Společnost Sony konečně oznámila datum vydání The Last of Us Part II, hra vyjde 21. února 2020 a jedná se tak o jednu z nejočekávanějších her příštího roku, především díky úspěchu prvního dílu, který vyšel na Playstation 3 v roce 2013.
Druhý díl bude samozřejmě pokračovat v příběhu původní hry, ale mezi hrami uběhne 5 let herního času a Ellie už bude dospělá devatenáctileté slečna. Druhý díl také pokračuje v příběhu alternativní budoucnosti, kdy lidstvo bylo ochromeno infekční plísní, které mění lidi na monstra velice podobná zombie. Ellie se v těchto nelehkých časech ocitá v malé komunitě lidí, která jí pomáhá přežít.
Naughty Dog, studio zodpovědné za vývoj hry, říká že příběh The Last of Us Part II je o nenávisti. Ellie je na cestě za pomstou, ale není úplně jasné, co způsobilo její vztek. První trailery ukazují, že lovila další skupinu přeživších. O této druhé skupině toho zatím ale moc nevíme, takže si musíme počkat co vývojáři odhalí dále. Přestože se hry dočkáme již za pár měsíců, stále existuje spousta toho, co nevíme. Víme ale, že Joel, hrdina z původní hry, se vrátí, nicméně díky neúplnému konci prvního dílu hry nevíme, jak se vyvinul vztah Ellie a Joela, který Ellie sice zachránil před smrtí, ale bylo to navzdory jejímu přání pomoct všemu lidstvu. Naughty Dog slíbili, že budou ctít přání svých fanoušků pro obě oblíbené postavy a původní příběh chtějí doplnit a dokončit. Maximální zaměření na kvalitní hru jednoho hráče dokazuje i to, že bylo oznámeno, že hra nebude obsahovat žádný multiplayerový režim. V dnešní době je sice moderní dávat multiplayer i do těch nejnesmyslnějších her, nicméně Naughty Dog se rozhodli, že by to zbytečně bralo energii celému týmu a využití hráči by bylo více než sporné.
Dle zatím vypuštěných trailerů je jasné, že Ellie a Dinu spojuje více než dobré přátelství a tak ztráta Diny bude to, co Ellie požene kupředu. Jak už víme z prvního dílu, hra nebude zaměřena čistě na boj s příšerami, naopak většinou je výhodnější je obejít, zlikvidovat potichu nebo zkrátka se boji co nejvíce vyhnout. Budeme tak hlavně prozkoumávat, konverzovat, užívat si obří lokace a monumentální města a hlavně se posouvat dále v příběhu.
Naughty Dog říká, že se jedná o největší hru, jakou kdy vytvořili, a co jsme zatím viděli jako součást dema naznačuje, že každé nové prostředí poskytne Ellie neomezené možnosti pro průzkum a přežívání potyčky s nepřáteli. Jenom doufáme, že část II úspěšně obnoví post-apokalyptický pocit z těžké cesty, jako se to povedlo v původní hře tím, že nám poskytne více míst které apokalypsa změnila k nepoznání a které si příroda bere zpět (vzpomeneme třeba na skvělou scénku, kdy v prvním díle s Ellie potkáme volně se pohybující žirafy uprostřed města).
Z pohledu gameplaye bude velká odlišnost především v hlavním hrdinovi. Ellie se přirozeně ovládá jinak než Joel, hlavní hrdina z první hry. Je rychlejší a obratnější, což Vás v některých situacích může zachránit, na druhou stranu je ale slabší a méně zkušená. Vyjma standardních pohybů by navíc Ellie měla mít možnost vyhýbat se příchozím útokům na blízko a změnit tak zcela způsob hraní, třeba trochu ve stylu Dark Souls.
Gunplay byl také vylepšen a je nyní jednodušší vědět, kdy jsou nepřátelé mrtví, díky jednoduchému červenému X, které problikne, když jsou vaše zásahy fatální. Zbraně, které v gameplay ukázce byli dispozici, nám byly již známé z prvního dílu, ale mohly být upraveny několika novými způsoby. Například můžete pro svou pistoli vyrobit tlumič, který poskytuje další tichou zbraň na dálku mimo tradiční luk. Můžete také střílet šípy za chodu a máte k dispozici různé bomby a pasti.
Kromě rozšířeného crafting systému se dočkáme rozčířených stromů dovedností, díky nimž je Ellie odolnější a smrtící. Původní hra měla velmi omezenou sadu dovedností, které by mohly být upgradovány, zatímco druhý díl má tři „stromy“ ve stylu RPG her. Nevíme přesně jaké dovednosti jsou v každém stromu, ale některé byly zaměřeny na zdraví, zatímco jiné vylepšily vaše zbraně a řemeslné dovednosti. Například jedno vylepšení způsobilo, že tlumiče, které vyrobíte, byly odolnější. Stejně tak se modifikace zbraní v řemeslné stanici vypadá realističtější a promyšleněji, než tomu bylo v prvním díle.
Toto vše bylo možné vidět v prvním gameplay, v obtížném demu v Seattlu, kde Vás jako Ellie sledovala obrovská skupina nepřátel, kteří byli mnohem lepší než ti v první hře. Už nestačí jednoduše utéct a přeskupit se, tito nepřátelé jsou skvělí sledovatelé. Zkontrolují oblasti pod auty, rozčesávají trávu, ve které se skrýváte, a dokonce používají psy ke sledování pachu. Naštěstí funkce “sluchu” vám dává menší přehled o tom, kde se nepřátelé nacházejí a tím hře přidává na atmosféře. Čím dále jste od nepřátel, tím hůř můžete předpovídat jejich umístění a pohyby. Ale jakmile se přiblížíte, může to být cenný nástroj, který Vás ochrání před nebezpečím. Můžete se také napojit na jejich komunikační zařízení při sledování, abyste se pokusili zůstat o krok napřed před objevením. Zůstanete-li na místě tak to bude mít za následek smrt, ale přílišný pohyb znamená, že Vás také jednoduše najdou.
Last of Us II zatím vypadá jako kvalitní pokračování prvního dílu, které vezme to nejlepší co hru prodávalo a přidá k tomu některé moderní herní prvky, perfektně promakaný příběh, staré známé postavy, ale i jejich dabéry a to vše v dechberoucí grafice, která bude z PS4 ždímat naprosté maximum. Je také téměř jisté, že po vydání PS5 o příštích Vánocích, se dočkáme okamžitě remasteru. S prvním dílem to bylo úplně stejné. A jako poslední bonbonek už víme, že hra vyjde opět s kompletními českými titulky, což je určitě skvělá zpráva. Nyní tedy nezbývá než čeká na únor příštího roku!