Geniální filmový tvůrce George Miller přivedl Maxe k životu na konci sedmdesátých let. Přestože tehdy s Melem Gibsonem na tvorbě spolupracoval skoro dekádu, nikdy neměl tohoto ikonického hrdiny dost. Se třetím dílem byla série nicméně poslána k ledu, odkud se ji Millerovi podařilo vykopat teprve před pár lety, když mu byla dána zelená na tvorbu nového dílu. Šílený Max tak po třiceti letech čekání do kin znova vtrhnul v polovině letošního května a během chvíle omráčil všechny nadšence do psychedelických akcí, pro něž šlo o hotové zjevení. Miller se na filmu vyřádil a všechny své úchylné představy přenesl na plátno takovým způsobem, že mu je každý během chvíle spolknul i s navijákem. Nezávisle na tom se každopádně poslední tři roky za dveřmi studia Avalanche pilně pracuje na Maxově videoherní premiéře. Pojďte se s námi dnes podívat na to, co pěkného pro nás vývojáři na podzim tohoto roku chystají.
Nehledě na to, že mlčení Toma Hardyho napříč celým filmem patří k nejlepším hereckým výkonům letošního roku a že Charlize Theron už nikdy nebude tak moc vypadat jako desetiletý kluk, kdybyste se s názvem filmu vytasili před tvůrci hry, okamžitě na vás zavolají ochranku, aby vás vyvedla za obtěžování. Jejich Mad Max totiž s kusem promítaným na filmových plátnech nemá vůbec nic společného. A přesně tak to má být. I když před čtyřmi lety, když se nad tvorbou hry začalo poprvé uvažovat, dostal George Miller okamžitě nabídku na spolupráci, brzy si Warner Bros. uvědomil, že bude mnohem lepší vše nechat na samotných tvůrcích a dal jim zcela volnou ruku, aby se hrou naložili, jak se jim jenom zachce. Avalanche neváhal. I tak ale film se hrou něco málo sdílejí. Hlavně jde vůbec o místo, kde se vše odehrává. Vozidly se hra také mnohem více přibližuje filmu Mad Max: Fury Road než původní trilogii. S Millerem se tvůrci svým způsobem shodli dokonce i na hlavních záporácích, kteří možná nejsou totožní, podobní si jsou ale víc než dost. Po všech zbylých stránkách na to jde nicméně herní Max svou vlastní cestou.
Max se ve hře jako obvykle snaží utéci své minulosti. Jeho vysněným cílem by byl pomyslný ráj, kde by si mohl dopřát klidu a pohody a bez dalších řečí by už tak nějak dožil. Kvůli nedostatku benzínu se však rozhodne pro udělání menší odbočky od své původní trasy. Gastown byste však rozhodně na místě s nulovou kriminalitou nenalezli. Maxovo auto je ukradeno a on zůstane, jak už to tak s ním bývá, bez ničeho. Potká však Chuma, jenž se brzy stane jeho společníkem. Rozhodnou se spolu postavit Magnum Opus, ultimátní mašinu, která nabízí vše, co byste jenom od auta mohli chtít. Abyste však toto Frankensteinovo monstrum mezi auty měli šanci sestavit, bude si třeba nejprve vysloužit pořádnou hromadu součástek. Tu vám obyvatelé pustiny s radostí nabídnou. V žádném případě to však nebude zadarmo.
Ve světě hry se nachází celá řada opevnění, jež jsou bohužel pod nadvládou zdejšího tyrana Scorta. Jejich obyvatelé nicméně na Maxovu příležitost nijak agresivně reagovat nebudou. Rádi by se osvobodili, v čemž jim náš bojovník může pomoci. Plněním vedlejších questů, vypomáháním a snižováním Scortovi hrozby se postupně dostanou jednotlivá městečka pod kontrolu jejich obyvatel, kteří se vám samozřejmě odmění. Konkrétně vám poskytnou speciální perky, které budete moci využít na svého železného mazlíčka. Upřednostníte lepší gumy, nebo se vidíte spíše ve zbraních? Takové otázky si budete muset položit před rozhodnutím, kterému opevnění pomůžete přednostně.
Auto, které s Chumem staví, je pro Maxe modlou, pro níž by byl ochotný udělat skutečně cokoliv. Jak si tak budete jezdit po světě a sbírat materiály, díky nimž byste jej mohli vylepšit, čeká vás řada překvapení spojená s tím, co všechno toto auto vůbec dokáže. Jak by se vám líbilo vřítit se do kempu plného nepřátel, zaskočit za jednu z mohutných zbraní, jež máte ke svému vozítku připevněné, a kompletně zničit každého, kdo se vám dostane na oči? Ještě lépe však zní boje přímo za jízdy. Pronásledování konvojů plných nepřátel, vyřazování jejich obranných systémů a brutální ostřelování jejich naleštěných kapot bez toho, že byste museli sundat nohu z plynu, zní parádně. Obzvláště hodně nás láká chaos a výbuchy, které všechny střety s nepřáteli za jízdy budou zákonitě následovat.
Prozkoumávání otevřeného světa Mad Maxe slibuje obrovské možnosti, z nichž si vy sami vyberete ty, které vám připadají nejzajímavější. Neustále se kolem vás budou nacházet shluky nepřátel, proti nimž budete moci vykročit, a až dostanete chuť na trochu komplexnější akci, využít budete moci některého z náhodně probíhajících eventů, mezi něž patří kupříkladu útoky na nepřátelské konvoje. Ve světě kolem vás bude vždy co dělat, i když se vám zrovna nebude chtít pokračovat v hlavní příběhové linii. Docela by nás zajímalo, jak moc se bude hratelnost točit kolem ježdění s vaším autem. I když jde totiž o extrémně zajímavou featurku, která rozhodně bude stát za to, řada hráčů se stejně mnohem raději projde a ukáže nepřátelům, zač je toho loket, klasickým způsobem.
Co znamená pro Maxe ‚klasickým způsobem’? Hra vám dá neomezený prostor k tomu, abyste nepřátelům nakopali pozadí hezky postaru. Jestliže se ale dokážete pouhými pěstmi a kopanci ubránit pětinásobné přesile, máte u nás poklonu. Pro vás ostatní je pak připravena klasická výzbroj, takže v nesnázích postačí vytáhnout zpoza opasku brokovnici a trochu s ní nad dotěrnými nepřáteli zamávat. Nejednou se stane, že se bez váhání okamžitě vzdají a dají vám vše, co mají, bez říkání. Nábojů však mnoho mít nebudete, takže byste se měli vždy primárně snažit o využití vaší obratnosti, jinak v pustině nijak dlouho skutečně nevydržíte.
Neskutečně si ceníme toho, že se studio Avalanche rozhodlo hru vzít do svých vlastních rukou a zcela ji odpojit od současně vytvářeného filmového kusu. Mad Max: Fury Road je fantastickým dílem, ale přijde nám, že by bylo zbytečné se dvakrát vrhat na ten samý příběh. Herní Mad Max bude spoléhat především na svůj otevřený svět, po němž se dostaneme příležitost projet v našem překrásném autíčku, které si do posledního detailu budeme moci uzpůsobit svým představám. Nejvíce své nabušené vozítko zajisté oceníte, až se v něm pustíte do boje s nepřáteli, jejichž stroje možná za tím vaším budou často pokulhávat, značná početní převaha však zvládne situaci kolikrát uhrát v jejich prospěch, pokud na věc nepůjdete s rozmyslem a perfektním plánem. Mad Max se do světa chystá 4. září tohoto roku na PC a současné generaci konzolí. Máte v plánu dát Maxovi šanci?