Dlouhou dobu se vědělo, že nová hra od Warhorse Studio bude spojena s obdobím husitů a nebude si hrát na pohádkovou fantasy hru. Už samotný název hry mnoho lidí překvapil. O způsobilosti tohoto názvu by se dalo dlouho spekulovat, ale to nechme na jiných. My se zaměříme na samotnou hru, protože mnoho českých a slovenských hráčů Danu Vávrovi věří a těší se na ni (mě nevyjímaje). Pokud jste četli některý z Danových posledních blogů, s vydáním hry to nevypadalo nikterak dobře. Velcí vydavatelé o realistickou středověkou RPG hru zdá se ztratili zájem, a tak se Warhorse Studio rozhodlo svůj první budoucí projekt umístit na Kickstarter. Každý totiž při prezentaci očekával všemožné výbuchy a wow momenty. Jenže Dan Vávra se svým týmem dělá realistické středověké RPG bez nějakých příkras a proto se s pochopením u mnoha vydavatelů nedočkal. K překvapení mnoha vydavatelů, s kterými Dan Vávra jednal a neuspěl, hra na Kickstarteru získala za první hodiny podstatnou část peněz z cílové částky. Ke dni dokončování tohoto preview (16. 2. 2014) má Warhorse Studio vybráno už něco přes 780.000 liber, což je skoro 24.000.000 Kč a ještě nějaká částka navíc určitě přibude, protože do konce kampaně na Kickstarteru mu zbývají 4 dny. Samozřejmě jak se kupily peníze na hru Kingdom Come: Deliverance, přibývaly i další body, které bude hra obsahovat. První větší úspěch ve výběru peněz zajistil postranní vedlejší příběhovou linku s hrdinkou v hlavní roli, která jistým způsobem pomůže hlavnímu hrdinovi v hlavní příběhové linii.
Další bod, který se bude ve hře realizovat je nahrání hudby živým symfonickým orchestrem a díky překročení hranice 700.000 liber i velice nákladný motion capturing, díky němuž se dají snímat herecké výkony i dabing souběžně. Dan Vávra spolupracuje na autentických pohybech šermířského umění s mnoha známými jmény historických spolků, a protože kampaň vybrala již skoro 800.000, zahrne do hry i Akademii středověkého šermířského umění a umělecké videa zobrazující souboj s různými středověkými zbraněmi. Navíc nosí v hlavě ještě nápad na vytvoření zvláštního herního módu s názvem Tournament, který by měl zahrnovat ukrutné boje v arénách tak, aby si hráči dosyta užili jejich revoluční soubojový systém, o kterém bude řeč později. V Tournamentu byste si měli vybrat jakoukoliv zbraň a zbroj, vybrat si jednoho či více protivníků a utkat se na život a na smrt v turnaji, který se bude řídit pravidly středověkého boje tak, jako před mnoha staletími.
A protože se Warhorse Studio dušuje, že je v mnoha ohledech jejich soubojový systém unikátní, tak se na něj teď podíváme. Dan Vávra se v jednom z vývojářských deníčků rozpovídal o tom, jak hledali na Googlu a v knihách informace o středověkém umění boje, ale veškeré informace které našli, nešly příliš do hloubky. Proto si najali lidi, kteří se zabývají historickým šermem a nasnímali jejich pohyby při boji větším množstvím kamer. Navíc jedna z kamer byla účastníkovi boje přimontována i na helmu, aby bylo vidět na jeho ruce. Po převodu těchto animací do enginu hry vyladili systém boje natolik, aby hráčům nevadilo, že nebudou vidět postavu při boji z pohledu třetí osoby, ale z pohledu vlastních očí. Více k tomuto tématu dodává Viktor Bocan, který se zmínil, že ve hře budou tři základní útoky a to bodnutí, seknutí a jeden speciální. Tělo nepřátel je navíc rozděleno do šesti zón, na které se můžete zaměřit. Jak dále dodává, hráč se bude muset naučit správně načasovat útoky a krytí, chce-li být v boji úspěšný. Pokud se mu například v daný okamžik podaří vykrýt protivníkův úder, rozhodí jeho stabilitu a může lépe útočit na jeho slabiny. Ovšem soubojový systém v této hře půjde ještě dále. Můžete totiž protivníkovi naznačit, že útok půjde z levé strany a vzápětí provést útok ze strany opačné. Velkou roli bude hrát také výdrž. Ve středověku totiž nebylo výjimkou, že rytíři na sobě nosili těžké zbroje a potýkali se tak s nedostatkem sil pro dlouho trvající boj. To znamená, že boj bude rozhodně o taktice. Navíc do hry kromě tupých a sečných zbraní přibude i luk.
Ale teď už k náplni herního světa. Příběh bude rozdělen mezi tři samostatné hry a první díl s názvem Kingdom Come: Deliverance se odehrává v roce 1403. Díky tomu, že ve hře nenajdete žádné fantasy prvky a magii, budete si moci vybavit, jak to ve skutečnosti ve středověku chodilo. Rázem například zjistíte, že opravdu ne každý je vyvolený hrdina, který je schopen zničit zlo ukrývající se někde v jeskyni. A tím se dostáváme k rozlehlosti herního světa, který by měl být dle slov Tomáše Blaha perfektně detailní. Hráč se tak může dle libosti toulat po lesích, lukách a vesnicích, přičemž ze začátku hry se logicky nedostane například do pánských sídel či hradů. Navíc hlavně ze začátku hry bude hráčova postava slabá svou tělesnou konstitucí (i když budete hrát za syna kováře a čekají vás i kovářské mini-hry) a nebude toho moc umět. Jak naznačuje Martin Klíma, stačí, aby zafoukal větřík, postava může nastydnout a umřít. A pokud budete hledat nějaký otazník nad hlavami středověkých obyvatel s cílem splnit si nějaký úkol, v této hře s takovými berličkami nepochodíte. Navíc má hra Kingdom Come dotáhnout chování všech NPC postav opravdu k reálnému chování živoucích lidí. Uvedu příklad – v jedné vesnici (říkejme ji třeba Ratiboř) máte za úkol získat informace od dotyčného člověka. Ale protože jste díky toulání v lukách a hájích tak zvaně zatmněly, dorazili jste do Ratiboře až někdy pozdě v noci. Pokud se rozhodnete daného člověka vzbudit, musíte od něj čekat adekvátní reakci. Nebude však lepší nechat dané věci až na ráno a raději se ubytovat v místním hostinci? Rozhodnutí je samozřejmě na vás, ale ukazuje to, jak mají vývojáři hry pěkně promyšlený systém chování NPC postav.
Viktor Bocan se dále zmínil, že například u dobývání hradu může každý hráč zažít odlišný zážitek, protože hráčům je nabídnuta volnost v rozhodování jakým způsobem se na dobývání hradu připraví. Někdo preferuje vrhnout se do boje a všechny rozsekat svým obouručným mečem. Jiný hráč může například zvolit taktiku sabotáže před hlavní bitvou o hrad. Nebo můžete zkusit stráže u hlavní brány uplatit, aby vám nechaly otevřeno, abyste nemuseli šplhat na hradby hradu po žebřících. Navíc má hra obsahovat určitý ekonomický systém, kdy se například mezi váš meč a tělo nepřítele připlete nebohý obchodník a v zápalu boje ho připravíte o život. Díky tomu mohou za určitý čas ve městě docházet suroviny a napadá mne, že bychom se o tuto nepříjemnou situaci mohli coby hráči postarat. Je také známo to, že je Daniel Vávra přikloněn k tomu, že si hru Kingdom Come: Deliverence vydá sám jak na počítače, tak na konzole PlayStation 4 a Xbox One, což je z pohledu zajetého modelu vývojář – vydavatel malá revoluce.
Padly také konkrétní zmínky o technických specifikacích verzí hry, která poběží na konzolích. Vývojáři chtějí dosáhnout toho, aby na PlayStation 4 a Xbox One hra běžela bez problémů v rozlišení Full HD a 30 snímcích za sekundu. Hra vychází téměř za dva roky, a proto budou muset být port na konzole osekán. To se týče hlavně dohledu a možná dojde i na menší počet NPC postav na scéně, to se však ještě uvidí, dodal Tomáš Blaho. Samozřejmě celému týmu držíme palce a za sebe musím dodat, že se na hru týmu Warhorse Studio velmi těším.
Tady to vidíte. Kapitalistický hnusáci z vývojových studií se na něj vykašlali a jen díky lidem bude nejspíše po Mafii další super česká hra. Bohužel můj noťas je už děda tak snad za pár let :)
Dobry den vážení diváci. Vítám vás u staršího videa ze hry Resident Evil : Revelations . Je to humorné video kde dělám šílené věci . Takže doufám, že vám video bude líbit. Jestli ne tak to je váš problém. Budu rád za každý like, komentář a odběr. Budu se těšit u dalších videi
https://youtu.be/BwtnxJQnTPg
až na to, že Vávra řekl na začátku blogu, že s vydavateli dosáhli dohody..... pokud nasbírají částku 300 000 tak do toho s nimi vydavatel půjde, takže to byl cílem kickstarteru.... protože ta hra bude stát více než 24mega
Daniel Vavra se nakonec dohodl s investorem, ze pokud vybere na Kickstarteru 300.000 £, investor projekt plne zafinancuje. Hru si bude Warhorse studio vydavat samo, tedy bez vydavatele.
(y)
Trochu netradičné oproti tomu čo hrávam. Ale to asi preto že mám nanič notebook. :D
Nechutnost dnešní doby. Lidi nemají co žrát ale 10 mega na hru se vybere hned -_- ...a evropa se pomalu plní muslimama co už brousí meče....rakousko cca 600 000 muslimů...německo cca 7-8 milionů....anglie 3 miliony...francie no comment
hra bez nějakých fantasy sraček a z období středověku! Přesně taková hra tu chybí. Těším se moc, snad jim to vyjde a kvůli penězům to nebudou muset osekávat a prodlužovat dobu vydání.