Mohlo by se zdát, že nejnovějším receptem, jak přitáhnout hráče, je zkombinování více herních žánrů dohromady. Naposledy jsme vám představili hru, kde půjde o mix FPS a RPG (mluvím o hře Hellgate: London), nyní před námi leží kousek, který si jako svůj základ vybral kombinaci FPS a RTS. Možná si vzpomenete na projekt, který nesl název Ghost Wars. Byl to v podstatě předchůdce této hry, s tím rozdílem, že z FPS zde byl jen omezený mod, kdy jste se mohli na chvíli přepnout do očí odstřelovače. Tento projekt byl před více jak rokem zrušen. Ne že by se snad nejevil jako lukrativní, ale vydavatel zkrachoval a bylo jasno. Omylem by však bylo považovat Field Ops za trošku upravenou verzi Ghost Wars. Zdrojový kód byl celý přepsán a my se tak můžeme těšit na hru, kde je poměr FPS a RTS zhruba tak stejně vyvážený.
Smutná realita a vděčné téma pro hry. Tak by se možná dalo nazvat téma, které si autoři vybrali jako páteř pro svou hru. Zasazenou do dnešních dní, kdy je svět rozdělen na mnoho menších, kdy každý má tu svou pravdu. Jedním z nich je svět fanatických stoupenců islámu, o kterých se asi nemusím moc zmiňovat, protože se asi nenajde nikdo, kdo by o nich nic netušil. No a asi nejkontrastnější druhou stranou, která se snaží s tím něco dělat, jsou Američani. Jejich speciální jednotky, které se snaží dostat až k samým kořenům tohoto „novodobého zla“, budou těmi, jejichž prostřednictvím bude ve hře odráženo vaše taktické myšlení a smysl pro akci. Všechny konflikty a místa, které budou ve hře představeny, jsou postaveny na reálných základech z našeho světa. Hodně z akcí, které si zde prožijete, se opravdu stalo a vy o nich nevíte z novin jen díky tomu, že to byly akce tajné, neurčené pro veřejnost.
K realističnosti hry také přispívá to, že nejenom prostředí, ale také věci v něm jsou dělané podle skutečnosti. Čekají tak na nás kopie opravdových zbraní, vozidel a vybavení, což s sebou zároveň nese to riziko, že kolem vás sviští opravdové projektily i se svým smrtelným poselstvím. Ke konceptu hry se autoři dostali celkem zajímavým, i když logickým myšlenkovým pochodem. Určitě to nebylo tím stylem, že se sešli a řekli si: “ Tak teďko uděláme nějaký mix FPS a RTS.“ Šlo spíše o úvahy, kdy se bavili o tom, jak nejlépe vtáhnout hráče do děje. Nakonec došli až tak daleko, že nejlepší je komandovat lidi jako velitel, ale zároveň ladit detaily jako voják, který je vyslán do akce. To, že každému z těchto požadavků vyhovuje jiný žánr, už pak vidíte sami.
Digital Reality si v tomto smyslu opravdu prošli takovým vývojářským peklem. Ono zkombinovat to dohromady, aby vše bylo plynulé a neotravovalo to hráče, není zase nic tak jednoduchého. Výsledkem je pro nás to, že po rozmístění jednotek je možné pouhým kliknutím myši „vlézt“ do jednoho z vojáků a trvá to asi tak půl vteřiny, což je krása. Pokud zjistíte, že jste zapomněli něco v RTS modu doladit, není nic jednoduššího, nežli stisknou enter a být zpátky ve strategické části hry. Svoje dovednosti si vyzkoušíte v minimálně čtyřech rozdílných prostředích, kdy se podíváte na taková klasická místa jako je Kuba, velmi žádané lokace Černobylu a také profláknutý Afghánistán. Všechna z těchto míst zde pak budou prezentována s opravdu vysokou mírou detailnosti.
Trošku nezvykem v takto protiteroristicky laděných hrách je pak možnost hrát i za druhou stranu. Díky tomu také najdeme vcelku podobné jednotky, i když podobnost nebude dána tím, že se budou chovat naprosto stejně; akorát zatímco jeden bude mít na hlavě helmu, tak druhý šátek. Pokud se to na jedné straně jmenuje SpecOP, fousáči pak mají Rebela. Stejné to bude se základními jednotkami typu Heavy Machine Gunner, Missile Launcher, Sniper. Pak jsou zde ale specialitky, jako například velmi dobře vyzbrojený robot a hodně obalený bojovník, který se již těší na harém v nebi. To, jakou cestu si zvolíte, je jen na vás. Hru je možné samozřejmě dohrát jen v jednom z nabízených pohledů, ale nakonec zjistíte, že je stejně nejlepší kombinace obou. Zatímco útok z vícero stran je asi lepší provádět ve strategické části hry, tak mise, kde je vyžadována přesná a dejme tomu i tichá práce, se vám bude lépe plnit jako jednomu ze členů komanda.
Mnoho misí bude koncipováno tak, že je lze řešit oběma způsoby. Například je možné zalehnout na střechu se sniperem a pěkně si pročistit cestu, nebo naopak převelet svoje jednotky tak, aby dané nebezpečí lstivě obešly. Stejně to ale bude jen na vás, ke kterému stylu tíhnete více a sami víte, že každý se hodí na něco jiného. Chybu, kdy do hry někdo nezařadí multiplayer, už v dnešní době moc firem nedělá, proto se i zde můžeme těšit na probděné noci společně s kamarády. Pro hru více hráčů si autoři nechali čas a bude stejně dobře zpracovaná jako single. Prozatím je pro vás připraveno deset map, ale po vydání hry by se tento počet měl zvyšovat, což asi také znáte z jiných her. Z modů jsou zde v nabídce Bomb run, VIP a Counquer, což v žánru RTS moc k vidění není. Naprosto super nabídkou je pak možnost hrát ve FPS modu, kdy máte nějaké komando a jeho členové mohou být vyskládaní z vašich kamarádů.
Nadšení z této možnosti vás možná překvapuje, protože možnost poskládat si vlastní jednotku z kamarádů není zase až tak neobvyklá. To je sice pravda, ale myslím, že nikdy jste neměli tu možnost, zahrát si proti kamarádovi, který nehraje FPS, ale je to zarytý stratég. Takže zatímco vy si budete užívat váš oblíbený styl, on se bude snažit dostat vás svou strategií. Tomu říkám velká výzva a dost unikátní projekt. Dalším oříškem, na který si autoři museli naprogramovat vlastní louskáček, byla umělá inteligence. Už normálně to není nic jednoduchého, ale když si připočteme fakt, že hra se musí chovat inteligentně jak v FPS tak RTS modu, zní to celkem zajímavě. Doslova noční můrou by pak bylo, kdybyste se coby sniper dívali, kde koho uvidíte a najednou vám v hledí utkvěl nepřítel, který jen tak stojí a nic nedělá. Na nic takového se netěšte, protože počítačem kontrolovaní jedinci budou více než čilí.
Budou se chytře krýt, abyste je neviděli a hůře se vám trefovali, k tomu si pak přidejte dovednost střílení zpoza rohu, taktické přemísťování do vašich zad a umění využívat ty správné zbraně v ten správný okamžik. Nudit se tedy rozhodně nebudete. Můžeme si dokonce uvést primitivní příklad jednání počítače, ale i ten bude dosti znázorňovat jako bude myslet. Pokud si rozmístíte jednotky tak nešikovně, že je necháte na jednom místě, můžete počítat s tím, že vám mezi ně přiletí granát. Jestli bude kouřový nebo tříštivý, to už zase závisí na tom, jak vás bude chtít počítač dostat. Otrok na grafickou práci v této hře se jmenuje Walker 3D a určitě nebudete mít nic proti, když řeknu, že ho autoři ždímají opravdu na maximum. RTS grafická stránka hry je velmi dobře propracovaná a směle se může postavit všem strategiím dnešních dob. FPS je sice o malinko horší nežli nejvymakanější tituly současné herní scény, ale zase musíte mít na paměti, že to není pouze FPS, ale mix obou žánrů dohromady.
Dalším důležitým aspektem hry je potom její fyzický engine. Na tom si také dali autoři záležet a tak jsou zde i možnosti jako valení barelů na nepřátele, plížení se za nějakým krytem, který si můžete posunovat před sebou a nebo destrukce těžkých vozidel za pomoci ustřelených částí budov či skal. Hra se samozřejmě nebude odehrávat jen na zemi, ale také na vodě, kde se zase dají vymýšlet jiné triky, zrovna tak jako ve vzduchu vás napadnou jiné postupy. Tento slibný projekt se samozřejmě dočká i svého dema, které ale bude vypuštěno až těsně před vydáním. Samotné datum vydání je potom plánováno na první kvartál roku 2007.
jo..delta force....s trochu lepší grafikou...a novějšíma zbraněma
tohle bude bomba :)
jo Delta Force Xtreme s lepší grafikou ... ale mohla by to bejt docela řežba. lepší plánování, taková skoro i strategie ale je dobrý to zapojení do hry !!
o takovyhle hre snim od narozeni;D
akorat me trochu mrzi datum vydani a to ze tecka a ctecka maj stejny zbrane, aspon podle screenu, ale to snad jeset vychytaj;P
......
grafika dobra ale hra nic moc
Nejak nevim ,jestli to ma byt strategie nebo co .Graficky to ujde ,libi se mi tam grafika prostredi ,ale ty vozidla a vojaci ......to trochu pokulhava
rakl bych ,ze ty plameny a vybuchy nejsou zrovna pekny ,na nekterym screenu ma zbran plamen nejakej 5 metru a na druhym asi 7cm ,tech 5 metru mi prijde az moc na M4
tohle bude dobre
Grafika typu ultra...
tak to bych si zahral
slusny efekty