Dle mého názoru se již nemůže mluvit o hledání přímého nástupce a pokořitele Diabla. Zkrátka pokořeno už bylo a to hned dvakrát. Na mysli mám konkrétně Titan Quest a především o něco starší Sacred. I když krátce po jejich vydání jsem si nebyl pokořením jistý, s odstupem času už ano. Ani jednomu ze zmíněných titulů totiž nechybí v zásadě nic a přestože ke každému určité výhrady mám, dokázali do tohoto žánru přinést i nějaké zajímavé novinky. V poslední době se na povrch dostalo hodně informací o dalším chystaném akčním RPG se zajímavým názvem Loki. A že by mělo skutečně stát za to jsme vám již naznačili v povánočním tématickém článku nejočekávanějších her pro rok 2007. Nyní se však na Loki zaměříme o poznání detailněji.
Příběh
Jak jsem již řekl, jedná se o ryze akční RPG a vývoj probíhá ve Francii, konkrétně ve vývojářském týmu Cyanide. Příběh nás přenese do doby zhruba tisíc let před naším letopočtem, kdy egyptští bohové vedené právě bohem Loki prolomí dlouhou dobu zapečetěný sarkofág boha Setha. A protože jeho „oborem“ je chaos a zlo, problém je hned na světě. Cílem jeho zničujících plánů je mimojité odstranění všech ostatních bohů, kteří hájí tu dobrou stranu mince. A právě na hráči zůstává úkol tohoto nadčlověka zlikvidovat, ovšem samotná cesta k němu nebude zrovna procházkou v růžových sadech.
Hrdinové
Pro vás jakožto hráče začíná celé dobrodružství světem plným nástrah tradičně – volbou postavy. Výběr není příliš rozsáhlý, každý si však své zalíbení rozhodně najde. Každý ze čtyř hrdinů (2 ženského pohlaví a 2 mužského) reprezentuje odlišný mytologický směr. První si vezměme na mušku nejtradičnějšího chlapíka všech RPGček, drsného severského válečníka, zastupujícího v Loki Germány. Druhý zástupce mužského pohlaví na to jde úplně z jiné strany – egyptský kněz neoplývá obrovskými bicepsy jako Arnold Schwarzenegger, ovšem o to dokonalejší je jeho duševní zralost a vychytralost. Řecko je zde reprezentováno hbitou a mrštnou amazonkou a poslední hratelnou postavou je šamanka (ano, zní to dost divně), která obětovala svůj život přírodě. Takže vcelku klasická základní sestava, ze které si můžeme zvolit nám nejvíce vyhovující styl hry. Já už mám jasno – vždycky při prvním procházení RPG her volím tvrdou sílu v podobě warriorů nebo barbarů. Každá ze zmíněných postav bude mít vlastní tři vývojové stromy nabízející celkem 51 různých skillů. Lehkými kupeckými počty se tedy dostaneme na slušné číslo 204 odlišných skillů v celé hře (pro méně chápavé: 4 * 51 = 204). Pochopitelně jejich přerozdělováním ovlivníme zaměření své postavy – ať už více útočné, defensivní a nebo na výdrž. Hodně velké plus vidím v možnosti kompletně si přerozdělit již zvolené body po každých 20 úrovních. Něco podobného bylo v Diablu nebo Sacred nemožné, takže když jste po několika desítkách hodin zjistili, že jste nezvolili ideální rozložení, mohli jste začít znovu. A nebo se s tím naštvaně smířit. Na druhou stranu za poplatek si můžete své bodíky přeházet i například ve World of Warcraft a nebo v Titan Questu. Vraťme se ještě malinko k úrovním vaší postavy. Zatímco ve zmíněném WoWu je maximum na 60lvl (respektive s datadiskem The Burning Crusade 70), v Loki by měl být strop nasazen hodně vysoko – level 200. To značí jednu základní věc, autoři skutečně počítají s tím, že hra bude poměrně dlouhá a snad bude dobrá motivace si i hru projít několikrát znovu (na těžší obtížnost) se stejnou postavou. Hranici dvou set jsem viděl tuším pouze ve hře Sacred.
Prostředí
Už jsme si řekli s kým se budeme v Loki prohánět a probojovávat, dokonce i za jakým účel a kvůli komu. Ale kde? Celkově by prostředí mělo být díky zvolenému období příběhu asi nejpodobnější Titan Questu. Ostatně to je patrné i z vydaných obrázků a úplně nejvíc ze zveřejněného šestiminutového videa, které si můžete prohlédnout pod tímto odstavcem. Skutečně nejde o vychloubačné video jako například intro, ale o skutečné in-game záběry. Doporučuji. Stejně jako postavy jsou čtyři, tak budou v Loki čtyři dejme tomu akty, odehrávající se v rodišti jednotlivých hrdinů – na vzdáleném severu, ve světě Aztéků, ve starověkém Řecku a Egyptě. Každá postava si začne ve své domovině, přičemž celkově budete muset projít všechny tyto země a pouze na vás bude v jakém pořadí. Takže to vypadá, že by snad nemělo jít o příliš lineární příběh (jako tomu bylo například v Titan Questu), ale měli bychom mít větší volnost (Sacred). V tomto směru mne také potěšil návrat k automaticky generovaným mapám takřka všech prostředí, který sem od dob Diabla 2 snad nikde nezaznamenal. Právě díky tomu že se každá jeskyně, každá poušť i každý horský průsmyk vygeneruje pro každou hru zvlášť, můžete ji procházet stále dokola. Samozřejmě každý kout celého světa bude bedlivě hlídaný nepřátelskými potvorami. Půjde jak o klasické válečníky, tak o obrovské mytologické postavy preferující magický souboj. Ochuzeni nebudeme ani o různě těžké bosse. Ti se objeví klasicky vždy po projití určité části hry a na závěr nás čeká souboj se samotným Sethem.
Skutečné inovace
Doposud jsme se bavili spíše o věcech, které se přeci jen již v nějaké hře objevili a někomu se zatím tento článek mohl zdát jako uveřejněný návod jak sestavit kvalitní RPG využitím starších her. Naštěstí se dočkáme i několika velmi zajímavých novinek. První z nich se týká kompletně nového systému zbraní. Jeho princip je jednoduchý – v kovářovo dílně si totiž každou z nich můžete dle svého gusta upravit a půjdou tak vytvářet stovky (troufám si říci až tisíce) různých kombinací. Nelíbí se vám tahle čepel? Nevadí, můžete ji vzít z jiné zbraně a přendat si ji na svoji. Díky tomu se změní jak technické a magické účinky předmětů, tak jejich vzhled. Vylepšovat půjde určitým způsobem i zbroj, mimo jiné tzv. socketováním – do brnění si přidáte nějaký drahokam, díky čemuž se například zvýší jeho obrana proti ohnivým kouzlům. Hodně zajímavá novinka. Kompletně nový a neokoukaný bude také celý herní engine, jež se nám jeví skutečně zajímavě. Obsahuje velký počet detailů, všechno vypadá živě a přirozeně, ba dokonce zde najdeme i nějaké interaktivní prvky. Nemůže chybět ani multiplayer, ve kterém se kromě klasického procházení hry se svými přáteli objeví také online PvP aréna. Zkrátka to pravé místo, kde můžete naopak poměřit síly proti svým kamarádům nebo lidem z celého světa. Pochopitelně autoři si určitě nějaké ty triumfy prozatím nechávají v kapse.
Je na co se těšit!
Někteří určitě budou namítat, že jde zase pouze o další nic neříkající hru vytvořenou „přes kopírák“. S tímto názorem ovšem nesouhlasím – samozřejmě většinu z toho jsme zde již měli, na druhou stranu autoři snad vybrali to nejlepší, přidali k tomu své inovace a z toho může vzniknout skutečně kvalitní titul. Ano může, ale dokud nebudu mít příležitost zahrát si hru na vlastní kůži, tak bych nerad vynášel nějaké předčasné závěry, že dokázali autoři něco dokonalého. Jak jsme se již mnohokrát přesvědčili, vydané zprávy o připravované hře se mohou od finálního výsledku sakramentsky lišit. Na našich monitorech by se Loki mělo objevit v polovině roku, tedy zhruba dvanáct měsíců po vydání Titan Questu. Už se těším, stejně tak jako na jeho velkou konkurenci Sacred 2, ale o něm zase někdy příště!
vypada to slusne
te nechali rodice nejak moc dlouho vzhuru ne? aby jsi se z toho pak v noci nebudil... ach ty deti:X no jinak se mi tato hra vubec nelibi, ale to asi jako kazdy rpg:)
ty tam nademnou nejsi naky drzy? Sem nikdy nebyl prvni mam haluz no...
docela se těšim, vypadá to zajímavě...zatím....jenom bych měl výhradu k jednomu bodu článku, socketování bylo už v D2:LoD pokud vím :-)
2 1st aspol. newim co se snažíš si dokázat tím že tu napíšeš 1st, já kdybych chtěl tak sem 1st pokaždé protože vždycky bejvám vzhůru přes půlnoc. Ale nedělám to. Proč? Protože nejsem dement jako ty. A ta kritika byla zcela oprávněná, žádná drzost...tak běž radši spát a nech si zdát o tom žes byl první
Docela gut rpg... :)) asi si to stahnu ;)
proc bych mel byt?:) bych taky mohl davat okolo pulnoci f5 a jakmile by se tu objevil nejakej clanek, tak tam hned napsat 1st:) ale jak tu uz nekdo psal, tak my chytrejsi a dospelejsi se bez toho obejdeme;) treba na to jednou prijdes:)
Datadisk k Titan Quest, Sacred 2, Loki .... pane jo, takhle bohatou nadílku akčních rpg (=klonů Diabla) jsme tu dlouho neměli. Jen tak dál :)
Tak sorry pane "dospělý" Proste sem si udelal radost a ty mi do toho kecas
TO lam[eR: Ano, socketovani tam bylo, to mas pravdu. V Loki bude ovšem tou velmi zajímavou novinkou možnost skládání zbraní použitím různých odlišných částí (čepel z tohodle meče, držadlo zase z druhé, atp.). To se samozřejmě dočtete i v článku...
"Máme zde dalšího pokořitele legendy" tohle mi tam moc nesedi :) pro me je Diablo porad nepokoreno :D btw. jaka to hra ma byt ten "pokoritel" ? .)
Už sem si myslel že žánr arkádovýho rpgčka vyhasnul - D2 ještě podle mě překonána nebyla (kolik lidí hrálo d2 přes bnet a kolik lidí s1 přes net; s1 byla moc velká, takže mp byl o ničem). Loki mi přijde prostě jako dinosaurus v éře savců. V dnešní době se RPG dělí na MMORPG (WoW) nebo SP (Gothic, teďka vyjde the Witcher), nic jinýho už se podle mě na trhu v dnešní době neuchytí. Recenzi jsem četl celou, ale nevidim v tom nic novýho.
v čele egyptských bohů?Loki byl starogermánskej bůh,co by dělal v Egyptě?
Tohle asi bude vymyšlenej příběh, tak dejme tomu, že si odskočil na letní dovolenou a nechal Odina doma :-)
Jinak by se hodilo víc informací o příběhu. Třeba proč se Loki sčuchnul zrovna s egyptskými bohy? To by mě docela zajímalo.
max lvl ve WoW je 255 :-D
btw ke článku, kvalitních a dlouhých single RPG je opravdu poskrovnu. Gothic III za 15 hodin, Oblivion za 30 hodin, Diablo II za 10 (!) hodin, Sacred mě nebavil, a tak se těším na hry jako je Aion, age of conan, protože jsem chudý student a nemůžu si dovolit platit měsíčně za MMORPG, hrál jsem WOW na free serveru, lineage II taky :)
Nic proti těm kterým se tato hra líbí, ale myslím že na Diablo je klasika kterou tohlencto nepřekoná.Grafika je sice pěkná, ale herní prostředí ani sám hridina se mi vůbec nelíbí (podle několika recenzí).Loki by mohl u mě zaujmout jedně cenou, ale myslím že startovací cena pod 1000kč nepůjde.Zůstanu u klasiky Diabla II a radši si na něj stáhnu nějakou modifikaci překopávající herní příběh. Čusec a díky za hodně RE:Zlaté Diablo!!
ZAS trochan neprehlednosti Titan Quest je fest lepsi :) ale uvidime
max lvl ve WOW BS je 70, 255 si nastavuji tupi admini na tupych serverech s rejtama v oblacich.
mno pekny no, ale uvidime jak to nakonec dopadne... me osobne se libilo demicko Silverfallu :-)
1. max lvl je 80 ne 70 a urcite ne 255 .... to si dava GM ked chce vinikat.... kazdy vie napisat setlevel 255 ....
2. diablo este nebolo prekonane... a dlho ani nebude.... ale u mna naj.. single je seria gothic a elder scrols... (oblivion)
cHCU SI TO STÁHNOUT
teda zatim rozhodne pokorene nebylo...
Tady se píše maximální lvl, což je 255....maximální lvl kterého se dá dosáhnout ve hře je 70 :)
A kdypak to má vyjít????
Vypadá to velice dobře...
Ja nesnasim tyhle rpg.Vsechny jsou uplne stejne.
co to je za nesmysl ze diablo pokoreno Titan questem ?? je to dost dobre rpg,ale na diablo nema
natoz jeste pokoreno tou nepovedenou nemeckou kopii diabla jmenem Sacred
jinak Loki vypada dobre,diablo z nej muze mit strach,ale podle me diablo zustane zase nepokoreno
Pánové diablo je klasika a jen tak někdo jí nepřekoná!!! podle mě jetě pár let to bude trvat!!!! Loki nevipadá nejhůř ale na Diablo a jeho hratelnost bude asi hodně strácet! zaostávat! Diablo je prostě nej!!! tet se prý už spekuluje mluví o 3.... ale nevím žádné podrobnosti škoda ... docela by mě to potěšilo 3. Diablo II JE PROSTĚ SKVĚLÁ HRA A NIKDY MĚ NEPŘESTANE BAVIT.... ZDRAVÍM...
Vylepšovat půjde určitým způsobem i zbroj, mimo jiné tzv. socketováním – do brnění si přidáte nějaký drahokam, díky čemuž se například zvýší jeho obrana proti ohnivým kouzlům. Hodně zajímavá novinka.
socketování bylo už v diablu 2, moc velká novinka to neni :)
autor se ocividne hecnul, uplnej odbornik uz jenom srovnavani poctu lvl s delkou hry malo se mu smeju :D
Ani hovno.. diablo rules.. 4ever, titanQ a Sacred vubec nemeli tu ATMOSFERU jak diablo.. kdyz sem poprve spustil Diablo tak to v sobe melo urcity naboj ktery zadna jina hra predtim nemela..
LOKI byl pokud se nepletu....seversky (vikingsky) buh, a pekny parchant....
a srovnavat neco s diablem 2 je blbost. D2 bylo prvni (krom D1) a jedinecne o tom zadna :)
A jelikoz vyslo skoro pred sedmi lety tak ho uz nic neprekona, protoze srovnavat 7 let starou hru s novou muze je .........:(
da se to
snad bude Loki lepsi.....
...tři vývojové stromy nabízející celkem 51 různých skillů. Lehkými kupeckými počty se tedy dostaneme na slušné číslo 204 odlišných skillů ..., to teda nwm jak si pocital
máš 4 postavy z nichž každá má dohromady 51 kouzel (skilů nebo jak otmu chceš říkat) a ty skilly jsou rozděleni do 3 skupin...
Uz se tesim :))
No čistě teoreticky, téměř každé RPG které dnes vyjde je o nějakou tu třídu lepší než D2... Nevěříte? Tak si odpovězte na zásadní otázku… Obdivovali byste D2 tolik, kdyby vyšlo až dnes??? Jeden můj kámoš před nějakým časem si sestavil svůj 1. PC (před tím žádný nikdy neměl) a chtěl po mně nějaké hry, ať si trochu zapaří. Vybral jsem, pár těch nejlepších a když je za nějaký čas vracel, říkal mi, že všechny ty hry byly fajn, ale D2 ho moc nechytlo a už na začátku když na něj vybafla ta odporná grafika, měl strach že jsem se spletl ve výběru. Z toho jsem usoudil že lidi co neprožívali tu masivní kampaň Blizardu a vůbec všechno kolem vypuštěni D2 a jeho prvních par let kralování, tak je pro ně zbytečné cokoliv vysvětlovat. Já osobně byl hrdým hráčem D1 i D2 a znamenalo pro mně moc a rád si D zahraji, ale kdyby vážně vyšlo dnes, tak by to nikdo ani nezaregistroval. A teď se někteří začnou ohánět nepřekonatelnou hratelností nebo promyšleností celé hry, ale každý z těchto prvků byl překonán v jednom či druhém zmiňovaném „přemožiteli“. Zkrátka D2 může konkurovat dnešním RPG pouze a jen hráčskou základnou a hlavně fanatickými hráči kteří by lepší RPG nenašli, ani kdyby jim nakopalo zadek…
Teď k samotnému Lokimu, myslím si že tato hra bude mít jisté porodní bolesti, jako všechny které dnes vycházejí (je to už takový špatně zažitý zvyk). A hned jak se kolem vytvoří komunita a to jako že vytvoří, půjde zcela jistě o jednu z nejlepších arkádových her na hrdiny současnosti. Můžeme jen doufat že vývojářský tým bude komunitu a hru podporovat. To by minimálně mohlo pomoci aspoň v prodejnosti přeskočit Titan quest, který i když se to nezdá, byl docela dost prodávaný titul, taky si vysloužil datadisc. Loki vypadá graficky dost povedeně, neměl kolem sebe žádnou zbytečně nafouklou bublinu, tak že by neměl zklamat, ale spíše překvapit. Na hratelnosti se u tohoto tipu RPG nedá naštěstí moc zkazit. Ovládací prvky vypadají podobně jako v TQ. Dějová linie, podle prvních zpráv vypadá dost promyšleně a všechno tohle do kupy by mohlo dát sakra dobré RPG.
jak muzes srovnavat grafiku her ,kdyz jedna vysla pred 7rokama a druha jeste ani nevysla ? co to placas...
Ja jen prece pisu to co si vsichni tady mysli, ze D2 je neprekonatelne :D a prvni ceho si clovek vsimne je davno prekonana grafika... A kdo tady placa....
Kdybys cetl pozorne tak zjistis, ze jsem nepsal jen o grafice....
Ti z vás kteří hrály hru titan quest, Jistě museli poznat že se to tomu docela solidně podobá, takže to slovo inovace mě v tom článku nesedí
Divím se čemu všemu se dneska říka RPG.. ale když už se tu mluví o pokořitelech D2, TQ ani Sacred ho nemohli pokořit, jednoduše už pro to, že nepřinesly vůbec nic nového, nic revolučního, i když každý má svůj názor, ale je trochu divné srovnávat hry jen podle grafiky. Jediný kdo překoná D2 bude D3 :D..snad. Btw k Lokimu, demo vypadalo slibně, uvidíme jak se vybarví plná verze.