Jak se říká: dějiny se opakují. A právě tohle rčení chtějí nyní potvrdit i hodně zkušení tvůrci ze studia inXile, jež pod vedením vydavatele Bethesdy plánují herní návrat ke klasikám RPG žánru. Ovšem do svého projektu Hunted: The Demon’s Forge zároveň chystají i moderní prvky a trendy této doby. Hned takhle z počátku si můžeme na rovinu říci, že rozhodně nepůjde o revoluční titul, ale spíše zajímavý a teoreticky hratelnostně dost lákavý mix. Tomuto projektu šéfuje Brian Fargo. Docela známá osobnost, která se aktivně pohybuje v herním průmyslu od osmdesátých let. Právě vývojářské studio inXile tento chlapík založil společně s dalšími odpadlíky z potápějící se lodi jménem Interplay. Doposud má studio na svém kontě několik iPhone her, ale pracovali také společně s Codemasters na nadějné střílečce H$ist, která nakonec skončila fiaskem a byla zrušena, jak jsme vás informovali v této novince. Co bylo to bylo, nyní tvůrci tuhle minulost vůbec neřeší a hledí se zdviženou hlavou směrem do budoucna, kde se třpytí právě Hunted: The Demon’s Forge.
Tento nový a vlastně vůbec první počin studia inXile nachází inspiraci v celé řadě starších her. Vůbec největší podobnost je asi s Diablem, ale nebudou zde chybět i prvky z akcí jako třeba Gears of War, Army of Two nebo zase z úplně jiného soudku by byl Mass Effect 2. Hlavním cílem Bethesdy, která byla coby vydavatel odhalena teprve nedávno, je přinést na scénu opět tradiční akční hru z pořádných dungeonů. Takže Diablo jako vyšité, i když Hunted: The Demon’s Forge chtějí jeho tvůrci pojmout o hodně akčněji. Skutečně by se mělo jednat o nesmírně brutální a akční podívanou, o čemž svědčí třeba i propracovaný systém krytí nebo kamera z pohledu třetí osoby, tedy zpoza ramena hlavního hrdiny.
Když jsme nakousli hlavní představitele tohoto akčního RPG, tak si je pojďme představit trochu blíže. Ano, mluvíme v množném čísle, protože budou rovnou dva. Tím se rovnou dostáváme k moderním prvkům tohoto „oldschoolového návratu ke kořenům RPG žánru”. Čekáte nějaké široké možnosti vytváření vlastní postavy ještě před tím, než se pustíte do tohoto virtuálního světa? Samotní tvůrci dávají jasně najevo, proč si tady nebudeme dělat vlastní postavičku: „Myslím, že kdybyste strávili prvních 20 minut upravováním vlastní postavičky a každičké její části, tak byste si pak asi těžko připadali jako v akční hře,” tvrdí Findley, jeden z vývojářů. „Následně ale budete mít široké možnosti vývoje postavy během hraní, což společně se silnými osobnostmi bude působit lépe, než když si děláte postavu úplně svojí.” Dvojice herních parťáků se zde skládá z drsného a pořádně vypapaného lidského bojovníka Caddoca, po jehož boku se objeví sličná, mrštná a přiznejme si to také docela spoře oděná elfka Elara. Takže každý z hrdinů má být diametrálně odlišný, nabídne jiné schopnosti, dovednosti a ve finále i styl hratelnosti. Elfka bude od přírody rozenou expertkou v práci s lukem, kdy má do nepřátel pálit jeden vražedný šíp za druhým. Caddock naopak vynikne nablízko, vydrží hodně ran do sebe a půjde o takového tanka. Zkrátka meč držel v ruce od malička a dokáže svoji kolegyni ochránit od útoků všech neřádů, zatímco ona jim bude svými střelami snižovat život.
Hunted: The Demon’s Forge úplně na první pohled působí jako takové Gears of War nebo God of War, jen tedy navíc s klasickým sbíráním zkušeností. A samozřejmě také s pořádnou hordou fantasy nepřátel, jimž mají dominovat hlavně goblini. Hráč bude najednou ovládat pouze jednu postavu ze zmíněného dua, parťáka pak může zastoupit buď umělá inteligence, nebo váš reálný kamarád. V základu sice půjde o ryze singleplayerovou hru, ovšem nemají chybět online komponenty. Zajímavě vypadá hlavně tzv. systém drop-in a drop-out. To znamená možnost okamžitě a rychle se připojit do nějaké hry a pokračovat dobrodružství s reálným parťákem. Tvůrci slibují variabilní prostředí, povětšinou máme procházet hlavně rozsáhlé dungeony, tedy podzemní jeskyně, atp. Ohromná má být míra a možnosti interakce. V jedné z představených scén například drsňák Caddoc srazil k zemi ohromný sloup a tím odstartoval naprostý domino-efekt. Jen se obávám, že tohle vypadá nyní krásně, ale ve skutečnosti nebude interaktivita až taková, jakou ji tvůrci slibují.
V průběhu naší výpravy máme jednak získávat zkušenosti ze zabíjení protivníků, ale budeme sbírat i speciální magické krystaly. A ty následně využijete k vylepšení svých spellů a jiných abilit. Probíhat to má skrz víceméně tradiční strom se schopnostmi. Lákavě vypadají obě dvě hratelné postavy, každá navíc s úplně jinými typy útoků a dalšími schopnostmi. Máme tady naštěstí dobrou zprávu – hráči si budou moci přepínat mezi oběma postavami v rámci speciálních checkpointů. Studio inXile hodně dává důraz na nutnost spolupráce, která se má stát stěžejní. I proto mají mít hráči možnost obživit padlého kolegu (nebo kolegyni). Jejich kombinace by po hratelnostní stránce mohla být dost zajímavá a přitažlivá. Uveďme si i další příklady chystaných schopností, jež byly už představeny. Zábavně vypadá třeba Levitate, což půjde využít k tomu, abyste protivníka „vystřelili” od sebe směrem k nebesům. Když si tento skill vylepšíte, tak půjde později použít najednou i na více nepřátel nebo celou vyznačenou oblast. Tady slibují tvůrci jak silnou účinnost, tak krásnou podívanou.
Někteří zahraniční redaktoři už měli možnost hru vidět za běhu. A přestože se jedná o dost ranou verzi, na které ještě před vydáním zbývá hodně práce, vypadá prý skvěle. Určitý obrázek si můžete udělat i po zhlédnutí okolních screenshotů. Pozitivní nároky jsme slyšeli hlavně o parádních soubojích. Ty mají být hodně brutální, se skvělými animacemi a propracovanými detaily. Krásně působí i kouzla, jež jsou vyšperkovaná různobarevnými efekty. Možná si ještě pamatujete kauzu s příliš světlým prostředím Diabla 3 (více zde). V tomto směru nemusíte mít obavy, protože samotní tvůrci slibují: „Vytváříme temný a špinavý svět, což je základem celého tématu. A jakmile jím budete postupovat dál, tak bude čím dál tím temnější. Jak co se týká příběhu, tak vzhledu prostředí.“
Bethesda má s Hunted: The Demon’s Forge ohromné ambice. Pokud bychom tento projekt měli přirovnat k jedné jediné hře, která se chystá, pak to bude jasně Diablo 3. Právě to musí brát jako ohromnou konkurenci, i když Hunted může profitovat z toho, že ho zvládnou vydat dříve než Blizzard. Oba tituly mají nabídnout tradiční akční RPG hratelnost a i když zde vidíme určité rozdíly, základ se zdá být podobný. Ambice mají tvůrci hodně velké, ale minimálně vzhledem k jejich předchozím zkušenostem jsou oprávněné. Přeci jen hlavní šéf Brian Fargo zmíněný už v úvodu kdysi založil Interplay a v jeho životopise dominují jména her jako Bards Tale, Baldurs Gate, Planescape Torment, Icewind Dale, Fallout, Kingpin, Descent a mnohé další. Doufejme, že nás tímto novým projektem opět přesvědčí o svých kvalitách a o tom, že má ještě do svého herního důchodu daleko. Šance na úspěch tady určitě je a o finálním výsledku se přesvědčíme snad letos na podzim. Už na Hunted: The Demon’s Forge pracují přes dva roky, tak by to mohli stihnout.
vidu nevypada to spatne
ne, nevypadá to vůbec špatně, grafika stojí za to .. herní děj trochu strašidělný , ale kdo by se nebál u Wolfensteina že?
ale ja takove hry moc nemusim.Jinak pro nektere to muze byt zajimave
Tak tahle hra se mi moc nezamlouvá, připadá mi dost divná....
hutnee
vypada to krute
nice
Ale prote nejlepsi gamess
asi bych takovouhle kravinu nehral
vypada to hrozne, ale aspon za ten clanek dam 2/5
davam tomu 5/10
se ti docela povedl, kdyby bylo video, vůbec bych se nezlobil, jinak hra sama o sobě to se na mě nezlob - nic moc
hmmmmmmmmmmmmm to se my libi
vypada to pekne
tyhle "fantasmagorie" mě porstě neeberou.....
Teda vypadá to moooc dobře
tu hru chci vypada good
Skvělá hra tu moc chci uplně jí zbožnuju
moc dobře to jak nevypadá tuto fakt nežeru
zajímavé zajmavá hra ale řekl bych ze hráče hned přestane bavit
článek5/5
pekny screny
úžasná grafika . . . takový engine jsem ještě u žádné hry neviděl. hratelnost musí být skvělá, ale diablo je diablo
Tohle stejně Diablo nedá tak je to stejně jedno.
tak Tohle je Style.. ? tu ci
podle me to bude dobry predchozi dily jsem nehral ale todle asi budu
Zajimyva hra docela husty ale nemam rad kouzla a ty super utoky takze bych to nehral sam od sebe.
n1
No docela dobry. Ta grafarna je husta a pribeh tez. Ale todle by me asi nebavilo. Je to moc hororove a pribeh je tak trochu divny.
Ale jinak supr.
chtelo by to vydeo
povedena grafika ale, nic moc hra
hezky
graficky by to mohlo byt zpracovany lepe =))
..hódně dobře xD, tato hra mě velice zaujala a hodně mě na sebe nalákala. Grafika je na první pohled parádně udělaná a podle popisu to vypadá na hodně slušnou a brutální akci. Moc se těším, až si ji budu moct vyzkoušet :-)
no vypadá to dobře co teprve ta grafika to musí pořádnej trhák
uvidíme
grafika vypada uzasne uvidime...sou tam prisery coz me moc nebavilo ale treba mi toto znmeni nazor
Fakt parádní hrar ,těšim se až budu hrát
dobra hra
kravina
to bych si i rad zahral:D
docela bych si zahrál :D
screeny vypadaj psycharne ;)