Killing Floor vznikl ve své původní podobě jako pouhá modifikace na Unreal Tournament 2004 a to před více jak deseti lety. Pro svůj ohromný úspěch přinesl rok 2009 retail verzi a dnes je hra se svou širokou a zcela věrnou základnou dostupná i na Steamu. Za nápaditým originálním módem, kterým to vše začalo, stojí vývojářské studio Shatterline Productions. To však následně předalo hlavní otěže při vytváření Reatil verze malému americkému studiu Tripwire Interactive, jenž čítá na pouhých padesát zaměstnanců a od roku 2005, kdy vznikli, bude nový Killing Floor 2 jejich terpve pátá hra.
Killing Floor 2 bude znovu těžit především z pořádné akce a příběh bude až jakonezbytný doplněk. Dění hry zasazeno pouhý měsíc po dění prvního dílu, teritoriálně umístěno do Evropy, kde zavládl naprostý zmatek. Odehrála se tu totiž katastrofa biotechnického experimentu, následkem čehož veškerá komunikace přestala fungovat,vláda i politický systém je zcela roztříštěn a armádní jednotky už pěkně dlouho nikdo ani nezahlédl. Celá evropská unie je jako paralyzována a žádná pomoc není v dohledu. Nastal snad konec světa? Ne tak docela.
Skupinu odvážných žoldáků i obyčejných občanů spojilo rozhodnutí udělat této rychlé expanzi krvelačných příšer pořádnou přítrž. Odvážně si to namířili napříč Evropou přímo skrze nejzamořenější oblasti, aby zde nastolili pořádek a zachránili lidstvo. Dle slov samotných vývojářů našli velkou inspiraci v sérii Soldire Fortune.
Pokud jste nehráli první díl Killing Floor, pak vězte, že se vlastně jedná o 3D hororovou střílečku z první osoby, kde bojujeme sami či se spoluhráči v coopu proti vlnám nejrůznějším typům ohavným zrůd, obvykle zakončených bossem. Tento základní rámec také zůstane zachován a my si prostřednictvím až šesti hráčů (ale možné je hrát i v režimu jednoho hráče) užijeme mnoho nového, ať už to jsou zbraně, nepřátelé či novodobé podání krve.
Z dostupných informací je zřejmé, že v řadách nepřátel narazíme jak na oblíbené nepřátele z minulého dílu, tak na zcela nové kousky. Těšit se například můžeme na Clota, takového vyššího a nebezpečnějšího Gluma, rychlíka Slashera, jenž je Clotovi dosti podobný a zvláště ohavný je pavoučí monstrum Crawle, lozící kdekoliv po stěnách. Cyst naproti tomu vypadá jako naprostný pomatenec, ale pozor si určitě budeme muset dát na Fleshpounda, obra dřímajícího místo rukou rotující série nabroušených bodců. Dále objevíme tlustého Bloata, dřímajícího v každé ruce sekáček a plivajícího tuny toxického slizu. Naproti tomu je Gorefast vybaven jedním dlouhým mečem, kterým nejčastěji jednou sekne, čemuž se stačí vyhnout a nastává čas na protiútok. Hodně pozornosti ze strany hráčů bude potřeba vinou Stalkera, jelikož umí být neviditelný, extrémně rychlý a není vůbec lehké jej zasáhnout. Husk to naopak se svým plamenometem a odolností vezme přímo. Posledním zmíněným je Siréna – ano hádáte správně, její zbraní bude hlasité pištění, které má však omezený dosah a tak se stačí na chvíli vzdálit. Monstra mají údajně být mnohem chytřejší a pracovat dle vlastních strategií jako tým.
Proti této armádě bychom měli mít na výbrěr z pestrého arzenálu, abychom měli vůbec nějakou šanci. A taky jej dostaneme! Zbraně pokryjí snad všechny myslitelné typy zbraní, od armádních kousků jako jsou klasické samopaly, pistole, kulomety, přes slavné historické zbraně až po futuristické mašiny přímo z rukou šílených vědců. Zbraně mají být zpracované do nejmenšího detailu. Abychom byli konkrétnější, stoprocentně bude možnost mít plamenomet, Ak-47 i zbraň střílející disky ostré jako břitva.
Nově se ale autoři hry navrací ke zbraní na blízko, které umožní bližší a živější zážitek z boje. Kromě tupých zbraní, které nepřítele rozmáznou plošně, tu máme ty nejostřejší kousky, které soupeře přeseknou přímo skrz. Mezi takové zbraně se řadí například nůž, skalpel a obzvláště dobře vypadá samurajský meč, jímž lze nestvůře useknout hlavu již při jeho vytahování. Některé zbraně mají pro lepší vizuální efekt svítící části a ono to nakonec skutečně vypadá dobře. Kromě líbivých útoků lze zablokovat i dotírající útoky nepřítele. Jakmile třeba svým mečem zablokujeme protivníkův útok, je na chvíli vyveden z rovnováhy, takže je asi na tři sekundy paralyzován.
Za jeden z nejdůležitějších pilířů hry vývojáři označili věrné podání krve. Když se vývojáři ve svém video deníčku vášnivě a zaujatě rozpovídali o krvi, zdálo se, že jsou jí doslova posedlí. Každá nestvůra bude složena z 22ti jednotlivých kusů, což umožní je v důsledku boje téměř rozpitvat na malé kousky. Kusy těla lze oddělovat i z již mrtvých nestvůr ležících na zemi. Možnost rozsekání na kusy, odstřelení částí soupeře a záplava mozků i orgánů všude kolem vypadá zvláště brutálně, ale také barvitě a věrohodně. Dle prvních dojmů hra skutečně živé atmosféře skutečně dostojí. Jen těžko lze slovy popsat, jakou paseku z krve nadělá takový vybuchující granát v davu nepřátel.
Pro ještě větší zvýraznění krve jsou situace, kdy se zpomalí čas a celý svět se zobrazí černobíle, ovšem kromě červené barvy. Vynikat ale nebude pouze krev, ale i jiné červené záležitosti jako plakáty na stěnách, koberce a podobně. Dohromady to totiž vypadá vizuálně velice hezky. I tentokrát se hráči dočkají perků, neboli jakýchsi tříd. Samozřejmě i ty jsou obměněny a vylepšeny.
Killing Floor 2 přináší novinky, ale zároveň se v základu snaží zůstat v časem ověřeném rozhraní. Žádné revoluční změny se tak konat nebudou. Grafická stránka se ale zlepšila k nepoznání a to i díky použitému nemálo upravenému Unreal Engine 3 (v KF1 byl použit Unreal Engine 2). Pokud máte rádi hororovou atmosféru a zabíjení nekonečných řad netvorů po boku spojenců, budete kromě chuti k hraní potřebovat také Windows, SteamOS či PlayStation 4. Tentokrát bude mít bohužel smůlu Linux, který je u prvního dílu podporován. Datum vydání je dosti ze široka udáno na rok 2015.
si snad robíte piču??za každej klik reklama??Zmrdi zasraný..pojebane hovada,zkurvenci,ne že ste dojebali klienta,,,vy zmrdi..HOWGH..