V roce 2012 vyšel Gravity Rush, taktéž přezdívaný Gravity Daze a okamžitě si vysloužil velmi slušné hodnocení od fanoušků i kritiků. Hodnocení se pohybovala v průměru okolo více než slušných 85 % a mnozí fanoušci v dalších letech netrpělivě vyhlíželi pokračování. Ale marně. Teprve po čtyřech letech čekání se nám k nám Gravity Rush opět navrací a to hned ve dvou podobách. Za prvé bude uvedena rozšířená a vylepšená verze prvního dílu, nazvaná Gravity Rush Remastered. Za druhé pak vyjde plnohodnotný druhý díl, jenž i tentokrát vydá Sony a to pouze pro konzoli vlastní tvorby – tedy PlayStation 4. O vývoji dvojky víme již od roku 2013, kdy se vývojáři pochlubili na konferenci Tokyo Games Show 2013. Další tři roky však byly naprostá informační pustina, nikde se nic ani nešustlo a všude visel jen samý otazník. Až teprve rok 2016 přinesl slušné info, které jsme se vám nyní rozhodli zprostředkovat.
Dvojka překvapivě nevyjde na PS Vita, kde byla jednička jednou z nejoblíbenějších her a právě majitelé této konzole se velice těšili na pokračování. Přestože se původně na Vitu mělo usmát štěstí, autoři si to nakonec rozmysleli. Jedním z důvodů údajně je možnost vytvořit výrazně lepší a živější grafiku, která bude vykreslena do nejmenšího detailu, což by na PS Vita kvůli slabšímu výkonu prostě nebylo možné. Dle prvních gameplayů ale grafika zase tak kvalitně nevypadá, přestože její kreslený vzhled budí sympatie. I tak jsou patrné všude se opakující textury, avšak je třeba připomenout, že hra je stále ve vývoji.
I tentokrát se setkáme s hlavní hrdinkou Kat, která v prvním díle ztratila paměť a zároveň byla obdařena mimořádnými schopnostmi dovolující kontrolovat gravitaci. Nyní se představí se zbrusu novými schopnostmi a vylepšeními. Kromě ji se objeví i dobře známá Raven. Zatímco v prvním díle to byly soupeřky na ostří nože, tentokrát budou na stejné straně barikády. Vypadá to, že tyhle dvě spolu vybojují ještě mnoho důležitých bitev. Do třetice se pak objeví policista Syd, který však bude spíše vedlejší postavou. Tentokrát půjde hrdinkám po krku tlupa ozbrojených vojáků a dokonce i roboti, kteří jsou extrémně odolní a budou tak velkým oříškem. Nevyhne se ale i jiným příšerám, zejména různým zmutovaným zvířatům, ať už ve vzduchu nebo na zemi. To vše se odehraje v kouzelném létacím městě.
Hrdinka bude mít k dispozici hned tři gravitační styly, které však budou oplývat jednoduchostí, takže se při jejich ovládání neztratíme. Normální mód má odpovídat stejnojmennému módu v první hře. Luna styl naproti tomu udělá Kat výrazně lehčí, což jí umožní pohybovat se výrazně rychleji a také skákat o dost výš. Naopak styl Jupiter naproti tomu gravitaci mnohem zesílí, takže se sice pohybuje pomaleji, ale její setrvačnost má ohromnou sílu, což jí zároveň umožňuje způsobovat ohromné školy v řadách nepřátel prostřednictvím plošných útoků. Díky gravitaci budeme moct i jakoby létat, jelikož nařídíme gravitaci, aby se nás prakticky netýkala, případně ukážeme na místo, vůči kterému máme padat. Ve vzduchu pak lze gravitaci spustit a zároveň využít pádu k vytvoření mohutného útoku. Tento útok lze učinit zároveň s kolegyní, aby byl ještě účinnější. Boje s některými nepřáteli budou probíhat pouze ve vzduchu, jelikož létají a k zemi se raději ani nepřibližují. Hrdinka ve vzduchu často spíše jakoby padá jistým směrem, než že by letěla ve stylu Supermana, což někdy vypadá poněkud zvláštně.
Kromě toho bude hráč moci ovlivňovat gravitaci okolního prostředí, tedy i různých předmětů, které je navíc možné i zcela zničit. Při boji proti bossovi bude nutné využít všechny dostupné síly a posily, tedy i již zmíněnou kamarádku, která je kontrolována umělou inteligencí. Naše přítelkyně s námi ale nebude pořád. Často přijde pouze na souboj s bossem, a to abychom proti němu měli vůbec nějakou šanci. Každý gravitační styl, což je v podstatě ovlivnění gravitace vůči naší hrdince, přináší svou vlastní řadu útoků. V Luna módu například budeme moct učinit „worm-hole“ kop, který sice není kdo ví jak silný, ale dostane nás okamžitě do blízkosti nepřátel. Tento útok se v módu Jupiter stane „Side“ kopem, který dokáže zneškodnit spoustu soupeřů jediným úderem. Jupiter nám navíc nabídne speciální útok „Stasis Throw“, který dokáže zneškodnit i ty nejtvrdší soupeře, kteří se nám opováží čelit. Změny gravitačního stylu se odehrávají s okamžitou platností a můžeme tak využít to nejlepší z obojího klidně uprostřed drsného boje. Dobrá vychytávka pak jest ovlivnit gravitační pole předmětů a vystřelit je vpřed proti soupeřům.
Novou úlohu dostali i běžní lidé, které budeme různě potkávat. Civilisti už nebudou pouhé „křoví“, ale bude s nimi možné vstupovat do celé řady interakcí. A nebude jich vůbec málo. Město je totiž poměrně hustě osídleno. Očekávat máme i speciální „foto mód“, jenž vypadá, jako když se díváme do objektivu kamery. Tenhle mód umožňuje hráči vkládat objekty do mapy – mohou to být třeba stoly, židle, slunečníky nebo dřevěné bedny. A aby hra měla i nějakou moderní vychytávku – budeme si moct pořizovat selfie hlavní postavy – naše kamera jednoduše zůstane na místě, jejímž objektivem se díváme a postavou klasicky dojdeme před objektiv, spustíme nějaké gesto a fotíme. Gravity Rush 2 nabídne 20 až 40 hodin zábavy, což je poměrně široký odhad, a doslova tunu bočních misí, jako je například zneškodnění nepřátel ve vymezeném čase. Oproti původní hře to tak bude třikrát více misí, zatímco mapa bude 2,5 x větší, než v prvním díle.
Gravity Rush 2 vypadá jako kvalitní akční bojovka, která nám umožní užít si řady komb i nejrůznějších hrátek s gravitací, abychom si to na férovku rozdali s davy podivných nepřátel. Herní koncept je originální a ve druhém díle slibuje mnohem více misí, výrazně větší mapu, nového spojence i nové typy útoků. Vydání je naplánováno neurčitě – na rok 2016. Jakmile bude datum vydání k dispozici, sdělíme vám to prostřednictvím žhavé novinky.