Zpráva o ohlášení třetího dílu strategické ságy Empire Earth přišla jako z čistého nebe. Až se trochu zdálo, jakoby ji nikdo nečekal. Když vyšly předchozí díly, i přes zanechání pozitivní stopy v recenzích u hráčů prosvištěly bez většího povšimnutí. Nebyly to kasovní propadáky, své fanoušky, kterých nebylo málo, si našly, ale na druhé straně nešlo ani o zlatý důl. Hry na sebe vydělaly, přidaly zřejmě i něco málo zisku, ale s takovou to většina až ke třetí štaci nedotáhne. Ovšem Empire Earth má jednu nepopiratelnou výhodu: nenaplněný potenciál. Technologie jsou čím dál tím vyspělejší a vytvořit komplexní hru tak, jak to má geniální designér v hlavě, je čím dál tím snadnější, byť finančně náročnější. Studio Mad Doc Software navíc nemělo šanci ve druhém dílu naplnit své představy i z jiného důvodu. Na jedničce totiž pracovala firma jiná a vydavatel Vivendi chtěl udržet linku, a tak byl druhý díl víceméně remakem prvního. Do trojky však vývojáři již mohou promítnout všechny své nápady, pokud možno bez kompromisů.
Filosofie předchůdců se nesla v duchu „čím více, tím lépe“. Průzkumy mezi hráči ale ukázaly, že zahlcenost do jisté míry povrchním obsahem není to pravé ořechové. Idea, kterou poprvé představila Civilizace, tedy umožnit hráči provést lidstvo od pravěku po budoucnost, je skvělá, ale pro masové publikum se dá přežvýkat i lépe, než zahrnutím desítek národů, jež se liší jen malými a bez hlubšího rozboru těžko rozeznatelnými nuancemi, a mnoha epochami, kdy ani sami autoři neznají rozdíl mezi dvanáctou a třináctou. Empire Earth 3 tak bude mnohem osobnější v tom smyslu, že se jednotlivé národy budou skutečně zřetelně lišit a každý skok blíže technologické vyspělosti pocítíte i ve zpětné vazbě poskytované hratelností.
Hra nabídne tři mocenské celky, které zaštiťují jednotlivé národy, jejichž funkce tak opět bude víceméně kosmetická, nicméně důležité je, že se tři frakce – Západ, Blízký východ a Dálný východ – budou lišit jako nebe a dudy. To, zda si zahrajete za Brity či Němce, pak pocítíte formou určitých bonusů, ovšem zážitek například za Čínu bude diametrálně odlišný. Západ se ohání svými high-tech jednotkami, a jakkoliv je toto spojení například ve starověku nesmyslné, je myšleno tak, že ve většině epoch budou vyspělejší než zbytek světa. To bude ústit v menší počet drahých, ale velice účinných jednotek. Dálný východ budiž přesným opakem. Toužíte-li ovládat masy, není lepší volby. Blízký východ bude jakýmsi pojítkem mísícím obě taktiky, přičemž největší důraz má být kladen na mobilitu, tedy kočovnictví těchto národů. S postupem času se propast mezi jednotlivými partajemi bude více a více rozšiřovat, takže zatímco západ bude v konečných fázích spoléhat na mocné mechy, dálný východ s vaší pomocí vyzkoumá speciální genetická monstra. Nejen to by z bojů mělo udělat konečně plnohodnotnou součást hry. Právě na ně v minulých dílech totiž mířilo nejvíce kritiky. Byly nepřehledné, člověk nevěděl, co za jednotky vlastně ovládá a tak podobně. Tentokrát by každý bojovník či stroj měl mít hodnotu, které si budete vědomi a jejíž sílu a schopnosti na bojišti pocítíte. Bitvy tak budou mnohem vyzývavější, intenzivnější a napínavější. Abychom nezapomněli – Empire Earth 3 nebude klasickou masovou RTS, kde rozhoduje počet jednotek. Podobně jako v Supreme Commander se vyplatí razit promyšlenou strategii a útočit na nepřítelova slabá místa.
Velice se těšíme na zbrusu nový, do velké míry otevřený mód, který vám umožní stát se světovým hegemonem – a to doslova. Na počátku si vyberete, zda za nějakých třicet hodin chcete mít v područí Zemi či jinou, náhodně vygenerovanou planetu. Za tímto účelem byl vytvořen kompletně 3D glóbus, který představuje globální část hry, jež má, v sérii premiérově, probíhat tahovou formou. To souvisí s faktem, že zde nepůjde pouze o posouvání armádami, ale hráčům se otevřou i rozsáhlé možnosti špionáže nebo diplomacie. S velkým důrazem na tyto položky přichází i nutnost vyhlašovat války, potlačovat revolty a vůbec se zvenku starat o stále se rozrůstající panství. Ačkoliv to sami vývojáři nepřiznali, vidíme za jejich prací snahu vytvořit rozšířenou verzi oblíbené série Total War.
Aby Empire Earth 3 nezabředlo ve stereotypu dokolečka vedených bitev (jednotlivé mise, do nichž přejdete z globálního módu, budou obsahovat i výstavbu základny), rozhodli se tvůrci do průběhu tažení implementovat dynamické úkoly. Za jednu hru nenarazíte na všechny, což by mělo motivovat k dalšímu hraní. Kupříkladu se vám naskytne příležitost pomoci při eskortě princezny jistého kmene. Pokud na tuto nabídku přistoupíte, kmenový náčelník vám nejen poděkuje, ale spolu s tím nabídne i své cenné služby, jichž nevyužijete pouze v dané misi, ale rovnou v celé kampani. To už jsou pak rozhodnutí zásadního charakteru. Je tu však i jiná cesta – princezně nepomůžete a kmen si podrobíte vlastní silou. Obě varianty mají své výhody i nevýhody, a hra tím nabírá na rozvětvenosti. V Mac Doc Software jsou hrdí především na modely své umělé inteligence. Je to společnost, která se vývojem AI zabývá kontinuálně a patří v tomto oboru k nejlepším. V Empire Earth 3 se projeví především schopností využívat všech herních možností, špionáží počínaje a aplikací rozličných strategií podle typů vojevůdců konče.
Jakkoliv je mód „World Domination“ zajímavý, nelze opomenout ani multiplayer. Ten vedle klasického skirmishe nabídne i jakousi pseudo-perzistentní odnož. V popředí opět bude stát planeta, jejíž velikost se přizpůsobí počtu hráčů tak, aby bylo dostatek výchozího prostoru pro všechny. Hráči budou postupně expandovat na teritoria ostatních, čímž bude docházet k potyčkám na celém glóbu. Půjde o dlouhodobou hru, přičemž stačí, aby jeden z účastníků nechal počítač běžet jako server a ostatní se mohou libovolně zapojovat a zase odpojovat. Uvidíme, jak to bude fungovat ve chvílích, kdy někdo zaútočí na území nepřítomného hráče – záležitosti týkající se vyvážení se teprve diskutují. Co se týče grafického zpracování, lze říci jen jediné: změnilo se k nepoznání. Designéři se zaměřili skutečně na každý detail a efekt, takže hra bude vypadat jednoznačně konkurenceschopně. Na obrazovce se najednou bude moci objevit kolem pěti set jednotek, což už jsou počty konkurující tímto směrem zaměřenému Supreme Commanderovi.
Empire Earth 3 se tak snaží udělat vstřícný krok k hráčům tím, že jim ulehčí spoustu mechanismů, nabídne kvalitní zpracování a zároveň i přidá atraktivní možnosti. Jelikož je hra ve vývoji už rok a půl, jeví se plánované datum vydání „někdy v druhé polovině roku“ jako reálné. Jestliže se plány autorů konečně do puntíku vyplní, budeme tu mít kandidáta na strategii roku!
Empire Earth nebyla špatná strategie, ale jakmile se dostavila epochy 2. sv. války, tak ničím jiným než letadly nešlo uspět, především taky proto, že bombardéry s atomovkou smetli jakoukoliv pozemní jednotku. Emipre Earth II jsem teda nehrál ,takže nemůžu soudit a tenhle 3. díl vypadá vcelku zajímavě. Dobrých RTS není nikdy dost (kor když na SC nemám PC a C&C 3 není strategie ...).
tohle jsem este nehral jen 1 ale mohlo by to bejt fajn ale kupovat to rozhodne nebudu
taky sem hral jednicku (mozna to byla dvojka ja nwm) a pamatuju si, ze me to moc neoslovilo - zvlast casove rozmezi od 5000let pr.n.l. az do roku 3000 (nebo tak nak) :D
Vypadáto velice dobře a asi si to pučim vod kamoša aspon dvojku....článek vypadal moc dobře tak su zvědavej.
Ja hraj první díl, k druhému jsem se nikdy nedostal, ale nemyslím si, že v nejvyžší dobe to bylo jen o atomovkách, šlo to i jinak a navic atomovky nemají takový dolet, jako když jsem hral na největší mapce proti 8 pc a daval jsem to, at uz to byla pevnina nebo moře. A ikdyz jsem to nekolik let nehral, trojka me opravdu natchla a rozhodne si to chci skusit zahrát!
Podle toho co autor článku psal to bude možná i zajímavé, nicméně přistupovat k tomu budu se značnou nedůvěrou, neboť EE1 byl děsně nudnou záležitostí což mě od dvojky vesele odradilo.
aaa, doufám, že si vylepší renome po EE2 a ten nový mód vypadá skvěle
Já si spíš myslím, že způsob kampaně i 3D glóbus připomínají Rise of Nations, jedničku i Legends, i způsobem hry že nebude záležet ani tak na počtu ale na typu jednotek atd., hrál sem po netu jedničku i dvojku EE i RoN takže vím o čem mluvím, a v případě že by EE3 byla kombinace nejlepších prvků z obou titulů, budu se těšit.
hral sem I,II a tesim se na III .
Ani jsem si nestihl sehnat datadisk ke dvojce a už je tu trojka.
U jedničky se mi líbily masivní bitvy, kde padly tisíce jednotek. Ve dvojce ještě masivnší bitvy s tanky Panther.. WW2 <3.
Ale co zmršili, to byla sprváva území - omezená plocha a omezené množství budov :-O - tak snad ve trojce to už bude lepší.
Ehm novy a neotrely mod? Vzdyt uz to bylo v tolika hrach a ani v jedne mi neprisel zajimavy (a to mam rad pomale a rozvazne strategie) EE1 jsem hral a docela se mi libila...problem byl ze clovek musel hrat max do 2. svetove (nebo 1. ?) jakmile byla moznost atomovek nebo nedej boze MECHU atp hra se uplne znechutila...
Dvojku jsem hral a nebylo to tak docela spatny.Kdyz hraje clovek strategii podobneho druhu,velmi ho bavi.Ale ve dvojce to cloveka to nejakym case uplne omrzi.Stejnak se na trojku ale tesim
mislim ze to bude dobra hra
A to o hodne, EE3 ma uchylnou grafiku , vojaci jsou pomalu vetsi nez budovy, a pripomina mi to Warcraft 3, coz by nemelo protoze todme by melo bejt aspon trochu realisticky, coz neni. A nejvc mi tam chybi letadla jako takova, ne jen nalety atp..., ale normalne ovladane letadla. No todle je hodne velke zklamani.