Před více než půl rokem jsme vás, naše milé čtenáře, informovali o zajímavém akčním RPG ze světa bájné Středozemě. Preview najdete zde. Za tu dobu vyšlo najevo nejenom mnoho nových informací, ale také nové screenshoty a videa. Co nového a zajímavého jsme se tedy dozvěděli? Připomeňme, že tuhle herní pecku vyvíjí tvůrci parádní série F.E.A.R. a není jimi nikdo jiný než Monolith Productions, jenž spočinuli pod křídly vydavatele Warner Bros. Interactive Entertainment. Díky tomu bude brzy vyplněna nepříjemná dějová propast mezi sérií Pána prstenů a Hobitem, při čemž se toho o osudu Sředozemě máme nemálo dozvědět. Příběh by totiž neměl být žádnou okrajovou záležitostí, ale pořádně propracovanou záležitostí.
Hlavní role zůstává stále stejně obsazená. Talion, hybrid vojáka Gondoru a přízraku přežil nepopsatelně krvavá jatka. Samotný Sauron se vyřádil dosytosti a neušetřil jeho spolubojovníky, ani jeho ženu a syna. Talionovu chuť po krvi všech skřetů a dalších netvorů sloužících Saurovoni tak lze vcelku snadno pochopit. Nabroušený meč a magická moc se nezastaví před ničím. Že Middle-earth: Shadow of Mordor skrývá obří otevřený svět a možnost vlastních rozhodnutí, která dalekosáhle ovlivňují vše kolem už jistě víte a tak nezbývá, než se zaměřit na nově prosáklé informace o této stále lépe vyhlížející hříčce. Nové trailery sice zvýraznily a upozornily na titul veřejnost, ale na vyšperkované videa se není radno spoléhat. Proto jsme se zaměřili především na dostupné gameplaye, které toho o hře řeknou mnohem více.
Je již zřejmé, že se ve hře budeme pohybovat za pomocí různých zvířat, na které najednou naskočíme, očarujeme je a využijeme je nejenom coby dopravní prostředek, ale i k roztrhání nevlídných soupeřů. Jakmile dojedeme na místo určení, není problém vyšplhat obdobně jako asasín na libovolné budovy nebo skály. V takové výšce pak není ani třeba složitě slézat. Kdykoliv stačí skočit domů a odolnému Talionovi se vůbec nic nestane. Jakmile jsou nepřátelé v dohledu, stačí napnout luk v podobě přízraku a zasáhnout cíl. Kromě toho, že cíl může být zasáhnout šípem, se stejnou cestou můžeme místo šípu teleportovat a okamžitě tak začít bojovat tváří v tvář. To zajistí nezáživné pohybování mezi prostory, takže akce nebude zbytečně trhaná.
Ve hře bude mnoho charakterů a každý z nich přirozeně oplývá příslušnými slabými i silnými stránkami. Ty se znatelně promítnou do chování boje a my je naštěstí nemusíme pouze vypozorovat, ale můžeme se cílům dostat i do hlavy a všechny prvky si jednoduše přečíst. Na speciálním přehledu pak vidíme, jaké vztahy a události se mezi všemi důležitými postavami dějí. Bojují mezi sebou, posilují se, zabírají jeden druhému hodnosti. Takový výčet mnoha informací si tedy nemusíme vůbec pamatovat, vše vidíme přímo před sebou.
Pochválit rozhodně musíme povedené boje, které jsou díky kombinaci stealth akce a přímého střetu velmi působivé. Navíc je okoření propracovaná komba, na které je radost se dívat. Usmrcení bossové někdy dropnou runy, které lze usadit do volných slotů našich zbraní. Díky nim získáme nejrůznější bonusy jako třeba vyšší šanci na kritický zásah. Ve zhlédnutých bojích je také vidět poměrně dost brutality. Zatímco mnoho protivníků okamžitě usmrtíme zabodnutím nože přímo do lebky, ostatním hlavu usekneme nebo ji necháme rovnou vybouchnout. Na to, že vývojáři hovoří o extrémně odolných protivnících je k podivu, že většinu soupeřů zabijeme jednou ranou a v davu skřetů můžeme běhat sem a tam, zatímco oni se spíše posouvají naším směrem, než že by se nás za každou cenu snažili zasáhnout. To vypadá poněkud nevěrohodně a v konečném důsledku nás skutečně obklíčit ani nemohou. Existuje zde totiž možnost je přeskočit, takže kdykoliv můžeme vzít nohy na ramena. Na druhé straně jsou príma neustále video vstupy a to i přímo v boji, což dobře zase dobře dokresluje atmosféru.
Hojně využijeme luk, který pří míření zpomalí čas, takže je snadné zasáhnout skřeta do hlavy, čímž jej obvykle okamžitě usmrtíme. Nemálo využijeme také interaktivní věci kolem. Šípem do sudu vytvoříme ničivou explozi, střelou do vosího hnízda mrak naštvaného hmyzu a odstřelením zámku věznice pro netvory zase peklo na bojišti.
I po dohrání příběhové linie má být k dispozici Nemesis Systém, možnost sbírání zajímavých věciček nebo výzvy, ve kterých všemožně ověříme své schopnosti. Autoři nezapomněli ani přidat protiútoky a tak můžeme reagovat takřka na každý útok. Jakmile se setmí, začnou vylézat odlišné nestvůry, které nemají v lásce sluneční svit.
Pokud jste nabyli dojmu, že zde bojuje Talion proti sehrané armádě skřetů, pak jste úplně vedle. Skřeti jsou neposední a mají vlastní tužby. Bojují proti sobě, kradou si hodnosti a nikdy nejsou spokojení s tím, co už mají. Díky tomu na bojišti snadno nastane rozruch a nepřehledná situace, kdy dvě skupiny válčí proti sobě, zatímco my si hezky plníme vlastní misi. Pokud přece jenom chceme vlastní jednotky, není nic jednoduššího, než využít svou mocnou magii a očarovat protivníka, aby bojoval za naši věc. Do hry se dostane i všem dobře známý Glum, jehož příběh poodhalíme o něco více, než se nám mohlo podařit ve filmovém podání. A světě div se, Talion s Glumem bude mít řadu věcí společných. Na rozdíl od jiných her, kde je síla protivníků konstantní, zatímco náš hrdina se zdokonaluje a poráží stále silnější bossy, v Middle-earth: Shadow of Mordor budou sílit i protivní skřeti. Získají tak lepší zbraně, brnění, ale i schopnosti.
Co se týče data vydání, stalo se něco nevídaného. Namísto obvyklého posunu na pozdější datum se vývojáři rozhodli vydat hru o pár dní dříve a to už 30. září pro konzole PlayStation 3 a 4, Xbox 360 a Xbox One. O dva dny více, tedy do 2. října musí počkat majitelé Windows. Bohužel jeden z hlavních taháků hry, Nemesis Systém, který zpracovává hráčovo chování a promítá ho do interakce všech dalších postav i světa, bude pro starší generaci konzolí (tedy PS 3 a Xbox 360) výrazně omezeno kvůli velké náročnosti na hardware. Všechny ostatní prvky hry mají zůstat zachovány, ale dosud není jasné, zda bude stejně propracovaná i grafika. Právě ta totiž vypadá velmi pokročile a tedy i náročně.
Middle-earth: Shadow of Mordor to není jenom nějaká slátanina, postavená na dobrém jménu světa Středozemě. Právě naopak, Middle-earth: Shadow of Mordor se snaží zasloužit si vlastní a právoplatnou slávu a pozornost. Titul tak poskytuje dostatek zajímavých prvků, dramatickou atmosféru a zábavné souboje nabité akcí. Když k tomu přičteme krásnou grafiku, dobrý příběh a realističnost vycházející z tolikrát zmiňovaného Nemesis Systému, nemůžeme se příliš divit, že hra již získala desítky ocenění. Proto už netrpělivé očekáváme vydání hry, které konečně opravdu odhalí, jak si hra bude stát v praxi.
diskriminují nás, nebohé PCčkáře, ale co se dá dělat, takový už je život, respektive herní průmysl. :-)
2 dni rozdílu není zase moc,ne?
To máš sice pravdu, ale den nebo rok o to nejde, jde o princip. ;-) I když v tomto případě se alespoň dočkáme brzy po ostatních no, to na takový GTA V už mě třeba čekat nebaví...
Neviete budu tam aj cz titulky
Autor by si to po sobě měl přečíst ;)