Když byla ve druhé polovině května oficiálně potvrzena spekulace, že si Valve plánuje koupit drobný vývojářský tým Campo Santo, v jehož zákoutích se schovává necelý tucet nadšenců do tvorby her, řadě fanoušků tohoto nezávislého celku přeběhl mráz po zádech. Ze stolu totiž nebyla shozena myšlenka, že by tento obchod mohl ohrozit vývoj připravovaného kousku In the Valley of Gods, jenž byl oznámen teprve v prosinci minulého roku při příležitosti udělování cen The Game Awards. Sami vývojáři naštěstí prostřednictvím svého blogu téměř okamžitě uhasili jakékoliv obavy vyjádřením, že na hře i nadále aktivně pracují a nový vlastník nic nemění na tom, že jde o jejich stoprocentní prioritu. My se v dnešním menším preview rozhodli podívat na vše, co o chystaném In the Valley of Gods zatím víme, a popřemýšlet nad tím, jakým směrem se tvůrci s tímto projektem vůbec hodlají vydat.
Přestože vývojáři, kteří nalezli útočiště v kancelářích Campo Santo, mají zkušeností z práce na všemožných hrách hromady, studio jako takové má zatím na svědomí pouhý jeden titul, jímž je, jak mnozí z vás jistě vědí, populární kousek Firewatch, s nímž dorazilo na trh v roce 2016. Přestože z pohledu zasazení a příběhu novinka s premiérou studia společného nemá doslova nic, řekli bychom, že Firewatch je velice dobrým ukazatelem toho, co můžeme od In the Valley of Gods očekávat. Dvojnásob to pak platí pro vizuální zpracování hry a její pojetí vyprávění z pohledu první osoby, o čemž jsme se dostali příležitost přesvědčit již v prvním traileru na chystaný titul. V obou případech je zcela zřejmé, že byli tvůrci se svým výkonem minule spokojení, což jim nemůžeme vyčítat.
Kde se vůbec údolí bohů citované v názvu hry nachází? Nejde o nic jiného než o odkaz na ztracené fiktivní místo vprostřed egyptské pouště, kam se v rámci hry vypravíme, abychom odhalili jeho poklady a tajemství. Titul se odehrává ve druhé polovině dvacátých let minulého století, tedy v době krátce po objevení Tutanchamonovy hrobky i mnohých dalších archeologických zjevení, jež otřásly světem a jeho vnímáním Egyptu jako jedné z nejdůležitějších kolébek naší civilizace. Stejně tak jde o dobu, v níž se začal prudce rozvíjet svět kinematografie, což vyústilo v nálož experimentálních snímků vybočujících z řady v každém myslitelném ohledu. A právě tato dvě témata hodlají tvůrci ve své nové hře využít a vyždímat z nich naprosté maximum.
Do centra dění titul staví dvojici dobrodružek, kolem jejichž vztahu bude příběh z velké části rotovat. My se objevíme v těle Rashidy, cestovatelky a filmové tvůrkyně, která byla předchozími neúspěchy donucena zanechat řemesla a vydat se po odlišné životní dráze. Nikdy však nezapomněla. Poslední šancí na dobrodružný život, který jí tolik chybí, se stala výprava se Zorou, bývalou kolegyní Rashidy, s níž se však naposledy nerozešla úplně v nejlepším. Ve skutečnosti se naše hrdinka zařekla, že se Zorou už v životě nic nepodnikne. Není ale žádným překvapením, že ji lákavé dobrodružství donutí zapomenout na společnou minulost a rozhodne se do egyptské pouště přece jenom vypravit. Dvojice tak má před sebou cestu plnou bájných památek a nikdy předtím neprozkoumaných hrobek. Zda je to ale dost na to, aby Zora a Rashida nalezly cestu zpátky k sobě, je otázkou, kterou nám zatím jen tak nikdo schopen zodpovědět není.
Jak už jsme naznačili v jednom z předchozích odstavců, z pohledu hratelnosti je od In the Valley of Gods možné očekávat návrat k předchozí hře tvůrčího týmu. I v tomto případě bude titul stavět na čistě singleplayerovém zážitku, jenž nám bude servírován z pohledu první osoby. Lesy byly nahrazeny nekonečnou pouští, jež však také skrývá hromadu míst čekajících na objevení a důkladné prohledání. Centrálním prvkem hry je 35 mm kamera, na níž bude naše hrdinka příběh a okolní svět zachycovat. Už v oznamovacím traileru jsme dostali příležitost spatřit první z mnoha překrásných snímků, jež na své cestě hlavní hrdinky pořídí. S ohledem na práci se světem, jakou Campo Santo předvedlo už ve Firewatch, věříme, že dalších takových bude pěkná spousta a vždy se jim podaří sevřít srdce. Sami tvůrci tvrdí, že vytvoření monumentálních kulis se při tvorbě této hry stalo jednou z jejich priorit. A my věříme, že prostředí, s nímž přijdou, bude od první do poslední sekundy zcela okouzlující.
Ačkoliv se In the Valley of Gods zdá být trochu méně umělecké a mnohem více příběhové, dovolili bychom si říci, že nám v určitých ohledech titul připomíná i cenami ověnčený nezávislý kousek The Journey. Tvůrci se netají ani určitou mírou inspirace v dobrodružných filmech s Indianou Jonesem v hlavní roli. Zároveň však tvrdí, že nechtějí, aby se ze hry stala pohádka. Příběh a postavy budou drsné, lidské a můžeme předem počítat s tím, že nás nejednou zaskočí. Co si z toho všeho vzít? Dle našeho názoru má každý hned na první pohled určitou představu o tom, zda je In the Valley of Gods titulem stvořeným pro něj, nebo by se měl poohlédnout raději po něčem jiném. V každém případě věříme tomu, že tvůrci z Campo Santo vědí naprosto přesně, co jejich fanouškům líbí, a přesně s tím také v průběhu příštího roku přijdou. Zatím máme jistotu pouze v tom, že hra dorazí na PC, očekávat však můžeme i brzké oznámení dalších platforem, na nichž by se hra měla objevit. Nedivili bychom se, kdyby se mihla třeba na některé z konferencí v průběhu letošního ročníku E3. I kdyby se tak ale nestalo, je jasné, že se máme na co těšit.