Od data vydání hry s vypovídajícím názvem Soldiers: Heroes of WW2 uplynuly už prakticky dva roky. V průběhu doby se mi několikrát podařilo zrealizovat plán úklidu pokoje a osobních věcí a pokaždé, když jsem vykonával tuto bohulibou činnost, jsem si slíbil jednu věc. S krabicí od hry v pařátkách jsem si přísahal, že ji minimálně ještě jednou nainstaluju, zanadávám si na Starforce a ponořím se do výživného světa této netradiční strategie. Díky kritickému nedostatku času se to bohužel nepovedlo, ale ztrácet hlavu není rozhodně na místě – v srpnu by totiž mělo přijít na trh pokračování, tentokrát pojmenované Faces of War. Pojďme si shrnout, proč by zrovna tato hra rozhodně neměla uniknout žádnému vyznavači strategií.
Ptáte se, nač ta náhlá a na první pohled nelogická změna názvu, která na oko nevytváří mezi těmito dvěma hrami jakoukoliv souvislost? Odpověď je vlastně velmi jednoduchá – vývojáři z Best Way a známého 1C se rozešli se svým vydavatelem Codemasters a na vydání se dohodli s firmou Ubisoft. Bohužel tím ale ztratili práva na název, a tak byla potřeba vymyslet nový úderný slogan. Ten sice není tak výstižný jako původní, nicméně další změna názvu by asi neprošla :o)
Když už jsme u toho, možná by nebylo na škodu si uvědomit, že hra se už tento rok dočká zajímavé konkurence v podobě Company of Heroes. Podle screenshotů vypadají obě hry hodně podobně, rozdíl v herním principu však bude poměrně propastný a tak v obchodě nebude nutné vážit, pro kterou se rozhodnout. Prostě si koupíte obě! :o))
Co nás tedy v přímém pokračování přímo čeká? S jistotou mnohem vyšší než o naší příští vládě můžeme mluvit o tom, že se nám na bitevním poli sejde opět stará známá partička ve složení Američan, Brit, Rus a Němec. Tito (ne)přátelé na život a na smrt se opět budou bít o strategické kusy země – nejspíše opět nepůjde o přesné historické lokace a bitvy, ale o zábavu by mělo být postaráno. Rámcově si projdeme Den D (masakr na Omaha Beach once again), zúčastníme se zimních operací (Bitva v Ardenách?) nebo se v rámci rudého pochodu vrhneme ztečí na samotný Berlín.
Jak jste již poznali, jde o závěrečné měsíce druhé světové v Evropě, což by mohlo být lákadlo i pro zájemce o technický aspekt největší z válek. Co jsem si všimnul, tak ještě v žádné strategii nebyly modely vypracovány tak precizně, jako zde. Samozřejmostí je spousta přibližovadel, od motorek BMW, přes Jeepy, Kübelwageny a různé náklaďáky, až po to nejzajímavější – bojovou techniku. V mnohem větší míře se dočkáme transportérů a lehkých bojových vozidel, a to zejména na straně Američanů a Němců. Co však předčilo i všechny mé mokré sny, je nabídka tanků – ta se proti prvnímu dílu rovněž dosti rozrostla, ale navíc obsahuje i speciály typu ženijních tanků nebo obojživelný Sherman DD. K tomu si připočtěte samohybná děla, tažená děla a protiletecké systémy a zjistíte, že jste právě dosáhli dalšího „technického orgasmu“! Na bitevním poli bude samozřejmě znát i živá síla, která bude zahrnovat hlavní typy riflemana (jak to napsat česky? :o), samopalníka, kulometčíka, odstřelovače, oficíra, týpka s plamenometem a bazookou a speciální jednotky typu medika, námořníka, tankisty, SS oficíry apod. Speciální jednotky budou ale použity spíše v případě dokreslení mise nebo zápletky a nebudou standardní součástí vaší skromné armády. Sem tam se po monitoru mihnou i námořní a letecké jednotky, ale nejspíš nebudou ovladatelné. Velká přednost této strategie – totiž přímé ovládání jakékoliv jednotky (krom zmiňovaných speciálních) – samozřejmě zůstává zachována, a tak se můžeme těšit na přímo ovládané masité boje!
Na rozdíl od prvního dílu dostanete k dispozici i více jednotek. Místo nějakých 4-5 vojáků budete moci komandovat až tucet hrdinů. To samozřejmě klade ještě vyšší nároky na umělou inteligenci než v prvním díle. Vývojáři však přicházejí s tvrzením, že naučili AI bojovat komplexně a tudíž se bitvy nestanou hromadným předvídatelným útokem lumíků, ale nepřítel bude zohledňovat vše – váš počet, svůj počet a zbraně, munici, morálku apod. Výsledkem by měly být rozličné akce jako útok, stažení se, průzkum, vzdání se, maskování a další akce. To vše navíc ovlivněno výběrem obtížnosti. Celkově lze počítat až se třiceti bojovníky na obou stranách, kteří přispějí k hutné atmosféře – tentokrát totiž nepůjde o záškodnické boje v týlu nepřítele, ale přímo na frontové linii!
Minulý díl omráčil svou detailní grafikou a skvělým fyzikálním modelem, nicméně trpěl velikým problémem zvaným optimalizace. Hra se trhala, sekala, zpomalovala a vůbec dělala problémy i na poměrně silných mašinkách, zejména pak v multiplayeru. Pevně doufám, že si z této chyby vzali vývojáři ponaučení a v případě druhého dílu věnují optimalizaci více prostoru. Přece jen, ty tuny grafických efektů (zrcadlení na vodě, všemožné výbuchy apod.) a na strategii propracovaná fyzika s ničitelným prostředím za to stojí. Stačí se podívat na okolní obrázky a je jasné, že se můžeme na tento kousek opravdu těšit. A soudě podle minulého dílu bych se mohl i zaručit, že půjde o velmi kvalitní zábavu.
(Hint: mrkněte na homepage pro více informací o jednotkách nebo si u nás stáhněte trailer)
tak tohle nemuze bejt game ? ci jo ??
Vypadá to nějak divně!!!!!!!!
jakej comp na to typujete jako?:D
i vy jedni ,,tirani,, :)))
no tipuju kolem 500mhz procik ze bude stacit, ale tak na grafarnu ktera zvladne DX7..a bude to v poho ;)
:D no vypada to hrozne :D
vyborna hra, ale uz se tesim na pokracovni jenom doufam ze si kvuli tomu nebudu muset upgratovat PC. JEdnicka slape pekne pokud se na mape nedeje hodne veci zarovem tak muj stredne dobry PC s tim nema problemy.....
tak detaily te hry pri priblizeni sou uzasny...
Ale možná by to mohlo bejt i dobrý :-D
Bude to fak hustý,už teť se těšim až vám dám LOL!!!!
s tim proste neprestanou.Furt nam budou vyvojari cpat 2.sv. do ksichtu,nehlede na to ze je to ohrany az je to ke zbliti.
vypada to nadherne jak po sobe vsechno pali z 30ti metru to nema chybu.Bohuzel je ten nesmysl i v blitzkriegu apod. (jeste nesmi chybet klasicka seda barva fricku)
Co to melete o grafice?! To je jedna z mala 3D strategii, ktera neztratila puvab oproti 2D (myslim, ze kdz je 2D, nakreslena, tak to vypada hezcej, nez neprislis kvalitni ale 3D modely... muj nazor).
Jinak, myslim, ze to bude parba jak svine...uz se tesim
maš pravdu je to jen tvuj nazor :-DDD
jinak hra bude goooooooooooood
ze kdyby po sobe strileli na kilometr tak by to uz nebyla hra, ale nehratelny utrpeni.
Nemyslel jsem to tak, ze 3D grafika ja spatna... jen, ze si vem treba Blitzkrieg... byl sice 2D, ale grafika vypadala moc pekne... zatimco Blitz2 s 3D grafikou vypadal vic jako komixove... nez jako realisticky... Tim nerikam, ze jsem zastance 2D... je mi to jedno, kdyz je hra prehledna...
no jak tady nekdo rikal, kdyby to bylo jako realita a tiger by odstreloval tanky na kilometr, stejne jako nemci s puskama by otravovali na strasny vzdalenosti, a vubec bys musel pokrejvat pohledem obrovsky plochy, coz pri detailnich zaberech proste nejde, bys musel mit monitor 210 palců, ale kdyby tam byl trochu prodlouženej dostřel, nezlobil bych se, ale přežil bych to i bez toho, to co me nějvíc ŠTVE, je to že dvě armády do sebě naběhnou jak idiot, prostě jak za středověku Hurááá všichni do sebeeee, tohle v druhy svetovy praktikovali akorat rusove :D, ale kdyz na screenech vidim jak v lesiku na ploše pár metrech ctverecnejch do sebe nalitne mrte nacku a amiku + jejich technika je to fakt na bliti, zadny obihani, zadna taktika proste urááá
Tak ja sem to nemyslel takhle,podivej se treba na Hidden Stroke II (moje nej),grafika je 2D a jak to vypada hezky,mapy taky nejsou zas tak ohromny a vypada to daleko lip kdyz po sobe bafaj na takovych par set metru nez kdyz k sobe prijedou dva tanky na 30 metru a zacnou po sobe palit jako v Blietzkriegu.Vem si ze na takovyhle vzdalenosti uz by bylo relativne jedno co ma tank za vyzbroj protoze z par desitek metru ti tygruv bok sherman prostrelil celkem snadno,a jak uz tu rekl GZ ve hrach to fakt spis pripomina stredovek.Ale mate pravdu hra je hra a radsi tam tu realitu cpat malo nez hodne jen me znechucuje to uz tisickrat ohrany tema (tech her na tohle tema uz je zase na nejakej cas dost),co treba neco jako silent hill..
Pamatuje si "hlavně my starší pajtašové" na Combat Missions Barbarosa Berlin, sice to byla tahova strategie ale překrasne vykresleny 3D grafika ... boje vyborna na kilometry ... obrovské mapy stovky a tisice vojáku a tanku, realistické boje, pancerovaní prostup, i poruchy tanku ktere se z nicho nic posraly jak ve skutecnosti... to byla a je hra .... toto je picovina ty tanky jestli po sobe palili s 30 metru tak to byla vyjmka jedna ze ste jinak klasické tankove boje jse provadely od 250 m do 2 km a ne na 30... jinak 99% presnost kanonu od tigeru je 3,6 kilometru a v nekterych pripadech jeste vice.... a ta seda barva od nemecke armady kazdy nadsenec z WWII vi ze po stalingradu seda bava ne německych vozidel zacala mizet a obevovalo se maskováni...
jinak to vypada celkem obstojne...
"nejspíše opět nepůjde o přesné historické lokace a bitvy"
Co je to za kravinu? Ty mise co byly v S:HoWW2 byly přesný na detail, takže buť autor myslí něco jiného, nebo se mýlí...
..byla jedna z nej strategii cojsem hral. A mozna nejlepsi z WW2 co jsem hral. Tesim se moc moc.
OMFG presne nekoho takovyho jako ses ty sem cekal ze zacne zase rejt do pice.Zaprve se to stat mohlo (M18 "Hellcat" nebo "Slugger" tyhle stroje a jejich taktika ti moc asi nerika co?)zadruhe tankovy boje nejcastejs probihali na 1km za treti uz na dva kilometry uz byl celkem kumst neco trefit (jasne cim lepsi optika tim vetsi sance ale i presto) a ty pises ze tygr se trefil bez problemu na 3,6km...pro tvoji informaci NA 3,5KM SE TREFIT MEL PROBLEMY I JAGDTYGR.
Combat mission kam se to hrabe na steel panthers
Kdyz to bude alespon tak dobry jak to vypada,,tak by to mela byt super hra.!!!...Koukám že se do diskuse zapojili i valecny hrdinove a technicti odbornici..haha FOff
nema vubec cenu neco psat.Nakonec to dopadne jako vzdycky.
Btw chillikure nebo jak,kdyby sis o tom neco treba precetl a zajimal se o to hloubejs tak bys nikdy neplacal to co on.
hlecat je stíhac tanku nikoli tank samoty .. dobre dejme tomu ale je to otevrena konstrukce a ma pouze 76 mm kanon, tank ktery jse kvalitou rovnal tigerovi byl persing ktery uz stal za to ale dostal jse do boju az v ardenach a pozdeji jeho hlevni nasazeni bojove nastalo az v korei... dal ja nepsal uciny dostrel ale max. destrel.. jagttirer mel dostrel podle munice mel 128mm kanon molh tam rvat i podkaliberni strely raze 105 a 88 mm takze se to ruzni, taky mel vetší pruraznost ale ustova rychlost byla vyssi u tigeru presnejsi u posledniho kanomu PaK ktery se montoval na kralovsky tigry a na jeho platforme vyrost i sihac tanku jagttiger.. jedniny tank kery jse svou kvalitou vyrovnal kralovskemu tigrovy byl sovetsky tank IS3 ktery jsi na evropsky pude nezabojoval ale ucastnil jse pouze povalecny vitezny prehlidky v berline, prvni bojovy nasazeni IS3 bylo az v mandzusku proti chabe vycvicenym jamoncum kteri se banili statecne až sebevražedne ale na tento stroj nestacili.. no co dal ...De@thclaw... si na tahu...
K smichu.Tygr je tank samoty..urcite kdyz vylozene zakazovali aby delal to co treba zvladlo vicero strednich tanku,kdyz uz ho meli nasadit rozmysleli se dobre,ten stroj byl slozitej a drahej.M18 Hellcat nahradila v 44tym M10 Wolverine,to ze byl kanon slabej si myslis ty,byla pohyblivejsi a rychlejsi nez jakejkoliv tank v ty dobe (a uz vubec nemluvim o M36 kterej prostrelil bok jagdtygrovi na nejakych 1500m).M26 Pershing-jak neco takovyho muzes vubec rict...tenhle stroj se setkal s tygrem snad jen dvakrat nebo trikrat omg.Jagdtygr (cesky je tygr s tvrdym i pro tvoji informaci)-taky smesny,zaprvy rvat podkaliberni strely do kanonu mohl uz v ty dobe skoro kazdej tank,zadruhy mala prubojnost-urcite kdyz veskery zdroje udavaj prubojnost pres 10cm na 3500m."Jediny tank ktery se vyrovnal Kralovskemu tygru byl IS-3" to je z tvyho super postu snad nejlepsi,no jo vidno ze sis to asi v rychlosti zjistil jen aby si mi to moh vytmavit.JS-2 je asi vzduch ze?No co dal..."RvN"...si na tahu.Jen jedno slovo-KVH ze?
nejdriv po me chce abych mu nejak vyvratil ty jeho lzivy informace a kdyz uz to udelam tak se nic nedeje...
tak k IS 2 je znamo ze to byl velmi stisneny stroj a jeho 4 clena posadka se tma doslova nackala jeho rychlost strelby byla velmi pomala i kdyz mel vykoný 125 mm kanon tak rychlost strelby byla 1-2 rany za min coz tiger jich pri stejne zkuseny posadky mohl vystrelit cca 5.. podle zkusenosti posadky. a jak vime rusove nebyli az tak moc dobri strelci a jejich radiova vybava a tak i koordinaca nebyla na taky urovni jako nemecka a taky optiky nebyli tak vymakany... ale i IS 2 vecinou brazdili bitevni pole jednotky NKVD a do normalnich klasickych armadnich rukou se dostaval pouze vyjmencne.... IS 2 byl dobre pohyblivy kvuli svému uzkemu podvozkua jeho sikmé pancerovani bylo na dobre urovni i kdyz nebyla tak dobra jako specialni krupovy ocele i kdyz s postupem casu i ty se zhorsovali kvuli spatnemu prisunu specialnich prvku ktery do ni pridavali.... k tigerum byly to sice osamoceny stroje ale vecinou se nasazovali ve specialnich divizich nebo jeko tezky cety, i kdyz vime ze treba sturm tigeru jse organizovli jen 2 kompanie myslim ze to byla 1001 a 1002 kompanie.. a tvoje avizovany jagttigery kolik jich nemecko vyprodukovalo? 70 stroju od rijna 1944 az do dubna 1945, to je velmi malo z porovnanim s americany s M 10 a dalsich americkych vozu jse vyrobilo 100vky.... a taky tento stroj mohl znicit jakykoliv stroj co nepritel nasadil na bojiste pritom nepritel nemohl z zadnym svym strojem probit celni pancir ani z nulove vzdalenosti.. (zkus si precist nejaky publikace nez tu neco placnes o prubojnosti 250mm pancire sice boky mely jen 80 mm ale jak je znamo posadky jsi kutilsky stroje jeste dopancerovavali rezervnimi clankami pasu pytli z piskem a dalsimy ruznymi vecmi co nasli), je sice pravda ze kdyby nemci misto tigeru radeji produkovali pantery a stihace tanku ze by jse jim podarilo lepe branit fronty a vyrovnat tak prevahu protivnika, jenze jak vime AH mel veliky oblibenosti obludny a velky stroje od tigeru zacineje, pres E 100 a Mauz (neboli mamut) konce "p 1500 ratte" coz byl neskutecny kolos co planovali ... mne se velmi libily a libi stroje jako he Hetzer a Sturmgeschutz III ale i tem niny vybusny dalkove ovadany vozitky "Golias" konce ... ale jak vidno tak super projekty meli prednosti... estli chces muzem to doresit po emajlu.. rad se pobavim z dalsim takovym co jse zajima hloubejc o WWII, jstli chsec muzem pokecat i o Krymske a burske valce mozno i o napoleonovi nebo o modernich koinliktech 20 a i ted 21 stol ..
Zaprvy JS-2 (muj favorit) nemel 125mm kanon (ne opravdu to neni T-72) ale D-25T 122mm kanon.A kdyz takovej projektil praskl do jinyho tanku tak nemusel prorazit,ta exploze stacila na zraneni nebo zabiti osadky+vazny poskozeni nebo vyrazeni stroje.Stisneny byly vsechny sovetsky stroje oproti nemeckym nebo americkym,to je znamy v JS-2 sem i byl a nejvic mista tam zabiral prave onen mohutnej kanon-jeste k ty kadenci,je logicky ze cim vetsi raze tim tezsi a vetsi projektil a tim i delsi doba nabiti (dalsi slabina byl prostor pro munici,veslo se jen 28 strel).No a jestli si myslis ze byl nasazovanej vzacne...tak si to mysli.Delas ze me proste s prominutim curaka protoze ja nic o celnim prustrelu ctvrtmetrovyho pancire nepsal psal sem BOK a BOK neni ČELO jo?Prostrelit 8cm uz nebyl problem pro takovej stroj jako M36.A o poctu vyrobenejch kusu sem taky ani NECEKL a kdyz uz zachazime do detailu tech kusu bylo vyrobenych 77."Navareny pancerovani" tim asi myslis pridavny pancerovani tzv. "Schurzen" (prehlaskovany u,nevim jak se to pise na klavesnici) nevim proc to sem tahas o tom sem taky nerekl ani slovo.K ty literature...publikaci sem precetl vic nez si ty myslis mam jich plnou knihovnu.Co se spatne shani sou knihy o americkych a britskych strojich.
K tvoji nabidce s tebou neco resit-1.Mailovou adresu mas tam kde je muj nick,2. mail ctu jednou za pul roku icq je lepsi- 244-581-606
jej sory s tou razi jsem se sekl 125 a 122 .. to so omlouvam ty pridavny palaty panciru proti kumulativnim stelami jagttiger nemel ale mel docela velky blatniky ale to jsem nemyslel na bokach byly zaveseny "rezervni" clanky pasu a ty meli nejake cetnimerty ocele na vic coz byla dalsi slušná obrana... nezalezi taky na hroubku panciře ale na její kvalite a liti a ruzym legovani a kaleni atd... muzes mit 2 cm specialni pancir a 5 cm klasicky pancir tak muže vyt ten 2 cm odolnejsi a mene "prustrelny"... o pozemni technice vim docela dost ale mam tu mensi nedostatky .... no ja vim hodne o letecky z WWII )z něm strany).. ale jak si promluvime poznas blíž.. a ohledne IS2 mel munici ve vezi ale jen opravdu male množstvi zbytek byl pod podlahou a to byla docela velka nevyhoda.. zalzi take jak byl kanon vyvrtán a na optice a taky na bylistice kanonu a projektilu ktere jse z nej střileli... pac od toho zavisi presnost... jo a cetl jsi ucite jak jse PzJgAbt 653 a Jagttigry utkali na rakouske pude s IS 2 a pro sovety toto setkani nevyslo moc vitezne ba naopak .. no a IS2 bylo vyrobeno mneho ja chtel jen rici ze ho prednostne "fasovali" jednotky NKVD. nez klasicka pravidelna armada ktere byla zahlcena T 34-85 (sice tato verze prisla az na zacatku roku 1945 ale byla nejznamejsi.. velice zajimave byly prave bitvy M 26 Persing a T34-85 v korei.. pry to byly celkem vyrovnáné souboje ale o tom vis asi vice ty...
Uz se tesim jak malej Jarda :-)))
Ta grafika