Podobně jako v minulých dílech bude i Ghost Recon: Wildlands vyprávět příběh o malé jednotce vojáků, která je vyslána za nepřátelskou linii s cílem odstranit místní zloduchy. Tentokrát se bude jednat o rozsáhlý drogový kartel, který prakticky ovládl Bolívii a zaplavil okolní státy levnou zásobou všemožných návykových látek. Autorům se musí nechat, že si vybrali relativně zajímavé téma a jsme zvědaví kolik úsilí nakonec věnují právě příběhové stránce.
Největší novinkou oproti minulým dílům Ghost Recon je fakt, že se Wildlands budou odehrávat v otevřeném světě. Samotní autoři v této inovaci vidí velký potenciál a rádi prohlašují, že otevřené světy jsou budoucností taktických válečných akcí, protože nabízí nespočet možností pro řešení každé situace. V praxi to tak znamená, že v rámci herního světa budete moci plnit nejrůznější mise dle vašeho uvážení, které se navíc budou lišit svojí povahou. Vaše úkoly tak budou zahrnovat například únosy zločinců, přepady konvojů, ničení skladů s drogami nebo likvidaci skupin nájemných vrahů.
Autoři kladou poměrně velký důraz na hráčovu svobodu při řešení jednotlivých misí a na jednom z prvních gameplay videí jsme viděli celkem tři různé taktiky, kterých jsme mohli využít za účelem zničení skladiště kokainu. Tou první byl opatrný postup, během něhož naše speciální jednotka prozkoumala okolí a následně většinu nepřátel zlikvidovala pomocí odstřelovacích pušek. Ačkoliv se několik málo jedinců pokusilo uprchnou s dodávkou plnou drog, většina jejich kumpánů již byla po smrti a úspěšnému dokončení mise tak nic nestálo v cestě.
O chvíli později jsme mohli pozorovat naši speciální jednotku, jak se plíží ve stínech a pomocí pistolí s tlumiči opatrně odstraňuje své nepřátele před již zmíněným skladištěm kokainu. Hlavní roli při tomto postupu hrála tichá likvidace oponentů, která navíc umožnila únos velitele skladiště. V podstatě jedinou hlučnou událostí tak bylo, když náš tým odpálil nálože, které předtím rozmístil po budově a jejichž detonací zničil veškeré nelegální zboží.
Úplně nakonec nám autoři předvedli nejagresivnější taktiku při které naše jednotka přepadla skladiště pomocí arzenálu automatických zbraní a postřílela vše co se jí postavilo na odpor. Velice nás také zaujal fakt, že jeden z našich spolubojovníků vytáhl během přestřelky dron s výbušninou, který následně navedl ke skupince nepřátel a odpálil. Pokud tedy patříte mezi zastánce akčnější hratelnosti, Wildlands vám i přes své taktické zaměření má co nabídnout.
Taktické válečné akce mají velký potenciál v rámci kooperativních módů a proto není divu, že i Ghost Recon: Wildlands nabídne hráčům možnost pozvat si do hry svoje kamarády, kteří vám pomohou s plněním vašich misí. Je také potřeba zmínit, že vaše jednotka bude vždy čtyřčlenná, což v praxi znamená, že pokud si například pozvete do hry jednoho známého, další dva členové týmu budou řízeni umělou inteligencí. Nejvíc se nám ale líbí fakt, že vás autoři do ničeho nenutí a pokud chcete hrát sami se spolubojovníky řízenými AI, klidně můžete.
Při sledování gameplay ukázek z Wildlands nás zaujalo, že hra využívá kombinaci third-person a first-person kamery. To v praxi znamená, že při pohybu krajinou a v dopravních prostředcích budete na svět nahlížet z pohledu třetí osoby. Jakmile ale zamíříte svou zbraň, hra se přepne na pohled z první osoby. Na tomto hybridním systému se nám nejvíc líbí, že vám při cestování poskytuje dostatečný rozhled po okolí a když se dostanete do přestřelky, můžete přesně mířit z pohledu první osoby.
Hry ze světa Ghost Recon vždy vynikaly svým zaměřením na taktiku, je ale potřeba si připomenout, že zatímco v některých dílech jste pomalu plánovali krok každého člena vašeho týmu, v pozdějších počinech jsme se dočkali i akčnějšího ladění. Jak na tom bude Wildlands je zatím těžké říct. Ačkoliv jsme v uveřejněných trailerech mohli vidět efektivní spolupráci naší jednotky, systém rozdávání příkazů a plánování pohybu zatím ukázán nebyl.
O tom že svět Wildlands bude otevřený jsme již mluvili, co nás ale překvapilo byla jeho obrovská rozloha, která by měla zahrnovat například rozsáhlé oblasti lesů, hor, měst a pouští. Není tedy velkým překvapením, že pro pohyb na takové vzdálenosti budete moci využívat širokou škálu dopravních prostředků, které zahrnují například motorky, auta, lodě nebo vrtulník. Ačkoliv to autoři dosud nepotvrdili, očekáváme i nějaký systém „fast travelingu”, bez kterého by se delší přesuny mohly brzy omrzet.
Autentičnost vždy hrála v Ghost Recon významnou roli a nejinak by tomu mělo být i ve Wildlands. Autoři se například pochlubili tím, že při honbě za co nejrealističtějším zážitkem strávili nějaký čas v Bolívii, účastnili se cvičení protidrogových jednotek, udělali rozhovory se skutečnými pašeráky a v neposlední řadě se díky své pověsti dostali k rozsáhlému arzenálu moderních zbraní, které plánují co nejvěrohodněji přenést do samotné hry.
Co se audiovizuálního zpracování týče, zatím můžeme vycházet pouze z několika uveřejněných gameplay ukázek a screenshotů. I tak si ale troufáme tvrdit, že Ghost Recon: Wildlands má potenciál stát se jednou z nejhezčích her poslední doby. Velice nás například zaujalo dechberoucí zpracování přírody a očekáváme tedy, že průzkumem herního světa rádi strávíme spousty hodin.
Shrnuto podtrženo, Ghost Recon: Wildlands nás zaujal svým rozsáhlým světem, taktickými možnostmi a svobodou volby při plnění misí. Pokud by se autorům podařilo splnit většinu jimi vytyčených cílů, Wildlands by se mohlo stát jednou z nejlepších her současné generace na poli taktických válečných akcí a my se nemůžeme dočkat až se nám dostane pod ruce. Nakonec ještě zmíníme, že Ghost Recon: Wildlands bychom se měli dočkat na konci roku 2016 na PC, Xbox One a PS4.