Ruku na srdce, moderních her, které by se přímo zaobíraly tématikou Formule 1, je poskrovnu. Zvláště pak těch kvalitních, ve skutečnosti si fanoušek může zahrát jen jednu jedinou – F1 společnosti Codemasters.
Codemasters patří mezi matadory závodních her. Vždyť toto velezkušené studio má na svém kontě takové velikány jako jsou série Race Driver (TOCA Race Driver a Race Driver: GRID) a rally legendu Colin McRae Rally, která staví na jméně slavného, dnes již zesnulého, závodníka. Proto je každá z jejich oznámených her automaticky založena do škatulky s názvem očekávané.
Formule 1 je velmi populární sport, který má početnou fanouškovskou základnu a to i v řadách počítačových hráčů. Codemasters tak muselo vytvořit hru, nyní již sérii, která těmto lidem nabídne možnost zajezdit si ve virtuálních strojích a zažít tak adrenalin, který prožívají závodníci na okruhu.
První díl F1 s podtitulem 2010 byl přijat poměrně kladně, hráči ocenili zajímavý jízdní model a i audiovizuální stránka na tom nebyla špatně. Hra však stále nebyla taková, jakou si ji hráči představovali. Jasně, jezdilo to ale pořád tomu chyběl šmrnc, který je téměř nutností u těchto her. Očekávání měl naplnit následovník, F1 2011. Ten nabídl mnohá vylepšení avšak hlavně po grafické stránce. Mírně vylepšen byl také jízdní model a jízdní vlastnosti vozidla v závislosti na počasí.
Nicméně se nedá říct, že by byla všechna očekávání naplněna. Ačkoliv hra dostala u světových kritiků dobré hodnocení, hráči chtěli stále něco víc. A tak studio Codemasters začalo pracovat na třetím dílu ze série F1 s číslovkou, světe div se, 2012. Ten by měl nabídnout konečně tu správnou atmosféru a splnit přání hráčů, kteří kritizovali Codemasters za to, že jejich hra prostě „nemá koule“.
Codemasters se hru snaží dotáhnout do dokonalosti. Co se týče inovací oproti předchozímu dílu, dalo by se říct, že by se měl konečně objevit ten pravý realistický jízdní model, po jakém hráči prahnout. „Skutečně tvrdě jsme pracovali na pneumatikách,“ nechal se slyšet jeden z hlavních producentů hry Paul Jeal. Záhy doplnil, že tento rok bude mít obutí kol skutečně velmi důležitý vliv na chování vašeho vozidla, přesně tak, jak je tomu u skutečných formulí. „Je jasné, že tým jako Sauber je na své pneumatiky mírný, avšak například Mercedes ne. A to bude tento rok hrát zásadní roli,“ doplnil Jeal.
Tento fakt je velmi ovlivněn fyzikálním enginem, který se dočkal taktéž velmi výrazných změn. Popravdě, byl to právě tento engine, který vývojáře donutil zapracovat na pneumatikách. Jakmile totiž upravili fyziku, automaticky museli upravit i obutí, neboť velmi záleží jakým způsobem pneumatika doléhá na povrch trati. „Tento rok bude hra mnohem více ocenitelná pro lidi, kteří jsou mírní na své pneumatiky.“
Celkově bude ovladatelnost vozidla mírně pozměněná. V F1 2010 bylo těžké ztratit kontrolu nad vozidlem při vysokých rychlostech a když už se to povedlo, bylo ještě mnohem těžší vrátit se zpátky na trať. F1 2011 na tomto směru zapracoval a přinesl nový jízdní model, který se lépe ovládal a byl více realistický. Jak se nechali slyšet vývojáři, bylo moc zajímavé, když se formule při zatáčkách obracely díky těžšímu zadku vozidla. Když se ale pak podívali jak to skutečně funguje, zjistili, že je to špatně. Vozidla totiž nejsou tak náchylná k takovýmto smykům v těchto podmínkách.
Muselo se tedy přistoupit na další změny v jizdním modelu. F1 2012 tak nabídne v tomto směru pozitivní vlastnosti z obou svých předchůdců a přinese tak hráčům zcela odlišné chování vozidla v určitých situacích. Codemasters se dokonce pochlubilo, že jejich jízdní model a chování vozidla je velmi podobné tomu, jaké se nachází v simulátorech ve stájích z jednoho z týmů.
Další z řady inovací je vylepšený model počasí, který nyní působí mnohem více na hráče a jeho efekt je silně promítán do chování vozidla. Pryč jsou dny, kdy se v jednom závodě neustále opakoval déšť se sluncem a hráč byl tak nucen neustále měnit pneumatiky. Nyní se změny počasí samozřejmě taktéž dočkáme ale nebude tak frekentovaná a hlavně pneumatiky jsou ke změně počasí více sympatičtější. Nebude tak dělat problém jet po vlhké stopě se suchým obutím, samozřejmě nemluvíme o silném lijáku, při kterém se z trati stává rozbouřená řeka.
Změnou prošly také samotné závody a jejich systém. Kvalifikace nyní byly rozděleny na menší a kratší úseky, přičemž je kladen velký důraz na samotný hlavní závodní den. Kariéra prý jde dokončit s trouchou snahy a umu za nějakých deset až dvanáct hodin, což není moc dlouhá doba. Avšak to pouze v případě, že se hráč bude věnovat čistě hlavní „závodní“ linii.
Krom kariéry ve hře najdeme také různé bonusové závody. Šest šampiónů Formule 1 bude mít ve hře vlastní event, při kterém bude vašim úkolem je porazit. Samozřejmě nepůjde o bezduchou honičku za stejných podmínek, každý závodník totiž bude mít odlišné pravidla hry.
Pro nadšence Formule 1 není jiná možnost, než se těšit na 21. září tohoto roku, kdy hra vychází na konzole Xbox 360 a Playstation 3 a samozřejmě na platformu Microsoft Windows. Jsme zvědaví, jak Codemasters dodrží své sliby a závazky. Rozhodně se těšime.
vypada to odne dobre. Uvidime jaka bude hratelnost..
zahral by som si :))
snad to bdue stat zato minulej dil bol good
Asi si budu muset poridit volant uz se tesim az to budu nandavat Hamiltonovi. :D
Už se těším! Vypadá to hodně dobře
těším se ;)
Vypadá to hodně pěkně po vizuální stránce a věřím,že i jízdní model bude solidní.Mám chut si F1 2012 zahrát a to i přesto,že nejsem fanoušek okruhových závodů.
Vau, F1 od codemasters jsou opravdu luxusní simulátor, u F11 jsem si říkal že už je to na perfektní urovni. Ale to co přinesou 2012 je bezva.
Jen je na nic že si hráč koupí F1 2010 a za rok aby kupovali znovu F1 2011 a za rok aby kupovali F1 2012 atd. atd. V tomhle ohledu je to nanic. Je fakt že si to za změny vývojáři zaslouží, ale mohlo by to bejt udělaný třeba tak že kdo si koupí 2011 když vyjdou, mohl by mýt slevu aspon 50% na 2012.
Takto to totiž podle mě spoustu hráčů odrazuje.
Ale po technické stránce je hra super.
mě trochu rozčílil. Je pravda, že oficiálních her s tématem F1 je opravdu poskrovnu, ale dle svých zkušeností mohu říct, že u mě stále vede hra rFactor, kde stačí přidat od komunity mod pro F1 a ohledně reality a simulace, je to naprosto jinde než arkádička od Codemasters. Už jen proto, že rFactor využívají samy týmy na testování. Ano, je to tak, není to sice ten rFactor který můžeme jako hráči hrát, ale základ je stejný a tomu se žádné formulky od jiných výrobců nemůžou rovnat. PS: Mají snad Codemasters nějaký opravdový reálný simulátor ? Nebo jen jednu arkádu vedle druhé......
Uz sa tesim vyzera to na super hru :D F1 sj proste super .
Přesně tak. Sám jsem zvědav, zda to konečně překoná aspoň F1 Challenge..
vypadá to dobře
celkem nuda:)
klasa pořád stejné
to bude fofr tesim se
2012 budou ještě lepší jak 2011 :D to je jasny
nevíte kolik bude stát ?
Z recenzí a toho to článku se domnívám, že jde o dobrou hru, zatim jsem jí nehrál, neboj muj pc neměl dostatečné parametry na spštění hry :D . nyní určitě uvažuji u pořízení této hry :)