Popravdě, první díl Kane and Lynch nebyl takovou peckou, jaká se od autorů série Hitman a skvělé střílečky Freedom Fighters čekala. Dánští IO Interactive slibovali opravdu dospělý a brutální zážitek s dvojicí antihrdinů k pohledání, což do značné míry splnili. Ovšem tak nějak už jim ujel důraz na to ostatní, tedy příjemné ovládání, jež by hráče maximálně podporovalo, nikoliv místy otravovalo a nakonec i na samotný obsah. Ten sice nebyl špatný, ale do hvězdných výšin mu ještě dost chybělo. Na druhou stranu si vůbec nebylo těžké představit, že by Kane and Lynch s trochou té práce navíc mohlo být skvělou hrou. A ačkoliv je to vždy jen takový hypotetický povzdech, tvůrci mají – pokud vydavatel dá – šanci proměnit ho v realitu v dalším díle. A v tomto případě vydavatel Eidos dal, ostatně byl by hloupý, kdyby nedal – přes veškeré výtky Kane and Lynch komerčně uspěl, což u nových značek zdaleka nebývá pravidlem, a co více – vyhlédli si ho pánové v Hollywoodu, kteří ho míní uvést na plátna kin. Druhý díl je tedy jen a jen logickým vyústěním, navíc s výhledem na to, že nepůjde jen o nastavovanou kaši, ale o poznání odladěnější a lepší produkt, než jakým byla jednička.
Kane and Lynch 2 navazuje na události prvního dílu s určitým časovým odstupem a dá se říct, že s nimi zase tolik nesouvisí, byť tu samozřejmě důležité styčné linky najdete. Podstatnější však je, že děj druhého dílu bude držet sám o sobě, takže si ho mohou vychutnat i hráči, kteří strastmi jedničky neprošli. Zatímco v originále hrál ústřední roli Kane, kterému sekundoval schizofrenický Lynch a popichoval ho opravdu bizarními narážkami, tentokrát se role obrací. Lynch se stává hlavní postavou a odebírá se do Šanghaje, kde si potřebuje vyřídit účty. A jelikož se mu tak dobře dělalo s Kanem, osloví také jeho, jestli do toho nechce jít s ním. Kane kývne, protože chce obstarat nějaké peníze pro svou dcerku. Lynch je pochopitelně šílený a neschopný připravit úspěšný plán své akce, takže se vše brzy zvrhne v lítou sérii přestřelek, jež jdou duu antihrdinů ale řádně od ruky.
Už podle obrázků poznáte, že se druhý díl od toho prvního v lecčems liší. Kromě temnějšího prostředí v neony prosvětlených uličkách Šanghaje si užijete také zcela nové stylizace, která tak trochu záměrně shazuje sama sebe. Autoři si totiž vzali inspiraci z oblíbených streamovaných videí na internetu se všemi jejich kazy a vadami. Nenechte se zmýlit – Kane and Lynch 2 poběží v HD, ale zároveň si budete připadat jako v nějaké zaprášené gangsterce. Kamera je přilepená velmi blízko dění, zhruba za zády Lynche a často se bude v líté akci hodně třást. To doplní vizuální artefakty, na které narazíte takřka všude. Když vás někdo zasáhne, vypadá to, jako by se ztratilo kus obrazu, jelikož krev je záměrně pixelovatá a rozostřená. To vše bude okořeněno výrazným světlem zářícím do noci. Autoři tvrdí, že jejich cílem je vytvořit dojem videa nahrávaného přímo hráčem na malý foťák. S Kanem a Lynchem strávíte celých herních osmačtyřicet hodin, v nichž se hra odehrává a toto vytříbené duo budete sledovat v akci, při přechodu z akce ke konverzaci a zase zpět k akci.
Samozřejmě je na každém, zda bude považovat novou stylizaci za krok k lepšímu, nebo zda mu naopak příliš nesedne. Je však pravdou, že tímto se autoři velmi dobře odliší od všech možných stříleček aspirujících na fotorealističnost a přehnaně čistý vizuální výraz. Tohle bude opravdu drsný zážitek, a grafika by v tom měla hrát důležitou úlohu. Je tu ale ještě druhé – neoficiální – vysvětlení, proč se IO Interactive k něčemu takovému uchylují. A tím je, že kdyby se pokoušeli o grafiku jako konkurence, zřejmě by zapadli. Už první díl Kane and Lynch vypadal na svou dobu docela zastarale a podle všeho nedošlo ke změně enginu. Určitou nezamýšlenou nedokonalost se tak tvůrci rozhodli záměrně zamaskovat.
Pokud jde o samotnou hratelnost, dobrý obrázek si můžete udělat už z prvního dílu. V této oblasti se totiž dvojka zase tolik lišit nebude. Opět tak půjde především o dynamické přestřelky, které by však tentokrát měly být lépe hratelné, a to především proto, že krycí systém, jenž minule příliš nefungoval, se dočkal kompletního přepracování. Nyní by tak, coby takřka plně automatizovaný, měl být naprosto přirozenou součástí herního zážitku a hráči s ním budou moci počítat. Už několikrát se přitom ukázalo, že především pro akce hrané z pohledu třetí osoby je krycí systém velice důležitou esencí. Nakonec, podívejte se třeba na Gears of War, které je na využívání úkrytů založeno. Ve hře se podíváte jak do interiérů, tak do exteriérů, ovšem opět platí, že pohyb je velmi svázaný a nutí hráče k neustálému postupu vpřed, což ale není na škodu, pokud od hry neočekáváte v první řadě volnost a možnost rozhodnout se, jak danou situaci vyřešíte. Příjemné je, že celá řada překážek není definitivních a dají se po čase rozstřílet. To znamená, že ani hráč ani jeho protivníci se za nimi nemohou schovávat věčně a musí být do jisté míry neustále v pohybu. Může se také stát, že nápor nepřátelské střelby vás srazí na zem. Tehdy je možné odplazit se do úkrytu nebo neohroženě vstát (a nechat se zřejmě rozstřílet).
Příjemnou zprávou jistě je, že si celou hru budete moct zahrát nejen s umělou inteligencí ovládaným parťákem, ale také s živým kamarádem, a to jak ve split-screenu, tak online. Chybět by neměl ani oblíbený multiplayerový mód zvaný Fragile Alliance (křehké spojenctví), v němž se hráči rozdělí na poldy a zloděje, přičemž druzí jmenovaní se mohou mezi sebou zrazovat, což zvýší jejich finální zisk, pakliže jim takové chování vyjde. Zrazení spoluhráči se však následně respawnují na straně poldů. Čím více lidí zradíte, tím větší odpor proti vám bude.
Jak se zdá, Kane and Lynch 2: Dog Days bude titulem, který má co nabídnout. Opět se můžete těšit na dospělý zážitek, tentokrát v popředí se šíleným Lynchem a hodně brutální výjevy. Ty by měly být navíc zdůrazněny drsnou grafikou. Největší otázkou však je, zda se tvůrcům skutečně povede vyladit systém ovládání a krytí a vylepšit hratelnost. Pokud ano, mohla by to být výborná akce. Dozvědět bychom se to měli ve druhé polovině tohoto roku na PC, Xbox 360 a Playstation 3.