Hry posledních dní na nás používají všelijaké marketingové finty, aby přesvědčili daného jedince o tom, jak je jejich titul dobrý a stojí za to ho hrát. Některé z nich jsou průhledné a sotva uvěřitelné, jiné lze jen stěží odmítnout. Rád bych upozornil na to, že Haze patří do druhé skupiny a mohl by se vám tak stát osudným. Asi největším lákadlem je vydavatel, který si vybírá tituly, které jsou pak celkem úspěšné. Bude jím Ubisoft, pod jehož vládou již vyšly věci jako Far Cry, Ghost Recon a také Advanced Warfighter. Haze je „další“ střílečkou ve které si budete hrát na vojáky. Budete zde hrát něco jako elitní jednotky, které mají to nejlepší vybavení a krom toho také jim povolenou drogu zvanou Nectar. Mluví se o tom sice jako o medikamentech, ale za hezkým názvem se skrývá nabuzovák, který vyšroubuje vaši výkonnost až k hodně vysokým hranicím. Úvodem se ještě sluší zmínit, že hra bude optimalizována až pro čtyři hráče najednou, těšme se tedy na cooperativní mod, jenž je tolik vyhledáván.
Asi tak před rokem tato hra ještě vypadala o dost jinak než dnes. Vojáci sice vypadali jako z budoucnosti, ale rozhodně ne tak jako nyní, kdy jsou navlečení do, trochu nesmyslně pro bojové podmínky, žluto černých „vosích“ obleků. Také se ztratil původní záměr, kdy se nejvíce dbalo na kontrolu celých bojových skupin a v současnosti je to tak, že hlavní důraz je kladen na jednotlivce a jeho akce. Ten je samozřejmě pořád součástí teamu, ale nebude v něm jedinou lidskou osobou. Tyto změny jsou krokem k větší zábavnosti, což je pro nás jako hráče velmi důležité. Příběh hry, jenž má být podle informací hodně dobře zpracovaný, se bude točit okolo megakorporace názvem Mantel. Ta se zabývá snad vším, na co jen pomyslíte, její hlavní náplní jsou farmaceutika a zbraňové systémy, ale podle ranných zpráv má prsty i v tom co jíte, pijete a bez přehánění kolikrát i dýcháte. Prostě taková milá rodinná firmička. Možná již výčet toho co jsem naznačil vypovídá o tom, jak velikou moc má tento gigant. Aby si ji udržel, musí mít samozřejmě také svou vlastní a velmi dobře vycvičenou armádu. Je tomu tak a její nejčastější nasazení bývá k potlačení nepokojů a vzpour místních obyvatel, jichž každým dnem přibývá. Jak vás asi napadlo, vy budete jejím členem.
Hra je časově umístěna do nedaleké budoucnosti a jedno tajemné slovo o kterém budete slýchat skoro celou hru je Nectar. To je produkt Mantecu, který je nejenže asi nejlepším co kdy vyvinul, ale také tím nejméně stabilním co se mu podařilo vyprodukovat. Respektive oni mají celou technologii a jejím produktem je Nectar, sérum, jenž je podáváno vojákům za účelem zbystření jejich smyslů. Chybou by bylo si myslet, že to je nějaká plechovčička, kterou vyzunknete těsně předtím, než-li jdete do akce a basta. Kdepak, tento prvek bude úzce spjat s hratelností samotnou a bude vás provázet celou hrou. Abyste měli pořád dost této zázračné látky, máte na zádech tank plný Nectaru. Když je potřeba, prostě si potáhnete a frčíte. Omezená trvanlivost účinků po aplikaci Nectaru je zde nahrazena právě tím, kolik ho s sebou budete mít. Proč byste měli takovou věc vlastně vůbec používat? Například kvůli tomu, že s Nectarem v žilách máte daleko přesnější střelbu, respektive vaši nepřátelé se vám zvýrazní jemnou září a na tu se přeci jen lépe míří.
Další výhodou této drogy je fakt, že vám dává tušit věci, jenž se teprve mají stát. Není to tak, že byste si po napití mohli jít vsadit sportku, ale například pro včasné uskočení před granátem to stačit bude. Proč? Protože normálně si místa kam padne granát ani nevšimnete a prostě umřete. S Nectarem ne, pár vteřin před výbuchem uvidíte něco jako tlakovou vlnu od výbuchu a ta vám dá vytušit, co se asi stane. Díky tomu máte čas uskočit do bezpečí, což se sakra hodí. A jak vás asi napadne, celé to není zadarmo. Nechme stranou vliv na zdraví, jenž by tato látka nepochybně měla, to nám může být v této situaci celkem jedno, neboť je to postava fiktivní, jíž jen hýbeme. Problém nastává ve chvíli, kdy se předávkujete. Potom budete zmatení a budete automaticky střílet na všechno co bude před vámi. Bude jedno jestli nepřítel nebo spolubojovník, všichni vám budou připadat stejní. Jestli si myslíte, že vy to zmáknete a dáte si pozor, tak to sice ano, ale kdo ohlídá ostatní členy vaší skupiny? Díky tomuto prvku můžeme očekávat nenadálé zvraty, což je vítaná záležitost. Jak to vlastně vyřešit? To je celkem jednoduché, buďto daného jedince odstřelíte dřív, než pozabíjí celou skupinu, nebo ho necháte vyšumět a schováte se mu. Pokud jste tak hodní a zvolíte druhou možnost, můžete jen doufat, že vaši kamarádi také budou mít soucit.
Celé by to bylo celkem jednoduché, kdyby to bylo jen na vás, jak si to ohlídat. Bohužel povstalci se naučili používat vaše zbraně proti vám a tak ve hře existují nectarové granáty, které zvyšují koncentraci ve vašem těle a v neposlední řadě také nesmíte zapomenout, že to, co máte na zádech, je pořád jenom nádoba. Sice velmi pevná, ale to správné střelivo vykoná své. Ztráta Nectaru? Nene, kdepak, vaše smrt, jelikož dojde k chemické reakci a vy do vaší masky dostanete směs, která se vám asi moc líbit nebude. Ze samotného příběhu toho zatím moc známo není. Ví se, že nepůjde jen o to, mít dvě strany a postavit dobré proti těm špatným. S tímto tématem hodlá hra pracovat více a ne se jen spokojit s obyčejnou zápletkou. Zrovna tak se připravte na vize, jenž vám hrou budou probleskovat a které by měly být nejenom zajímavé, ale také svým způsobem ovlivňovat vaše rozhodování. Další dobrou zprávou je, že vaše postava nikdy nebude bez vaší kontroly. Tím mám namysli to, že zde sice budou vize a jiné scénky, ale nikoliv tak, že byste viděli vaši postavu shora, jak někam jde, nebo jak něco dělá bez vašeho vědomí.
Zní to možná jako neopodstatněný detail, ale vzpomeňte si kolikrát jste viděli video, kdy váš hrdina zasazuje poslední ránu potvoře a vy byste to tak rádi udělali sami. Bohužel to nešlo, neboť to bylo jen video. Tak takhle to tady nebude. Další krok k větší realitě je vaše zbraň. Nemám tím na mysli reálné modely, ale hlavně to, jak zde bude zobrazena. Neměla by již jen tak trčet z dolního rohu obrazovky, ale opravdu se hýbat, tak jako v reálu a to hlavně ve chvílích kdy budete mít prst na spoušti. Drobnost, ale potěší. Prostředí bude podle všeho velmi propracované, stačí se ostatně podívat okolo. Kromě džungle, jenž bude fascinovat svou detailností se připravte také na místa podobná ropným rafinériím, tudíž všude samé ochozy, trubky a naleštěné zásobníky paliva. Otevřená prostředí jsou sice fajn, ale zrovna tak to nebude to jediné, co zde bude. Počítejme také s klasickými lokacemi uvnitř zdí. Dalším bonbónkem je fakt, že nebudete chodit pořád pěšky. Od toho vám pomohou buggyny, které jsou nejenom krásné a smrtící, ale i celkem dost vydrží. Abyste se nehádali, kdo pojede a kdo pro změnu poběží za vozem, disponuje tato věc místem pro všechny.
Jeden z vás bude řídit, zatímco druhý má možnost obsluhovat kulometnou věž. Třetí a čtvrtý bude sedět uvnitř a budete moci střílet svými vlastními zbraněmi skrze boční otevřené dveře. Tato hra je plná zajímavých prvků a tak vás už možná ani nepřekvapí, že dokonce budou vidět věci, které by na vás měly spadnout. Tím myslím to, že pokud budete blízko nějaké velké explozi, bude možné se vyhnout létajícím troskám, protože prostě uvidíte, kam by měly dopadnout. Hra bude obsahovat samozřejmě i jiné formy hry vícero lidí, nežli jen coop. Jsou zde krom jiného připraveny Guerilla, Assault a klasický DM. Pokud budete hrát proti kamarádům, tak jedni logicky budou za povstalce a druzí za Mantelovské jednotky. Ti budou mít výhodu nektaru, ale povstalci zase toho, že mohou předstírat mrtvé. Zbraně se budou lišit. Jestliže Mantel má dobré a smrtící raketomety, povstalci mají plamenomety, které dovedou pořádně zatopit. Celkem zde bude asi deset druhů zbraní plus nějaké modifikace granátů. Autoři to zdůvodňují tím, že ve hrách kde máte třicet druhů zbraní je to fajn, ale stejně nevíte, kterou používat jako první.
Potěšující informací bude také zajisté přítomnost dorážecích technik při boji na blízko. Umělá inteligence to bude používat zcela samozřejmě, takže byste možná mohli i vy a občas někomu zlomit vaz nebo ho podříznout. Prostředí o kterém jsem již mluvil se bude měnit také podle toho, kam vás hra zanese, je zde totiž věc, zvaná Timesplitter, pomocí níž budete měnit nejenom čas, ale i lokace. Důležité je poznamenat, že jakmile jednou hru spustíte, už zde nebudou žádné načítací časy, ale můžete jen hrát a hrát. Zapomněl jsem zmínit, že hry se dohromady může účastnit až 24 lidí online. A nakonec malé info – jak se dělají nectarové granáty? Přijdete k mrtvému vojákovi a vezmete mu nektar z tanku, pak již stačí mít jen ten správný granát a je hotovo. Této hry bychom se měli dočkat koncem tohoto roku.
:D
nemusi to byt sptany, ale vsude je zluta xD
3
je úžasný... Vypadá to skvěle, ačkoliv jsem nečetl celé preview
dobry
česky- opar,mlha,zákal,co dodat myslím,že to ani nepotřebuje komentář jen aby to nebyl další Bet on Soldier,Warpath,Pariah /to je ale slušná hra/,snad to dopadne dobře,aby to nebyla zas jen grafická "mlha".
vypadá to dobře....vskutku xD....jen aby to nebyla arkádová hovadina xD...muže,ale ne navíc jak 50% xD
To yo :D ta zluta se siri rychle :D
Uvidíme uvidíme
jupiiiiiiiiii
to bude zase další hovadinka ::-D
Ja se souse tesim vic na Crysis :)
*Spíše
Video vypadá skvěle,akorát mi někdo vysvětlete,co tam pořád dělá ta třetí ruka v levym dolnim rohu.
kupte si levle cislo 154 a mate tam na DVD o Haze vsechno :)
Hra bude dobrá:)
ruka...jo kdyby tam byl zvuk, slyšeli bysme komentář, tam někdo jen hodně moc gestikuloval;)
se mi, že by to byla zrovna nějaká přelomová pecka, ale je to od ubisoftu, takže můžeme čekat dobrou optimalizaci a parádní hratelnost.
no teda grafika fakt narez a coop je vitanej.. enjoy :-D
co to je za dalsi pi......!?
.... proč mi to jen připomíná "Chrome"?
Mimochodem to první video typu "Přidej se k nám!!" je docela komický ;)
;P
vypadá to na zajímavou hru. možná že si ji koupím, ale ještě se o ní budu informovat.
tak tahle hra zatím vypadá velmi lákavě, snad ji neposerou
dost mi to připomínám Chrome
"Další dobrou zprávou je, že vaše postava nikdy nebude bez vaší kontroly. Tím mám namysli to, že zde sice budou vize a jiné scénky, ale nikoliv tak, že byste viděli vaši postavu shora, jak někam jde, nebo jak něco dělá bez vašeho vědomí."
Tohle mel uz F.E.A.R. ... tam jste byli taktez porad spjati s postavou a i ve vizich ste byli vy porad vy, resp. vy jako postava
http://haze.herniweb.cz
....by mohla být dobrá kalba...to se mý železo zas při něčem zapotí :))
jako dite pred vanocema...
.