Stejně tak jako náš normální svět, i ten herní prodělává s přibývajícími roky podstatné změny. Je to logické, protože hru o stejném konceptu, který stačil před pěti lety, dnes již prodáte jen velmi těžko. Samozřejmě se najdou i takové kousky, které tato kritéria splňují a stejně si je koupíte, to již ale bývá dané spíše tím, jaký máte k danému žánru vztah. Pokud na se věc díváte jako nezaujatý hráč, který se chce prostě bavit, mlsně přejíždíte pohledem, co byste si dali a většinou sáhnete po něčem, co vás nějakým způsobem zaujme. O trochu jinou situaci se pak také jedná, jestliže jde o hru, která se dá hrát pouze online, jako je právě Fury. Ten zaujme již na první poslech zajímavou věcí a tou je snaha o kombinaci dvou žánrů, kterými jsou FPS a MMO. Tím se dostáváme k tomu, že to, co je jinde považováno za nefér a odsouzeníhodné, tak zde bude normální prvek hry. Mluvím o PvP soubojích, u kterých bude nejdůležitější odhadnout situaci a v pravou dobu se do toho pustit. Nemusíte se bát, že byste se jako nováčci dostali do spárů někomu, kdo vás smete první ranou. Na to zde bude systém dohazování, který přesně bude vědět, jak na tom který hráč je a podle toho také bude řídit jednotlivé souboje. Stejně tak z druhé strany by asi nikoho nebavilo mlátit nováčky, kteří proti vám prostě nemají šanci.
Příběh hry si hraje s celkem pozitivní myšlenkou, kdy se znovu narodíte. Jste hrdina, který již předtím prožil tisíce životů, ale přestože jste drsňák, jedna věc vás nemile překvapí. Nenarodíte se totiž do světa jak ho znáte, což má jednoduchý důvod – neexistuje. Vy si nic nepamatujete, ale tušíte, že došlo k nějaké ošklivé události a svět byl zničen. Společně s ostatními tak budete pátrat po starodávné esenci zvané Fury, která pak dá vzniknout novému světu, novému životu a pomůže vrátit vesmír do jeho normálního stavu. Vaše zkušenosti posbírané na cestě tímto světem se budou počítat trošku jinak nežli v jiných MMO. Nepůjde zde o zkušenosti jako takové, ale budou se vám přičítat body za jednotlivé souboje, kterých se zúčastníte. Osobní střety tedy opravdu budou tím hlavním, co vás zde čeká. Svět, v němž se budete pohybovat, je rozdělen na dvě hlavní oblasti. Jsou jimi Sanctuaries a War Zones. V první z nich si užijete sociálního kontaktu, interakce s NPC a také to bude to správné místo, kde se budete moci starat o své tělesné schránky a vylepšovat je. Druhé prostředí, které ve hře bude, je pak o soubojích. Podle toho, v jaké War Zone se budete nacházet, také můžete očekávat styl boje. Na samotném začátku, kdy si budete vytvářet postavu, vás čekají klasické věci jako výběr vzhledu, ochlupení, barev a podobné, známé nezbytnosti. Pokud v průběhu hry zjistíte, že blondýna už vás nebaví, můžete ji bez větších problémů vyměnit za jinou. Zcela závazné zde budou jen dvě věci a to je pohlaví a jméno postavy.
Toto rozhodnutí je zde hlavně kvůli tomu, aby si hráč mohl vyzkoušet co nejvíce kombinací. Není to však jediná věc, kterou lze měnit. Dalším skvělým nápadem jak zaujmout hráče je hra s inkarnacemi. Nebudou zde na výběr žádná povolání, ale tento prvek bude zajištěn právě skrze inkarnace. Každá z nich bude umět jiný soubor věcí a vaše schránka jich může pojmout až neuvěřitelných dvě stě. Pak bude možné se mezi nimi jednoduše přepínat a užívat si tak co chvíli jinou sadu schopností. Tyto změny můžete však provádět pouze ve svatyních, které jsou k tomu určeny. Dalo by se to tak trochu přirovnat k Magic: The Gathering, kdy si také můžete pokaždé namíchat jiný balíček. Postup vaší postavy je pak závislý na zkouškách, které by se daly přirovnat ke klasickým questům. Po jejich splnění se stáváte mocnějším a podle toho, o co se jednalo, si také odnášíte nějaké nové zkušenosti v určité oblasti. Je jedno jak je budete plnit, jestli nejprve ty magické nebo uzdravovací či bojové. Celkem je zde na této cestě nachystáno na čtyři sta dovedností, které je možné se naučit. Asi tak devadesát procent z nich bude vycházet z házení něčeho. V normálních MMORPG je to tak, že na vyvolání fireballu spotřebujete asi tak čtyři sekundy a pak vyletí. Zde to bude hned, ale zase v této hře nebude systém, kdy mačkáte za sebou pořád dokola několik klávesových zkratek a čekáte až nepřítel padne. Budete muset trochu více kombinovat, kdy autoři do hry zamíchali principy základních energií. Ve Fury se to jmenuje meta game. Jde tam o jednoduchý princip věci. Některé dovednosti vás nabíjejí jistými energiemi, které se dají zase zužitkovat dále. Jestliže tedy chcete používat některé velmi silné zbraně, musíte se nejdřív dostatečně nabít.
V soubojích se budete utkávat s lidmi z jiných oblastí. V praxi to pak znamená, že veškeré šarvátky budou v počtu od 4 na 4 až do 32 na 32 jedinců. To, že se dostanete do souboje vám podobných lidí, je opět zajištěno serverem, kdy si počkáte 30 až 60 sekund na napojení, ale zase máte tu jistotu, že budete nasazeni mezi stejně zkušené postavy, jakou máte vy. Neherní postavy zde budou zastoupeny spíše jako vaši trenéři a prodejci. K nalezení budou ve svatyních, což je taky asi jediné místo, kde budou NPC. Jak jsem již zmiňoval, hra bude skoro jen o hráčích a jejich soubojích, zapomeňte na úkoly, kde jste se nehnuli dopředu, dokud jste neměli zabitých pět vlků a deset svišťů. Kromě zbraní na vás ve hře budou čekat magické předměty, zbroje a také ornamentální předměty, díky kterým si polepšíte v jistých vlastnostech. Přijít k nim můžete tak, že si je z někoho vysekáte, vykoupíte a nebo je vyměníte. Stejně jako ve všech jiných hrách podobného typu, tak i zde se jednotlivé předměty opotřebovávají. Na rozdíl od většiny se zde ale dají opravit do svého stoprocentního stavu. V reálném světě by to byla pitomost, zde to většinou spíše potěší. Systém řemesel je nyní v jednání. Designéři předložili nějaký koncept, který vypadá dobře, ale zatím není jisté, jestli ho stihnou propracovat do posledních detailů. Pokud ne, můžete ho očekávat v nejbližším rozšíření hry, hned po jejím vydání.
Schopnosti ve hře se dají rozdělit na čtyři rozdílná učení – Life, Death, Growth a Decay. Je asi jasné, že jde vždycky o protiklady. Společně s tím jsou v každé škole ještě dvě disciplíny – fyzická a duchovní. Jak jsem již zmiňoval, k novým věcem se dostanete po zdárném splnění zkoušek, pak následuje vaše volba a následné užívání nových možností. Ve stejném čase se pak otevře možnost naučit se nové věci ve školách. Ve hře překvapivě nebude žádná mana. Někteří z vývojářského týmu ji dokonce přirovnali k měřítku zábavnosti, protože když jim došla, přestávali je hry bavit a končili s nimi. Proto zde není, ale nebojte se, ono to budete mít vynahrazeno energiemi, kterými se musíte nabíjet, abyste zvládli těžší kousky. Dovednosti budou čistě bojové, autoři sami říkají, že se nesnaží dělat všechno dohromady, ale soustředí se na arény, ve kterých budete bojovat. Tam také budete mít za úkol splnit ony zkoušky (trials), které budou hlavně o používání vašich schopností. Zadání se dozvíte ve svatyních a půjde o to, používat vaše naučeně věci při bojích a to v přesném pořadí. Tímto stylem byste si měli rychle osvojovat nové dovednosti a učit se jejich bezchybnému používání. Ne že bych chtěl provokovat a hlásat, že smrti se bát nemusíte, ale v této hře to zase tak hrozné nebude. Budete si sice muset počkat nějakou dobu, nežli se znovu objevíte, ale nepřijdete o žádné ze svých věcí.
Pravidla seskupování jsou následující. Můžete bojovat jako jedinec, ale to jen v Bloodbath bojích, kdy je každý sám za sebe. Pak přicházejí na řadu skupiny, které jsou po čtyřech lidech. To je klasický bojový útvar ve hře. Skupiny se mohou spojovat do teamů, kde je možno nashromáždit až čtyři skupiny, celkem tedy 32 lidí. Limitující číslo čtyři je zde kvůli tomu, aby si všichni hráči ve skupině udrželi ten správný směr a zaujetí při plnění požadavků. Skupiny si můžete buďto sestavovat sami před vstupem do War Zone nebo budete někam přiděleni. To platí jak pro případ, kdy vám jeden hráč chybí, tak pro variantu, kdy vy jste samotní. Pokud tedy chcete hrát společně s kamarády, musíte se s nimi domluvit před vstupem na bojiště. Všechny věci, které vybojujete nebo zlato, které utržíte, tak poputuje do společné truhlice. Prachy se vám rozdělí a o zbytek předmětů si doslova hodíte kostkou. Takže si vezmete hrací kostku, hodíte ji a výsledek poctivě napíšete na server, jenž vám danou věc přidělí :). To samozřejmě ne, ale systém bude dost podobný. Každý ze skupiny si může označit tři věci. o které by měl zájem. Potom se losuje a můžete vyhrát všechny nebo také žádnou věc. Je to tedy i trochu strategie, kdy nejlepší věc budou chtít všichni, kdežto u něčeho horšího už máte větší šance pro sebe. Věci, které budou z lidí padat, jsou generovány počítačem, takže daná osoba doopravdy o nic nepřijde. To jsou mi věci.
Klient hry používá Unreal Engine 3. Hra bude koncipována tak, aby běhala na všemožných kombinacích vašeho hardwaru, minimem však bude 2,6GHz CPU a 1GB RAM, společně s 5700FX grafikou. Samozřejmě čím lepší železo hře předhodíte, tím lepší výsledek dostanete. Hra bude viděna z pohledu třetí osoby, jelikož je nezbytné, abyste se orientovali, co se děje ve vašem nejbližším okolí. Zrovna tak si můžete dosytosti vyhrát s kamerou a nebo to naopak nechat na počítači, aby vám nastavil ten nejoptimálnější pohled. Technologie na serverech, kde hra poběží, bude zvládat až 200.000 konkurenčních hráčů najednou. Každý hráč pak může v dané oblasti potkat 1 až 5 tisíc konkurenčních hráčů. Pokaždé byste tedy mohli mít na výběr z 5.000 hráčů, kteří se k vám mohou přidat a 195.000 těch, kteří mohou být vašimi oponenty. Co se týče nastavitelnosti hry hráčem, pak byste měli mít dokonalý komfort. Autoři se totiž ztotožňují s hráči, kteří si rádi nastavují co nejvíce zkratek podle sebe. Pakliže k tomu dokonce mají speciální klávesnice a mnohotlačítkové myši, jejich podpora by zde měla být dokonalá. Interface je koncipován tak, že je přehledný a všechno potřebné je v něm vidět najednou. Podle autorů by měl být přehledný jak pro hráče MMO, tak pro vyznavače FPS. Své hodnoty jako je zdraví můžete vidět velmi přesně číselně nebo pokud vám to bude stačit, tak pouze „sloupcově.“ Dokonce zde bude možné vidět, jak na tom je cizí skupina, takže se můžete těšit na to, že když budete mlít z posledního, tak si vás někdo všimne a dorazí vás.
Místo na věci je zde řešeno klasickým batohem. Začnete hru pouze s jedním, v němž je místo na padesát položek, avšak je možné přikoupit si jich dalších 19 a celkem si tak do nich nasyslit až 1000 předmětů. Abyste se v tom vyznali, je zde možnost batohy i s jejich místy, barevně poznačit. Ve hře budou samozřejmě i společenstva, do kterých se můžete sdružovat. Systém bude jednoduchý a dalo by se říci, že co server, to lidé stejného přesvědčení. No a ti z každého serveru budou hrát proti těm ostatním serverům. Pokud se vám někdo znelíbí natolik, že s ním již nebudete chtít mít nic společného, máte možnost přidat ho do ignore listu, stejně tak jako to můžete udělat obráceně s kamarády, které si dáte mezi oblíbence. Poplatky za hru ještě nejsou známy, jelikož se stále hledá vydavatel, se kterým by autoři hru rádi vydali již příští rok.
Uvidíme, jak se to chytne...
mě se to nák nezdá neříkám že to je špatný no le nevim uvidíme jaký to bude vypadat v pohybu ..
no nehral sem to ale z tech screenu nic moc ...
to se mi nelibi pripomina to nakou konzolovku
konecne asúpon naka poradna bojovka a taky online... no myslim ze to bude docela pecka no.... ale jak znam konzolovky tak pokud nemate joypad tak sme v zadk* ale myslim ze to bude fag zajimavy!
dalsi dobrej originalni napad, uvidime jak se jim to podari ... nemuselo by to bejt spatny ale stejne si myslim ze to nebude moc RP hra, spis jen na odreagovani v PvP ...
2Pinda: lol, ty si asi debilek co, koukls jen an screeny a hodnotis... navic grafika v onlinovkach neni to nejdulezitejsi, ano musi bejt dobra a moderni ale jak chces aby ti to zvladalo 64 hracu najedou kdyz by kazdej mel 20 000 polygonu, heh?
helsice to neni k clanku ale co takhle aby nekdo udelal ciste MMOFPS to by mohla bejt dost prdel ne?? jako to by se mohlo chytrnout ete vic nez WOWka a ja bych zrejme odesel od Ragnaroku :D
No, neco podobnyho bude Huxley bych rek ... ;)
este dolezitejsi faktor bude kolko budu chcet na mesiac to rozhodne ci sa to bude hrat alebo sa na to vyprdneme najlepsie by bolo zadara
nike
Hmm to bude great mám rád takovýhle RPG.Ještě že už mám TITAN QUEST to je ta nejlepší pařba v dějinách RPG
posledni comment necomentuju :D
..necomentovat. :))
Tahle hra.. no nevim, bude mít nějakej půvab hra čistě o řezání se mezi sebou, předmětech a zlepšování sama sebe? (může mít, ale tohle se nemenuje Diablo:)) Uvidíme, řekl slepý.
hmm
taková těžká bitka tam a ona se u toho ještě usmívá to mě dokáže tak rozesmát hh
hraju knight on-line a spoustu jiných onlinovek ale tahle vypadá fakt pěkne
mohlo by to bejt dobry uvidime jestly se to bude dat stahnout :D
:o)
no vipada to slusne , ale na ragnarok to nema...RAGNAROK 4ever!!!
no a este abych dodal ten screen shot tusim ze to je ten predposledni jak se tam rezou ,tak to vypada jak nejakej Teken nebo tak neco to sem jim nejak nepovedlo...
a ten 9. screen ,ty blesky vypadaj jak z jedi knight...
jestli to je fakt onlineovka....a bude to něco ve stylu wow tak to bude fakt nářez....:D
přijde mi že opět hry zjednodušujou. Proč nechat někoho (nedejbože) pár měsíců expit uber postavu s kterou pak muze skutecne masit vsechny okolo? Konec ohledů na americké parchantíky!
Chci se zeptat to je už ke stažení nebo to ještě nevyšlo ?
Konečně On-linovka kde se nemusí tupe EXPIT na mobech :-)))
Je to pěkně udělaný☺......Nemám co dodat☺
zajimave ale kolko to bude stat ?? nevite pls