Elveon v podstatě nezapadá do žádné žánrové škatulky, alespoň podle slov autorů. Abyste měli aspoň trochu představu, dala by se tato hra zařadit do akčních RPG, ale musíme hned dodat, že spolu s tím přichází mnoho vylepšení, které Elveon posouvají trošku někam jinam. Tam, pro co zatím není název. Příběh, který protkává tuto hru je celkem komplexní a tak nejen, že by byla škoda připravit vás o něj vyžvaněním jej zde, ale hlavně by se sem nijak pořádně nevešel. V kostce ale půjde o to, že bozi opustili svět Naon ve velkém spěchu. Původně to mělo být místo, které si přetvoří k obrazu svému a dalo by se tak nazvat pozemským rájem. Časy se ale mění a s nimi zrovna tak zvyky a potřeby obyvatel tohoto světa. Na místě, které se mělo přeměnit v ráj zůstali jen Neemas. Elfové, kteří byli s bohy zadobře. Vy konkrétně budete hrát jednoho z nich, šikovného válečníka, který umí velmi dobře bojovat a má své vnitřní poslání, kterým je změna světa k lepšímu. Pokud byste to chtěli ještě konkrétněji, jedná se pak hlavně o osvobození města Nimithar, což je samo o sobě úkol nadlidský, ale vy se s tím nějak budete muset poprat.
Autoři sami přiznávají jistou podobnost s Tolkienovým světem a jejich Elveonem, ale to se již tak stává, že pokud někde vidíte elfy, vzpomenete si na Tolkiena. Neznamená to ale, že se rozhodli opsat jeho životní dílo a udělat z toho hru, nýbrž snažili se o vytvoření vlastního světa a originálního příběhu. Cílem bylo vytvořit tak hru, která bude vyzařovat atmosféru dávných časů, kdy na světe existovali jen elfové a bozi. Atmosféru, která by měla oslovit většinu fanoušků tohoto žánru. Samotný příběh také není žádná rychlokvaška, jeho autor Slavo Hazucha na něm pracoval celé čtyři roky, což je na „herní scénář“ velmi kvalitní práce. Vývoj hry jako takové se dá počítat od roku 2002 a s tím, že vyjde v roce 2007 to dává dohromady velmi slušnou práci. Název hry Elveon je potom skrytým jménem pro knihu elfů, ve které jsou obsaženy zápisky a historie jedné urozené elfské rasy. Osobně jsem velmi zvědavý, jak hra nakonec dopadne u hráčů, protože není nic hezčího, než postupné zjišťování souvislostí mezi jednotlivými věcmi, tím myslím i například název, který je provázaný dál s příběhem a ten zase dál a dál …
Struktura hry bude zaměřena na hlavní příběh a potom na postranní úkoly, které můžete brát, ale zrovna tak nemusíte. Celkem by Elveon měl vydat na dvacet hodin pro akční hráče a pokud patříte spíše mezi ty, kteří si to rádi užívají, když je co, zabere vám hra něco okolo třiceti hodin volného času. Více možností jak hrami pokračovat, mnoho rozličných konců či větvení příběhů by mělo být v současné a budoucí době již standardem, bohužel tomu tak není. Elveon je ale jednou z těch her, které podobné příjemné bonusy mít budou. On tento fakt se také velmi citelně odráží v tom, kolikrát se dá hra dohrát. Pokud víte, že jste měli po cestě i jiné možnosti a ty vás ještě k tomu lákaly, určitě se najdou alespoň nějací z vás, kteří neodolají a zkusí to jinudy. Prostředí, ve kterém se budete pohybovat je připravováno pomocí speciálních filtrů, které místům propůjčují historický nádech a starodávnou atmosféru. Vzhled vaší postavy bohužel nebudete moci nijak ovlivnit, je to zde z toho důvodu, že autoři potřebují jistý vzhled do svého příběhu, ale zároveň to neznamená, že byste se nedočkali nějakého vývoje. Postupně jak budete bloudit hlouběji a hlouběji do niter příběhu, potkáte postavy a jisté vlivy, které zanechají stopy i na vašem vzhledu. To ani tak neznamená, že vašemu Hrdinovi dá někdo na budku, ale jsou pro vás nachystané čtyři elfské kultury, jejichž arsenál vám bude k dispozici.
Ke vzhledu bych ještě rád dodal, že ze zbraní bude na výběr asi sto kousků a brnění najdete ve hře také několik setů. Další ze zajímavostí, kterými tato hra oplývá, je bojový styl, který zde bude představen. Vývojáři si na to vytvořili vlastní team lidí, který měl co do činění s bojovými sporty a dali se do práce. Výsledkem je tak unikátní bojový styl, který je vlastní jen jejich starověkým elfům. Je to mix starších a novějších bojových umění z Evropy i Asie. Tyto schopnosti se vám budou hodit nejenom v bitvě jednoho hráče na jednoho, ale také proti více útočníkům, k boji na větší vzdálenost a tiché odstraňování nepřátel. O odstavec výše jsem zapomněl poznamenat, že zbraně i zbroje budou mít „sloty“ pro upgrady. Ty budou jak dočasného, tak trvalého efektu. Jak jste si už možná zvykli, skoro všechno je v této hře trošku jinak oproti zaběhaným standardům. Nejinak tomu bude s magií. Namísto abyste používali klasické lahvičky a metali firebally nebo dokonce někoho mrazili na počkání, nemáte zde takto přímou volbu co se zrovna stane.
Je to kvůli tomu, že autoři uznávají „božskost“ a je tedy jen na nich, kdy vám propůjčí něco ze svých milých triků. Například, když budete stát před územím, které byste neměli šanci projít živi, můžete skoro počítat s tím, že vás někdo udělá na chvíli neviditelnými. Pokud budete mít potřebu nějakého okamžitého zázraku, zkuste poprosit bohy. Další kousek magie, kterým hra oplývá je magické vylepšování předmětů.
Další částí, která se tak většinou v preview probírá jsou ti zlí, proti kterým budete bojovat. Tady je to trochu složitější, protože hra je ve stadiu vývoje a nejsou zatím úplně přesně známy jednotlivé typy nepřátel. Na výběr však bude z již zmiňovaných čtyř elfích ras plus k tomu malá i velká monstra a rozliční strážci jednotlivých tajností. Všichni budou mít své slabiny, silná místa, strategie a vyčůranosti. Posledním střípkem z dnešních informací je, že hra poběží na Unreal Enginu 3, jako většina her příštího roku. Tento projekt vypadá velice slibně a tak držím našim slovenským sousedům palce, ať jim to vyjde. Zatím to vypadá opravdu super!
ale uvidime az to tu bude
Jestli ty boje budou tak vymakaný jak říkaj tak to by to mohla být hra roku ale zase aby to nebylo moc arkádové a lehké
Pres vasi stranku mi to jede jen 5 sec a pak " watch again " :D
Asi mi neco unika, ale proc na screenench chybi slicne slecny se spicatyma usima? :)
tak z tehle hry jsem snad poprve dostal erekci:D:D....pecka ahh uz se nemůžu dočkat:D
podle me nadejne.......nechci predbyhat vim jak to pak dopada vis nektere hry =/
kdybi takhle vypadala Neverwinter 2 :(
omg magor se vzdycky pozna
Jinak k ty hre, jen aby ta grafika byla ve hre takova jaka je na obrazcich....uz se hodnekrat stalo ze to byly jen nahazeny obrazky z videa...ale urcite maj autori velkou fantazii :)
jo souhlasim yuri kkt
jinak tohel kdyby udelali jako rpg hru po netu tak jeto jeste lepsi :) Gdand Hf
to vypadá až podezřele moc dobře. Buď v tom bude nějaký háček a nebo budou majitelé silnějších počítačů,až to vyjde, v sedmém nebi.