Ve vzpomínkách hráčů existuje značné množství legendárních her. Přestože je totiž herní průmysl poměrně mladý (v porovnání s filmovým či hudebním), za tu dobu, co existuje na skutečně profesionální bázi, se už stihlo vyprodukovat množství titulů, které se zapsaly zlatým písmem nejen do herních kronik, ale především do hráčských srdcí. Zatímco ale některé hry žijí se vzpomínkami dále a tvůrci je podporují novými pokračováními, jako je tomu například u Civilizace, na jiné si vzpomenou jen ti opravdoví pamětníci, kteří se dnes už věnují spíše svým rodinám a na hraní či kultivaci herních pamětí nemají příliš pomyšlení. Ale věřte, že kdybyste takové hráče našli, zejména pak ty, kteří počátkem devadesátých let holdovali strategiím, dost možná byste se dočkali vzpomínek na titul z roku 1993 jménem Master of Magic, který měla na svědomí již zaniklá společnost Microprose. Dnes už se na ní nikdo příliš neodvolává, ve své době však soupeřila o hráčskou přízeň třeba s takovými velikány, jako byla série X-Com. Už z toho vyplývá, že šlo o propracovanou tahovou strategii.
A proč o ní mluvíme, když název tímto článkem probíraného titulu je příbuzný jen jedním slovem a jednou předložkou? Jednoduše proto, že i když Elemental: War of Magic není přímým ani oficiálním následovníkem Master of Magic, mají spolu hodně co do činění. Připravovaný titul by se tak dal označit jako duchovní nástupce této poněkud pozapomenuté legendy. Vzkříšení konceptu a vzpomínek nemá na svědomí nikdo jiný než Brad Wardell, člověk, který se v herním byznysu dokázal etablovat hodně zajímavým způsobem. Navzdory všem marketingovým trendům se totiž se svou zprvu vývojářskou, později i vydavatelskou firmičkou Stardock, rozhodl vrhnout na trh takřka vymřelých tahových strategií. A byl to právě Wardell, díky komu vznikly vynikající série Galactic Civilizations či Sins of Solar Empire. Wardell ale nemínil celou svou kariéru věnovat žánru sci-fi. Naopak, už dlouho měl v hlavě právě Master of Magic a pohrával si s myšlenkou na jeho vzkříšení. Nakonec vstoupil do jednání se společností Atari, která momentálně na značku drží práva, jenže se s ní nedohodl. Atari zřejmě přišlo, že jméno Master of Magic už dnes nikoho nezaujme a Wardell zřejmě nenabízel dostatečnou částku na to, aby Atari stálo zato jméno aspoň odprodat.
Proto Brad Wardell zvolil řešení, jaké zvolil. Hru pojmenoval odlišně, i když s reminiscencí na originál a z jeho konceptu se rozhodl čerpat jen inspiraci, nikoliv ho bezhlavě kopírovat. Na první pohled se ale obě hry budou hrát docela podobně. Jak je tedy co možná nejlépe popsat? Není to vůbec jednoduché. Dalo by se nicméně říct, že se koncept blíží jakési fantasy verzi oblíbené Civilizace. Autorům se v Master of Magic podařilo přijít se skvěle vyváženou hratelností, která ve spojení s náhodně generovanými mapami způsobila značnou návykovost. A přesně tohle chce Elemental War of Magic zachovat. Ve Stardocku jsou si ale zároveň dobře vědomi aktuálních trendů, které dokáží hru a především zájem o ni pořádně nastartovat. Jednou ze zásadních součástí Elemental War of Magic tak bude komunita, respektive funkce, které její formování významně usnadní.
Příběh hry není příliš důležitý, spokojte se s tím, že jakýsi fantasy svět byl zničen na cimpr campr, prostě tak, jak to v podobných případech bývá dobrým zvykem. Celé je to výsledkem kataklyzmatického boje mezi dvěma bohy. Ve světě tedy panuje absolutní chaos, přičemž dvě frakce se z toho snaží těžit a obnovit svou moc, případně ji ještě zvětšit. Jednou z frakcí jsou celkem pochopitelně lidé, reprezentovaní fantasy obdobami středověkých vojáků, tedy kopiníky, šermíři, jízdou apod. Proti nim stojí takzvaní padlí, jejichž cílem není nic menšího, než ještě rozšířit kolaps a temnotu ve světě panující. Když bychom to vzali kolem a kolem, přišli bychom na to, že je ve hře vlastně ještě jedna frakce, byť roztříštěná a nehratelná. Jedná se o bestie, která se mohou postavit proti vám, ale za určitých okolností je možné využít jejich síly proti nepříteli. Do této kategorie patří například mocní draci, golemové či elementálové.
Na dostatečně rozlehlé mapě na to, aby se na ní daly provádět nejrůznější manévry, taktiky a strategie, se nachází celá řada měst, která si říkají o dobytí a kontrolování vašimi silami. Ve městech žijí lidé, jejichž potřeby můžete, ale nemusíte uspokojovat. Vládu nad nimi si získáte buď cukrem, nebo bičem, případně kombinací, která se ostatně v historii osvědčila jako nejúčinnější. Města pochopitelně nejsou rigidní, naopak – můžete je rozšiřovat o nové budovy a jinak je zvelebovat.
Vedle strategické roviny nebude chybět ani rovina hrdinská. Na počátku si totiž vytvoříte vlastního reka, který bude postupem času na základě zkušeností získávat nové vlastnosti a schopnosti. Kolem hrdiny se vlastně všechno točí a je to on, kdo v počátcích plní většinu questů a činností. Teprve později se dostanete k vlastním armádám a budete povážlivě rozšiřovat své panství. To pak naopak bude podporovat hrdinu v pozdějších fázích, kdy napře své síly k plnění takzvaného epického questu, jehož úspěšné složení je jednou z možností, jak úspěšně završit hru. Jenže o epický quest se budou pokoušet také další hráči na mapě, ať už budou ovládaní umělou inteligencí nebo budou reální. Půjde tak o jakýsi závod, přičemž hráč bude dostávat kusé informace o tom, jak daleko jsou s plněním soupeři, což dramatičnost a snahu o vítězství ještě zvýší.
Elemental War of Magic oplývá vcelku jednoduchou, ale příjemnou grafikou, která své nedostatky umně skrývá pod roušku kreslenosti a komiksovosti. Velmi důležitá je skutečnost, že mapy budou náhodně generované. A kdyby to náhodou nestačilo, součástí hry bude editor, v němž půjdou upravit či vytvořit mapy, ale dokonce i jednotky či nejrůznější předměty. Jak už bylo řečeno, na komunitu je tu kladen obrovský důraz. Dovedeme si představit, že pro hru vznikne spousta přídavků i kompletních modů, které ji zasadí třeba do sci-fi prostředí. Strategie Stardocku je totiž jednoduchá: dát hráčům co možná nejvíce zábavy za normální cenu a neždímat je za každou cenu zpoplatněnými přídavky. I proto se na tuhle záležitost hodně těšíme. Dočkat bychom se měli v září tohoto roku, kdy hra vyjde na digitální platformě Impulse, ale dostat by se měla i do obchodů.
mooc se mi to nelibi, zadny poradny krok kupredu
hry, které nemusejí mít 10GB a oslnivou grafiku, ale přesto dokáží zabavit na mnoho hodin... Doteď jsem o tom neslyšel, ale od tohoto momentu se na to bud těšit.
M&B + Heroes of Might and Magic + Civilizace = Něco co sem si vždycky přál ;-)
nwm skusil bych to ale nwm jestli by me to bavilo tak ci tak davam 5*
nevypada spatne ale nwm jak dlouho bych u toho vydržel ale dávam 5 z5
vypada perfektne :) uz aby som si ju zahral
vypada jako supr hra nejspiš si ju kupim 5*
Jako vždy mocinky pěkný nezbývá dát nic jiného než 5*
Moc pěkně napsaný jako vždy. Dávám 5*
jo fakt huste napsany a ta parba taky skvela ae ty strategie me moc netahnout tak snad tahle jo davam 5*
vypada to docela dobře ale odrazuje mě grafika
No připadá mě to trochu jako WoW, myslím po grafické stránce
no hral jsewm uz i daleko lepsi RPG
Radši nekomentuj.
Autoři Galactic Civilizations a Sins of Solar Empire pracují tentokrát na fantasy tahové strategii se silnou příměsí RPG prvků.
Říká ti něco slovo, TAHOVÁ STRATEGIE?
Tak neplácej kraviny!
Koukám na obrázky, ale článek nečtu :-D
zahrál bych si kde to seženu
nic moc
Vypadá to pěkně... :)
Škoda , že v tahovkách nikdy nikdo asi nepředčí Heroes III... :-(
Asi to budu muset zkusit aky to bude
hral jsem ji...
to si ze mě už děláte srandu ne?? co to sem dáváte za hovna? to je hra srovnatelná s hrama z devadesátýhopátýho!
jsi pěkně napsal, hra vypadá docela lákavě, opravdu pěkné, máš to za 5
all lidi na tomhle profilu je moje nej vetsi drzka myho zivota co kdy zpatrila svetlo sveta takze kdo ma lide at da za 5 http://profil.lide.cz/lucissek.15/profil/
all lidi na tomhle profilu je moje nej vetsi drzka myho zivota co kdy zpatrila svetlo sveta takze kdo ma lide at da za 5 http://profil.lide.cz/lucissek.15/profil/
Na jednu stranu je to pravda... tam se nic očekávat nedá jen řežba tam jsem si ničeho nevšiml jako příběhu... příběh jsem viděl jen v BFBC2 ale to taky nebylo nějak extra ale zse je to akční hra takže příběh no nevím to není RPG jako třeba Assassins Creed II nebo Gothic
PROSÍM VŠECHNY ZDE NA GP ZDALI BY NEMOHLI DÁT HLAS JEDNOMU MALÉMU PEJSKOVI. ZDE JE ODKAZ : http://nejpes.blesk.cz/pejsci-82947-1.html
DĚKUJI VŠEM, KTEŘÍ HLASOVALI :)
Šikovná grafika a pohodička, líbí se mi ta hra.
ta grafika me nejak neokouzlila
byla luxusni parba. Na tohle se fakt tesim!.
Nuz, tak mal by som sa vyjadrit, akozto patrim k pamatnikom, ktory ked vyslo Master of Magic v 1994, naplno si ho vychutnali ako novinku. Nebudem sa tajit, hra Master of Magic je moja najoblubenejsia hra z uplne vsetkych, co som hral za zivot, a dokonca som ju v casoch davnych sam prelozil do slovenciny, co mi zabralo asi 3 mesiace. Na bestoldgames som na nu pisal recenziu. Takze, autorovi o tom fan-klube davam za pravdu, vie o com pise. Hoci to bola len uzka skupina ludi, pre vela z nich bola Master of Magic jednicka a doteraz nou ostala.
Bohuzial, uz na prvy pohlad na obrazky, a trailer, mam obavy, ze tato hra genialitu Master of Magicu nedosiahne. Grafika je proste fadna. Grafika v Master of Magic bola... no samozrejme pixlata, kedze hra vysla v 320x200, ale tie farby a atmosfera bola proste oslniva. Vytvorilo to tak prijemnu atmosferu, ze spolu s takou znovu-hratelnostou sa ta hra dala hrat donekonecna. Ja ju obcas hravam doteraz. Dokonca som spravil aj video na youtube, https://www.youtube.com/watch?v=dPnUd2kBcEo. Kazdy, kto to hral, vie, ze Warrax je meno jedneho z najsilnejsich hrdinov z Master of Magic. :-)
V kazdom pripade dufam, ze Elemental nebude zas take sklamanie, nech sa to da aspon chvilu hrat, drzim tomu palce. Ale nemyslim si, ze by prekonal genialitu Master of Magic.
novodobé AoE ?
Klidni se dítě, to že nějaká grafika neoplývá miliony polygonů a není to directx 11 neznamená, že to je špatná hra. A když jsi to nezkoušel a zatim ani nemohl, tak to nekomentuj.
ale prepina ni postav a staveni budov mi pride zaostale je to porad stejne dam tomu 3*
za take hry bych strilel nebo zaviral , souhlasim s kolegou hry z95 je 2010 vyvojari zpamatujtese
co hru hodnotí jen podle grafiky, která navíc u tohoto žánru není vůbec důležitá
Vypada to na peknou strategii...
Vypadá to docela pěkně
to se muze srovnavat s age of empire 2 maximalne a to je stary jak pr....
Pěkná hra trochu to vypadá jako stronghold ale jenom trošku!
...ale pořád dobrá ;)
tak od rpgcek sem se jaksi odtrhnul k akcnakom ale tohle vypada celkem slusne
Tadle hra vypadá fakt úžasně moc se na ní těšim
Moc mě tahle hra neoslovuje
vypada to hezky
Pekna hra
Super hra moc si s ní pohráli a vnikla bomba hra takže 5/5
přijde mi to jako dosti dobra hra
jako námět mě to příde dobrý, ale ty screeny mně přišli nějaký divný
DOcela dobrý zamlouvá se mi to
to bude kalba
nic moc
vyzera to slubne
Zdravím hoši, tak právě pár dní zpátky jsem na tuhle hru nějak náhodou narazil a musím uznat, že hra je opravdu povedená.Co se týče "Master of Magic" tak nevím a nedokážu porovnat, jestli hra šla k lepšímu čí k horšímu. Každopádně své nadšence si opravdu najde.A já dávám 5 za velmi povedený článek :)
Mimochodem, kdyby někdo věděl o nějakém návodu nebo české komunitě, která se věnuje této hře, tak dejte vědět :) Ve hře jsem nenašel žádný tutorial a jako že hra je dost komplexní :)