Dying Light můžeme na první pohled charakterizovat jako nový Dead Island, okořeněný parkourem z Mirror’s Edge. Oficiálně je titul popsán jako survivor hororová akční adventura, takže je zřejmé, že dobrodružství a prvků hry nebude málo.
Podobnost s Dead Island není v žádném případě náhodná. Tenhle polský vývojářský tým se totiž nazývá Polish Techland a své jméno si vybudoval kromě série Call of Juarez zejména na zmíněném Dead Island. Samozřejmě na autory padla otázka, proč místo dalšího dílu vcelku populární série začínají s jinou hrou, s jiným názvem. Jejich odpovědí je, že Dying Light přináší tolik nových prvků, že se od DI až příliš liší. Dle dostupných informací je to však pravda jen částečně.
O příběhu toho zatím bohužel moc nevíme. Jisté však je, že se ocitneme v kůži jednoho ze čtyř trosečníků a to v prostředí, jenž mají připomínat různě vyvinutá města či jen chatrče Severní Ameriky. Tento svět bude naprosto otevřený a my se tak můžeme vydat téměř kterýmkoliv směrem. Taková svoboda volby, co vlastně zažijeme, je vřele vítaná, avšak musíme počítat s tím, že úkoly hlavní linie příběhu nám přece jen bude víceméně diktovat, kam se máme vydat.
Když je řeč o prostředí, na vědomí se dává, že Dying Light je úplně první hrou, která je vytvořena na enginu Chrome Engine 6, který vytvořili sami tvůrci hry. To znamená nejenom podporu DirectuX 11, ale především vysokou úroveň grafického zpracování. Autoři pak zmiňují zejména do detailu propracované počasí, světelné a speciální efekty. Přestože se tahle herní hříčka může na první pohled jevit jako kopie Dead Island, není to úplně pravda. Jeden z hlavních rozdílů je naše chování vůči zombíkům. Zatímco v DI jsme šli cíleně všechny vymlátit, tady jde především o pohybování se mezi nimi, šplhání, skákání a teprve v nejnutnějších případech o boj. Úkolem je přežít, k čemuž jsou zapotřebí zásoby. Právě ty se ve většině případů vydáváme hledat. Přes velkou variabilitu zombíků bude občas zapotřebí jít do křížku i s jinými přeživšími, abychom se dostali k nejlepším možným zásobám.
Parkour a rychlý pohyb je tedy v hlavní roli, díky čemuž bude naše postava schopná vyšplhat na zdi, skákat ze střechy na střechu nebo přeskočit zombie. Pro ještě lepší kousky bude vybavena hákem na laně, který stačí jednoduše hodit na nějaký bod a hned lze efektivněji šplhat nebo se zhoupnout přes propast. Pokud nastane situace, kdy se potřebujeme rychle dostat dolů, při troše štěstí bude někde stát popelnice, do které pak můžeme jednoduše skočit. Zombie jsou pomalí tvorové a není problém si s nimi poradit. Vlastně budeme mít slušnou převahu do chvíle, kdy se proti nám postaví větší skupina. Situace se ale radikálně mění po západu slunce. Všechny zombie se totiž promění v něco znatelně nebezpečnějšího a tajemnějšího. Kromě většího damage najednou umí sprintovat, skákat a dokonce i šplhat. My jako lovci se najednou stáváme kořistí.
Ve tmě si samozřejmě můžeme rozvítit baterku, abychom lépe viděli, ale proti najednou o mnoho silnějším protivníkům není radno poutat na sebe pozornost. Naopak můžeme jejich pohledy zaměřit na jiné objekty, například houkající auta. Výhodné je také využít rozmarného počasí, ať už je to déšť či mlha, abychom zůstali téměř neviditelní. V noci nám navíc dopomůže tzv. noční smysl, což je speciální schopnost, která nás upozorňuje na všechny zombie kolem, které lze vidět dokonce i přes objekty. Nedílnou součástí hry ale přece jenom bude boj z první osoby. Nasvědčuje k tomu široký výběr zbraní – přes 100 kousků, mezi kterými najdeme klasiky jako basebollovky, nože, sekery, ale i nejrůznější pasti. Ne, že by se nenašlyi i střelné zbraně, ale munice je zvláště vzácná a střelba navíc upozorní všechny kolem, že naše maso je k dispozici. Boj si tedy vychutnáme v první řadě se zbraněmi na blízko.
S nepřáteli bude hned celá řada interakcí. Kromě několika typů útoků, jej můžeme chytit a hodit do určitého směru nebo jej rychle shodit na zem. Na videích jsme viděli povedená komba, kterými jde protivníka dokončit. Díky tomu nebude hra jen o stereotypním sekání. Končetiny a hlava nepříteli půjde oddělit od těla, což bude mít okamžité následky na jeho chování – bez nohou nebude chodit, bez rukou se mu bude špatně útočit a bez hlavy … no, bez hlavy toho zřejmě už moc dělat nebude. Chybět samozřejmě nebude ani craftovaní zbraní, ke kterému budeme muset nasbírat dostatek surovin. Pro větší šmrnc pak budeme zbraň moci obohatit o nějaký efekt – co takhle z obyčejného nože udělat kudlu dávající elektrické šoky nebo kladivo obohatit o dávku šlehajících plamenů? Kromě toho Dying Light nabídne i stromy skillů, ze kterých si každou úroveň budeme moct něco vybrat.
Když se tak budeme potloukat po městě, můžeme najednou uslyšet křik – jasné znamení, že můžeme zasáhnout a někomu pomoci nebo záležitost ignorovat a pokračovat po svých. Jedná se o vedlejší mise, kterých ve hře má být nespočet. Autoři mimochodem slibují, že po několika málo hodinách hraní se má kompletní ovládání dostat hráči tak hluboko pod kůži, že by postavu měl ovládat jako by ve hře skutečně byl. To jsme tedy zvědaví. Tak dobře vyhlížející titul naštěstí nebude postrádat ani hru pro více hráčů. Zahrát si vše výše zmíněné s kamarády v coopu až pro 4 hráče? To nezní vůbec špatně! Předplatitelé titulu navíc získají unikátní mód – možnost hrát jako zombie a dokonce se připojit do světů jiných hráčů, aby se je tady pokoušeli sežrat. Abychom nečerpali jen z kolujících informací, koukli jsme se i na videa ze hry a musíme s čistým svědomím říct, že Dying Light vypadá hodně dobře.
Shrňme si, co už víme. Dying Light je survivor akcí v otevřeném světě plném zombie a možností. Inovativní rozdílné situace přes den a noc je podtržena krásnou grafikou nové generace. Máte-li v oblibě napínavou atmosféru či zombíky, pak byste Dying Light měli určitě vyzkoušet. Jedno z dostupných videí prozradilo, že datum vydání je 11. únor 2015. Cena vyjde na 50$ (1100 Kč) pro PC, PlayStation 3 a Xbox 360. PlayStation 4 a Xbox One pak zaplatí 60$ (1300 Kč).
to vypadá dobře
Takovu pálku za hru ? Nope,stahuju :)