Všichni, kdo dělají hry, tak o nich pak mluví jen v dobrém. Je to pochopitelný marketingový tah a možná bychom jim to neměli ani mít za zlé. Kupříkladu u této hry je slyšet, že konečně naplní očekávání všech hráčů, sny, které sníte někdy okolo dvaceti let. Může to být pravdou, ale ihned vás napadne otázka, proč by tomu tak mělo být. Hlavní devizou této hry je voda. Možná to zní divně, ale právě voda byla to první, co bylo pro tuto hru vyvinuto. Engine, který to všechno bude muset zvládnout, se překvapivě jmenuje HydroEngine a díky němu by se voda měla chovat přesně tak jako v reálném světě. Abyste dosáhli uspokojivých výsledků v takto náročné věci, docela dlouho to trvá. Samotní autoři přiznávají celých pět let vývoje, takže nejde o žádnou rychlokvašku. Simulací tekutin, kterou v této hře v podstatě uvidíte, se takto dlouho zabýval jeden doktorand, akorát že pro uvedení do hry a pro širokou veřejnost nastal čas až nyní, kdy jsou PC přeci jen o něco výkonnější.
Aby hra opravdu byla něčím lepším by mělo také zajistit to, že například na umělé inteligenci pracuje člověk, který ji dělal pro Rainbow Six Vegas apod. Tento herní počin si již nyní hraje na obří událost a možná k tomu má i důvod. Příběh inspiroval Thomas Malthus, což byl podle všeho velký myslitel a zabýval se osudem lidstva. Autoři ho sem dosadili proto, jelikož se chtěli vymanit z neosobních postav, které provází většinu her. Možná si toto jméno vybavíte spíše ve spojení s jeho teorií a to, že lidská populace roste rychleji, nežli je schopna se uživit, což je v podstatě pravda a dokládají to denní případy úmrtí kvůli hladu. Ve hře se nesetkáme přímo s tímto pánem, který už je nějaký ten pátek v pánu, ale našlo se dost lidí, kteří jeho teorii podporují a tak trochu si ji vzali za své. Nebylo by asi správné nazývat tyto lidi hnutím, ale tito přívrženci se rozhodli, že stav je již neudržitelný a dvanáct biliónů obyvatel je prostě moc. Chtějí to všechno zredukovat na pouhých půl bilionu obyvatel.
Zprvu se tyto teorie zdály jako holý nesmysl a z dnešního pohledu můžeme říci, že mu to moc nevyšlo. Není to tak docela pravda, protože onen pán nemohl předpovídat klonování „jídla“, užití pesticidů a jiné triky ke zvýšení potravinových zásob. To všechno je hezké, ale stejně to jen oddaluje to, že jednou prostě nebude co jíst. Ve hře to je řešeno tím způsobem, že lidé se vydávají hledat nové zdroje potravin pod vodu. Ne tak jako dnes, ale daleko hloubavěji a dokonce na to vznikla samostatná organizace zvaná Nanocell. Vše je zatím ve stadiu výzkumu a první výsledky jsou pečlivě utajovány, avšak co by se stalo, kdyby unikly na veřejnost? Hrou vás potáhne vlákno příběhu, které bude začínat opravdu na začátku. Nepřijdete tak do rozjeté hry, ale hezky zapadnete do událostí, díky kterým se to postupně dobře rozjede. Autoři zmiňují spjatost příběhu s hratelností a také to, že příběh, který pro nás mají nachystaný, je opravdu obřích rozměrů.
Podle všeho zde budete hrát za postavu Kate, která se bude vyvíjet současně s tím, jak budete procházet hrou. Samozřejmě zde najdete i neherní postavy, ale autoři opět říkají, že nikdo z nich nebude anonymní a všechny z nich budou mít svou vlastní roli ve hře. Jejich počet můžete očekávat v řádů stovek a opravdu všichni by měli mít své vlastní vlivy na hru a svůj příběh. Pokud například někoho zachráníte, bude to jistě mít vliv na další události ve hře. Ta se bude odehrávat z větší části pod vodou ve věci zvané Queen of the World. Záměrně jsem napsal věci, protože si to zaslouží svůj vlastní komentář. Není to jen tak nějaká ponorka, ale komplex, který by se nemusel stydět za označení plovoucí město. Začnete na povrchu, ale záhy jste posláni dolů na palubu A. Komplex je složen ze dvou hlavních částí, každá z nich je daleko větší než cokoliv, co dnes pluje po moři. Je to záležitost pro ty nejbohatší lidi, opravdu byste na to neměli. Nikdy nevplouvá do teritoriálních vod, takže zde nejsou žádné daně ani kontroly.
Zní vám to úchylně? Údajně má být něco podobného opravdu v budoucnosti spuštěno, nemám o tom žádné informace, jen reprodukuji slova autorů. Samozřejmě to nebude tak obrovský projekt jako tento herní. Paluba A je v podstatě technické zázemí této parády. Je tvořena čtyřmi celky, každý z nich velikosti menšího mrakodrapu. Jsou čtyři právě kvůli tomu, kolik je společností stojících za tímto projektem. Ty jsou pak považovány za otce celé této myšlenky, ale to spíše pro zajímavost. Další paluba je na úrovni hladiny, má své přístavy, pláž, doky a vojenská zařízení. Zatím není do detailu známo, co všechno ještě na lodi bude, ale podle všeho skoro veškeré věci, na jaké dokážete pomyslet. Dobrou zprávou pak je, že autoři mají nástroj, s jehož pomocí se jim celkem dobře generují jednotlivé místnosti a prostředí, takže se nemusíte bát málo míst k prozkoumávání.
Příběh bude rozdělen do jednotlivých sekvencí a ty vám budou dohromady pomalu dávat celou zápletku. Nepřáteli vám kromě samotné vody budou také Katiny představy, které má ve své hlavě. Ty by podle všeho měly být hezky zpracované a dostatečně děsivé. Dalším typem nepřátel pak budou tajné projekty, které se v tomto podvodním světě uskutečňují. Možná už jste si zvykli z filmů a knížek, ale pokaždé, když se někde něco tajně tvoří, je tu jistá pravděpodobnost, že to uteče. Neherní postavy, které zde potkáte, vám také občas budou dočasnými přáteli. Bude se tak stávat hlavně ve chvílích, kdy budete potřebovat pomoci s nějakou zapeklitou věcí, ve které bude potřeba více rukou než dvě. Prostředí bude plně dynamické, čímž myslím, že je možné se vyřádit jak je libo. Všechno se bude dát rozbít, ale hlavně také slézt. Ano, autoři vyvíjí speciální šplhací systém, díky němuž nebudete limitování jen tím, kam se dá chodit. Všechny věci budou mít nadefinované své materiály a tím myslím nejenom textury, ale taktéž „fyzicky“. Krom toho také vlastní těžiště, které se bude měnit poté, co je třeba namočíte apod.
Kate Wilson. To je celé jméno vaší hlavní postavy. Jste chyceni na nepřátelském území a budete se snažit uniknout. Díky vašemu vzdělání se umíte probourat do počítačových systémů nebo sbírat jednotlivé věci, které potom složíte v nějakou užitečnou. Umělá inteligence nepřátel by podle všeho měla být na úrovni a budou si všímat takových věcí jako jsou odemčené dveře tam, kde by měly být zamčené apod. To je na jednu stranu velmi nepříjemné, na stranu druhou toho můžete využít i ve svůj prospěch a nalákat tak nepřátele do předem připravené vodní pasti. Zprvu asi nebudete chtít, aby docházelo k osobním střetům s nepřáteli, takže budete volit smrt oklikou, později se ale dostanou ke slovu i zbraně. Krom nich zde bude samozřejmě inventář, díky němuž pak můžete kombinovat předměty jak jsem již psal.
A o co vlastně půjde? Hlavně o to přežít. Noví stoupenci Malthusova učení totiž chtějí tento přepych na vodě potopit a zničit tak Nanocell, který se snaží vymyslet způsob přežití pro všechny obyvatele. No dobře, jen pro ty, kteří na to budou mít. Vaše smůla bude v tom, že se na stejném místě budete nacházet přesně v tu dobu, kdy se pokusí o potopení onoho celku. Tato hra je plánována až na příští rok po prázdninách, ale podle všeho, co je z ní zatím vidět, bude asi stát za to.
to nevypada vubec zle :D
Trochu mi to připomíná Tomb Raidera pod vodou, ale asi to tak nebude :)
vypada to hodne dobre, a vypadato ze se u toho budem i hezky baaat :)
Vypadá to spíš Unreal než Real ty kapaliny..
Neni vam divny, ikdyz je tam tolik vody, ze ty predmety a steny a postava, nejsou mokry? a ta voda je az moc pruhledna az jakoby ze silikonu, trosku unreal :O jo na screenu 20 a 21 je bug s trubkama tak hledejte :)
pozn.: u počtu obyvatel myslíte americkými biliony evropské miliardy, že? jinak by to bylo imho trochu moc
Njn,Amíci neuměj do tolika napočítat a wotchko nad tim zrovna asi taky moc mozek nepotrápil ;)
;P
jj je tam ! :)
proc tam pise bilion copak je to cesky cislo ? (vazne, mame v cestine bilion nebo je to jen americka miliarda?)
Lidi umírají na hlad bo mají smůlu že se narodily v africe a spol. Západní země mají naopak jídla nadbytek.
možná na to autoři jen zapomněli a nebo to nevědí. Jak říká Archimédes: "Tyč do vody ponořená jeví se jako zalomená...." no a na skrínech jsou linie stěn a trubek pod vodou naprosto stejný jako nad ní...
možná to nebyl Archimédes :D:D ale to je je jedno... proste zapomněli na lom světla pod vodou no :o)
Archimedes néé:)
ale jinak se na tu hru těším:) konečně nějaký....vodní svět:)
konečně vodní svět? a co je teda potom Bioshock?
To vypadá dobře ta hra, ale ta voda je fakt tak trochu silikonová.
Ano, věděl jsem, že hned někdo napíše o Bioshoku;) ale ten bude takovej jako akčnější:) krom toho v Bioshoku ta voda nehraje takovou roli;)
První hra ve který vydím takhle dobře udělaný celkově všechny kapalný prvky ... je to fakt paráda ... GOOOD GAME
jak je tam ta voda tak to bych asi nedokazal... kdyby tam ta voda nebyla tam mozna ale ... ta predstava ze se nemuzes otocit a ze ta voda najednou zacne stoupat je strasna :-O
Teda mě to spíš připomíná nějakej budget.
v čechách je bilion 1000 nasobek miliardy..
hmm takze jestli je na zemi 20 000 000 000 000( 2x10na13) a oni chcou jen 500 000 000 000(5x10na11) ? ?? to je blbost to je straaasne moc takze redaktor to myslel jako miliarda
no voda je dost povedena , ale jinak je to nic moc
takovy depresivni... a podle tech screenu takovy vo nicem - v poldovy (napriklad) by snad vsude nejaky lidi ale tady na screenech jenom ta marka s neuveritelne zarizlima kalhotama :)
Já si myslím že nemci už vyrábí docela namakaný hry a že hydrophéna patří k nim,
to neni hydrofónie ale hydrofóbie - panicky strach z velkeho mnozstvi vody na jednom miste (teda myslim ... sklenicka tem lidem nevadi)