Lords of the Fallen je dítě polského studia CI Games, které sice není extra známé, ale díky desítkám vydaných titulů nabylo už dostatek zkušeností. Na rozdíl od obrovských studií zde najdeme “jen” okolo 150ti zaměstnanců a tak spolupracují i s německým studiem Deck 13 Interactive, které je však ještě menší a méně zkušenější. O vydání se pak postará Bandai Namco Games. Může tato trojice vůbec vytvořit něco legendárního? To nadobro zjistíme až 31. října tohoto roku, ale už teď se pěkně rýsuje řada prvků, které o úspěchu či neúspěchu hry rozhodnou.
Nepůjde zde o strohé bitky bez jakéhokoliv smyslu a úmyslu! Naopak je pro nás připravena nadupaná příběhová linie skrývající temný středověk vylepšený kapkou fantasy. Slovy jen těžko popsatelná válka zde probíhala mezi lidstvem a bohem, po čemž možná k překvapení mnohých smrtelníci vyhráli. Nastal mír, klid a harmonie, který znenadání přerušila boží armáda, jenž začala ve velkém proudit z hor – místa božích ostatků. Co je však jejich záměrem zůstává zahaleno tajemstvím. Přepokládat ale lze, že se prostě rozhodli vyhubit živé bytosti.
My s tím máme co do činění jakožto Harkem, kriminálník, jenž je právoplatně odsouzen a jeho jedinou nadějí na vykoupení je postavit se proti rychle se šířící zkáze. Vydá se tedy na svou cestu hledajíc odpovědi na všechny otázky a snažící se zastavit všudypřítomné krvelačné nestvůry. Díky jeho charismatickému vystupování vytvoří mocná spojenectví, která mu dají alespoň malou šanci postavit se ohromné síle nepřítele. Harkem je propracovaná postava a budeme mít příležitost podrobně poznat jeho minulost. Mnoho se toho ve hře dozvíme z nalezených deníků, které spustí mluvenou stopu, takže můžeme pokračovat ve hře, zatímco posloucháme nové informace (i když v češtině zřejmě dabing nebude).
Vývojáři se nechali slyšet, že inspirací jim byla i starobylá mytologie. Příběh tak bude skýtat zcela neočekávané zvraty i možnost pro hráče rozhodnout o okolním dění. Na těchto rozhodnutích bude také částečně záviset budoucnost světa a hra bude mít několik možných konců – takže konejte uvážlivě! Je zřejmé, že koncept hry je také ovlivněn dalšími tituly herní scény. Mezi nejčastěji přirovnávanou hrou, které se samotní autoři vůbec nebrání, je určitě série Dark Souls. Autoři však zároveň doplňují, že v jejich hře toho nalezneme mnohem více.
Nezbývá, než se podívat na středobod celé hry – soubojový systém. Vývojáři situaci nechtěli komplikovat a tak vytvořili pouze tři třídy – klerika, válečníka a zloděje. Silnější a odolnější bojovníci očekávaně nesou tvrdší, ale samozřejmě i těžší brnění a tak jsou výrazně pomalejší – musí tedy zvolit jinou bojovou taktiku. Na výběr bude několik typů útoku a tak třeba podržením a delším nabíjením úderu nabude větší síly a poškození. Kromě speciálních mocných útoků si pak užijeme i RPG prvky hry, takže si postupem času budeme moct kupovat nové schopnosti z řady stromů jako jsou výdrž, síla, vitalita, obratnost a podobně.
Nepřijdeme ani o speciální skilly, které obvykle budeme muset nějaký čas vyvolávat, než je konečně uskutečníme a tak bude možné naše vyvolávání přerušit útokem protivníka. Že ve hře bude i dostatek magie, je patrné z dostupného traileru výše. Například takový Shadow Skill nás zneviditelní a rovnou i zastaví čas, takže získáme hned dvojí výhodu. Souboje ale nebudou jen čistou akcí – okrajově budeme muset i přemýšlet a plánovat, třeba aby nám v polovině útoku nedošla výdrž a nepřítel nás nerozmáčkl. Dobře okořeněný je závěrečný úder, který se mnohdy přepne do komba, kterým ono monstrum parádním způsobem zabijeme.
Už jsme naznačili, že souboje budou opravdu a nefalšovaně těžké. Rovnou tak můžeme zapomenout na souboje se dvěma soupeři zároveň. Zvládnout něco takového je téměř nemožné. I jeden nám totiž dá pořádně zabrat a tak se případnou dvojice musíme vždy pokusit jakkoliv rozdělit. Boj v Lorda of the Fallen bude od hráče vyžadovat skutečné soustředění, rychlé rozhodování i řádný skill. Správný zásah může způsobit i krvácení, jenž postupnou ztrátou krve způsobuje neustálé poškozování. Vzhledem k vysoké laťce obtížnosti určitě využijeme doplňující lektvary, které budeme nacházet v okolí, někdy ukryté – třeba v bednách.
V praxi je tedy nutné používat nejrůznější útoky s různou rychlostí, přískoky, aby byl soupeř na dosah i rychlé úskoky, aby nás nepřítel neměl šanci zasáhnout. Při provádění útoků je dokonce možný i protiútok a zrušení netvorova komba. Někdy nám souboj ještě znepříjemní další netvor, který na nás bude střílet z dálky. Takoví se ale na krátkou vzdálenost téměř neumí bránit a jsou tak snadnou kořistí.
Titul přinese přes 11 bossů (což není závratné číslo), mezi kterými najdeme i extrémně obří giganty, ze kterých se nám pořádně protočí panenky. Bossové mají zdraví rozdělené na části, charakterizující fáze boje. Jakmile jim klesne zdraví pod určitou hranici, boss změní vzhled i typ boje a my musíme patřičně přizpůsobit taktiku. Díky tomu není boj s bossem pořád to samé a každou chvíli je legrace znova oživena.
Vzhledem k RPG struktuře hry bude k dispozici i inventář a tak lze očekávat spoustu vybavení, brnění i zbraní, které ovlivní parametry našeho hrdiny. Stejně tak se bude postava vylepšovat skrze nové levely a právě zde narážíme na dosti poutavý herní princip. Smrt znamená ztrátu zkušeností, jenž nejsou dosud uloženy. Kdykoliv si je samozřejmě můžeme uložit avšak musíme mít na paměti, že čím více jich uložených nemáme, tím více jich nadále získáváme. A tak je jen na našem rozhodnutí, nakolik ve hře chceme riskovat – díky čemuž může vzniknout strach ze smrti a tedy obrovské napětí v souboji.
Jedním z taháků Lords of the Fallen je grafické zpracování, které je dosti osobité a jeho originalita je vidět v neobvyklých a zajímavých netvorech i krásné souhře světelných efektů. Na druhou stranu z dostupného gameplaye jsou vidět některé nedokonalosti jako třeba chybějící animace, kdy hrdina drží štít, jenž mu najednou stroze zmizí z rukou, když otevírá dveře a po jejich otevření se štít zase okamžitě objeví v ruce. Zde však nutno dodat, že jde o verzi z vývoje a v plné verzi hry takové věci mohou být už vyřešené.
Lords of the Fallen bude obsahovat pouze hru pro jednoho hráče, skrývající herní dobu ani ne 30 hodin. Údajně také bude vyžadován spíše silnější hardware našich strojů. Hra vyjde na Windows, PlayStation 4 a Xbox One, při čemž již nyní můžeme nakupovat v předprodeji. Cena se liší dle platformy a zhruba za PC verzi zaplatíme 900 Kč a o něco více, tedy 1400 Kč pak za konzolové verze.
Závěrem můžeme dodat, že Lords of the Fallen se jeví jako těžko se odmítající výzva k boji s těmi nejodpornějšími netvory. Cíl je jasný, ale nesnadný – zachránit svět. Ačkoliv se to může zdát jako klišé, s dobrým zpracováním, strhujícím příběhem a zábavnými souboji by mohlo jít o titul, který bychom měli při nejmenším vyzkoušet, v lepším případě hrát, co nám síly stačí.
by neuškodilo také nějaké RPG bez fantasy prvků. Prostě jen ze světa lidí, bez kouzel.... i to by šlo udělat chytlavě.
pripájam sa k johnmu
Však pan Vávra tvoří nebo ne?:)
nic moc hra
Náhodou fantasy v RPG je to najhlavnejšie :)