Ropa je rozmanitý mix uhlovodíků. Skládá se převážně z alkanů, cykloalkanů a aromatických uhlovodíků (arenů). Často bývá přirovnávána ke zlatu; mnoho lidí o ní hovoří jako o „černém zlatu“. Pravda je však úplně jinde. Pomocí zlata totiž nevyrobíte pesticidy a hnojiva, z nichž pak vypěstujete 95 % světových potravin. Zlato nepotřebujete k vytvoření 95 % veškerého zboží na světových trzích… Ropa má mnohem větší význam než zlato. Asi se teď ptáte, nač ten školometský úvod. Důvod je prostý: v příběhu hry Mercenaries 2: World in Flames, o níž dnes bude řeč, patří ono „černé zlato“ k hlavním hybatelům herních událostí. Zhruba před rokem jsme vám přinesli první zprávy o chystaném pokračování vynikající konzolové střílečky. Doba pokročila a vývoj nových Mercenaries pomalu spěje ke konci, čemuž odpovídá i zvyšující se frekvence zveřejňování nových informací. Rádi se o ně s vámi podělíme.
Jak jistě víte, první díl Mercenaries přinesl guerillový styl hry, kdy proti sobě stáli bývalí příslušníci armády, různí žoldáci a samorostlí dobrodruhové, kteří v Severní Koreji hájili zájmy všemožných frakcí. S podobným konceptem nás Pandemic Studios vezmou i na návštěvu Venezuely, země demagogického prezidenta Huga Cháveze a nekonečných telenovel. V tomto horkém jihoamerickém státě se nacházejí zajímavá naleziště ropy – a právě ta poslouží jako magnet na problémy. Začne to poměrně nevinně: najme si vás miliardář Ramon Solano, který má ve Venezuele určité ropné zájmy. Zpočátku to vypadá jako další běžná zakázka, rychle se z ní ale vyvrbí pokus o svržení venezuelské vlády. A protože má pan Solano opravdu hodně peněz a může si dovolit spoustu žoldáků svolných k čemukoli, plánovaný převrat se stane realitou. Viva la revolución! Ne že by vás to nějak trápilo. Převraty jsou žoldákův denní chleba. Problém ale je, že pan Solano vám jaksi „opomene“ vyplatit mzdu – a navíc se vás pokusí zabít. To se mezi slušnými lidmi nedělá, a tak podniknete výpravu za svým nespolehlivým zaměstnavatelem, aby zaplatil – a pokud možno vlastní krví.
Myšlenky na odplatu ale budete muset na chvíli odložit. Bez peněz toho proti zazobanému grázlovi moc nesvedete. Nejprve tedy bude třeba získat určitý kapitál; teprve pak lze myšlenky obrátit k pomstě. A protože se v Solanově diktatuře okamžitě vyrojí několik zájmových skupin (Spojené národy, olejáři, rebelové,…), o práci nebude nouze. Vývojáři tvrdí, že přichystali spoustu možností, jak se pod jihoamerickým sluncem uplatnit. K dispozici má být mnoho nepovinných misí, jejichž splnění vám ale usnadní průchod hlavní kampaní. Plněním úkolů získáte respekt, s nímž přijdou i lákavější (a lépe hodnocené) zakázky, a peníze. Poctivě vydělané dolary využijete na nákup lepšího vybavení a budování PCM. PCM, Public Military Company, se stane vaší „soukromou žoldnéřskou buňkou“. S tím, jak se postupně začnete prosazovat, vám někteří žoldáci „na volné noze“ nabídnou své služby. V zemi, kde vládne totální chaos a anarchie, se každá pomocná ruka hodí. Obzvlášť když ta ruka umí zacházet s kalašnikovem…
Svou cestu za výplatou (odplatou) si vychutnáte v kůži jedné ze tří hratelných postav. O postavě charismatického Seveřana Mattiase Nilssona (dabován Peterem Stormarem) jste si mohli přečíst už v prvním preview, dále si zahrajete za sličnou Jennifer Muis a sympatického Chrise Jacobse. Se všemi zmiňovanými postavami jste se setkali už v prvním dílu. To, koho si před novou hrou zvolíte, se příliš nepodepíše na stylu hraní, ale alespoň si užijete různé hlášky hrdinů, jimiž má být hra prošpikována. Též považujeme za pravděpodobné, že volba herního charakteru ovlivní i výběr nepovinných misí (ve stylu prvního dílu, kdy každá postava kromě angličtiny zvládla jiný „cizí jazyk“, takže kdo např. uměl rusky, mohl brát zakázky od ruské mafie, zatímco ostatní se museli poohlédnout jinde).
Co se prostředí týče, hra se má – jak již bylo zmíněno – odehrávat ve Venezuele. Podíváte se např. do hlavního města Caracasu, kde si projdete jak moderní urbanistickou zástavbu, tak i chudinskými čtvrtěmi. Příběh vás zavede na plantáže, do haciend, spatříte i majestátní pohoří And. Pandemici se prostě rozhodli využít možností, které tento jihoamerický stát nabízí, opravdu naplno. Všechny herní události se budou odehrávat na jediné velké mapě, jejíž rozloha překonává součet rozloh všech map, které jsme viděli v prvním díle. World in Flames tedy přináší koncept otevřeného světa, v němž si svobodomyslní žoldáci užijí spoustu legrace.
Všechny destruktivní choutky uspokojí fyzikální engine Havok. Ve World in Flames se má zničitelnost prostředí pohybovat někde na úrovni Red Faction: Guerrilla – dostanete tedy možnost zničit téněř cokoli. Pandemici hodlají dát hráčům pestrou škálou efektních způsobů, jak se zbavit nepřátel a otravné konkurence. Tak například stojí-li vám v cestě budova napěchovaná lidmi, kteří vám jdou po krku, není nic jednoduššího než se k ní opatrně připlížit a na vhodných místech položit balíčky s trhavinou. Pak se jen odplížíte do bezpečné vzdálenosti – a stiskem tlačítka zabijete desítky much jednou ranou. Bum. Stejně tak si lze pohrát i s terénními překážkami. Potřebujete-li projet džunglí a v hustém porostu nikde nespatříte průchod, tak si ho prostě uděláte. Bum, bum. Potěšující je, že Pandemici si dávají záležet na tom, aby destruktivní hrátky s prostředím příliš neubíraly výkon vašeho stroje. A protože stromy a jinou vegetaci budete moci nejen odpálit pomocí C4, ale počítá se i s možností vyvolat lesní požár (!), je důležité aby hra obstojně běhala i v těchto situacích. Pokud víme, tak vývoj Mercenaries: World in Flames je již v podstatě ukončen, skripty jsou hotovy apod. – a veškeré programátorské síly se přesunuly právě k dolaďování plynulosti. Doufáme, že se tato snaha nemine účinkem. Neradi bychom na svých konzolích/PC viděli trhaný film…
Velkou devizou Mercernaries byly vždy dopravní prostředky. V novém díle se počítá se zahrnutím 140 různých vozidel, včetně lodí a motorových člunů, poněvadž nezanedbatelnou část herního světa tvoří vodní plochy (řeky, mořské pobřeží). Umíte dokonce i plavat. Dříve se spekulovalo i o zahrnutí ovladatelných tryskových letadel a ponorek. Zbožná přání fanoušků však vyjdou zřejmě naprázdno, protože Jonathan Zamkoff, jeden z producentů hry, si v jednom interview posteskl, že jim na tyto věci bohužel nezbyl čas. No, když už se neposadíte do kokpitu F-16, alespoň si osedláte helikoptéru Apache…
Známe i přesný den, kdy vypukne venezuelské peklo. Vlna totální destrukce a zničujícího chaosu se vzedme dne 31. srpna tohoto roku. Všechno nasvědčuje tomu, že Mercenaries: World in Flames nabídnou královskou zábavu. Spousta akce (všimněte si, že na screenshotech se to výbuchy jen hemží), drsný humor, přitažliví hrdinové a krásné prostředí Jižní Ameriky slibují silný zážitek. Poznačte si tedy 31. srpen do deníčku a připravte si svá PC a konzole (PS2 i 3, X360) na pořádný nářez.
Ta grafika mě moc nedostala...
vyzera to dost dobre, ale zrejme budem musiet kupit nove PC
vypada to nahodou huste..hlavne pan old punk i da action. Sem na to hodne zvedavej.
!!!!!!!!!!!!!!fakt super
jak na tom videu vytáhne tu raketu z kapsi :D
tohle vypadá dobře
me prekvapilo ze je to i na PC ...jednicka byla exkluzivne pro konzole....kazdopadne SUPER to zase budou propareny dny XD stejne jako u mass effectu :)
konecne hra co ma dobrej pribeh i na PC !!!!!
jestli to bude jako jednicka tak to bude dalsi propadak v podani EA!
podle me to na gta mit nebude
na tuhle hru se moc těšim...jednička byla good tak doufám že opět nezklame
btw:ta reklama na Bad Company je libová ^^ (myslim stěma maníkama jak si dokážou prostřílet cestu k blahu xD )
teda myslím, že tu grafiku dělali nějak narychlo. I gameplay, který jsem vyděl nevypadalo nějak extra. Uvidím co předvede Just Cause 2
mno nic moc tak ja bych dal 76% vic ne
Skusim to ale podle toho jestli mi to pojede ze:D ale vypada to slusne hlavne ze to je na na PC ale skoda ze to neni na plaistation 2:'(
tak caf all
urcite sa to oplati si zahrat
so werry nice fakt
.
vypada cto celkem zajimave
to vypada docela dobre mozna reknu kamosovy at me to sezene :D az to vide :D
to bude pekna kokotina
ale zahraju určitě vypadá to slibně
bude to pecka!!!!!
Hele lidi, říkáte, že grafika nic moc, ale ani s touto grafikou to majitelé starších PC nerozjedou a v této hře se bude klást důraz na realisticke zpracování (žádné auta ve stromech atd...) a na ''logiku'' misí...
Ta grafika bude nahodou bomby a neda se srovnat s novym gta , a hlavne ty vybuchy budou pro majitele starsich pc narocne uz to vidim :-)
Co to bude za kravinu ?
trosku zmateny