Na cestě za dobrodružstvím číhají i nemilé věci. Mohou mít podobu třebas obrovského a velmi nepřátelského tvora, který si vám prostě stoupne do cesty a že jako dál nepůjdete. Možná je vám ho i trošku líto, nicméně s unaveným povzdechem uchopíte jílec meče, sevřete pevněji štít a jdete se mu podívat na zoubky. Chvilková záležitost, kterou jste již dělali mockrát a přesto je to tak unavující. Ocákaný cizí krví se zastavíte, aby se váš dech zklidnil a srdce přestalo pumpovat krev tak rychle. Čas jít domů? Možná ano, ale už není žádné domů, alespoň ne pro vás. Váš domov kdysi bývalo vaše společenství. Minulý čas již napovídá, proč tam nyní nejste a nebavíte se s kamarády. Abyste i vy tušili, co se vlastně semlelo, nezbývá než naznačit to i vám. Před dávnými časy zemi Legend plenily hordy démonů. Přítrž tomu udělal až legendární Targon, chlapík, kterému při tom všem pomáhali elfové a dwarfové. S jejich pomocí se mu podařilo zatlačit zlo tam odkud vycházelo a tento temný portál do normálního světa zapečetit svatým kouzlem. Mnohé napovídá, že pečeť ochraňovala ještě plamenná stěna, kterou k tomu strážili paladinové. K tomuto velkému úkolu stanovil Targon společenství, které neslo název Order of The Holy Flame.
Náš hrdina, kterého budete ovládat celou hru se právě chystal na to stát se jedním z řádu. Je to trošku složitější, protože být paladin má také nějaké podmínky. První z nich je být urozeného původu a hned tu první náš hrdina nesplňuje. Jako malého ho našli před branami společenstva a tak ho přijali za svého a vychovali ho jako bojovníka. Bylo mu tedy umožněno stát se jedním z nich, ale stejně jako všichni ostatní, musí projít finálním procesem zasvěcení, což v tomto případě znamená jít do svaté jeskyně a modlit se tam celou noc. Potom po ránu vám dopadnou první sluneční paprsky přímo před vás a vy se tak radostně vracíte z hor s dobrým pocitem z toho, že je z vás paladin. Vše šlo jak mělo, odešli jste, začali se modlit a pak ….pak měl přijít ranní rozbřesk, jenže nepřišel. Tato noc nebyla jako jste si to představovali, ba co hůř, stalo se něco hrozného. Co přesně, to zjistíte až ve hře, napovím však, že to bude hlavně o tom, že již nemáte s kým bojovat po boku, ale na celý průběh hry vás krásně zaslepí touha po pomstě a krvi nepřátel. Hra je ve vývoji již od roku 2004, takže se za tu dobu stihla dost zdokonalit. Styl hry lze asi nejlépe vyjádřit jako akční RPG, ale autoři si libují, že v této hře se půjde více do hloubky.
Prostředky by k tomu měli, na příběh byla najata Susan O`Connor, používají engine, který podporuje Ageia PhysX čipy a nacpali hru těmi nejmodernějšími efekty. Hra by podle všech slibů měla být nelineární, s mnoha možnostmi na poli dialogů, s generovaným prostředím a velmi chytlavým příběhem. Pro dohrání tohoto kousku vám bude zapotřebí dvaceti pěti až třiceti hodin volného času, ale to jen v případě, že se vykašlete na postranní questy, které jsou tak zábavné, že je stejně nikdo ve hrách stejně nevynechává. Další výhodou, kterou pro svůj záměr autoři získali, je chlapík, který se jim stará o nepřátele. Je tomu tak hlavně díky tomu, že má zkušenostmi s filmovými potvorami a tak vidí velmi mnoho detailů, které jsou právě tím, co dělá hru tak odlišnou od jiných. Stejně tak velká péče je věnována neherním postavám, které se s vámi ve hře potkají. I ty jsou udělané podle všeho tak, že na pár z nich opravdu nezapomenete. Na prostředí a terénní anomálie se těšte zrovna tak, protože to je další část hry, na které se autoři vyřádili. Travnatá území, bažiny, pouště a zmrzlá území, to je celkem klasika. Tady budou i takové věci jako Woods of Time, což se sice zatím neví přesně co to je, ale název napovídá a hlavně , že tady vůbec něco takového bude. Samozřejmostí pro takovouto hru jsou také změny počasí.
Jak jste již asi pobrali z předchozího textu, tak jediným hrdinou, za kterého zde půjde hrát, bude nějaký chlap. Rasa bude lidská a všechno se bude točit okolo něj. Na výběr nebude ani to, jaké povolání byste chtěli dělat, čehož se bát nemusíte, protože hra nabízí jinou alternativu tohoto systému. Počáteční výběr je zde nahrazen postupným dotvářením vaší postavy v průběhu hry. Jsou zde tak dva hlavní směry, kterými se můžete dát. Jedním je válečník a druhým pak mág. Samozřejmě dají se kombinovat dohromady, ale pokud chcete do rukou dostat pořádné zbraně a nebo naopak mocná kouzla, budete se muset věnovat jednomu z nabízených o něco více. Na druhou stranu, jestliže nebudete chtít být pouze jedno z toho, čekají na vás zajímavé možnosti volby. Příkladem by mohli být ledové šípy, kdy potřebujete umět střílet a vykouzlit si ony šípy, či planoucí meče, kdy opět potřebujete více schopností z obou povolání. Nepřátelé u jiných RPG jsou víceméně pořád stejní. Liší se sice typem, dovednostmi a stylem boje, ale pořád to funguje na principu, že k nim přijdete a kuchnete je. Tady to bude příjemné v tom, že hra je pojata o trochu více „filmově“ nežli ostatní RPG. Díky tomu si užijete boje doopravdy a vychutnáte choreografii jednotlivých pohybů. Další s čím musíte počítat je velikost nepřátel. Malinkaté můžete úplně v klidu přeskakovat a na ty obrovité se dá vylézt a řádit nahoře.
Možná se jen usmíváte ve spojitosti s velkými potvorami, ale opravdu, některé z nich budou třikrát tak veliké co vy a jiné se ani nevejdou na obrazovku. Bude také velmi záležet na tom, co bude mít nepřítel za zbraně. Pokud meč, bude vaše rány odrážet, štítem to se rozumí samo sebou a jestli zrovna z domova vzal sekeru, tak vždycky sekne a pak zase uskočí. Inteligence je opět rozlišná. Jsou tady hloupá monstra jako nemrtví, ale potom jsou zde i taková, jež si počkají, co budete vyvádět a pak se jednoduše přizpůsobí vašemu stylu boje. Třetí sortou jsou skupinkáři, kteří rádi spolupracují a s těmi je opravdu kříž. V žádné správné RPG nesmí chybět magické ani vzácné předměty. Nejinak je tomu i zde, takže je na co se těšit. Všechno co takhle nakradete či pokoupíte, bude vidět na vaší postavě a to dokonce i s takovými detailnostmi jakou jsou prsteny a amulety. Magie ve hře je vzatá ze tří škol ve kterých se můžete zdokonalovat. Velmi zhruba to je ofenzivní styl kouzel, defenzivní a potom léčivá skupina. Některé questy ve hře budou dokonce řešitelné pouze dialogy s NPC, což je u akční RPG celkem nevídaná záležitost. Inu, autoři si vymýšlejí, co se dá. A to se také odráží na nákladech, které mají. Jejich rozpočet je nyní desetkrát vyšší, než-li byl pro Restricted Area, a také se s tím táhne daleko více lidí v teamu. Jen pro grafiku a videa je najato jednadvacet lidí.
Master Engine. Věc, kterou si autoři sami naprogramovali, protože na trhu nebyl žádný vhodný engine, který by se jim pro jejich hru hodil. Umí všechny triky posledních enginů a hlavně je k tomu i hodně rychlý. Kurzor myši vám ve hře bude zároveň sloužit jako malé světýlko. Díky hře stínů je pak zajímavé sledovat dynamické osvětlování například v hlubinách jeskyní. Podpora PhysX je zde spíše kvůli tomu, aby tento projekt měl také nějaké SW podklady na kterých by běhal. K hraní samotné hry ho samozřejmě potřebovat nebudete, ale pokud ho máte, jen do toho. A jak jsem zmiňoval onoho umělce, který má zkušenosti s filmem, tak právě on byl zodpovědný za otexturování Balroga a Sheloga v LoTRovi. Tato hra spatří prach na pultech již toto léto.
mno, nějak mě to neláká...
muhehe, to sis jenom přečetl ten popisek v hlavičce a to je vše, jen ať jsi první
..jsou to špatný screeny, nebo ta hra má fakt divnou grafiku. Připomíná mi to grafickej mix Oblivionu a FarCry. A upřímně, hrát celou hru za nějakýho upocenýho nadržence mě moc neláká..
a za koho si hral v g3 nebo v TES4 ? ........ za 20 hrdinu s old spajsem ? ....... a jak jinak by si to chtel udelat ......... me se to podle popisku hodne libi ale muzou to byt jen sliby ..... nedavno sem si cetl v historii jednoho webu na wow a tam toho bylo co tam bude az se mi nechtelo verit ........
No z toho videa se moc posoudit neda, ale jinak je to lakaví
hodne mi to pripomina grafiku z Gothica 3 :o)
s toho traileru se toho moc vičist neda :)
No...... asi neco mezi Gothic 3 a Oblivionem
hraju sice wow, protože singlovky me moc nebavi, ale podle toho co jsem cetl si pres leto asi nezaplatim wowko a pujdu do tohohle :P
..Oblivion se dá hrát za jakoukoliv hratelnou rasu. Tzn. výběr slušnej + tuny pluginů. Gothic 3 je prostě pokračovatel klasiky, ale tam to tak nějak beru.. A taky se tam člověk může v pohodě stát tim čim chce, tohle nevypadá na moc velkej výběr..
do tohoto nepudu ja su tak nabusenej na Zaklínača že skoro nic (az an par vyjimek:Asassins Creed,Crysis a jeste neco,ted si nemozu spomnut co) nevnimam:D
kdy to vyjde????????
uz se tesim az si to zahraji!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!