Budoucnost. Jedna velká neznámá , která nakonec i přes všechny studie a předpoklady může dopadnout úplně jinak, než jsme doufali a nebo si přáli. Ve scénářích her se velmi často koketuje se třetí světovou válkou, které možná přijde, možná ne. Je to zas a jen otázka budoucnosti, která nám odpoví na to, jak to vlastně bude. Earthrise je na tom hodně podobně. Tady se s tímto celosvětovým konfliktem už natvrdo počítá a je to jeden ze základních kamenů, na kterých hra bude stavět. Dalšími věcmi jsou klonování a nanotechnologie, kvantové inženýrství a jiné věci, které jsou pro nás normální lidi zatím v plenkách a zahaleny tajemstvím. V tomto světě, kde toho po konfliktu moc nezbylo, se zbytky lidstva daly dohromady a vytvořily komunitu. Ta prosperuje a jejím středem je město zvané Sal Vitas. Pro vás vstup do tohoto světa znamená nesmrtelnost, jelikož už to nefunguje klasickou rovnicí smrt rovná se konec, ale vaše osobnost je nahrána na centrálním úložišti a pokud dojde k úmrtí, pouze se natáhne do vašeho dalšího klonu.
Tato jistě výtečná metoda má ale i své stinné stránky. Například to, že její chod řídí samozvaná vláda, která má tak nad vším kontrolu a ať chcete nebo ne, stává se tak bohem, jenž rozhoduje, kdo bude dále žít a kdo ne. A to se lidem začne nelíbit. Vzbouřenecká strana se zde bude jmenovat Noir a půjde prostě o principy. Jméno samotné hry Earthrise je odvozeninou z anglického sunrise. Na rozdíl od východu slunce zde ale lidé každý den očekávají vynoření se pevniny na obzoru, jelikož jediný obyvatelný prostor je velký ostrov v moři. Hra bude stylu MMORPG a zatím to vypadá, že by se měla hodně odlišovat od jiných her stejného typu, jež jsou v současnosti na trhu. Ostrov Enterra je tak spíše plný otázek, nežli dopovědí (že by inspirace nejmenovaným seriálem? :). Z prozatímních informací tak vyplývá, že si zde na své přijdou i ostřílení hráči tohoto žánru, ale stejně tak i nově příchozí, kteří si chtějí zahrát jen občas pro radost.
Tento titul je vy vývoji tři roky a s jeho uvedením se počítá až na začátku roku 2009. Autoři pocházejí z Bulharska, což na herním poli není zase tak moc známé. Platební schéma bude klasické pomocí předplatného. Hra samotná by se pak měla odlišovat už tím, že vývoj vašich schopností bude požadován jen u věcí, které budete opravdu používat a ne protože musíte. Vy samotní do hry vstoupíte chvíli poté, co vznikne organizace Noir jako noví obyvatelé, kteří byli naklonováni z databanky. Samotný příběh je údajně na stovky a stovky stran a pro vás hráče, bude postupně vypouštěn po uvedení hry na trh. Již na první pohled bude jasné, v jaké části „světa” se budete nacházet. Zatímco Continoma jsou ti „zlí” a bohatí, Noir je ta hodná a patřičně ušmudlaná strana. Continoma není jen tak nějaký nelogický název, ale je to jméno projektu, díky kterému jste vlastně přežili. Jednalo se o projekt na klonování a uchovávání osobností a díky tomu, že centrum těchto výzkumů bylo na utajeném ostrově, tak zůstalo zachováno. Pak se již z databanky daly obnovovat jednotlivé osobnosti a vy jste na světě.
Ale nespokojení. Proto se přidáváte k Noir frakci a volíte tak namísto pohodlí, světlých míst a přepychu, špinavou ulici a tajemné domlouvání dalších přepadových akcí proti tyranskému nadvládí, které vám ale paradoxně dalo život. Ostrov, na kterém se bude konflikt odehrávat, je dost veliký na to, aby na něm bylo teritorium pro každého, ale zase není tak obrovský, abyste se cítili osamoceni. Terén se bude hodně lišit a dočkáte se snad všeho, co znáte z normálního, reálného světa – hory, lesy, travnaté louky atd. Na začátku hry na vás bude čekat zásadní volba a to, za koho se rozhodnete hrát. Autoři tomu říkají otevřenost, já to spíše vidím jako marketingový tah, ale na výběr bude z hodně ras. Můžete si tak zvolit barvu své kůže, vlasy jaké se vám líbí, jestli chcete být holka nebo kluk a další. Všichni budou začínat se stejnou výbavou, časem se ale samozřejmě změní přesně podle toho, co si kde koupíte, dostanete nebo jinak obstaráte. Na výměnu tak budou čekat klasické věci jako boty, rukavice, a jiné části oblečení. Překvapivě zde nebudou žádné levely. Hra je postavena jen a jen na dovednostech a ty se vám budou zlepšovat podle toho, co budete používat. Tento systém je zde hlavně proto, aby lidé nemuseli dělat věci co je nebaví jen kvůli tomu, aby se mohli posunout dál.
Smrt. Zásadní otázka pro každého,ale o to více v MMO. Ano i tady můžete umřít, ale nejhorší, co se vám může stát, je, že přijdete o předměty. Žádné jiné postihy zde nejsou plánovány. Samozřejmě nebude umírat jen tak, že půjdete a najednou bác. Většinou k tomu dojde během bojů, které podle slov autorů budou někde ve středu dnešních MMO. Nebude to ani nic extra akčního a naopak, ani nic co byste jen sledovali. Samozřejmě se budete hýbat, zaměřovat a testovat tak své dovednosti. Zbraně a zbroje si můžete vylepšovat, jako ve všech jiných hrách podobného typu. S kým se budeme ale vůbec prát? V každé správné hře jsou mutanti. Ti tedy nebudou chybět ani tady, ale to zdaleka není vše, co vás může potkat. Pak jsou to hlavně ostatní hráči. PvP zde bude možný v podstatě všude, kromě hodně chráněných lokací. Ale i tak to bude mít své pravidla a pokud to někdo bude opravdu přehánět, naběhnou na něj pořádkové jednotky a vyřídí to s ním. Vybírejte tedy s citem, kdy a kde koho napadnete, jen abyste mu ukradli trenky.
Pokud už vás někdo skolí, nemusíte ronit slzy, jelikož je jen na vás, kde si vyberete, že chcete být oživeni. Musí se ale jednat o lokaci, kde jste již předtím byli a je na ní oživovací bod. Nebude záležet na tom, jestli vás zabije jiný hráč a nebo nějaká potvora. Tak i tak budete mít šanci vykoupit si své předměty zpět. Pokud ale nebudete mít vůbec nic, tak máte smůlu. Pokud bychom brali v úvahu jen dvě strany, tu hodnou a tu špatnou, tak by to za chvíli začalo být nudné. Proto sem autoři přimíchali zvláštní organizace, které tak celou hru zpestřují a drží nad vodou. Například Red Dragons. Kriminální organizace, kterým nejde ani o dobro, ani o zlo, ale jen o vlastní zájmy. Další jsou Alpha sisterhood, kteří zase pracují pro Continomu a snaží se vymyslet dokonalejší způsob klonování lidí. Natura je další z doplňkových stran a ta by se zase dala hodně přirovnat ke Greenpeace dnešních dní. Díky přítomnosti dalších skupin mají autoři daleko větší prostor jak vám zadávat úkoly a pro koho je plnit.
Pokud není bojování vaši silnou stránkou a nebo vás to prostě nebaví, můžete se věnovat výzkumu a nebo prodeji. Obchodovat se bude dát se vším, kromě zdrojů a ingrediencí. Díky tomu se tak dobrý obchodník může stát daleko zámožnější postavou nežli válečník. Výzkum je pak kapitola sama pro sebe a zatím se o ní moc neví, snad jen to, že její část se bude dát hrát i offline. To neznamená, že byste se kvůli tomu museli odpojovat, ale jen to, že hra s vámi bude schopná zacházet i když zrovna nebudete online a hlavně je zde možné jít více do hloubky. Můžete tedy tak v offlinu dostat vědecké vzdělání a šplhat po žebříčku sociálních hodnot. Stejné to je s obchodováním, akorát se nebudete vzdělávat, ale po nocích vymýšlet nové zbraně, které pak za draho prodáte. Zajímavou myšlenkou je i systém, který je vám k dispozici, pokud se nechcete účastnit bojů v tradičním slova smyslu. Není to zde pojmenované magie, ale jedná se zase o vaše dovednosti. Například pokud se naučíte ovládat nanoboty, můžete je použít i k nekalým účelům.
Do hry je možné vstoupit jako jedna skupinka s kamarády, dohromady vás nemůže být ale více než šest. Má to své výhody, například lepší přístup do nebezpečných oblastí a ochranu proti krvelačnějším hráčům. Kromě možnosti sdružovat se do skupin, budete mít také šanci stát se členem společenstva. To je samozřejmě základem toho, jak získat někde nějaké postavení, mít okruh svých lidí a protlouct se nějak online světem. Kamery ve hře budou řízeny inteligentně samotnou hrou, která by vám měla vždy vybrat úhel, který zajišťuje tu nejlepší viditelnost. Ovládání a interface bude také možné si přizpůsobit k obrazů svému, navíc by měl být animovaný a interaktivní. Po všech stránkách se tedy autoři snaží, aby jejich hra byla něčím, co zaujme a donutí vás hrát. Mezi její hlavní přednosti pak patří poutavý příběh s celkem neotřelou zápletkou a snaha o to, vybudovat opravdový svět a ne jen tak nějaký pohádkový, plný potvůrek. Dalším, co stojí za vypíchnutí, je dohromady asi stovka dovedností a schopností, kterým se zde můžete naučit. Uvidíme, co z toho nakonec vznikne a jak se to bude lidem líbit. Zatím to nevypadá na špatný začátek, tak snad se to nějak nepokazí před vypuštěním na veřejnost.
nemuselo by to byt zas tak spatny..ale nvm jestli se to uchyti v ty mase ostatnich moorpgcek
grafika je pekna ,ale mlatit nejaky hnusny brouky me teda moc nelaka, to jsou tu na vyber lepsi MMO
ale lineage uz me nepusti
nějak me o nelaka takovy ty online strilecky (krome CoD) ale jinak to vypada pekne grafika atd :)
Mnoho vývojářských společností omámení úspěchem WoW a Lineage vyrábějí nové MMO jako na běžícím pásu... Většinou to je ale obyčejná šmíra, která chytne maximálně na pár desítek dní...
Těším se.
konecne neco co by mohlo opravdu chytit a nepustit
nebo aspoň rychle free servery bez bugů... chjo...
ale hry tochto scifi zanru ma moc nelakaju
Vypadá to zajímavě, uvidíme. Konkurence pro WoW to ale asi nebude :))
mno jelikoz wow uz me prestava bavit tak to urcite vyzkousim vypada to velice dobre.
a kde jsou nějaké "Non-play character" ?? Na screenech určitě ne. Kromě těch potvor
rozhodně vypadá zajímavě, zase něco jiného než fantasy, ale jak již ostatní psali výše, nevim jak se to chití mezi ostatními MMORPG
Uvidime muze to byt zajimavy ale jako kde je nejaka postav anebo neco?Jen nejaky pavouci:D co to je?mno nechame se vsichni prekvapit
docela se tesim
vypadá to opravdu lákavě doufám že to ne zkoní a bude to fajne hra
na 99%
Napíše blbost a ještě to ani nehrál. Myslím, že blbost je někde jinde.....
vypadá to skvěle!
GRAFIKA VYPADA SLIBNE uvidime co prinese samotna hra...