Příběh
V Jižní Americe se objevuje nový drogový gang se jménem La Valedora a zabíjí všechny agenty speciální protidrogové jednotky DEA v oblasti, ujímají se vlády nad územím a každý, kdo s nimi zkříží cestu, se nedočká slušného zacházení. Ovšem, kde standardní policejní postupy selhávají, je nutné vyslat speciálního agenta. A právě takovým agentem jste Vy, Victor Corbet, bratr jednoho se zabitých agentů. Kromě pomsty dále Vaším oficiálním úkolem není nic menšího než zbavit svět drogového šéfa kartelu La Vendora a celkové tento kartel zničit. Pomocí Vám v tom budou členové Bogotské protidrogové jednotky Carlos Enterador a Mia Rodriguezová.
Jak už jsme napověděli, hra se bude odehrávat v Jižní a Centrální Americe, kde dlouhá léta vládnou drogoví baroni a policie proti nim marně bojuje. Podíváme se do zhruba pěti různých oblastí, jejichž kompletní výpis následuje …
Kompletní seznam míst, kam se podíváme
Isla de Mentor – západní pobřeží
Cartagena – nepoužívané doky
Medellin – území gangu a stará průmyslová oblast
Buenaventura – centrála a jednací místo
San José – Kokainové plantáže
Mezi těchto pět lokací se rozmístí 16 misí, kterými budete procházet víceméně přímočaře a na většinu míst se pravděpodobně podíváte jen jednou. I když ve hře budete mít možnost rozhodnutí, tak v průběhu hry se volba omezí jen na volbu mezi bojem a tichým obejitím nepřátel. Velkého rozhodnutí se dočkáte na konci hry, kdy hra nabídne několik alternativních konců.
Herní styl
El Matadore bude dle slov autorů taktická akce z pohledu třetí osoby se stealth prvky, ve které se budete prokousávat drogovým teritoriem a usilovat o život špičkám drogového podsvětí. Než se k nim ale dostanete, budete muset překonat stovky jejich přisluhovačů a ochránců a to co nejlépe, abyste sami nepřišli o život. Autoři do hry zapracovali kompletní hierarchii gangu a tak podřadnější mafiáni ochraňují své velitele a tak se ke špičkám budete těžko propracovávat. Džunglí i městskou zástavbou se budete prokousávat jak sami tak za pomoci vašich Bogotských přátel, jejich umělá inteligence je na slušné úrovni a rozhodně Vám neublíží. Setkání s nimi, nebo s místní policií budou předskriptována a snad oživí jinak přímočarou akci.
Zbraně
Abyste se ubránili nepřátelské přesile, budete nuceni používat různé zbraně a další prostředky. Zbraní bude ve hře opravdu hodně a to od obyčejných pistolí, kterou můžete mít buď v jednom nebo ve dvou exemplářích, do každé ruky jednu. Dále se objeví oblíbené brokovnice, které se hodí samozřejmě proti boji na blízko, dále různé automatické zbraně, útočné pušky, odstřelovací pušky a dokonce využijete i služeb Gatlingova kanónu (kdo si pamatuje scénu z filmu Predátor, kdy stejnou zbraní vykáceli půl džungle, jistě zajásá). Další možností, jak můžete dostat nepřátele z jejich děr jsou granáty. Pokud už pomocí některého z předešlých prostředků zabijete nepřítele, můžete ho obrat o jeho munici a pokračovat vesele v honbě za šéfy kartelu.
Zbraně však nejsou jedinou možností, jak nepřítele poslat do pekel. Lze použít kopy a různé tiché útoky. Po vzoru Max Payna byla do hry zakomponována možnost „zpomalení“ času, kterou použijete hlavně ve chvílích, kdy je proti Vám velká přesila a Vy potřebujete zabít více nepřátel v „jediné chvilce“. Ovšem ani toto zpomalení času Vás nezachrání od smrti, ale máte větší šanci na přežití a vyhnutí se kulkám. Nepřátelé jsou ale poháněni celkem dobrou umělou inteligencí, a i když inteligenci Far Cry nebo FEAR se pravděpodobně nevyrovnají, nic vám zadarmo nedají a jen tak sami vám pod kudlu nenaběhnout. Zvládnou se skrývat, uhýbat a využívat výhod prostředí, ve kterém se zrovna nacházejí.
Grafika a zvuk
Podle okolo se nacházejících obrázků je vidět, že i 3D engine Typhoon 2 je velmi výkonný a grafika rozhodně nebude zaostávat. Dokáže vykreslovat kolumbijskou džungli se všemi stromy a trávou na zemi a plně dynamické osvětlování scén. Engine dále podporuje kompletní fyzikální model s rag-doll (chování jako hadrová panenka) efekty, které se využívají zvláště při různých smrtích nepřátel, takže se často neopakují, propracované animace obličejů a různé typy materiálů, které různě znějí i se různě chovají při chůzi či dopadu střely. Toto chování se dá dobře ukázat na příkladu přístavu, kde je spousta kovových kontejnerů a při troše štěstí a umu lze odrazem zastřelit nepřítele, na kterého v daném okamžiku ani nevidíte. To je zajímavá vlastnost, a nejednou se ji bude dát ve hře využít.
Ani audio stránka hry nemůže zůstat pozadu a tak se dočkáme kompletně 3D zvuku s podporou standardu EAX.
Nedávno se objevila novinářská verze, kterou jsme bohužel neměli k dispozici a tak pouze uvádíme zprostředkované informace.
Novinářská verze se skládá z tří epizod, které budou přítomné ve finální verzi a není ještě ze zcela hotové verze, takže v ní chybí hlubší zapracování příběhu, detaily nejsou zcela dodělané, ale hra je hratelná.
První epizoda se odehrává v úzkých uličkách města Medelin, kde jsou na strategických místech rozeseti nepřátelé (například balkóny) a projít tuto část není nic lehkého.
Ve druhé částí se dostáváme na propracované místo uprostřed džungle, kde je provazový most přes roklinu a posléze se dostáváme do malé vesničky v kaňonu, kde je skákací část po střechách a krabicích. Tato epizoda je graficky poměrně náročná, protože detailně zpracovaná džungle si vyžaduje své. Za to ovšem dostaneme opravdu realisticky vypadající objekty.
Jelikož autoři hodně sází na změnu prostředí, dostáváme se ve třetí části do zcela odlišného prostředí a to do přístavu, přes který vede jen jedna cesta, což zobrazuje jasnou orientaci na přímočarost. Nepříjemní nepřátelé se objeví v obrovském množství a tato epizoda bude asi nejtěžší z těchto tří.
Novinářská verze zatím jasně ukazuje, že hra bude hodně sázet na přímočarost a také grafiku, což rozhodně nemusí být na škodu. Pokud se ve všech 16ti epizodách setkáme podobné různorodosti jako v těchto třech epizodách, nebudeme si na nudu rozhodně moci stěžovat.
A pokud se už nemůžete dočkat, až se ponoříte do Kolumbijské plantáže, vězte, že hru by brněnští Plastic Reality Technologies měli dokončit zhruba v září a vyjde v profesionální české verzi.
Vypada to dobře........
nemuselo by to bejt špatný...akorát bych to viděl na pořád HW nároky :-(
jo, bude to good, myslim ze HW neco jako treba Vietcong 2? a jinak Matador je v prekladu ze spanelstiny zabijak a na zapasnik s byky,detail
Docela pěknej článek. Ale aby u toho že to hezky vypadá taky nezůstalo. Jinak mi to hodně připomíná Far Cry a jestli to bude uplně stejně stereotipní masakr pro mou přítomnost netušící gangstery tak to zase nedohraju :-))), agor když všude povede jen jedna cesta. Tyhle přímočarý hry mě moc nebaví, u FarCryho to mělo plus, že když sem se nemohl prostřílet, tak sem ty trubce spokojeně a v tichosti obešel, aniž bych je rušil v jejich rozhovorech. No - se uvidí . . .
Tak to si určitě nelegálně stáhnu a budu pařit :-))
stahnu a de se na to .)
No teda ja nevim..moc se mi ta gamesa nezda..trochu kycovite:(
navic v cestine :) ja nemam nic proti anglictine, domluvim se, ale u cestiny prece jen nemusim tak premyslet..
Hlavně ať to nedoapdne jak vietcong .... ale mazec celkem se tešim ..
Dobrá hra ale UO je lepší :D
REDAKTOŘI Z HREJ.CZ TO HRÁLI NA E3 A PSALI ŽE TA HRA JE ARKÁDOVÁ A LINEÁNÍ, TIM PÁDEM TO ANI NEMÁ CENU HRÁT.
Sakra uz se tesim
I lineární arkádovky můžou bejt zábava když se dobře udělaj
Lidi pokud se chcete dozvědět více infa o teéto hře jakými jsou např HW nároky a další, tak navštivte
www.elmatador.info
jej drsna hra !!
Nevipada to spatne ale nema to cenu hodnotit dokud sem to nehral...Jo a taky se mi libi ta svetlost prostedi ale to je picovina=)