Ve dnešním světě se najde málokdo, jenž by věřil legendám a poselstvím, která dříve bývala normální a celkem hodně lidí je bralo vážně. Možná je to chyba. Zároveň s tím jsme pořád více závislí na vědě a tím pádem také uznáváme pouze ty věci, které lze vědecky prokázat a vysvětlit. Jedno takové poselství, jenž nás mělo připravit na příchod zla na naši zemi, bylo zapomenuto. A tak, když se opravdu otevřely pekelné brány a na svět začali proudit démoni, lidé začali panikařit. Nově příchozí velmi lehce zdolali veškerou lidskou obranu, společně s náznaky odporu. Některé národy se dokonce rozhodly použít nukleární a biologické zbraně, záhy však poznaly, že proti démonům jsou jim k ničemu. Armáda pak selhala na plné čáře, protože zde nebyla žádná velitelstva, která by se dala vybombardovat, žádné viditelné hranice, které by se daly dobít, ani žádní vůdci, kteří by se dali zavraždit, takže po léta pilovaná taktika se ukázala k ničemu.
A tak se zraky celého světa začaly upírat k těm, o kterých se normálně moc nemluvilo. Těm, kteří stále praktikují a procvičují starodávná umění, jenž mají co dělat s duchovnem a kouzly. Tito lidé si cenili odkazů svých předků a umí tak používat zbraně a kouzla, které jsou vůči démonům velmi účinné. Přes jejich zjevné úspěchy je však stále nikdo neuznává a velitelé armád odmítají přijmout jejich prapodivné učení. I s tímto špatným názorem na jejich práce se jim podařilo na chvíli oslabit řady démonů a ti se tak stáhli do londýnského podzemí. Ne že by se báli vyjít ven, právě naopak, chystají zde velkou invazi, která by již asi byla tím posledním stupněm v plánované transformaci našeho poničeného světa do toho jejich. Říkám posledním, protože už to začalo. Naštěstí ne všichni jsou tak hloupí, aby odmítali vědění, které je tou jedinou cestou proti zlu. Učí se tak od nich jak používat ty správné prostředky a také jak démonům zůstat neviděni.
Vy sami se dostanete ke dvěma možnostem, za koho hrát. První z nich budou Templáři, ve hře zvaní Templar. Jsou to opravdu potomci rytířů tohoto řádu, kteří se na podobnou alternativu příchodu zla na zem připravovali již před staletími. Nynější členové jsou výtečně trénovaní jedinci a jako jedni z mála jsou opravdu schopni čelit invazi pekelných stvůr. Jsou to silně věřící jedinci, věrni svému řádu. Extrémně organizovaní a přesní, jejich úkolem je také mimo jiné kontrola londýnského podzemí. Prostě klasičtí zástupci duchovních militantních jednotek. Jejich dovednosti a kouzla jsou rozděleny do třech skupin. První z nich jsou útoky, kde je možné zvýšit jejich účinnost a tím pádem i ranivost. Jde o to, že mezi normálními ranami můžete zasadit jednu výjimečně silnou a nebo najednou útočit na více cílů. Samozřejmě díky svému zaměření jsou také schopni Templáři přidávat „svaté“ rány.
Druhou skupinou dovedností bude vyvolávání, chcete-li vzývání. Tímto efektem je možné si na chvíli zvýšit svou odolnost nebo naopak útočnost. Třetím a zároveň posledním odvětvím je svatá aura. Tyto aury mají široký rozsah použití, opět se to bude točit okolo útočných a obranných vlastností. Zrovna tak, jako můžete aurou ubližovat, tak je i možné jí léčit vaše kolegy, kteří budou v dosahu. Jisté je, že tyto aury budete jak aktivovat, tak je také potom musíte odvolat. Druhou postavou, za kterou si budete moci zahrát, je Kabalista. To je sortička lidí, která je schopná oplácet démonům jejich vlastními zbraněmi. Vyznají se totiž v temných vědách a ovládají tu samou školu jako samotní zplozenci pekel. Jejich ovládání černé magie vás opravdu bude bavit, krev oplácí opět krví a oheň ohněm, k tomu mohou vysávat energii ze svých protivníků. Některých z nich se temná strana doslova dotkla a od té doby chodí po ostří, které dělí obě strany. Normální svět a ten druhý, démonský. Jejich dovednosti se dělí stejně jako u templářů na tři kusy.
Mistrovství je první z nich. Jde v podstatě o ovládnutí démonů, které si předtím vyvoláte a následně je použijete proti jiným, slabším stoupencům temné strany. Druhou skupinkou dovedností je pak manipulace s neviditelnými zdroji energie, pro kterou si Kabalisté umí sáhnout a následně za její pomoci přivodit kýžený konec. Tento druh zabíjení bude pěkně zpracován a také bude mít velikou účinnost. Poslední je skupina transformačních dovedností. Jde o přeměnu v démona a využití sil, jimiž vládnou. Tato proměna je však pouze dočasná. Opravdu mocní Kabalisté jsou schopni si natrvalo propůjčit některé vlastnosti démonů, přesněji vybavit si jejich částmi vlastní tělesnou schránku. Tato cesta je nejnebezpečnější, ale také nejvíce vyzývající ke zkoušení. Samotný podklad pro takto tajemnou hru vznikal na základě mnoha zdrojů. Jedním z nich byl opravdový řád templářů, společně s Freemansons, což je spolek zodpovědný za většinu londýnských podzemních systémů.
Asi je vám jasné, že normální zbraně jsou proti vašim nepřátelům neúčinné, nastal tedy čas sáhnout po něčem lepším. K netradičním zbraním samozřejmě také patří speciální munice, které je kalena ve svěcené vodě. Místo napalmu zde bude řecký oheň a jinou specialitkou jsou zbraně elektrické. Tyto zbraně půjde používat vícero najednou. Tím mám na mysli to, že pokud budete hrát za Templáře, který přeci jen bude využívat síly o poznání více nežli Kabalista, je možné ho vybavit kombinací lehkých zbraní, do každé ruky jednu. Naopak logicky obouruční meč se vám tam vejde jenom jeden. Zbraně zde budou jak sečné, tak i střelné, ty jsou zde pak hlavně kvůli tomu, protože létající nepřátelé se špatně trefují s mečem v ruce. Některá z vaší výbavy bude vybavena volnými pozicemi, do kterých můžete strkat kdeco a zvyšovat tak efektivnost vašich útoků. Abyste ale nemysleli jen na běžné věci, kterými je možné upgradovat zbraně, jsou zde i svátosti, které vám opět přidají nějaké speciální vlastnosti.
Zbraňový systém bude hodně modifikovatelný, stejně tak jako spousta jiných věcí ve hře. Mluvím o tom, že v podstatě nikdy nevíte, jakou zbraň v dalších okamžicích najdete. Stejné to bude s prostředím hry, které je pokaždé generováno znovu, což je prostě skvělé. Ne náhodou vám to bude připomínat Diablo, protože lidé, kteří se podílejí na tomto projektu, jsou i dávnými autory Diabla. Díky generování jednotlivých levelů na nás tak čeká v podstatě nekonečná hra, kdy můžeme pořád dokola procházet jiným prostředím. Pokud jsem předtím zmiňoval mnohé možnosti, kterými si můžete vyvolat nějakou speciální podporu, slušelo by se ještě dodat, že to samozřejmě bude mít nějaký limit. Ve hře nalezneme čtyři základní typy nepřátel. Prvním z nich jsou monstra. Ta jsou hloupá a jde jim jen o to někoho sežrat. Další na řadě jsou spektrální démoni, kteří nejsou úplně hmotní a proto jim nedělá problémy procházet vaší zbrojí. Inteligentní démoni dokáží používat i nějaké zbraně, stejně jako vy a pak je zde poslední skupinka, kterou jsou duchové. Ti obývají cizí mrtvá těla, takže někdo by jim také mohl říkat zombies :). Za každého takého nepřítele jsou vám logicky připisovány bodíky, které vás posunují na levelové stupnici směrem vzhůru.
Celou hru uvidíte primárně z pohledu první osoby, případně je možné se přepínat do pohledu osoby třetí. To ale jen v případech, kdy budete mít v rukou sečné zbraně. Podle toho, koho si vyberete, že budete hrát, tak také shlédnete jiné intro. Následující kroky budou spíše opatrnými prvními krůčky, kdy se budete seznamovat s tím, co všechno postava umí. Nemusíte se tak bát, že by se na vás hned od začátku valili nepřátelé. Prostředí, ve kterém se budete pohybovat, by se dalo rozdělit na čtyři kusy. The City, The Tubes, Underneath London a Underground Stations. Dobrou věcí je, že během hry si můžete nadefinovat klávesové zkratky, na kterých si nastavíte skupiny zbraní podle svého gusta. Tím pádem máte velmi snadný přístup ke zbraním střelným, obouručním sečným a jednoručním. Ovládání myši bude tak zjednodušeno, že pokud budete chtít mít na levém a pravém tlačítku jiné funkce, stačí pouze přetáhnout příslušnou dovednost či kouzlo a máte to nastaveno.
Shrňme si to. Tato hra nám nabídne unikátní RPG z pohledu první osoby, která se dá přepínat i do 3rd person pohledu. Hlavní devizou této hry je potom její generované prostředí, které je tak příslibem v podstatě nekonečné hratelnosti. Ani se nemusíme bát označit to za další věc hodnou závislosti, jako bylo právě Diablo. Celkem záhadou zůstává datum jejího vydání, které se sice někde dá vyčíst jako říjen tohoto roku, avšak autoři spíše rádi používají hráči tak oblíbenou větu – hra bude vydána, až bude hotová. Kromě generovaného prostředí zde budou také generované příšery a zbraně společně s věcmi. Tím pádem by každý hráč měl být vlastně unikátní postavou. Nemusíte se bát, že byste díky pohledu první osoby přišli o statistiky, které si můžete zlepšovat společně s přibývajícími levely, protože to je ve hře samozřejmě obsaženo také. Samozřejmostí je potom výzva hry ke hraní ve více hráčích dohromady, konkrétně kooperace via online servery.
lol... prectu a jdu spat, brou :D
sux
Ze byste napsali hw narocnost at zhruba vim do ceho mam zainvestovat?
use your google asshole
hmm, tak toto vypada docela huste!! Od chlapiku z Diabla taky nic jinyho vyjit nemuze. Diablo most skilled...
originalito, originalito, originalito.....ze bych te tam snad i kousek zahledl ?
http://www.metacafe.com/watch/74285/hellgate_londo
n/
Vypada to skvele ajiste to skvele bude, sem zvedavy na naroky :o) Kabalista m/
Vypadá to pěkně,jen aby těch potvor nebylo příliš mnoho a nebyla z toho jen pouhá řežba. A ta náhodná generovanost levelů by se hodila i do jiných akčních her.
jde vam icq??
paradni.doom byl ho*no.cekam na neco takovyho..treba aspon neco tajemnyho s krutyma enemy...tesim se!!
vydel sem to na E3,dobry tesim se na to :-)
Co sem cpeš svoje problémy s icq, tady sou komentáře k tej hře a článku. Jinak, tuhle hru si určitě seženu.
podle obrázků to vypadá naprosto hustě.
BTW: první screen-už jsem v něm viděl dual lightsabers. Ale naštěstí to z sw zkopírovaný neni, jen že to tak na první pohled přišlo
Tak sem právě shlídnul ten trailer a když si k tomu přidám to co vím z toho článku tak to bude hodně vostrý - řežba na entou. Fakt dobrý. Tenhle typ her sice moc nemusím ale o tomhle budu vážně uvažovat. A kdy že to má vyjít? Ta náročnost na hw by mě taky zajímala.
vypada to mazane,pripomina me to ceco mezi matrixem a panem prstenu,zase nebudu spat :-)
Opravdu dobre napsany, jako vzdy wotchko...
No a ke hre... doufam, ze se nakonec postesti, ze nebude treba Win Vista s DX10... protoze to bych si musel par let pockat :D ale myslim, ze to bude bomba nejvetsiho kalibru...
Diablo byla a pro některé lidi ještě je ( jsem jedním z nich ) skvela parba, ale precijen je uz pomerne stare. Hellgate: London je v podstatě takovým přímým nástupcem Diabla s několika novými prvky, takže doufám, že bude tak dobrý jak se zatím tvaří. Už aby to vyšlo, těšim se jak malá holka!!!
Cauky, no, HW narocnost zatim neni udana, ale pokud mas nejakou masinu ze dnesnich dni, tak myslim, ze by to melo stacit. Co se datumu vydani tyka, tak to tam napsany mam a nechci se opakovat ;)
No jestli to bylo s tim HW na me... tak mam Athlon 64 3000+ (Venice jadro), 1024MB RAM, ATi Radeon 9600XT 128MB, a zakladovka K8T Neo2... az na grafiku solidni masina...
jooo na to se těšim už tak moc dlouho :) eště že na tom makaj týpci co dělali Diablo :)
.. nejmenovanou českou stránku, že? :)) Místy jako by jí někdo skoro opsal. :D
Vylepši si grafiku a půjde ti to krásně.. ale fungovat ti to bude i s tim co máš. Jen počítej s nižšíma detailama.. lidi co na tom pracujou to hrajou na GF6600.
:-)) Máš stejnou sestavu jako já. Akorát grafiku teda mám ATI Radeon X1600PRO. Zatím zvládám všechno :-))
neco mezi daiblem 1 a doomem 3 :D :D
tak to je hra !!!!!! 5/5
to jsem dofrál
Hrozne husta rezba uz mam vyvolavace na 43 lvl