Duben 2004 se navždy zapsal do našich srdcí jako období frenetické a bezmyšlenkovité akce. Ano, přesně v té době se na našich monitorech objevila střílečka s vypovídajícím názvem Painkiller. Tu měli na svědomí, stejně jako datadisk s názvem BATTLE OUT OF HELL, vývojáři ze studia People Can Fly.
Samotný vývoj Painkillera (dále jen PK) vůbec provázely zajímavé informace. Třeba o tom, že jsou vývojáři obdivovatelé hry Quake 3, ale s některými aspekty a vlastnostmi, hlavně co se týká zpracování multiplayeru, zase tolik spokojení nejsou. Proto se rozhodli, že PK bude, co se multiplayeru týká, vytvářen především jako „profi herní titul“, s jehož masovým nasazením se počítalo na všech velkých turnajích a především komunita si od hry slibovala nesmírně moc. Že se konečně po dlouhé době objeví titul, který bude vytvořen speciálně pro potřeby „hardcore“ komunity, ke které se profi hráči jistě řadí. To, že to s tím prosazením se a revolucí na profi herní scéně nedopadlo zase tak růžově, vidíme jasně i v dnešní době. Naštěstí dostali vývojáři v průběhu vývoje spásný nápad nebo to možná byla obava, kdo ví? Doplnili hru i o kvalitní singleplayer část a donutili tak ke koupi i tu méně soutěživou část herní populace. Singleplayer by se pak dal označit jedním specifickým výrazem – bezmyšlenkovitá řežba. Strategie byla tedy pekelně jednoduchá – hráč – zbraň – monstra – zabíjet. Na konci každé úrovně potom čekal BIG BOSS, který často mohl výškou a rozměry konkurovat jakémukoli desetipatrovému činžáku. Snad jen právě u finálních bossů bylo třeba zapojit trošku přemýšlivosti a snažit se je skolit raději nějakým fíglem, než neustálým proudem střeliva.
Poněvadž se historie nestále opakuje, není tomu jinak ani v tomto případě. Pražské studio Mindware Studios, které stojí třeba za povedeným Cold War, patří také k fanouškům původního Painkillera. Začali tedy tvořit oficiální mód, který měl výrazným způsobem vylepšit tři roky starý titul. Jejich ambice rozhodně nepatřily k těm malým. Přídavek se měl týkat jak singleplayeru, tak hraní po síti, přibýt měly nové mapy, zbraně i monstra. Jejich snažení nezůstalo bez povšimnutí a protože zřejmě na módu odváděli poctivou práci, nenechala na sebe reakce ze strany vydavatelů dlouho čekat. Dreamcatcher a Joowood při příležitosti výstavy E3 oznámili, že Overdose bude nakonec vydán jako samostatně prodejný titul.
Co je slíbeno a na co bychom se měli těšit?
Pokračování a doplnění děje.
Příběh tedy hrál v původní hře jen doprovodnou roli a osobně musím konstatovat, že kdyby tam nebyl, ani by se moc nestalo, v téhle hře jde přece jen o něco jiného. Třeba se českým vývojářům podaří jeho význam pozvednout a stane plnohodnotným partnerem výborné hratelnosti. A o co tedy půjde? Dočkáme se nové postavičky jménem Belial. Je to démon, který je schopen otevírat portály do různých světů. Byl dlouho dobu držen samotným Luciferem v zajetí.
6 zcela nových démonických zbraní
Oblíbený kolíkovač by opět neměl chybět, ostatně přijít o tuto oblíbenou zbraň, nabízející spoustu vychytávek a napichovacích orgií, by byla věčná škoda. Z dalších jmenujme třeba zeleně světélkují dvouhlavňovku podobnou brokovnici nebo hlavu démona. Na další kousky si budeme muset počkat, až vývojáři uvolní další informace.
16 nových levelů
Bude to stačit? Doufejme, že ano a každý level nabídne rozdílné a atraktivní prostředí. Vzhledem k tomu, že bude umět hlavní postava cestovat mezi různými světy a dimenzemi, dá se to více než předpokládat.
Reálná fyzika
Havok Engine se opět postará o reálné zpracování fyziky. Těšme se na nové poletují mrtvoly, reálně se rozpadající sudy atd.
40 nových monster včetně finálních bossů
Co více dodat? Příšery budou strašlivější, krvelačnější a finální bossové větší…
Multiplayer
Chybět nesmí ani hra po síti. Ta bude navíc kompatibilní s původním multiplayerem a jeho mapami a módy. Ou yeah…
Ve hře je toho tedy opravdu hodně. To, že se zahraniční vydavatelé rozhodli podpořit hru finančně a vydat ji jako samostatný titul naznačuje, že by se mohlo jednat o kvalitní a dobře hratelné dílko. Painkiller v sobě skrývá značný potenciál a věřme, že z něho dokáží v Mindware Studios vyždímat maximum. Čeho bych se obával je fakt, že se v podstatě jedná o úpravu tři roky staré hry. Grafika zcela jistě nedosáhne na dnešní špičku, i když nepodceňujme dopředu schopnosti grafiků. I na starém enginu se dají dělat zázraky, jak jsme se mohli už mockrát přesvědčit u jiných her.
Overdose má na trh přijít již v říjnu tohoto roku. Možná bohužel, protože letošní podzim je přímo přesycen mnoha dlouho očekávanými tituly a hra by se mohla v přesile vyhypovaných trháků lehce ztratit. Snad se na trhu, pokud bude hra opravdu kvalitní, ještě jedno místečko pro tuto akci najde.
10:27 ráno a ještě k tomu nikdo nic nenapsal ?
ale je tam napsano ze byl pridan 0.00
jj nebyl tu taky sem na to cumel :) divny
Uz se nemuzu dockat,pro me je lepsi nez DOOM 3!!!!
.
co já vím, bylo 0:30 a článek přidán nebyl... Už jsem si myslel, že to bude zas něco z eSports, to se totiž dává kolem dvanácté/jedné odpoledne
.
stara grafika ještě z 1 mohli do toho dat aspon lepsi grafiku jinak styl ala serious sam zustal :( takže žadny novinky
hra bude propadak-stara grafika a jak je napsano ve clanku v rijnu ma vyjit her jak prase takze se mezi tim tahle hra ztrati jako jehla v kupce sena. ou yeah....
...výborný odreagování. Hodně se mi líbí hudba pokud potkáte nepřátele,vystihuje totiž dobře boj. Jinak ten daťák určitě zapařim :)
Propadak to asi nebude ty lampo!!!!!
Painkiiller je dobrej tak po netu jinak to bude zas to sami, tak ze nuda
painkillera miluju, mozna je grafika trochu starsi, kazdopadne tohle si 100% zahraju...
nejaky prazsky studio...
a ?
Super, poslední dobou se na herním trhu takovýchto mnou oblíbených "bezduchých kropiček" moc neobjevuje, tak se moc těším, že zase jednou vypnu mozek a položím "cihlu" na LTM (levé tlačítko myši).
"OMFG, vono to nema Dx10, vyhlazovany stiny ani HDR - to je priserny to nebudu hrat, je to low sux gameska ty lamo ne"
Tohle me tak priserne SERE. To dneska kazdej hraje kvuli grafice? Ja jsem herni pravek nezazil ale i dneska si uziju treba i 13 let (ted mam na mysli X-Com - jedna z nejlepsich her co sem hral) starou hru. Vzdyt nejde o grafiku, jde v prvni rade o hratelnost. Co na tom ze vidim vsechny propracovany stiny, vyhlazovani vseho moznyho, realistickou vodu atd. kdyz je ta hra proste nehratelna sracka. Ale kdyby to bylo obracene tak si to zadny rozmazleny jedinci nekoupej a protoze vetsina hracu na gp jsou rozmazleny decka (nic proti ty normalni polovine) vyvojar preferujici dobrou hru pred hezkou dostane hovno.
..tak ty Sfingy z Nekonečnýho příběhu jsou fakt lol. :D Oproti původnímu PK to vypadá.. hm.. nějak lacině, PK má o hodně lepší modely postav a celkově..
Vsichni ste trapni s tou novou grafikou,hra vetsinou neni o grafice,hratelnost je dulezitejsi!!!!Takze pokud to nechce pixel shader 4.0 tak to nehrajete ze?!
Souhlasim s tebou d!Ne74
Tahle hra patří mezi moje nejoblíbenější hry....jen škoda že nemůžu sehnat Painkiller:Battle out of hell komplet v CZ:(...jinak jako hraje se to suprově někdy musíš trochu zapřemejšlet viz boss v 1čce u tý propasti jak musíš prostřelit tu hvěznu nad propastí...fakt bomba hra.... kdyby někdo měl ten datadisk jak sem zminoval pls napište mi na icq 244964743..... díky a závěrem....Painkiller jede xD
cau lidi jak se dnes mate?????????
Hmmmmmm...................de to
bomba se těším hihihi
Souhlasim s tebou armoredcore uz se nemuzu dockat!!!!
takže samozřejmě je to ja u koho s tou hratelnosti někdo radši hratelnost někdo grafiku ale nechapete že hratelnostje taky založena na grafice takže takovy sračky jděte hazet jinam děte si hrat na ms dos tam byla aspon hratelnost!
ta grafika az tak spatna neni, jen ty modely souperu vypadaji trochu predpotopne, ale to neznamena ze to nemuze byt fakt prca :)
Hezky sepsany, kazdopadne mam dojem, ze People can fly se singleplayerem pocitali od zacatku, i kdyz multiplayer byl pro ne dulezitejsi - chteli se fyzikou vratit ke quakeworldu, coz se stalo, ale quakea neprekonali. Aspon, ze v00 si namastil kapsu...
I kdyz me multi kvuli nonstop mackani jumpu moc nebavil, single sem si opravdu uzil diky vyborny atmosfere, kterou tvorily neopakovatelny a naprosto unikatni prostredi, paradni potvurky, opravdovi bossove (od doby Duke 3D chybel OPRAVDOVEJ boss) a hlavne vynikajici hudba, kterou posloucham cas od casu i jen tak. Overdose urcite vyzkousim. A s tou mezmozkovou rezbou to tak pravda nebude, spousta tajnych mistnosti a schovanych predmetu mozek vyzadovala, stejne jako nekteri bossove a nekdy i samotny postup ve hre. A samozrejme i ziskavani tarotu, to hlavne.
Grafika na max vypada dneska porad dobre, vsechno je krasne detailni, kdyz jsem nedavno hru hral, obcas jsem se pristihl, ze si jen tak prohlizim a prochazim scenerii. A to mam za sebou Oblivion a par podobnych. Proste koho odpudi par statickych screenshotu, kde nehraje hlavni roli pozadi, ale nove modely postav, tak je hloupy a prijde o stovky skvelych her, nejen o tuhle.
.
painkiller je super hra nice grafika
btw podle me kazdej nema 88 Ultra aby moh hrat Halo 3 tak bezte s grafikou do pici :D jediny co je dulezity je anti aliasing protoze pak muze bejt hra s gigapx texturama a je to stejne hranaty - bb