Dnešní příběh opět začneme lehčím úvodem, abychom se s jeho pomocí dostali až k samému jádru věci. Někteří z vás možná znají Flagship Studios. Pokud vám názvy společností nic neříkají, tak chystaným titulem, jenž nese název Hellgate London, vám už asi paměť oživím. Tato vývojářská firma má za ušima více než by se dalo na první pohled čekat a hned si povíme proč. Jejich centrála se rozhodla oddělit část teamu do samostatné jednotky, což by někomu mohlo znít velmi nelogicky, ale ve finále uznáte, že to byl geniální tah. Tak za prvé, lidé ze separované pobočky v Seattelu to mají daleko blíže ke svým rodinám, což se rovná větší spokojenosti v zaměstnání a tím se jak známo zvyšuje produktivita. Další plus je, že lidé z této oddělené části mají pocit, že si mohou dělat svou vlastní práci, mít svůj vlastní kus zodpovědnosti a také zasloužené uznání po tom všem. Opět další velké plus, které motivuje zaměstnance. A poslední aspekt je, že tím ohromně pomáhají mateřské pobočce, neboť ta na jejich konkrétních výsledcích bude dále stavět. A co jako bude stavět? Právě hru Hellgate London.
Hlavní vedoucí dceřiné pobočky je velmi schopný chlapík, který již kdysi dávno žádal o to, aby mu bylo dáno většího sousta a mohl si tak vést nějaký projekt. V současnosti, jak se blíží očekávané datum vydání Hellgate London, vznikl požadavek na důkladný systém multiplayeru, který by byl naprosto bez chyb. Samozřejmě Flagship Studios mají hodně zkušeností s mutliplayerem a nejsou žádní zelenáči, ale možná právě proto také vědí, že pokaždé když se vyjede s novou hrou, tak se dají očekávat hromady komplikací právě v tomto segmentu. Bohužel neexistuje 100% jistota, že vám tato část hry bude šlapat tak jak má. A jak to tedy udělat? Vydat malou hru, která pojede na stejných systémech jako její větší brácha a nalákat na ní co nejvíce hráčů, kteří udělají ten nejlepší možný test jaký si dovedete představit. Díky tomu odhalíte spousty chyb ještě předtím, než se ta pravá hra dostane na pulty a pak můžete machrovat a potěšeně se dívat, jak to všechno šlape. Mythos je tu přesně za tímto účelem a samozřejmě zcela, zcela zdarma.
Základní myšlenka Mythosu je v tom, že herní systémy, které kdysi dávno načalo Diablo, jsou stále velmi zábavné a záživné. U online světů je zase ten fakt, že některé jsou sice celé generované, ale stávají se tak trochu neosobními a chladnými. Proto se Flagship rozhodují spíše pro to, udělat část online Hellgate Londonu více stálou, abyste se měli k čemu vracet a mít svoje „doma“. Díky vymakanému enginu také nebude problém, do hry přidávat nové věci za jejího chodu a modifikovat tak svět podle současných trendů a nálad hráčů. Stejně tak je tomu samozřejmě u Mythosu, o kterém si zde píšeme a jenž je základem pro onu velkou show. V současnosti jsou v nabídce dvě rasy, za které si můžete zahrát. Jsou jimi elfové a gremlini. Ti jsou chytří a věčně napruzení. Mají dokonce svůj vlastní slang, kterému sice je občas rozumět, ale je již otázkou, jestli vám nadávají a nebo lichotí. Nebojí se ani poprat, ale autoři je spíše podávají jako příliš mírumilovné než aby k tomu docházelo. Oproti tomu elfové jsou náladoví, temní a velmi vážní. Nikdy si nehrají, neřádí a velmi si zakládají právě na tom jak jsou nudní.
Zatím jsou jen dvě možná povolání, ale bude jich daleko víc. Každé z nich by mělo podle autorů mít své charakteristické znaky a také jistou úroveň zábavnosti. První je pyromancer. Jak již název napovídá, tato volba vám de facto vtiskne do rukou ony pověstné zápalky. Oheň, kouř, exploze, to všechno se s touto volbou stává naprosto přirozeným. Pokud zvolíte tuto možnost, můžete se těšit na boje jak na krátkou, tak na dlouhou vzdálenost, střední stupeň odolnosti a občasné nemilé překvapení v momentech chvilkové slabosti. Druhá možnost je bloodletter. Ne nebojte, nebudete nic nikomu psát, ale spíše se to vyznačuje specializací na krátkou vzdálenost a schopností jak dosáhnout toho, aby nepřátelé ve vaší přítomnosti krváceli. Tomuto povolání je dovoleno léčit se krvácením ostatních, zrovna tak jako tomu může dopřát i svým spolubojovníkům. Zatím není naprosto přesně stanoveno jak konkrétně to bude vypadat, ale již proběhly alfa testy a staví se dál na poznatcích z nich.
Z prostředí jsou vytvořeny dungeony mnoha podob. Samozřejmě to nebude to jediné, co v této hře budete procházet a autoři mají dokonce další zajímavý nápad a to ten, aby bylo opravdu patrné, že procházíte světem a nejen že se vám pod nohama generuje pořád další půda. Chtějí toho dosáhnout rozličností prostředí a také tím, jak se bude měnit okolí včetně vašich nepřátel. Na daných místech budete potkávat jen určité rasy a bude to tam taky vypadat jinak nežli jinde. Další možností jak objevovat nová území je obdržením nějaké mapy. Ať ji již ukradnete, vytáhnete z kapsy u mrtvoly nebo si ji koupíte či dostanete, díky novým mapám se podíváte tam, kam byste se normálně nedostali. To dává autorům možnost zatahovat vás do stále nových prostředí, kde vy se nemusíte bát, že jste již byli. Mapy se dají dokonce dobře prodat na místním trhu, což je pochopitelné, neboť na neznámých místech se najdou ty nejlepší předměty. Systém bojů je velmi podobný tomu v Diablu. Budete klikat pro udání směru chůze, budete klikat pro upřesnění budoucí mrtvolky. Tlačítka na myši budou definovatelná a také zde bude sada zkratek na klávesách. Většinu kouzel tak budete moci vyvolat stlačením jediné klávesy, tudíž boje by měly mít slušný spád.
Tato filozofie vnitřku hry je již po mnoho let stejná a zatím se to této společnosti vyplácí. Snaží se vylepšovat všude jinde, ale do jádra zábavnosti moc nesahat. Z nepřátel si na vás brousí zuby zlí goblini a potom také zubatá monstra Fangosauři. Někteří z nepřátel se budou řídit pouze svými zvířecími instinkty, jiné k tomu přidají ještě inteligenci, což pro vás ve výsledku bude horší. Aby toho nebylo málo, budou zde ještě všelijaké klany a společenstva nepřátel. Jestli máte rádi potácející se mrtvolky, tak se tešte, ty dorazí také, akorát pod názvem Graven. Některé rasy se budou navzájem mít rády, jiné se dokonce budou řezat mezi sebou, což hráče vždycky potěší. Poslední skupinou nabízených jsou starodávná stvoření, která pamatují to, co jiní ne. To jsou asi nejsilnější monstra ve hře, takže pozor na ně. Dobrou zprávou je, že na monstra nemusíte být sami, jelikož hra bude podporovat cooperativní mód, kdy se mezi vás budou dělit zkušenosti rovným dílem. PvP bude ve hře přítomno také, ale bude jen na vás, jestli do toho půjdete nebo ne. Na kratší výměny názorů zde budou speciální arény, kdy je možné si vyzkoušet, co vaše herní postava opravdu umí.
Stejně jako v Hellgate tak i zde budou jednotlivá území oddělena. Není se tedy třeba strachovat, že poklady někdo vyluxuje před vámi a na vás zbude jen ta práce. Levely, stejně tak jako předměty jsou generovány. Zrovna tak také úkoly a hlavní monstra se budou objevovat na mapě náhodně. Tímto si autoři víceméně zajišťují „neohratelnost“ hry, což je jen dobře a navíc k tomu budou autoři pořád přidávat další a další přídavky. Po grafické stránce bude hra celkem světlejší než by bylo zvykem u RPG. Je to hlavně kvůli tomu, aby hra byla otevřená vůči širšímu okruhu hráčů, nežli potemnělé dungeony. V porovnání s Hellgate bude hra graficky zaostávat, ale je to z důvodu aby se do ní dali lépe přidávat věci a lépe se na ní testovalo. Jak jsem již zmiňoval předtím, hra bude zadarmo. V praxi to bude fungovat tak, že si ji stáhnete a můžete hrát. Tato nabídka nebude časově omezena a zrovna tak vám bude zpřístupněn celý obsah hry hned od začátku. Je tady také slib, že se autoři budou hře věnovat i po vydání Hellgate, prostě tak dlouho jak ji budou lidé hrát. Mythos by měl vyjít tento rok, ale konkrétnější datum se sehnat nepodařilo. Pokud byste měli zájem se k tomuto projektu přidat, hledejte více na www.mythos.com
Tato hra je velice krásná doufám že její následovník bude vypadat ještě lépe :-):-D:-D
:-D
Uz jsem o tom cosi slysel, ale musim rict, ze to je opravdu genialni pocin, povedeny tah...
Diablo jsem nikdy moc v lasce nemel, ale tohle prinejmensim zkusim, kdyz je to zadarmo :)
Podle screenshotu sem usoudil že je to supr hra nevíte kde bych ji mohl stáhnout?? když je zadarmo
jsem zjistil ze jsi debil... precti si prosim tento koment, kde bude dale napsano, ze by sis mel precist clanek mezi screenshoty...
fakt dik za odpovidani na mailu :P
mno každopádně čekám fůrt čekám na zvrat v RPG...
mno já hrál nějakou dobu po netu Diablo2, ale štvala mě omezenost na pouhou kooperaci po aktech a počtem zůčastněných hráčů, tohle by mohlo být zajímavé a pokud je to navíc zadara, tak si tuhle hru rozhodně alespoň vyzkouším :)
jinak Hellgate London nějak nemusím, nevím proč, ale ta hra mě zatím nějak nenadchnula a Mythos se mi zdá jako zajímavější projekt, nicméně nechám se mile překvapit
..jen closed beta. :)
vypadá pěkně
vypada pekne