Nikdy neškodí začít trošičku skepticky, a proto bych vás rád upozornil, že jestli si chcete užít léto letošního roku alespoň trochu normálně, tak byste si vůbec neměli instalovat hru, na kterou se právě chystáte číst preview. Není to tím, že by byla kdovíjak hrozná a zkazilo by vám to náladu, ale pravým opakem. Celý tento počin je pečlivě postaven na základech, na nichž je vytesán nápis – Dungeons and Dragons 3.5 edition ruleset. Netřeba nic dodávat, snad jen vřelý potlesk hodnotící tento příznivý krok, který se autoři rozhodli na začátku hry učinit. Tato hra je a bude hlavně o tom, jak si dobře zahrát s kamarády, potažmo jak se poznat s novými. Snadné, krásné a velmi návykové.
Hra bude silná jako celek a tento se dá rozdělit do tří hlavních částí, které budou hru definovat. Jednou z nich je samozřejmě hra pro jednoho hráče, další je schována pod skořápkou s názvem multiplayer a konečně třetí je z rodiny nástrojů, která vám zajistí velkou modifikovatelnost a tudíž i větší zajímavost hry. To vše dohromady potom dává krásnou příležitost, jak strávit nějakou část svého bídného života v opojení této chystané hry. Hra pro jednoho hráče byla tvořena ve veškerém vývojářském komfortu, který spočíval v tom, že měli již dopředu připraveny nástroje, za jejichž pomoci budovali svět NWN2 a jen netrpělivě čekali, nežli se vymyslí kvalitní příběh pro hru. Původní NWN hrála spousta lidí jen pro jeho sílu v singleplayeru. Proto je kladen takový důraz na tuto část nového dílu a můžete se těšit na opravdu velmi kvalitní dílko, které nabídne celou škálu úkolů a hordy monster. Ve hře pro více hráčů se autoři šli inspirovat do některých MMOG a to ne z důvodu, že by neměli vlastní nápady a chtěli opisovat, ale kvůli tomu, aby očíhli, co usnadňuje hráčům jejich herní prožitky a dělá tak pro ně hru zajímavější.
Třetí zmiňovanou částí jsou nástroje, kterými budete moci modifikovat hru a realizovat vlastní nápady. Možná by se mohlo zdát, že vlastní tvorba hry je procházkou oním pověstným růžovým sadem, hlavně pak, když už máte vyvinuty nástroje pro editaci. Opak je pravdou, je k tomu zapotřebí daleko více ingrediencí, nicméně to, co autoři vybrali pro vás, vám bude bohatě stačit k naplnění vašich představ. Každý se tak může stát tvůrcem velmi zajímavých věcí. Druhý díl hry bude mít slabou návaznost na starší kousek. Bude se to projevovat hlavně tak, že se podíváte na pár míst, která vám budou známé z minulé hry. Nejvíce viditelné to bude na Neverwinter city, které zde prostě nesmí chybět. Časově se posunete o něco dopředu, ale ne zase o tolik, abyste nepoznali zákoutí ve městě, která jsou vám známa. Hry tedy budou v tomto směru propojeny místem, příběhy však nikoliv. Herní schéma hry bude mixem mezi lineárností a otevřeným koncem. Ono je celkem složité vymyslet hru s otevřeným koncem tak, abyste si mohli užít nějaký kvalitní příběh.
Zlo prezentované pánem zvaným King of Shadows se rozhodne, že opět ukáže své drápky. Neverwinter proti němu postaví armádu a následný boj se odehraje ve vašem rodném městě West Harbor. Bohužel ale bitva nějak nevyjde a padne více vašich nežli nepřátel. Některé zlo opravdu odmítá zemřít. To by tak zhruba mohl být příběh této hry, ostatně pro plný požitek je stejně lepší tlít v lehké nevědomosti. Díky tomu, že editor vnějšího prostředí neskládá jednotlivé „dlaždice“ terénu, ale ten se bere jako kompaktní celek, tak autoři měli volnou ruku ve tvoření outdoorových lokací. Město, ve kterém se budete objevovat celkem často, se bude měnit a vám by tak mělo připadat, že žije. Další pastičkou, kterou na vás autoři chystají je ten fakt, že se z vaší postavy bude pomalu ale jistě stávat hrdina a vy to budete citelně vnímat. Tím mám samozřejmě na mysli jak pozitivní, tak horší stránky věci. Postavu, za kterou budete hrát, si vytvoříte stejným procesem, jako tomu bylo v předchozím dílu a také podle pravidel D&D, jak jsem již zmiňoval. K výběru vám bude předhozeno: class, race, gender, feats, skills, spells a v neposlední řadě také jméno pro vašeho zvířecího přítele. Pokud budete chtít, je možné sáhnout po vytvořeném charakteru, kterých se zde bude několik povalovat. Dobrou věci je také to, že hra vám bude radit, jak byste si měli navolit vlastnosti postavy, pokud to děláte poprvé v životě. Jsou to ale jen doporučení, která nemusíte přijmout.
Ve druhém dílu bude možnost nabalit si s sebou až 3 další postavy. Výběr mezi těmi, které si můžete přizvat do party, bude opravdu pestrý, je to v podstatě kdokoliv, koho potkáte ve hře. Pokud se pustíte do boje, tak se oproti staršímu dílu lze přepínat mezi jednotlivými charaktery a úkolovat je co mají dělat, čímž zvýšíte své šance na úspěch. A jedna potěšující informace – hlavní náplní hry budou boje. Bude zde sice hodně dialogů, ale stěžejní budou šarvátky. Aby byla hra zajímavější, tak autoři trošku zkomplikovali systém classes. Přidali sem věc, kterou pojmenovali pretige classes. Půjde o to, že to již nebude tak jednoduché, že na třetím levelu mága dostanete kouzla druhého levelu. Bude to tak, že sice na třetím levelu budete, ale kouzla, která na vás čekají, si musíte nastudovat trochu složitější cestou. Předměty a zbraně, kterými se postavy budou ohánět, jsou velmi důležitou součástí hry. Samozřejmě na nás potom čeká hromada unikátních předmětů, které jak známo nejčastěji padají z velkých a tuhých potvor.
Potvory. Těch je ve světě D&D tolik, že autoři opravdu měli z čeho vybírat. Dokonce je jich zde velký počet speciálně navržených přímo pro Forgotten Realms. Ve hře se ale budou vyskytovat hlavně klasická D&D monstra. Finální výběr probíhal tak, že se vzaly tvorové, kteří jsou klasikou mezi RPG, přidali se ti, které autoři prostě museli mít, dále potom hrstka těch, kteří jsou citově svázaní s autory a tato tlupa se vypustila do NWN2. Celkem je jich zde přes padesát druhů. Nové tvory si autoři nevymýšleli, přestože měli prostor pro tuto činnost. Bylo k tomu hned několik důvodů, mezi nimi také ten, že současný seznam existujících je opravdu zábavný a je z čeho vybírat. S těmito miláčky byste potom měli strávit něco okolo 30-40 hodin. Úmyslně píšu okolo a ne mezi, protože se to může opravdu hodně lišit, záleží kolik postranních questů budete plnit, jak se s tím budete patlat apod.
Multiplayer. Autoři si díkybohu všimli jedné maličkosti a to té, že pokud se někdo chce pitvat ve hře a užívat si dlouhé rozhovory, tak sáhne po hře pro jednoho hráče. Pokud se požaduje, aby to trochu svižněji jelo, tak se hráč vrhne do kooperace s kamarádem a dají si hru ve více lidech. A tady je ten krásný zlom oproti dřívějšku, v multiplayeru se bude méně kecat a více sekat. Krása! Engine pro tuto hru je vyšlechtěn do maximální podoby a také k tomu, aby co nejméně zbytečně zatěžoval váš stroj.
Hra by měla vyjít již v létě letošního roku a rozhodně je na co se těšit!
no já se těšim
mmorpg rulezzZ
Hral sem jednicku i s datacema nijak me to nezaujalo... tak se uvidi jestli to bude takovy trhak...
mno osobne si myslim, ze nwn uz byli pomerne tragicke oproti bg[baldurs gate].To byli poradny skutecny rpg, nwn v singlu byl linearni brak, to online hrani to ale trosku vylepsilo.Takze doufam ze chystaj poradnej pribeh a ne zadnou linearni brecku
No! podle mě je to kravina :)
Prestige classes byly už v datadiscích k jedničce, takže žádná novinka, to za á, a důraz na boje je spíš mínus, to za bé. Nějak mi neleze do palice, proč nám autoři RPGček neustále cpou akci. Už v NWN jí bylo až až (např. zkušenost za zabití potvor byla oprovi 'papírovým' pravidlům snížená na desetinu (!), protože jinak by pak hráči příliš rychle levelovali). Podíváte-li se na NWVault, zjistíte, že většina nejúspěšnějších a nejlépe hodnocených fan-made modulů je právě toho druhu, kde se hodně kecá a málo seká. Za všechny jmenujme kousky jako Eternum duologie a série o parchantovi z Kosiganu (z větší části bohužel ve Francouzštině). Že by za tím stála pisálkovská impotence autorů, znemožňující jim napsat slušné dialogy?
NO první NWN se pařil - ato opravdu že pařil opravdu dny v kuse a musím říci, že to byla opravdu královská zábava - vlastně takovou už sem z žádnou jinou hrou asi nezažil ... a proto se těšim ... proč bych se netěšil ... doufam že to nezmrví... ale když jo tak si to asi stejně zahraju :-)
Hral jsem jednicku i s datacema a taky me to nezaujalo .) Ale tahle grafika bude nadherna .) a Pak spadne Kral vsech MMORPG LineAge 2 Chronicle 4 .)) Noo jestli to bude takhle hezke tak asi poslintam monitor .)
Plne souhlasim , nejde mi o akci , ja chci poradne rpg a ne krmeni pro tupu masu.Je to marny casy BG a Planescape uz se nevrati...
Fakt bomba :D hraju NWN 1 a fakt zabava :) Skvely moc se na to tesim!!! :O) NWN Rulez :D
no uvidiem jestlito prekkona dve nejlepsi MMORPG
(Ragnarok Online a FinalFantasy XI)
ovlada trh pac je ji tak moc - to plati u vsech her - narocnej hrac ma proste smulu...
ale na druhou stranu ja nemam nic proti akcnosti kdyz tim netrpi pribeh a rpg prvky.... ne ze bych chtel zabijet stovky potvor jak na bezicim pase ale ta akcnost tomu dava naboj...
Ale jo at je to akcni at zabijis vic monster, ale at tim netrpi pribeh a neni tak strasne linearni jako byl v nwn1, nutnosti podotknout ze v bg sice nebyli akce kdy jse zabijelo padesat monster najednou[vyjma drizta ale to byli vase monstra:] ale zase an druhou stranu zabijeni nekterych chtelo napad a jisty postup, takze si clovek parkrat zaloadoval, coz se mi v nwn skoro vubec nestalo.
>A jedna potěšující informace – hlavní náplní hry budou boje
To je rozhodně špatná informace.
Je vidět, že autor recenze hraje hlavně stylem hack´n´slash, když ho tak oslavuje. Aneb ať žije powergaming.
nejlepsi grafika kterou sem este videl
Tohle ze je nejlepsi grafika jakou si videl???
Kolik už jsi prosímtě hrál her??
A víš určitě že tvůj pokoj nemá polstrovaný stěny?
Chjo. S odchodem Black Isle a Bioware už nikdy nebudou pořádná RPG jako dřív. :( Přesně souhlasím s ostatními. Jaká jsou jedny z nejuzávanějších RPG? BG, Fallout, Planescape... (samozřejmě i Diablo a všechny jeho klony - ale podle mě to nejsou RPG ;p) Prostě RPG, která mají tak hutnýa rozvětvený příběh, že by se za ně nemusela stydět ani kniha. Osobně se u NWN2 netěším ani na singl, který bude předpokládám stejný jako v jedničce, (bohůžel) ale na toolset a všemžné mody. Na NWN vyšlo pár moc hezkých modů, které naprosto bez problémů strčili celou kampaň do kapsy.
Tak tohle je ta nej zprava za den...NWN 2,supeeer
L2 C4 nikdy nezemře !!! :) a ikdyž bude porážena NWN2 tak pořád budou na světě miliony hráču věrných svému rodu :) .
klasika,moc rád si to zahraju....a po dohrání prostě budu hrát pořádný multiplayer:)
V nwn 1 me velice vadili hrozne dlouhy monology. Ne ze by jich bilo moc, ale ke konci hry jsem je uz v pohode preskakoval. Na 2 stranu se mi vubec nelibil styl nwn: Hordes of Undredark ktery byl na muj kus az prilis linearni
UZ SE TESIM!!!!!!!!>)
Už se tesim, akorat nevim jeslti mi to utahne komp :(
Mno jednička se mi docela líbila ale přišlo mi že je tam na RPG boje až moc a teď se tady dočtu že ve dvojce se bude bojovat ještě víc. Nno nakonec stejně jako každej správnej warezák si to stáhnu z netu takže mi nemusí bejt líto vyhozenejch penez ale i tak je škoda že to tak vipadá že se na příběh v tomhle díle zapomíná. A navíc ty screeny mi připadají jako by to bylo spíš ňáký fps či co....
PAŘBA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!
třeba to nebude tak hrozný i když je pravda že na mne tech soubojů bylo v jedničce nějak moc (na RPG)......a aspoň budu mít čim prokládat Oblivion !!!
je to moc hezky ale neutahne mi to komp asi, takze ja zustavam vernej jednicce =]
Uvidime, co se z toho vyvine, u RPG je urcite dulezita grafika, hra vas vic vtahne do sebe. Ale duraz na boje se mi moc nezda, kdyz bitky prevazuji nad propracovanymi dialogy a questy, hra zacina byt nudna.
Kdyz jsem si procital komentare, vzpomnel jsem si na dny stravene u BG1, kterou jsem dohral asi 5x, zrovna tak BG2+Throne of Bhaal, kterou jsem sice nedotahl uplne do konce, ale vim, ze jsem tim zabil cele letni prazdniny :D Ovsem neprekonatelnou hrou pro me zustava Morrowind, ktery jsem dvakrat temer dohral, bohuzel se mi totiz poskodil save pri reinstalaci windows :x To byla RPG ze vsech nejlepsi - reakce postav na vztahy k jednotlivym frakcim, zajimave questy, solidni zakladni pribeh, nelinearnost, absolutni volnost... Jen multiplayer chybel :-/
a víte někdo na čem to vůbec pojede?co to chce za hardware?
no stejnou otázku bych mohl hodit i na Oblivion a Gothic 3
Minimum na maximalni grafiku je 256MB video pameti, doporuceno 512. :)
Jinak doufam ze vetsina toho co autor clanku napsal nebude pravda, snad krome rulesetu 3.5.
No nakonec poměrně silně vyměkli na to že hlásali že to nejlepší na trhu...;-)
minimum 512MB System RAM, 2 Ghz Intel Pentium 4 nebo ekvivalent, 128MB Direct3D video karta
ale jinak to chce na full 3 Ghz Intel Pentium 4 nebo ekvivalent, 1 GB System RAM
ATI X800, NVIDIA GeForce 6800 a vyšší
kravina budeto neco jak elder of scrols morovind proste kravinka hrat to nebudu
Ty si radši dáš kántra, viď? To je přece taková inteligentní a smysluplná hra pro intelektuálně nadané jedince...
1. Gothic serie
2. Fallout serie
3. Neverwinter nights
..a bramborovou medaily ma u me World of Warcraf
No asi se nechám překvapit....ale stejně,tak jako tak do poče budu muset vrazit další své těžce vydělané tisíce na nové a lepší hry no....takby by rodiče mohli cálovat něco:)
jinak ty hry:
1)Deus Ex (dvojka VŮBEC)
2)Fallouti (FT nevim nevim)
3)NWN
4)ostatní....
Deus Ex schvaluju, kultovni hra, kterou uz asi nic neprekona, vcetne NWN2. :)
naprosto souhlasím.....kéž by ale nepo*rali tak tu dvojku....ať udělají nějaké normální pokračování,které bude přinejmenším tak dokonalé jako jednička sama:)
Docela mne překvapilo že se tu tolik řeší singl?? Mě teda osobně spíš zajímá jak bude vypadat ten mulťák, páč ať je to jak chce AI člověka nenahradí ;))
Deus Ex je vážne sila, ešte stále ju hrajem (ešte som nedohral - začal som len nedávno), ale skôr by som ju zaradil ku kategórii akčných hier s ozvláštňujúcimi RPG prvkami. Každopádne sa jej rozhodne len málo hier môže rovnať (system shock, thief - čo sú vlastne základné kamene, na ktorých deus ex stojí). Ináč z ostatných asi Morrowind a Gothic (hral som oboje a absolútne nechápem ľudí, ktorí hovoria, že niektorá z nich je kravina...akousi náhodou sú to zväčša gothicáči) alebo planescape (hrál niekto z vás toto famózne RPG od Black Isle? Ak nie, rozhodne odporúčam zohnať a prejsť. imho suverejne najlepší príbeh zo všetkých interplayovských hier). A rozhodne nedám dopustiť na Might and Magici (6 a 7...8 a 9 už boli celkom slabé). Na nich som vyrastal.
Docela me zaskocily ty prvni prizpevky proc by nwn2 melo nahradit L2?! proc by se melo radit vedle WOW? sakra a proc rikate nwn MMORPG? dit to nema s MMORPG nic spolecnyho je to jen rpg s multakem a to je prave to nejlepsi protoze tam nejde o zabijeni x tisicovek potvor dene ale o pribeh(nektere nwn shardy jsou vyjimkou napriklad zdejsi demona fuj).
NWN jedna byla dle mého názoru nejlepší RPG,které kdy vyšlo.Doufám,že NWN bude ještě lepší.
mam to aje to super
neznam ale tesim se az si to zaparim
čo som počul je to dobré tak 5* ;) gl