Ačkoliv nemá konzole Xbox 360 až tak silnou mediální podporu jako PC, existuje pár zvučných jmen, u nichž se nerozlišuje, zdali byly primárně pro to či ono. Samozřejmě, jedná se zpravidla o tituly komerčně velmi úspěšně, i když jsou mezi námi i takové, jimž se to za poslední dobu příliš nepovedlo. Příkladem budiž žalostná konverze Resident Evilu 4 na PC. Dnešní článek je však o titulu, jenž se dokázal během pouhého čtvrt roku rozběhnout k více jak milionu zákazníkům, což je více jak deset tisíc hráčů denně. Tento šikula nese název Lost Planet: Extreme Condition a vyšel v první půlce měsíce ledna. Těžko říci, zdali Capcom (Devil May Cry 3) očekával tak masivní zájem o hru, nicméně v závislosti na této údásti se v posledních dnech snad na určito potvrdilo, že se titul chystá i na PC, a to nejen v plné zbroji, nýbrž ještě vybaven o další desítky nových výdobytků. Ty nebyly na Xbox 360 možné, a to jak kvůli „omezenosti“ HW vybavení, tak kvůli konvencím konzole. Capcom nejenže vymezí další externí tým, ale s konverzí pomůže i samotná NVidia, což již stojí za naši pozornost.
Lost Planet slévá ve svém herním příběhu hned několik zápletek, avšak nikoliv tak, že by to působilo směšně či přeplácaně. Představte si budoucnost a zpackaný plán na čistší život na planetě Zemi. Rekultivace se prostě nepodařila, kyselé deště žerou živé bytosti za živa… Dobrá, dobrá, až tak strašné to není, avšak idea na lepší zítřky zůstala pouhou ideou a lidé tedy učinili, co číní již několik tisíc let. Expandují. A jelikož je třeba vyměnit celou planetu, jedná se o expanzi do vesmíru. Po několika cyklech v písečných hodinách lidské plémě objevuje planetu zvanou jako E.D.N. III, jež zdá se být novým domovem. Ano, je sice pokryta tučnou vrstvou ledu, ovšem nebyla by to budoucnost, aby si s tím lidé nedokázali poradit. O tom však později.
Vše jde víceméně dle plánu, ale až do chvíle, než si dají dostaveníčko nynější obyvatelé planety, vesmírné krysy, které lidé pojmenovali jako Akrid. Tyto příšery blíže nespecifikovaného původu, jež by bylo jen těžko k něčemu přirovnávat, mají něco, co by se mrznoucím lidem tuze hodilo. Uvnitř svých těl uschovávají totiž tzv. T-ENG, což je zdroj tepelné energie. Začne tedy ozbrojený konflikt, avšak podobně jako u Hvězdné pěchoty, zdají se být brouci inteligentní! Lidé se tedy stahují, avšak pouze na chvilku. A jelikož je člověk tvor tvrdohlavý, přichází na planetu E.D.N. III znovu, ovšem nyní mnohem lépe vyzbrojen a na nepřítele dostatečně připraven. A v tomto okamžiku se seznamuje s vaším charakterem, Waynem – poměrně nezvyklé jméno pro herní postavu. Boje ovšem neprobíhají příliš dobře a Wayne tak přichází o svého otce, jenž byl zabit slizákem Green Eye. Je to poněkud zvráceně otočený příběh, že vlastně chudáčci útočící lidé umírají, ale čert to vem. Nutno dále dodat, že Wayne letěl na planetu jako zaměstnanec korporace NEVEC, jež měla s E.D.N. III a T-ENG samozřejmě své úmysly. Jaké, to se již dozvíte ve hře.
Jak již bylo avizováno, led je několik desítek metrů tlustý, jakékoliv sluneční záření se odrází od povrchu a není jediné sopky či magmatu, které by ohřály podnebí alespoň o několik stupňů. Jak známo, lidé potřebují udržovat nejlépe svoji tělesnou teplotu. A právě toto je mimo pomsty smrti otce motivace k zabíjení nepřátel. V drtivé většině případů totiž od nich budete sbírat ony zdroje tepelné energie, jež vás zahřejí alespoň na několik málo okamžiků. K tomuto účelu existují i další prostředky, ale nejsou natolik zábavné a krvavé. Hlavně nesmíte zapomenout, že s úbytkem tepla klesá i vaše zdraví.
Zkušení lidé z Capcom ví, jak zabíjet nepřátelé a na oblíbené metody mají prostě nos. Jedním z takových prostředků bude i tzv. Vital Suit. Jak trefně poznamenal jistý zahraniční server, může vám tento důmyslný mechanismus připomínat velmi známé mechy. Jednotlivé „obleky“ totiž mimo mnoha modifikací nabízejí i všem společný mechový mód. Ten nabízí jak mnohem silnější zbraně, tak samozřejmě lepší obranu a výchozí pozici pro boje. Více zajímavější jsou však další podoby přístoje, kterým je např. tank. VS však nejsou stroje nezničitelné, a tak pokud je vám líto nechat nějakou ze zbraní ladem, čapnete ji a hurá s ní pod rameno.
A že se VS budou zatraceně hodit, to vyplývá ze samotných screenshotů. Na nich je totiž patrné, že majoritní část Akridů měří, váží a jde cítit mnohem více než člověk. Pří této příležitosti se odvolávám na Devil May Cry, kde byly k vidění velmi originální nepřátelé, přičemž na druhou stranu byli dostatečně věrohodní. Totožný jev bude k vidění i u Lost Planet, poněvadž východní výtvarné umění západní civilizaci úvádí stále v úžas. Mnohé z vás tedy potěší i fakt, že abyste si mohli užít akci plnými doušky, je k dispozici stále dostatečné množství zbraní, munice a dalších technických hračiček. Titul nabízí hráči neskutečná jatka, kde přicházíte do kontaktu s desítkam obludek za několik málo minut. Ačkoliv se nedá nést více jak dvě zbraně, arsenál sestávající spíše z konvenčních kousků je poměrně rozrostlý. Nebudou chybět brokovnice, samopaly, raketomety, anebo odstřelovací puška, ačkoliv několika zajímavostí se také dočkáte – viz. screenshoty.
Poněkud zvláštně bude jistě působit i vývoj postavy Wayna, jenž v herní grafice dělaných cutscénách pomalu ale jistě odhaluje plán NEVECu. Jeho boj není tedy až tak zcela jednostranný, což v kombinaci s ne až tak lineárním postupem dává zajímavý kousek skládačky. Jistě vás také zajímá, v čem se bude PC verze lišit od Xbox 360 verze. Samozřejmě to bude v grafickém zpracování, což můžete ostatně posoudit sami, a to z několika komparačních screenshotů obou verzí. PC verze bude kompatibilní jak s Windows XP, tak s Windows Vista. Logicky tedy bude podporovat jak DirectX 9, tak novější grafické karty s podporou DirectX 10. Nebude prý chybět ani XHD rozlišení 2560x1600px a samozřejmě propracovanější textury, obecněji jemnější zpracování či XSI Ambient Occlusion.
V Xbox 360 verzi byl k dispozici i multiplayer, jenž by se měl objevit v nezměněné formě i v PC verzi. Samozřejmě s jistými technologickými úpravami, ale to nás nemusí trápit. Nejspíše by se mělo objevit i několik nových map. Herní módy jsou celkem čtyři – Team Elimination, Elimination, Post Grab a Fugitive. První tři jsou známé již z ostatních her, přičemž čtvrtý jmenovaný by se dal přirovnat k několika predátorům uhánějícím člověka, kde oním člověkem budete právě vy a predátory lidští oponenti. Mapy budou podporovat klasický počet hráčů, 16. Obecně interiéry a exteriéry lokací, a to i v singleplayeru, by měly tvořit zdravou kombinaci, díky čemuž nebudete do nekonečna bloudit po pseudosibiřích, anebo v nekonečných komplexech. Mapy však bude spojovat společný faktor – sníh, mráz a nepřátelé. Setkáte se jak s pozemními protivníky, tak s přerostlými vážkami. Nejspíše nejzajímavější však budou bossové, jejichž vzevření je vskutku originální. Postupem hry vás samozřejmě stojí čím dál více energie eliminace jednotlivých nepřátel, avšak každý z nich má nějakou slabinu, což by nemělo titul řadit k až tak tupým řežbám. Čas od času jistě bude prostor pro roztřílení několika objektů. V jaké to však bude míře, to lze nyní jen těžko posoudit.
Co se data vydání týče, je naplánován již červen tohoto roku. Pokud je vám tento termín něčím povědomý, připomínám, že se chystá prodej oficiálního Xbox 360 magazínu. Vzhledem k ohlasům z předešlé verze titulu věřím, že bude mít podobný úspěch i její PC konverze, jež si nemohla sehnat snad lepší reklamu. Pokud máte strach z ovládání, předvedená verze v San Franciscu disponovala klasickými ovládacími prvky jako ostatní ryze PC akční tituly. Uvidíme se v blizardu!
plácat nesmysly s vychytávkama ohledně PC konverze, kde přidají "2 stíny vlevo a jeden doprostřed" mi příjde zbytečné
jinak oproti HALO 2 dle mě Lost Planet nemá do člověka čím píchnout...
njn je fakt zbytecny komentovat kazdej stin ale nektery rozdily sou znat .... a taky neni spatny kdyz nekdo podpori PCckare ktery maj na vrch !! :-)
todle bude bomba ať s nějakýma stínama nebo ne todle řikam ja tak mi věřte :)
Hod tam video tohle je na nic)
jinak zajimave ;)
na píču
Zatím zajímavé, držím vývojářům palce, ať PC verze dopadne dobře...
vy ste vsichni kteteni .... to sem hral a to je peknej hnus ... budu nlit .. Hral jsem ta na IXboXU 3700a je to pekna sracka jako ty vase Xichty Hnupove ... Blbi
Sa najprv nauc pravopis , vole