Když dojde na souboj mezi konzolemi PlayStation a Xbox, o vítězi většinou rozhodne nabídka exklusivních titulů. Zatímco Sony se v této oblasti drží nadmíru dobře, Microsoft jich může nabídnout pouze pár, avšak natolik kvalitních, že je není v žádném případě možné bez mrknutí oka přehlédnout. Jen málo jiných sérií z žánru by mohlo konkurovat Halo či kupříkladu Gears of War, na kterých Microsoft usilovně pracuje již od jejich počátků. Podobně jsou na tom ale i exklusivní kousky PlayStationu, kde na vás čeká LittleBigPlanet, Uncharted, Resistance, Metal Gear Solid, inFamous, Killzone, God of War i mnohé další. Dnes si povíme o poslední jmenované sérii, která se v průběhu příštího roku dočká přírůstku do rodiny s názvem God of War: Ascension. A jak se bude nejnovější díl vymykat zbytku série?
God of War mělo pod palcem vždy studio SCE Studios Santa Monica, které se ale zároveň do ničeho jiného nikdy nepouštělo. Za těch dlouhých sedm let od vydání prvního dílu však nastřádali zkušeností spoustu, což ale neznamená, že by je neměli, když se do něj pouštěli, neboť se z něj stala jedna z nejslavnějších a nejlépe hodnocených rubaček na světě. To byly ještě časy, kdy u vašeho televizoru místo PS3 stál teprve druhý PlayStation a kdy se do éteru dostal první F.E.A.R. a kdy ještě nikdo nepřemýšlel nad tím, zdalipak se Guild Wars 2 stane MMORPG roku, protože zrovna vyšel první díl. Teď už ale zpátky do současnosti, ve které má God of War obrovskou fanouškovskou základnu a směle se řadí k nejlepším hrám pro PS3 vůbec. Podaří se God of War: Ascension splnit všechna očekávání, která jsou na něho kladeny?
Už několik měsíců před oficiálním oznámením se o God of War: Ascension na veřejnost dostala spousta nepotvrzených informací, které vyplynuly především z životopisů několika zaměstnanců vývojářského studia. Všichni si ale mysleli, že si hra ponechá tvář svých předchůdců a naváže na ně s názvem God of War IV. Ve skutečnosti se ale přímo o čtvrtý díl „nejedná.” Hra je totiž prequelem prvního dílu, takže nám spíše doplní informace, mytologická fakta a nevyjasněnosti, které se ve hráčích nastřádaly během zbylých tří pokračování. Hlavním mottem nového dílu je „Předtím než byl bůh, byl mužem.” Z toho se dá usoudit, že se díky God of War: Ascension dozvíme, jak si Kratos získal svůj titul a jak vlastně začínal. Vše, co jste o něm chtěli vědět, bude odhaleno.
Stejně jako předchozí tituly se ale i Ascension odehrává v zemi řeckých bájí, která ale ani omylem nepatří mezi doporučenou literaturu pro předpubertální studenty, neboť snad žádná jiná hra si známku „18+” nezaslouží více. Číst si o bozích Řecka je možná napínavé dobrodružství, ale představte si, jak těmto obrovským monstrům někdo mlátí hlavou o zem, seká do nich dýkami a s obřím okem si následně na památku kopne homerun. Správně, obrovské příšery větší než desítky panelových domů na sobě jsou zpět a mají zpět i svůj šmrnc poté, co z nich zbyde pouhá louže a pár tun čerstvého masa k tomu. Už z ukázky, jíž bylo možné spatřit na E3, je jasné, že se Kratos jako mladý kluk nijak nesnažil zapadnout, protože v průběhu pěti minut se pustí do dvou velkých a do jedné doslova obří příšery, ze kterých nezbyde snad nic než oči pro pláč a pár moří, nebo možná i oceánů krve.
Například obrovský slon chodící po dvou s Kratosem neměl slitování, nicméně když mu dosloužil jeho chobot, který prošel snad čtyřnásobným tuningem oproti všem možnostem tunit si své auto ve všech Need for Speed hrách dohromady, padnul na lopatky a Kratos s ním udělal krátký proces. Krátký, avšak prvotřídně krvavý a efektní. Chcete-li se soustředit na prostoduché zabíjení, není problém, ale hra má zároveň nabídnout srdceryvný příběh v těch nejepičtějších scenériích, jaké jste kdy mohli ve hrách spatřit, a jak autoři sami dodávají, s tak skvělou hratelností, že by se kdejaká jiná rubačka mohla stydět a ten zbytek rovnou spláchnout do záchodu. Abyste se však necítili, že je toho trochu málo, Kratos si, ačkoli se jedná o události před prvním, druhým i třetím dílem, přinesl i nové schopnosti a je jen otázkou, zda si to hra nakonec nevysvětlí tak, že se jich při přechodu z obyčejného zabijáka na boha nemusel vzdát. Nic z toho, co jsme již řekli, ale není to hlavní. Co vůbec může něco tak úžasného hodit do hrobu a donutit vás diskutovat nad ním samotným?
Když se řekne Assassin’s Creed či Dead Space, co si vybavíte? Obě jsou to slavné série naprosto odlišných žánrů, které ale měly společné začátky. Jak Assassin’s Creed, tak Dead Space totiž ve svém prvním uvedení na herní scénu zaměřovaly svoji pozornost na singleplayer, díky čemuž hráčům nabídly skvělý příběh okořeněný bezvadnou hratelností a příjemnou grafikou. Jak ale série rostly, hráči začali žádat víc, a tak byl do hry implementován i multiplayer. Některým sériím to trvalo krátce, jiným o něco delší dobu. Teď už asi máte jasno, kam tím mířím. God of War: Ascension nabídne hru více hráčů! Mnozí na to čekali, mnozí se kvůli tomu modlili k řeckým bohům, teď už je to skutečností a prostým faktem.
Prozatím se o něm neví mnoho, každopádně informací je dost na to, aby se z nich dala vytvořit poměrně slušná představa o tom, jak bude fungovat. Autoři v souvislosti s multiplayerem dodávají, že pro ně nebylo ani v nejmenším důležité konkurovat singleplayerovému zážitku, nýbrž pouze chtěli zkusit něco nového a neokoukaného, což se jim rozhodně povedlo. Velmi důležitým faktorem je pro multiplayer znovuhratelnost, kterou nabídne snad každý z dostupných módů. Zajisté vás napadlo, že tyto módy budou zahrnovat kooperaci, což je pravda. Ještě důležitější však budou arény, ve kterých se hráči postaví proti sobě v soubojích čtyři na čtyři. Jak by to ale vypadalo, kdyby se proti sobě naráz postavilo osm Kratosů, že ano? Tento neduh autoři vyřešili vcelku chytře a nepředvídaně. Jak?
Hrát budete za bezejmennou postavu, kterou vám ale hra automaticky nevygeneruje každé kolo, neboť si tuto postavu nejprve vytvoříte v editoru, a následně jí dodáte ten správný sex-appeal díky možnosti svého „boha” vyzbrojit různými zbraněmi i brněním, a tak se na bojišti pokaždé sejde naprosto odlišná cháska s různými schopnostmi i speciálními útoky v závislosti na tom, kterého boha si vybere za svého patrona. Ve hře bude taktéž fungovat systém levelování a postupného získávání stále silnějších zbraní i útoků, což ale neznamená, že hlavní nebude váš skill a že bojovníka s nejvyšším levelem nebude moci porazit prosťáček, který se sotva dostal do hry. Konečná čísla, co se týče módů, počtů map i bojovníků hrajících zaráz, však zatím neexistují, neboť se na multiplayeru teprve pracuje a ani v nejmenším není hotový.
God of War: Ascension má naštěstí do vydání ještě spoustu času, a tak si mají vývojáři čas s multiplayerem pohrát tak, aby nakonec nabídl co nejlepší zážitek. Možná ne až tak dobrý jako singleplayer, avšak je pravděpodobné, že po dohrání kampaně se do něj všichni s chutí pustí a pořádně si s ním užijí. Stejně jako jiné série, i God of War se začíná pomalu připravovat na příchod nových konzolí, což je poznat především z výtečné grafiky nabízející úžasné scenérie, které dokáže potřísnění krví jedině zkrášlit. A i kdyby ne, komu by se chtělo poslouchat skřípání zubů protivníků, když si mohou užít skvělého soundtracku, jenž bude v Ascension k dispozici především při příležitosti epických soubojů s bossy.
God of War: Ascension nabídne přesně to co další díly série, nicméně si v jeho případě budete moci zajít pro další nášup v podobě multiplayerových klání, a to jak v kooperaci, tak pěkně v aréně všichni proti všem. Autoři se ale nijak nesnaží odvést pozornost od singleplayeru, kterému je dopřáváno snad ještě více pozornosti než obvykle. Jen díky němu se totiž dozvíte, jak to s Kratosem ve skutečnosti bylo a jak dosáhl svých titulů „Ghost of Sparta” či „God of War.” Na tyto otázky vám hra bohužel odpoví až v průběhu příštího roku, kdy vychází exklusivně pro PlayStation 3. Už se těšíte, až do hlubin pošlete dalšího pár set metrového boha?
Výborná hra
Mě nejvíc chytl ten multiplayer ;)
Určitě si to zkusím zahrát hodně mě zaujala.. :)
Kozel s mečem s efektama light saberu:)
nic moc radči to mněly udělat na PC ten
god of war ascension s dx11 to vy miliony lidí slintali
opet jako vzdy v nejlepsi forme, dalsi kousek do moji GoW sbirky :)
těším se jako malej Jarda bude sranda zase...!
Tesim se fakt moc tohle musim mit ! YEAH"
palec hore =)
To si musím stáhnout.
prosím můžu se zeptat kde to stáhnu?
těším se
nejlepsi hra co kdo kdy vyrobil je fakt luxusni
hodně good hra :)
Hlavně bossové jsou dobře udělaní, a když si dáte těžší obtížnost, tak je to velmi kvalitní, jinak je to pořád to samé