Numen. Doslovný překlad tohoto slova se asi nedá napsat jedním slovem. Respektive dá, ale ze slova duch by si každý představil něco jiného, než o čem hra má být. Správným výrazem pro překlad je tedy vnitřní duch, který se často váže nejen k lidem, ale také k věcem, či místům. V kontextu této hry to svádí spojovat si tento výraz s hlavním hrdinou, který bude vyvoleným jednoho z řeckých bohů, ale zatím není nic jisté a tak až postupem času se uvidí, čeho duch to vlastně je. Celkem zajímavé na této hře bude to, že vaše postava bude začínat s dětskými rozměry a vám tak poroste před očima. Z dítěte se stane mladík a z něj potom mladý muž, který to už za svou dlouholetou praxi bude s mečem sakra dobře umět. Pokud vás už omrzelo hraní válečníků tak zde bude i nabídka toho, být lovcem nebo magikem. Než-li se rozhodnete, pro které božstvo budete sloužit, bude zde na výběr jedna z devíti možností. Až se rozhodnete koho chcete za svého pána, bude na vás uvalen nelehký úkol. Starodávný předmět ohromné moci byl nějakým způsobem ukraden. Nikdo neví přesně jak, ale je jisté, že božstva se ho bojí a proto bude vaším úkolem ho dostat do svých rukou.
Zápletka této akční RPG se možná v něčem podobá jiným hrám, ale co je aspoň trochu netradiční, jsou pak vaši konkurenti. Ani bozi si totiž mezi sebou nevěří a tak každý z oněch devíti vyslal svého vlastního nohsleda, aby mu tento předmět donesl. A co by to bylo za bohy, kdyby poslali jen tak nějakého chudáka z ulice. Jestliže to má být jejich repre, buďte si jisti nadopovaností daného jedince všelijakými zlepšováčky od bohů. Ale i přes to všechno nebude hra jen tak nějakým závodem, při kterém padají nepřátelé k zemi vaší pouhou přítomností. Na všechny z vás zde budou čekat nemilá překvapení v podobě mytologických postav, jako jsou medúzy, kentauři, minotauři a jiná taková havěť. Kolikrát to bude tak moc vážné, že k projití nějakého složitějšího úseku budete muset spojit síly s nějakým z vašich konkurentů. Zajímalo by mě, jestli ho potom budete moci přátelsky bodnout do ledvin a usnadnit si tak honbu za předmětem a nebo se jen tak rozejdete a hon bude pokračovat dál.
Samotní autoři (česká společnost Cinemax) však upozorňují na to, že to nebude klasická akce typu, kdy vběhnete do místnosti, zabijete padesát potvor a zase utíkáte dál. Jejich snaha je spíše taková, aby to bylo jako v WoW, kde přeci jen trochu plánujete dopředu útoky a hlavně, jsou zde pak milá i nemilá překvapení v podobě nečekaných zvratů. Jednou přijde do místnosti velký boss a vy máte hned napilno a nebo prostě přiběhnou jiné posily. Potom jsou tu také vaše dovednosti, jenž budou aplikovatelné na rozličné druhy zbraní. Co je velká škoda bude absence multiplayeru. Autoři to odůvodňují tím, že hra je tak silně vázána na příběh, že je nemožné udělat to pro více lidí a současně udržet napětí a zábavnost na takové úrovni, jak by chtěli. Prostředí, po kterém budeme pobíhat, bude snad všeho druhu. Od lesnatých lokací, písčité pouště až třebas k nějakým ostrovům, i když těch tady moc nebude. Samozřejmě aby to byla pořádná RPG, tak nesmějí chybět potemnělé jeskyně a kobky. Když se ještě trochu podíváme na ostrovy, tak není nutností všechny navštívit. Některé z nich budou přístupné jen po dosažení odpovídající přepravy a jiné zase pouze při plnění speciálních misí.
To co z vás jednou vyroste, budete moci ovlivnit hlavně tím, co budete dělat. Hru začnete jako děcko a je již na vás, jestli budete chtít hrát holku a nebo kluka. Jakkoliv zvolíte, čeká na vás cesta, při níž vás hra bude automaticky směrovat do jednoho ze tří možných povolání. Bude to všechno založeno na akcích, které podniknete a také jak se budete stavět k jednotlivým problémům, respektive jejich řešení. Po vašem dospění bude následovat volba vašeho boha, ale o tom jsem již psal. Vaše statistiky se budou zlepšovat s každým novým levelem, přičemž místní systém je koncipován jako automatický a bude vám přidávat část bodů sám. Na vás zbývají pouze tři, se kterými si můžete dělat, co budete chtít. Ze statistik zde budou klasické kolonky jako jsme zvyklí z jiných her – síla, obratnost, inteligence atd. Potom jsou zde dovednosti. Ty se budou lišit buď podle druhů zbraní a nebo podle vědomostí. Specialitkou je zde hraní na lyru, kterou údajně budete moci udolat i nějaké nepřátele :). Asi raději umřou, než aby vás poslouchali nebo tak něco. Všechny tyto dovednosti se vám budou zlepšovat a to tím systémem, že pokud je dobře použijete, tak se v nich zlepšíte. Bojování autoři popisují tak, že jejich cílem bylo, abyste u toho také museli myslet. To znamená, zaměřit se na slabiny nepřítele, používat ty správné zbraně a předměty. Všelijaká comba jsou zde také nachystána. Například pokud se na vás pohrne nějaký šaman, není nic jednoduššího, nežli před něj vykouzlit clonu, která ho během jeho pohybu obere o jeho magické schopnosti. Jiným příkladem je možnost kdy zasáhnete nepřítele a on začne krvácet. Nevím jak přesně, ale údajně to půjde udělat tak, abyste ho sekli natolik, aby vykrvácel.
Holt plánování se v této hře bude opravdu vyplácet. Vaši nepřátelé jsou již lehce představitelní ve chvíli, kdy jste se dočetli, že půjde o hru ze starodávného Řecka. Kromě nich zde také budou klasická zvířata, obři a také velmi nepříjemní libyjští válečníci. Naopak, pokud se dostanete do lesnatějších oblastí, tam už asi moc Libyjců nenajdete, ale bohatě vám to vynahradí lesní národy s jejich šikovnými flusačkami :). Kromě těchto obvyklých záležitostí jsou pak v meníčku ještě tvorové, se kterými jste zatím neměli tu čest. Předměty ve hře jsou věcí, která dovede vypěstovat celkem slušnou závislost. Uznejte sami, že alespoň jednou jste si zažili honbu za dalšími a lepšími věcmi, které budou mít lepší statistiky. Zbraně a zbroje zde bohužel nepůjdou upgradovat, ale jako náhrada by vám mohla sloužit možnost ovlivňovat je magií. Co se vzhledu týká, bude tu velká variace možností a to jak vlastnostmi věcí, tak jejich vzhledem. Kromě toho, že věci půjdou vylepšovat, tak také bohužel i zničit, ale s tím se tak nějak počítá. Kouzla se jen tak nezničí a proto se na ně také trochu podíváme.
Kromě klasických machrovinek jako jsou firebally a mrazící kouzla, slibují autoři ještě další libůstky v podobě bonusů od boha, kterého si vyberete. Tímto krokem získávají autoři další prvek, jak udělat hru zajímavější. Například pokud si vyberete jako vašeho boha Poseidona, bude se vám doplňovat mana rychleji, pokud budete stát ve vodě a krom toho máte také možnost užívat kouzla spojená s vodou, což se vždycky hodí. Hlavní linie příběhu vám bude zároveň představovat další a další úkoly, které je třeba splnit pro zdárný postup hrou. Kromě toho zde budou připraveny také drobné melouchy, které se vyskytují v podobných hrách velmi často a nejednou z nich vypadnou zajímavé věci. Úkoly budou buďto malého významu jako nalezení nějaké truhly a nebo trochu větší důležitosti, pod což spadá průzkum celého ostrova atd. Tato hra by se na nás měla vyhrnout koncem tohoto roku a není bez zajímavosti, že se jedná o domácí, pražský, produkt. Autoři také slibují originální soundtrack, který je již zkompilovaný a čeká vás tak více než hodina tématické hudby. Namasírujte svaly, čeká na vás osm týpků, kteří chtějí být poraženi.
další béčkové RPG ala Titan Quest? Vypadá to dost hloupě, ale soudím jen podle videjí, mno
načo sa vždy všetci pretekajú o to, kto napíše ako 1. koment k novému článku ? AHA ! Ako prvý si pridal komentár....hmm...no a čo ? inak hra nevyzerá nejak svetovo, ale musel by som ju asi hrať na posúdenie
už na GZ byly komentáře typu 1st... Nevím, jaký to má účel, asi jen vnitřní radost z toho, že je někdo první, aspoň v psaní toho hloupého komentáře...
asi im ešte nedošlo že.....je im to max. tak k hov*u.........
je tam nekde napsano nebo vite kdy to ma priblizne vyjit?
Neřeš to, prostě někdo závodí v tom kolik vypije piva a tady zase závoděj v tom kdo napíše první komentář. Nelam si s tím hlavu nema to žádný vyžší cíle. Proste jim jde jen o prvenství.
Jezisi to nemohli udelat neco originalniho ??
ta hra vypada celkem dobre jak jsem se na ni dival mohla by byt super
Potenciál to nepochybně má. Prostředí starověkého Řecka ještě není tak okoukané a jejich pověsti nabízejí celkem slušný základ. Záleží na autorech, jestli z toho udělají Titan Quest 3D nebo hratelné RPG, které tu btw už sakra dlouho nebylo.
Zkusím jim napovědět: Nemusí to mít nadupanou grafiku, na jejíž plynulé zahrání nebude stačit ani nejlepší grafika na trhu. Nemusí to mít rozlohu, u které bude třeba přelepit klávesu W a jít na cigáro, než postavička dojde k nejbližší lokaci. Stačí inteligentně vytěžit svět starých řeckých bájí a pověstí, vytvořit příběh, který bude hráče opravdu zajímat (a ne typu "tohle je hlavní zmrd a ty ho musíš killnout, protože je zlej a hlavně protože jinak bys tu hru nedohrál"), nastavit vhodnou míru dialogů a bojů a hlavně z toho neudělat vetešnictví, tj. aby se hra netočila jenom okolo předmětů a jejich kombinací.
Tak to teda vypadá jen málo Béčkově... To si jdu radši zahrát Baldura, btw: nedávno sem narazil na postavu jménem Zeke :P
blbost?...ne!!.....konečně něco originálního.....a jediná blbost seš ty!!!...nebo spíš vtip přírody???
vypada to dobre..me se to libi pac RPG sou best
vypada to dobre..me se to libi pac RPG sou best
a proboha v cem? Jen se mi zda, ze z toho chteji udelat strasnou masovku. Mam pocit, ze se spise vyplati vytvorit kvalitni hru pro uzky pocet hracu a vytvorit si fanouskovskou zakladnu, ze ktere by bylo potom mozno tezit. A pak i klidne vydavat stejne hry, jen s par bonusy a jinym pribehem, ale kdyz uz je to jednou kvalitni... a ne takove ploche hry "bude to ako WoW".
heh no neim co se ti nelibi na titan qquestu ale je to vyborna hra pekne promakana .... na tu dobu v ktere vysla je to eno nuno .... sice je tam hodne prvku z DIABLA 2 ale jinak titan qust 4ever lamo
To vypadá jak MMORPG. :P
Je to dost dobrá hra to mi věřte.