Pokud bychom si sepsali nejoblíbenější herní série, Hitman by určitě skončil na předních příčkách. Přesto je to již téměř pět let od chvíle, kdy vyšel zatím poslední díl s podtitulem Blood Money. O pokračování se samozřejmě mluví již delší dobu, první zmínky se dokonce objevovaly již v roce 2007, ale teprve v letošním roce jsme se dočkali oficiálního oznámení a na E3 byla zveřejněna také řada nových informací. Za vývojem opět stojí osvědčení Squere Enix ve spolupráci s vývojáři z IO Interactive, takže kvalita hry by měla být poměrně zaručena.
Příběh nám opět představí holohlavého nájemného zabijáka s krycím kódem 47, který v minulosti plnil bez reptání rozličné rozkazy, ale tentokráte se prvně vydá na svou vlastní cestu. Ti, kterým Hitman věřil, a kteří jej vedli, jej zradili a zatáhli ho přímo do nitra rozsáhlého komplotu. Hitman je tedy na útěku, jde po něm policie a další ozbrojené složky a on sám musí zjistit, komu může věřit, kdo na něj navlékl konspiraci a musí očistit svou dobrou pověst (což ve spojení s povoláním nájemného zabijáka vyznívá dost podivně). O příběhu toho zatím více nevíme, snad jen to, že podstatná část hry se bude odehrávat ve spojených státech, především v Chicagu, i když zřejmě se na krátké momenty podíváme také do jiných lokací. Spekuluje se také o větším přátelství, možná i o milostném poměru s Dianou Burnwoodovou, která byla v předchozích dílech Hitmanovou vedoucí a která se v průběhu hry stane obětí únosu. Příběh také do herního univerza doplní nového zaporáka, Blake Dextera, který by měl být tím, který stojí za vším zlem, které se obrátilo na našeho hlavního hrdinu.
Tvůrci si kladou za cíl příběh co nejvíce přiblížit napínavým filmům a vyprávět jej co nejzajímavěji, ale na druhou stranu chtějí umožnit hráčům co nejširší možnosti při řešení problémů a úkolů. Jak víme z řady jiných her, podobné skloubení těchto nesourodých požadavků často nedopadne nejlépe a buď je hra omezena, což by byla velká škoda, protože je to jedna z hlavních deviz série, případně bude příběh rozplizlý a nesourodý. Věřme ale, že autoři jsou natolik zkušení, aby si s látkou dokázali poradit. I když se ale musíme připravit na to, že v rámci hry narazíme na velkou řadu skriptovaných událostí, první poznatky z prezentace hry na E3 ukazují, že mise umožňují skutečně velké množství možností k řešení, přičemž některé volby otevřou další cesty, jak vyřešit daný problém a jiné některé cesty zcela uzavřou. Další vyjádření, které možná zježí chlupy na zádech hardcore fanoušků je klasický výraz „přístupnost novým hráčům”. Ve většině případů to znamená, že hra bude o dost jednodušší, ale v rozhovoru pro Gamespot se vývojáři dušovali, že tomu tak nebude a že některé momenty budou skutečně náročné. Podle nich bude přístupnost znamenat především to, že pro hraní Absolution nebude nutné hrát předchozí hry ani nebude vadit neznalost předchozích událostí.
Hitman je ale především zabiják a tak většinu času bude likvidovat nepřátele, i když hra nebude bránit čistě taktickému a neslyšnému postupu. K dispozici bude samozřejmě spousta odpovídající výzbroje od pistolí s tlumičem, přes brokovnice a pušky až po výbušniny a granáty. Hitman ale bude schopen bojovat také nablízko, k čemuž bude také využívat okolní prostředí a některé souboje by měly hodně připomínat například klasické filmy ze série Bournových příběhů. Ostatně autoři sami se netají tím, že se inspirovali nepřebernou řádkou akčních filmů hollywoodské produkce. Krom střelby a soubojů muže proti muži bude Hitman schopen nastražovat složité pasti a lákat do nich nepřátele sofistikovanými metodami. Nedílnou součástí bojů bude využití různých převleků a kradení uniforem, které využijeme v nesčetném počtu případů. I zde však bude hlavní roli hrát logika a je jasné, že plešatého svalovce nenavléknete do růžových šatů a nebudete se vydávat za modelku, ale realističtější bude kradení vojenských a policejných uniforem, starých bezdomoveckých hadrů a dalšího oblečení. Některé obleky také přidají hlavnímu hrdinovi bonusy. Speciálně například SWAT uniforma zlepší ochranu proti střelbě.
V předchozím odstavci jsme se zmínili o možnosti procházet hru tiše a s minimem otevřené likvidace. K tomu hodně pomůže nová schopnost, jíž se Hitman po dobu své nečinnosti naučil a nejspíše ji odkoukal od svého kolegy Ezia, hrdiny Assassin’s Creed. Jedná se o speciální pohled nazvaný jednoduše Instinct. Pokud se někde zastavíte a zapnete tento speciální pohled, uvidíte svět očima agenta 47, díky čemuž se vám zvýrazní trasy, po kterých chodí stráže, a uvidíte, zda jste viditelní, nebo o vás nikdo neví. Hardcore hráči opět pociťují prvek zjednodušení, ale pro ostatní to znamená, že neubudou muset dlouhé minuty sedět v ústraní a pozorovat trasy kudy ochranky chodí a namísto toho se budou moci věnovat vymýšlení způsobu, jak je zlikvidovat. Současně vám také pohled naznačí, zda o vás momentálně někdo ví, případně jestli vámi způsobený zvuk někoho upoutal. Ve spojení se změnou oblečení, o které jsme již také psali, budete moci za pomoci Instinctu přesvědčit protivníky, že jste někdo jiný.
Celá hra bude poháněna zcela novým enginem nazvaným Glacier 2TM, který bude zajišťovat jak vzhled hry, tak pohyb nepřátel a vlastně provoz celého světa. Ten by měl reagovat na vaše činy zcela reálně a například pokud vás někdo uvidí, jak likvidujete nepřítele, poběží vás nahlásit, policie po vás půjde a podobně. Pokud ale na sobě budete mít policejní uniformu, může se stát, že svědek se vás půjde zeptat co se děje a podobně. Stejně tak na vás budou npc reagovat v závislosti na oblečení a například policejní uniforma na někoho může fungovat jako rudý hadr na býka, zatímco váš černý oblek nebude budit žádnou pozornost. Jakmile již po vás půjdou nepřátelé, budou vás obkličovat, útočit na vás ze zálohy, hledat cesty kolem a podobně. Vše samozřejmě bude záležet na nastavené obtížnosti, ale ta nejtěžší by měla být skutečně náročná.
Hra bude každou chvíli sledovat způsob, jakým hrajete a podle toho bude přizpůsobovat hudbu a efekty. Pokud budete hrát rambo stylem, tedy velmi akčně, hra bude ve stylu akčního filmu Michaela Baye, bude hrát úderná hudba a vše bude svižné. Pokud budete hrát pomalým stealth stylem, bude vás obklopovat komorní hudba a celá hra se přepne spíše do stylu thrilleru nebo i hororu. Něco podobného známe z Left4Dead, kde se atmosféra mění podle aktuálně probíhající akce velmi slušně. Grafika podle první obrázků vypadá úžasně a trailer, který byl zveřejněn na E3 vypadá skvěle. Velký důraz je kladen na hru světla a stínů a také na vlivy počasí a povětrnostních podmínek. Další věcí, na které autoři hodně pracují, jsou pohyby postav a také vybavení, se kterým manipulují, ale to dnes slýcháme u každé druhé hry.
Prvních informací o Hitman Absolution není mnoho, ale i to málo co víme, ukazuje, že na nové pokračování bychom se měli skutečně těšit a nový díl by mohl být kvalitním nástupcem úspěšné série. Jak to všechno dopadne, se ale dozvíme až v roce 2012 a to na PC, PS3 i Xbox 360. Nějaké dojmy z hraní vám doufejme přivezeme z letošního Gamescomu.
tak to bude pěkná kalba :-) a nejvíc co se mi líbí na těch hrách je grafika sem zvědavej co budou dělat až bude na úrovni že nerozeznáme virtuální postavu od skutečné :-D
nového Hitmana se strašně těším, ale musím přiznat že mám zároveň docela obavy...
Vypadá to, že ať autoři tvrdí co chtějí, hra bude zjednodušena a také se mi nezdá, že by úkoly mohly být podobné starým dílům - v tomto díle bude agent 47 lovná zvěř a agentura bude zjevně minulostí - takže se obávám, aby většinu hry netvořily hlučné akční přestřelky s lidmi co po našem agentovi půjdou - místo oblíbeného zabíjení konkrétních osob na objednávku...
No nic, uvidíme... :-) Každopádně se těším a doufám že nebudu zklamán.
Podle her, které máš zmíněné na profilu se mi nezdá, že by sis potrpěl na vymazlenou grafiku ;-D
Minecraft hraju taky - a to je teda grafická ,,bomba" :-)))
jak uvedl jeden z českých novinářů živě na E3... "Novej HItman, no to je klasickej Splinter Cell." Tak se mi zdá, že to nebude to co bývalo. L9bil se mi ten oldschoolovej styl krytí za každým rohem. Tohle přichytávání ke zdi mi nějak nevyhovuje. Sice to na pohled vypadá hezky a realisticky, ale hratelně to není ono. Jinak on ten příběh může získat určitým způsobem změnu. Vždyť agenturu téměř celou vyvraždily, zbyla už jen Diana a 47. Ale myslím si, že na seznamu zbývá ještě jedno jméno (kdo hrál Hitman 3 a koukal na seznam úkolů v poslední finálové misi tak ví o čem je řeč) , takže si myslím, že story bude zhruba taková: 47 Chce sejmou toho posledního chlápka na vlastní pěst, bez pomoci Agentury která totiž už neexistuje. Aby ho ale tedy našel, musí se chytnout prvního vodítka a postupně se dostává k dalším informacím, které ho postupně (přes mrtvoly těch, kteří mu informace poskytly ;) ) dovedou k oné osobě kterou odpraví na onen svět ve finálové misi... Celkem pravděpodobně, nemyslíte?
v tom traileru... ta žena je Diana (?) konečně bychom ji mohli vidět...
re5: Víš že debila je možné poznat i ze 3 slov?
re1: Doporučuju film Gamer :D
By mohlo bejt zajímavý
Dohral jsem Blod money ale tohle bude lepsi
hej uplne se na to tesim blood money sem dohral a uplne me to dostal super hra nemuzu se dockat!
...Jespera Kyda, která se tak stal už definitivní, což je škoda, protože právě Kydovy soundtracky pro sérii jsou jednou z typických částí pro všechny díly [ https://www.youtube.com/watch?v=adYoi3vBiMQ ]. A co se týče samotného tohoto dílu, zůstávám spíše skeptikem, než abych skákal radostí - na jednu stranu nesmírně rád, že se Hitman vrátí, na tu druhou se nemůžu zbavit dojmu, že přece jen převážně zvítězí ta " zpřístupněnost všem " a atmosféra vymýšlení co nejefektinějšího zlikvidování cíle i možnosti ze starých dílů budou zadupány čistou efektní rubanicí. Už jen samotný koncept příběhu není nic extra a divím se nad módou dělat ze všech herních postav psance, kteří stojí proti svým bývalým zaměstnavatelům, obdobně jako u SC: Conviction. Princip " Instinktu " už teď považuju za pěknou chujovinu a doufám, že nás tvůrci nebudou nutit ho používat, stejně jako mi nevoní dělat z Hitmana nějakého lezce, který skáče přes římsy a střechy. Každopádně počkám si na výsledek a doufám, že Hitman bude vyjímka, která fanoušky nezklame svou "zjednodušeností".
tva mama je picovina demente
priste tam nedavejte pbrazky ze 4 :(
Docela mě zajmá jak to dopadne, minulý díly stály za to, tak jen to nepokazit! x)
Mamrdi tohle bude hra roku 2012
Re1: Myslím, že na takovou grafiku si ještě počkáš. Uznávám, že grafika v traileru vypadá vážně skvěle, ale to většinou v takových případech neodpovídá výsledku. Nicméně i tak nevypadá špatně.
Co se obsahu týče, nelíbí se mi jeho úprava pro širokou veřejnost. Chápu, chtějí aby to zvládl každý a mohli na tom rejžovat peníze, udělal by to každý z nás. Myslím ale, že tím to pak ztrácí to, co tu hru dělá hrou. Navíc chce každý dneska dostat do hry co nejvíce a vymiká se to typickému žánru.
Hodně mě bavilo, když jsem u starého Hitmana přemýšlel a vymýšlel taktiku, jak se k cíli dostat. Teď se obávám, že to bude určitým způsobem jednoduché, tak aby to zvládl každý i ten nezkušený hráč. A to mě hodně mrzí.
tak na to se těším :DDDDD
hral jsem vsecky dily nekolikrat a na tenhle se uz nehorazne tesim je mi jedno jestly je to kopie kde jake hry tady jde o princip a vzdy je to v necem rozdilny mno ja osobne se tesim a verim ze sklamanej nebudu :)
neskutečně dobrá hra.i 1 mě strašně bavila a na tenhle se těšim
Obrovský souhlas. Soundtrack vždycky tvořil půlku atmosféry, takže doufám že vzniklou mezeru něčím hodnotným vyplní. Dále - filmovost - vždycky omezuje svobodu hráče. Kdyby se raději zaměřili na logiku misí a způsobu jejich plnění, někdy to byla katastrofa :-) Těším se na díl, kdy hráč konečně využije naplno informací o cíli, improvizace, rychlých rozhodnutí a zabijáckého instinktu, ne nějakých přednastavených událostí, které jsou vždy stejné, nebo opakované do zblbnutí až to ztrácí smysl. V tomhle jsem ale spíš pesimista, to si budu muset počkat až se obrátí trend zjednodušování. A ta doba musí sakra brzy nastat, protože prznění dobrých sérií nemůže trvat věčně.
Vetsina her zde poukazovanych by nemela ani existovat tak jako mnoho lidi zde. Proto tu jsem ja ( my ) s pravdou a to kdykoliv a kdekoliv.
Já mám Hitmana rád takže koupim
vypadá to na dost luxusní a promyšlenou hru
zajimavá gameska. určitě vyzkouším
Blood money sem dohrál 3x a tohle teda dohraju 20x :D
:P
pow?! maybee... :P
vypadá to hodně hustě, snad to nebude moc náročný a velice hustýý .D
Na to se fakt těším, drsné obrázky! :)
super nejvicnejlepsiparba uz se moc tesim HITMAN je bestovni
doposud perfektní celá série a tak se na další díl moc těším. Jak už zde někdo psal o soundtracku, tak doufám, že si nepohorší. Soundtrack byl zatím vždy luxusní.
tak to je pecka !!! ....
Prostě skvělá série, každej díl je pecka, tak doufám, že i tento nový díl se nic moc nezmění a zůstane pořád nadupaná atmosféra a nepřetržitá akce.
moc se na to těšim
Bude to urcite bomba
Vypadá to drsně snad to nebude tak náročné na grafiku uvidíme.
Tak táto grafika a a hratelnosť vyzerajú fakt dobre.Ale súhlasím s tým že HW požiadavky búdu teda náročné.! :-(
Strašně se na to těšim blood money bylo hodně dobrý takže jsem na to zvědavej a doufam že hitman absolution nezklame ikdyž o tom pochybuji:-)
od ty doby kdy vysel hitman 2 hraju vsecky dily...jedinecna hra
Tak sem se dočkal.. taky bylo na čase :)
Grafika nádhera všechno super tuto hru musim mít ! :)
Predchozi dily byly o ničem tenhle vypada uz trochu lip..
Neuvěřitelná hra!
Boží, už se těším, že snad vybuhnu !!
pamatuju ještě na první díly...
Hitmana som mal vždy rád :)) duufam že nový nesklame
To bude nářez :) luxus :D
tak natohle se těšim :-) vypadá to zajímavě :-)
Sse tesim jak male decko to je srdcova zalezitost
Lidi jak už jste si všimli vychází další díl Hitmana tentokrat asi poslední. Někteří se ptaji jestli bude mít dobrou grafiku, ale grafika neni vše hratelnost a příběh je důležitější než grafika, ale ti nechci říct že grafika bude mizerna naopak bude pěkně propracovaná a i zbytek se rýsuje :) Takže já dáva hodnocení plno protože už nějaky ten pátek čekám na nového Hitmana a dočkal jsem se.
Díky autorovi za článek je pěkny :)