které nachystali. Nejsou prý obdobou toho, co známe, takže CTF, DM a nebo Conquest jsou pro tuto hru tabu. Noo, upřímně, myslím, že to bude akorát zabaleno v jiném kabátku, ale slizká podstata uvnitř zůstane stejná. K mání je dokonce taková informace, že teoreticky půjde srovnat se zemí celé město. Ano, opravdu, na konci jednotlivých map můžete údajně pobíhat jen po troskách. Zničitelnost prostředí je také prvkem, který vás bude nutit promýšlet nové cesty. To, že hra bude vypadat a fungovat velmi dobře, zajišťuje Unreal Engine 3. Autoři tuto koupi licence vysvětlují tím, že nemají čas vyvíjet si vlastní engine a raději se soustředí na hru samotnou. Ona by to také byla celkem hloupost, protože tento engine se opravdu již nyní nesmazatelně zarývá do herních dějin a nastavuje standardy na příštích pár let. Samozřejmě ACONY mají i své programátory, kteří ladí engine přesně na míru této hře.
Parabellum bude asi první hrou, kde bude masivněji zastoupena in-game reklama. Ano, slyšíte dobře, ve hře budete potkávat opravdové reklamy ve virtuálním New Yorku. Samotní autoři to obhajují tím, že jejich město tím ožije a nebude tak nudné jako v jiných hrách. Ono ožití hry samotné by se mělo udát již tento rok, protože hra je v pre-alpha fázi a nyní prochází stadiem testování. Na povrch také prosákly informace o možnosti vypuštění hry s vlastním editorem levelů, což nezní vůbec špatně a mohlo by to hře o dost prodloužit život.
Mně. Se. To. Líbí. :-)
hmmm nevypada to spatne
Ma to na moj vkus az velmi "spinavu" grafiku... Vsetko je tam take ako na smetisku. Akurat tie zbrane sa este ako tak daju ale inak, nic moc.
Maj tam zdá se velmi příjemné podání zbraní, kulky při zásahu (něčeho) skutečně dělaj neplechu a vyzařuje z nich jakási síla.... už je konečně zapotřebí zakomponovat do her efekt síli zbraní přece jen realita je taková, že to prostřeluje panely ba stromy o průměru 80cm jako vzduchovka papír a to se bavíme jen o standardních vojenských puškách, takže možná první krůček dalším správným směrem.... good
80cm panel teda ne, to se týká toho stromu :)
Slušný obrázky :D
Docela me stve,ze se v dnesni dobe vyvojari zameruji hlavne na to,aby hra mela co nejlepsi a nejrealistictejsi grafiku,ale absolutne zapominaji ve vetsine pripadu na naky dobry pribeh a to nemluvim ani o lidech,kteri si ty jejich hry muzou dovolit hrat.Malokdo ma jeste dneska 2GB RAm,minimalne 256 grafarnu a 3.6 procak...proc se delaji tak narocny hry?kdysi stacivalo aby hra mela dobry pribeh nebo silene navykovou hratelnost a pak sla grafika stranou...takovy hry by mely byt....sice pekny na pohled ale vyborny na hrani...a ne naopak....
Letadlo v optice masakrální
tohle vypada na docela peknou vec..
2 GB ram se stava v USA standartem nevi mdke chces vzit 2 jadrovej procak na 3.6 (mysleno kazdy jadro) a 265 grafarna? to je standart uz i tady to ze mas 486 nezname ze to tak maji sici a uz kuva pochopte ze CR neni mezi team na ktery se stahujou marketingovystrategie tehtech vyrobcu v USA prodava hry nejvic grafika a propracovana fyzika taze to budou delat takhle a ne jinak .. probudte se uz
kua
vypada to jako csko ale jako hodne zdokonalene csko
hm tak tahle hra je u me totalni propadak jedine co je nani good je asi ta grafika jinak nic moc ale mluvim jen za sebe :-)
věčí ty screeny nešly? když je jich tu skoro 50 tak proč sou tak velký? myslíš že má každej 23´ moncek nebo net 5ti megabit?
..jsou tak jsou tak 1280x1024, to je nominál 17" LCD. A nějak pomalej load sem nezaznamenal... a to mam hodně vytíženou linku.
docela pekny musim uznat ze ty zbrane ze to je fakt pekne vykresleny